Ticket annuleren of omboeken, mogelijkheden?
+2
Travelgurly
Marin
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ticket annuleren of omboeken, mogelijkheden?
Slecht nieuws hier..
Zoals jullie misschien wel weten is de vriend van m'n zus voor 1,5 jaar in New York en zou m'n zus kijken of er ook mogelijkheden voor haar waren. Tot nu toe hadden we nog niets gevonden voor haar voor langere tijd, maar ze zou eind oktober (over drie weken dus) wel naar NYC voor een paar dagen om bij hem te zijn, lekker even op vakantie te zijn, en eventueel wat mogelijkheden te bekijken wat ze daar zou kunnen doen. Onwijs lief, want m'n moeder had dat ticket voor m'n zus gekocht van haar eigen spaargeld, omdat m'n zus haar vriend zo miste natuurlijk.
Maar hij heeft het gisteren dus uitgemaakt. Hij is vreemdgegaan, en hij wil niet dat ze alsnog naar New York komt. Los van dat dit een vreselijke actie is en we allemaal heel erg boos op 'm zijn (na een relatie van zes jaar!), zitten we nu dus met een ticket. Ze weet zelf niet zo goed of ze alsnog naar NYC wil, want het is nu natuurlijk een enorm beladen plek. Aan de andere kant, had ze zich zo verheugd op dit tripje ook om de stad zelf, en wil ze dit niet door haar neus laten boren door hem. Jammer genoeg heb ik geen geld, anders was ik zo mee gegaan
Ik heb al voor haar gekeken bij World Ticket Center (daarbij had ze geboekt), en via daar kan ze een formulier invullen om te wijzigen of annuleren. Hoeveel ze dan terug krijgt (if any) is niet geheel duidelijk en wát ze precies kan wijzigen ook niet. Maar telefonisch handelen ze dit niet af, staat er, dat moet via ´t formulier.
Afijn, idealiter zou ze wijzigen naar een andere bestemming, maar geen idee of dit uberhaupt gangbaar is?
Dus ik dacht, misschien heeft iemand anders hier een inventief idee om dit op te lossen? Ervaring mee? Tips?
Zoals jullie misschien wel weten is de vriend van m'n zus voor 1,5 jaar in New York en zou m'n zus kijken of er ook mogelijkheden voor haar waren. Tot nu toe hadden we nog niets gevonden voor haar voor langere tijd, maar ze zou eind oktober (over drie weken dus) wel naar NYC voor een paar dagen om bij hem te zijn, lekker even op vakantie te zijn, en eventueel wat mogelijkheden te bekijken wat ze daar zou kunnen doen. Onwijs lief, want m'n moeder had dat ticket voor m'n zus gekocht van haar eigen spaargeld, omdat m'n zus haar vriend zo miste natuurlijk.
Maar hij heeft het gisteren dus uitgemaakt. Hij is vreemdgegaan, en hij wil niet dat ze alsnog naar New York komt. Los van dat dit een vreselijke actie is en we allemaal heel erg boos op 'm zijn (na een relatie van zes jaar!), zitten we nu dus met een ticket. Ze weet zelf niet zo goed of ze alsnog naar NYC wil, want het is nu natuurlijk een enorm beladen plek. Aan de andere kant, had ze zich zo verheugd op dit tripje ook om de stad zelf, en wil ze dit niet door haar neus laten boren door hem. Jammer genoeg heb ik geen geld, anders was ik zo mee gegaan
Ik heb al voor haar gekeken bij World Ticket Center (daarbij had ze geboekt), en via daar kan ze een formulier invullen om te wijzigen of annuleren. Hoeveel ze dan terug krijgt (if any) is niet geheel duidelijk en wát ze precies kan wijzigen ook niet. Maar telefonisch handelen ze dit niet af, staat er, dat moet via ´t formulier.
Afijn, idealiter zou ze wijzigen naar een andere bestemming, maar geen idee of dit uberhaupt gangbaar is?
Dus ik dacht, misschien heeft iemand anders hier een inventief idee om dit op te lossen? Ervaring mee? Tips?
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Re: Ticket annuleren of omboeken, mogelijkheden?
OMG wat erg! heel naar voor je zus!
Ik ben net terug uit New York en het is wel een super stad! prachtige dingen om te zien en te doen! en zo goedkoop shoppen (outletstore Jersey Gardens).
Misschien dat ze nog iemand kan vinden die met haar meewil en er gewoon een leuke stedentrip vanmaken. lekker shoppen, je haar laten doen en mooie plekjes ontdekken.
of proberen je ticket te verkopen aan iemand anders en dan een naamswijziging doen.
ligt eraan in welke categorie het ticket is geboekt. Maar eigenlijk voor bijna alle tickets geld 100% annuleringskosten of wijzigingskosten.
sterkte!
Ik ben net terug uit New York en het is wel een super stad! prachtige dingen om te zien en te doen! en zo goedkoop shoppen (outletstore Jersey Gardens).
Misschien dat ze nog iemand kan vinden die met haar meewil en er gewoon een leuke stedentrip vanmaken. lekker shoppen, je haar laten doen en mooie plekjes ontdekken.
of proberen je ticket te verkopen aan iemand anders en dan een naamswijziging doen.
ligt eraan in welke categorie het ticket is geboekt. Maar eigenlijk voor bijna alle tickets geld 100% annuleringskosten of wijzigingskosten.
sterkte!
Travelgurly- Prater
- Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10
Travelgurly schreef:
Waar kan je die categorie zien? En wat bedoel je met die laatste zin? Dat je eigenlijk altijd je geld kwijt bent of nog bij moet betalen? Geld terug is niet erg waarschijnlijk, toch?
Ik heb wel eens een datum veranderd op een vliegticket en dat kostte me 100 euro extra.
Marin- Lady Post-a-lot
Gewoon even bellen met World Ticket Center en informeren, dat kan gewoon.
Gast- Gast
_Leaf_ schreef:Gewoon even bellen met World Ticket Center en informeren, dat kan gewoon.
Dat wilde ik ook zeggen.. Dat ze het niet telefonisch afhandelen, betekent niet dat ze geen vragen beantwoorden toch? Alleen dat je daarna alsnog zelf het formulier in moet vullen, maar das geen probleem als je weet wat de bedoeling is..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Hmm ja zo had ik het nog niet bekeken. Omdat zo nadrukkelijk er bij staat dat ze het niet telefonisch doen, ging ik van dat formulier uit. Nou dan moet m'n zusje maar even bellen inderdaad.
Marin- Lady Post-a-lot
Het is wel echt onwijs kak voor je zusje trouwens zeg....Heel verdrietig.
Gast- Gast
Joy_ schreef:Travelgurly schreef:
Waar kan je die categorie zien? En wat bedoel je met die laatste zin? Dat je eigenlijk altijd je geld kwijt bent of nog bij moet betalen? Geld terug is niet erg waarschijnlijk, toch?
Ik heb wel eens een datum veranderd op een vliegticket en dat kostte me 100 euro extra.
De categorie is denk ik voor klanten niet te zien.
als je een goedkoop ticket heb, zitten er weinig voorwaarden aan, oftewel wijzigen of annuleren 100% kosten. Hoe duurder je tickets is hoe meer voorwaarden eraan zitten met stopover en wijzigingen etc.
Als je een duurder ticket heb kunnen de wijzigingskosten bijvoorbeeld 150,- per ticket zijn.
Wil je het annuleren dan is het bijna altijd 100% kosten kwijt.
probeer zeker te bellen, zou het raar vinden als je niet geholpen wordt.
suc6!
Travelgurly- Prater
- Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10
Dank je Travelgurly, ik zal het doorgeven aan m'n zus! Hopelijk kan ze er toch nog wat van maken. Wel enorm zonde als 500 euro weggegooid is.
Marin- Lady Post-a-lot
Ohnee wat erg voor je zusje! Ik heb echt helemaal geen verstand van dit soort dingen, maar wat mij altijd verteld is is dat je alleen kans maakt op geld terug als er echt iets als een overlijden is waardoor je niet kunt gaan.
Maar ik reageer eigenlijk alleen maar even omdat ik het zo sneu voor je zusje vind, geef haar maar extra veel liefde, aandacht en cupcakes:).
Maar ik reageer eigenlijk alleen maar even omdat ik het zo sneu voor je zusje vind, geef haar maar extra veel liefde, aandacht en cupcakes:).
Gast- Gast
Wat een rot nieuws!!! Kan ze niet alsnog dat ticket naar NY gebruiken en dan vanaf NY nog een ander ticket naar een andere plek boeken?
Gast- Gast
Update
Ze heeft er voor gekozen om toch naar New York te gaan, en dit reisje waar ze zich op verheugd had niet door hem door de neus te laten boren. Ze gaat samen met een vriendin voor hetzelfde aantal dagen. Vriendin moet helaas wel met een andere heenvlucht (paar uur later) maar ze vliegen wel samen terug. Omdat ze niet meer bij haar exvriend kan slapen, heeft ze een hotel geboekt. Dus nu kan ze toch nog genieten van haar New York reisje. Alleen even de Upper East Side vermijden, waar hij woont en werkt
En ik vind het stiekem natuurlijk jammer dat ik niet mee kan, en als ik geld had gehad, was ik de meest vanzelfsprekende persoon met wie ze ging..maar gelukkig is het een hele vertrouwde, lieve vriendin.
Ze heeft er voor gekozen om toch naar New York te gaan, en dit reisje waar ze zich op verheugd had niet door hem door de neus te laten boren. Ze gaat samen met een vriendin voor hetzelfde aantal dagen. Vriendin moet helaas wel met een andere heenvlucht (paar uur later) maar ze vliegen wel samen terug. Omdat ze niet meer bij haar exvriend kan slapen, heeft ze een hotel geboekt. Dus nu kan ze toch nog genieten van haar New York reisje. Alleen even de Upper East Side vermijden, waar hij woont en werkt
En ik vind het stiekem natuurlijk jammer dat ik niet mee kan, en als ik geld had gehad, was ik de meest vanzelfsprekende persoon met wie ze ging..maar gelukkig is het een hele vertrouwde, lieve vriendin.
Marin- Lady Post-a-lot
Wat goed dat ze gewoon gaat! En fijn dat er een goede vriendin meegaat!
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Wat erg voor je zusje! Gelukkig hebben jullie nu een oplossing gevonden. Was het niet mogelijk om te wijzigen? Ik hoop dat ze van het reisje kan genieten, naar de stad van je ex-vriend gaan als je nog verdriet hebt over dat de relatie voorbij is, is een emotioneel slagveld. Veel sterkte voor haar!
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Nee, ze heeft uiteindelijk niet eens geprobeerd het te annuleren. Ze vond gewoon stellig dat ze naar NYC wilde, omdat ze zich ook zo op dat reisje heeft verheugd (ze is door afstuderen ook niet echt op vakantie geweest dit jaar). Ik vind het wel stoer. Scheelt ook wel dat ze nog niet met hem in NYC was geweest, ze heeft 'm nog niet eerder opgezocht en is nog nooit in de stad geweest. Dus het is nog onbekend terrein voor haar, en het zal niet zijn alsof ze bij elke stap die ze zet herinneringen ophaalt. Dat hij daar dan zit is natuurlijk wel raar, en zal misschien nog wel tegenvallen qua emoties, maar gelukkig heeft ze dan een lieve vriendin bij zich.
Marin- Lady Post-a-lot
Wat rot voor je zusje!
Goed dat ze wel gewoon naar New York gaat en gelukkig gaat er nu een hele goede vriendin mee!
Ik hoop dat ze het heel erg naar haar zin gaat hebben
Goed dat ze wel gewoon naar New York gaat en gelukkig gaat er nu een hele goede vriendin mee!
Ik hoop dat ze het heel erg naar haar zin gaat hebben
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10
Joy_ schreef:Nee, ze heeft uiteindelijk niet eens geprobeerd het te annuleren. Ze vond gewoon stellig dat ze naar NYC wilde, omdat ze zich ook zo op dat reisje heeft verheugd (ze is door afstuderen ook niet echt op vakantie geweest dit jaar). Ik vind het wel stoer. Scheelt ook wel dat ze nog niet met hem in NYC was geweest, ze heeft 'm nog niet eerder opgezocht en is nog nooit in de stad geweest. Dus het is nog onbekend terrein voor haar, en het zal niet zijn alsof ze bij elke stap die ze zet herinneringen ophaalt. Dat hij daar dan zit is natuurlijk wel raar, en zal misschien nog wel tegenvallen qua emoties, maar gelukkig heeft ze dan een lieve vriendin bij zich.
Oké, dan zal ze het vast naar haar zin krijgen! Ik weet alleen dat toen ik in Portugal was, ook al was ik in een ander gebied, alles me aan mijn ex deed denken. Hij was toevallig op dat moment in Nederland (weird twist of faith) en heeft zich ook kut gevoeld. Voor ons was het moeilijker dan we van te voren hadden gedacht.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Wat ontzettend rot voor je zus zeg! Knap van haar dat ze alsnog gaat en heel fijn dat er een vriendin mee gaat!
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Goedkoop ticket Australie gezocht
» Gratis annuleren; aanbetaling terug?
» ticket Manilla
» last minute ticket kopen?
» ticket naar bali
» Gratis annuleren; aanbetaling terug?
» ticket Manilla
» last minute ticket kopen?
» ticket naar bali
Pagina 1 van 1