Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

kinderen achter op de motor

+10
Mamsie
Steep
Rush
diddie
PapillonRose
Fearie
Susan
Lotus_
mickey
Flower_L
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

kinderen achter op de motor - Pagina 2 Empty Re: kinderen achter op de motor

Bericht  Rush ma 3 okt 2011 - 21:07

Motorrijden is natuurlijk iets heel anders dan fietsen.

Ik heb zelf ook een motorrijbewijs en mijn vriend gaat er binnenkort ook voor.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderen achter op de motor - Pagina 2 Empty Re: kinderen achter op de motor

Bericht  Susan ma 3 okt 2011 - 21:07

Er valt natuurlijk over te discussiëren waar de grens ligt en of motorrijden wel of niet binnen die grens valt, maar ik vind wel dat als je een gezin hebt samen, je van je partner mag verwachten dat hij (of zij) niet het gevaar opzoekt. Je leeft niet meer voor jezelf alleen, je hebt een verantwoordelijkheid op je genomen toen je aan kinderen begon en daar hoort ook bij dat je zo goed mogelijk op jezelf past.

Dus in die zin snap ik dat wel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderen achter op de motor - Pagina 2 Empty Re: kinderen achter op de motor

Bericht  Gast ma 3 okt 2011 - 21:09

Steep schreef:
Mama_van2 schreef:Wat ik nooit zo goed snap is dat vrouwen hun mannen hen proberen te verbieden om motor te gaan rijden. Waarom ? Natuurlijk ben je meer kwetsbaar op een motor dan in een auto maar een ongeluk zit altijd in een klein hoekje. Ik neem ook aan dat als een man volwassen genoeg is, hij zijn grenzen kent.

+1 Sowieso vind ik dat verbieden niet in een relatie hoort. Ik vind dat ik best kan aangeven dat ik mij daar minder prettig bij voel, maar ik sta niet verheven boven mijn vriend door hem regels op te leggen. Ik wil in een evenwichtige relatie zitten en dingen bespreken ipv verbieden. Maar dat is een andere discussie geloof ik Wink

@Sunprincess; dan kun je dus ook niet fietsen met je kind, want stel dat..

Ik fiets sowieso niet over de snelweg met mijn kind. Dat scheelt al een heel stuk. Het maakt nog al een verschil of je met 15 km pu een aanrijding krijgt of met 50, 80 of 120 km pu.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kinderen achter op de motor - Pagina 2 Empty Re: kinderen achter op de motor

Bericht  Steep ma 3 okt 2011 - 21:10

Rush schreef:Motorrijden is natuurlijk iets heel anders dan fietsen.

Ik heb zelf ook een motorrijbewijs en mijn vriend gaat er binnenkort ook voor.

Gister nog op het nieuws, dat de provinciale wegen zo gevaarlijk zijn e.d. Vaak mag je daar ook gewoon fietsen. En het ging erom dat het niet alleen aan je eigen rijgedrag ligt, maar ook aan die van de andere weggebruikers, dan vind ik het wel degelijk vergelijkbaar.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderen achter op de motor - Pagina 2 Empty Re: kinderen achter op de motor

Bericht  Gast ma 3 okt 2011 - 21:11

Dat ben ik met je eens Susan. Natuurlijk had ik ook liever niet gehad dat mijn vriend ging motor rijden, maar goed hij wilde erg graag zijn rijbewijs gaan halen. Om hem dan om te gaan praten, of het hem te gaan verbieden ? Nee. Zelf rijd ik paard, ben er vorige week ook goed hard afgevallen. Voor een paar dagen was ik goed geschrokken, maar morgen stap ik er toch weer op. Ook daar zit een ongeluk in een klein hoekje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kinderen achter op de motor - Pagina 2 Empty Re: kinderen achter op de motor

Bericht  Gast ma 3 okt 2011 - 21:14

Als jij op de provinciale weg gaat fietsen terwijl je weet dat, dat gevaarlijk is, is dat ook een risico dat je neemt.
Ook een risico dat ik niet snel zou nemen.
Als ik met de kinderen fiets, fiets ik sowieso alleen maar over de fietspaden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kinderen achter op de motor - Pagina 2 Empty Re: kinderen achter op de motor

Bericht  Steep ma 3 okt 2011 - 21:17

Sunprincess schreef:Als jij op de provinciale weg gaat fietsen terwijl je weet dat, dat gevaarlijk is, is dat ook een risico dat je neemt.
Ook een risico dat ik niet snel zou nemen.
Als ik met de kinderen fiets, fiets ik sowieso alleen maar over de fietspaden.

Ja ok, ik was ook van plan om alleen te fietsen op fietspaden, maar als we bij mijn schoonouders zijn vind ik het ook fijn om daar door de prachtige natuur te kunnen fietsen en dan zijn het toch echt de provinciale wegen waar ik overheen moet, zonder fietspad. Wat ik bedoel te zeggen is dat er kan altijd iets gebeuren, ook op een fietspad, maar daarom stop ik niet met fietsen. Snap je wat ik bedoel?


Laatst aangepast door Steep op ma 3 okt 2011 - 21:18; in totaal 1 keer bewerkt
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderen achter op de motor - Pagina 2 Empty Re: kinderen achter op de motor

Bericht  Pien ma 3 okt 2011 - 21:17

Mijn man wilde ook altijd zijn motorrijbewijs halen.... Gelukkig is hij zelf tot de conclusie gekomen dat dat voor zijn lichaam gewoon echt niet goed is!! *thank god dat hij tot inkeer is gekomen *
Ik had het hem namelijk niet verboden, wel heel duidelijk aangegeven dat ik van hem verwacht dat hij zich als een verantwoorde man zou gedragen en geen gekke capriolen uit gaat halen.

Over mijn kind achter op de motor zou ik helemaal niet na hoeven te denken. Dat gebeurt echt de eerste 12 jaar niet. Of misschien gewoon hier in de wijk een klein rondje waar je max 30km per uur mag rijden...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderen achter op de motor - Pagina 2 Empty Re: kinderen achter op de motor

Bericht  Rush ma 3 okt 2011 - 21:21

Steep schreef:
Rush schreef:Motorrijden is natuurlijk iets heel anders dan fietsen.

Ik heb zelf ook een motorrijbewijs en mijn vriend gaat er binnenkort ook voor.

Gister nog op het nieuws, dat de provinciale wegen zo gevaarlijk zijn e.d. Vaak mag je daar ook gewoon fietsen. En het ging erom dat het niet alleen aan je eigen rijgedrag ligt, maar ook aan die van de andere weggebruikers, dan vind ik het wel degelijk vergelijkbaar.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Provinciale_weg

Kweenie hoor, maar daar fiets ik niet op :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderen achter op de motor - Pagina 2 Empty Re: kinderen achter op de motor

Bericht  Susan ma 3 okt 2011 - 21:24

Steep schreef:
Sunprincess schreef:Als jij op de provinciale weg gaat fietsen terwijl je weet dat, dat gevaarlijk is, is dat ook een risico dat je neemt.
Ook een risico dat ik niet snel zou nemen.
Als ik met de kinderen fiets, fiets ik sowieso alleen maar over de fietspaden.

Ja ok, ik was ook van plan om alleen te fietsen op fietspaden, maar als we bij mijn schoonouders zijn vind ik het ook fijn om daar door de prachtige natuur te kunnen fietsen en dan zijn het toch echt de provinciale wegen waar ik overheen moet, zonder fietspad. Wat ik bedoel te zeggen is dat er kan altijd iets gebeuren, ook op een fietspad, maar daarom stop ik niet met fietsen. Snap je wat ik bedoel?

Natuurlijk kan er altijd iets gebeuren, maar het is natuurlijk wel zo dat je dat risico zo klein mogelijk kunt houden en die verantwoordelijkheid ligt gewoon bij jezelf. Het is niet zo dat je net zo goed iets kan doen wat gevaarlijk is, omdat je anders 'toch wel' een bepaalde mate van gevaar loopt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderen achter op de motor - Pagina 2 Empty Re: kinderen achter op de motor

Bericht  Steep ma 3 okt 2011 - 21:25

Rush schreef:
Steep schreef:
Rush schreef:Motorrijden is natuurlijk iets heel anders dan fietsen.

Ik heb zelf ook een motorrijbewijs en mijn vriend gaat er binnenkort ook voor.

Gister nog op het nieuws, dat de provinciale wegen zo gevaarlijk zijn e.d. Vaak mag je daar ook gewoon fietsen. En het ging erom dat het niet alleen aan je eigen rijgedrag ligt, maar ook aan die van de andere weggebruikers, dan vind ik het wel degelijk vergelijkbaar.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Provinciale_weg

Kweenie hoor, maar daar fiets ik niet op :P

lol! Nee ik ook niet! Ik bedoel die "scheurweggetjes". Waar geen fietspad is en bomen langs de weg en je op de rijbaan moet fietsen Wink
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderen achter op de motor - Pagina 2 Empty Re: kinderen achter op de motor

Bericht  Rush ma 3 okt 2011 - 21:30

Steep schreef:
Rush schreef:
Steep schreef:
Rush schreef:Motorrijden is natuurlijk iets heel anders dan fietsen.

Ik heb zelf ook een motorrijbewijs en mijn vriend gaat er binnenkort ook voor.

Gister nog op het nieuws, dat de provinciale wegen zo gevaarlijk zijn e.d. Vaak mag je daar ook gewoon fietsen. En het ging erom dat het niet alleen aan je eigen rijgedrag ligt, maar ook aan die van de andere weggebruikers, dan vind ik het wel degelijk vergelijkbaar.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Provinciale_weg

Kweenie hoor, maar daar fiets ik niet op :P

lol! Nee ik ook niet! Ik bedoel die "scheurweggetjes". Waar geen fietspad is en bomen langs de weg en je op de rijbaan moet fietsen Wink
Ja op die manier. Zo 1 hebben wij voor huis haha. Gelukkig wordt het straks doodlopend :shock:
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderen achter op de motor - Pagina 2 Empty Re: kinderen achter op de motor

Bericht  LMCurious ma 3 okt 2011 - 21:30

Susan schreef:Er valt natuurlijk over te discussiëren waar de grens ligt en of motorrijden wel of niet binnen die grens valt, maar ik vind wel dat als je een gezin hebt samen, je van je partner mag verwachten dat hij (of zij) niet het gevaar opzoekt. Je leeft niet meer voor jezelf alleen, je hebt een verantwoordelijkheid op je genomen toen je aan kinderen begon en daar hoort ook bij dat je zo goed mogelijk op jezelf past.

Dus in die zin snap ik dat wel.

En verbieden, zo hebik het nu genoemd. maar je kunt het inderdaad ook bespreken noemen. Net als andere dingen hebben wij eerder in onze relatie dit soort dingen besproken. Hij heeft in het begin al wel eens gezegd dat hij het wel leuk zou vinden z'n motorrijbewijs te halen. Ik ben er vanaf het begin af aan duidelijk in geweest dat ik dat een te groot risico vind. Dus in mijn beleving had hij toen kunnen zeggen van, ik vind motorrijden zodanig belangrijk, dan stopt de relatie dus hier. Wij hebben ervoor gekozen samen door te gaan, dan verwacht ik van hem dat hij grote risico's uit de weg gaat. En waar de grens ligt is inderdaad lastig, maar motorrijden is voor mij over die grens heen. Zeker omdat het een regelmatig terugkerend iets is. Tuurlijk neem je wel eens een risico, je kunt niet alle leuke dingen laten, zo is hij vorig jaar bijv. een dag gaan racen op zandvoort. Maar dat is dan eenmalig. Niet een wekelijks uitje!
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderen achter op de motor - Pagina 2 Empty Re: kinderen achter op de motor

Bericht  Steep ma 3 okt 2011 - 21:34

Susan schreef:
Steep schreef:
Sunprincess schreef:Als jij op de provinciale weg gaat fietsen terwijl je weet dat, dat gevaarlijk is, is dat ook een risico dat je neemt.
Ook een risico dat ik niet snel zou nemen.
Als ik met de kinderen fiets, fiets ik sowieso alleen maar over de fietspaden.

Ja ok, ik was ook van plan om alleen te fietsen op fietspaden, maar als we bij mijn schoonouders zijn vind ik het ook fijn om daar door de prachtige natuur te kunnen fietsen en dan zijn het toch echt de provinciale wegen waar ik overheen moet, zonder fietspad. Wat ik bedoel te zeggen is dat er kan altijd iets gebeuren, ook op een fietspad, maar daarom stop ik niet met fietsen. Snap je wat ik bedoel?

Natuurlijk kan er altijd iets gebeuren, maar het is natuurlijk wel zo dat je dat risico zo klein mogelijk kunt houden en die verantwoordelijkheid ligt gewoon bij jezelf. Het is niet zo dat je net zo goed iets kan doen wat gevaarlijk is, omdat je anders 'toch wel' een bepaalde mate van gevaar loopt.

Ik ben het ook wel met jullie eens, over het risico klein houden. Maar als je als motorrijder er voor zorgt dat je goed zichtbaar bent voor de andere weggebruikers dan verklein je het risico toch ook al? Ik vind het juist van de zotte dat automobilisten gaan kleven bij een motor, dat vind ik pas eng. Mijn referentiekader is denk ik gewoon anders omdat ik zie en weet hoe mijn vriend rijdt, anticipeerd en uitwijkt. Daarom voel ik mij veilig en zoals ik ook al aangaf, vind ik het verantwoord om (misschien vanaf) 12 jaar er over na te denken of mijn zoontje achter op mag. Met alle mogelijke steun en beschermingsmiddelen.

@LM; Ik zou er juist meer moeite mee hebben als hij zou gaan racen (auto's bedoel jij?) omdat de snelheden daar veel hoger liggen en het zich zo vlak op elkaar afspeelt dat als het fout gaat in mijn ogen de kansen dat het echt mis is groter zijn.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderen achter op de motor - Pagina 2 Empty Re: kinderen achter op de motor

Bericht  Mamsie ma 3 okt 2011 - 21:38

Mijn vriend mag best motor rijden ( liever niet ) maar dekinderen gaan gewoon niet achterop. Al zou hij dat zelf ook niet willen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderen achter op de motor - Pagina 2 Empty Re: kinderen achter op de motor

Bericht  LMCurious ma 3 okt 2011 - 21:42

Steep, ik vind het racen op zandvoort inderdaad in auto's ook gevaarlijk. Alleen was dit een avontuur voor 1 dag. En ja, de snelheden liggen hoger (maar was wel zo'n georganiseerde dag, dus ze mogen niet voluit rijden maar moeten achter de volgauto blijven enzo) maar je zit wel meer beschermt. Overigens is 3 dagen voor mijn man die dag had iemand overleden tijdens zo'n zelfde experience dag. Dat onderdeel (was wel het leukste geweest volgens mijn man) hadden ze toen dus geschrapt om eerst nader te onderzoeken. En je moet inderdaad wel een eigen verklaring tekenen dat zij niet verantwoordelijk zijn. Maar het verschil blijft voor mij, dat ik nu maar 1 dag in spanning heb gezeten of alles goed zou gaan ten op zichte van zeer regelmatig dat iemand motor rijdt.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderen achter op de motor - Pagina 2 Empty Re: kinderen achter op de motor

Bericht  Steep ma 3 okt 2011 - 21:49

LMCurious schreef:Steep, ik vind het racen op zandvoort inderdaad in auto's ook gevaarlijk. Alleen was dit een avontuur voor 1 dag. En ja, de snelheden liggen hoger (maar was wel zo'n georganiseerde dag, dus ze mogen niet voluit rijden maar moeten achter de volgauto blijven enzo) maar je zit wel meer beschermt. Overigens is 3 dagen voor mijn man die dag had iemand overleden tijdens zo'n zelfde experience dag. Dat onderdeel (was wel het leukste geweest volgens mijn man) hadden ze toen dus geschrapt om eerst nader te onderzoeken. En je moet inderdaad wel een eigen verklaring tekenen dat zij niet verantwoordelijk zijn. Maar het verschil blijft voor mij, dat ik nu maar 1 dag in spanning heb gezeten of alles goed zou gaan ten op zichte van zeer regelmatig dat iemand motor rijdt.

Ja dat is inderdaad ook weer zo. Ik ben er ook niet zo mee bezig, verkeersongelukken e.d. Ik heb er geen ervaringen mee (gelukkig) en omdat ik weet dat mijn vriend gevaar uit de weg gaat en ook de weersvoorspellingen in de gaten houdt (zoals nu, eerst buienradar checken en dan besluiten of hij wel of niet met de motor gaat en als het straks regent komt hij met het busje van de zaak naar huis omdat hij het niet fijn vind rijden in de regen, gladder en minder zicht(baar)). Dat bedoel ik dus ook met dat ik een ander referentiekader heb Wink.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderen achter op de motor - Pagina 2 Empty Re: kinderen achter op de motor

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum