Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Laminaat komt omhoog

+10
Moonlight
RioolSpook
Angela_1986
Jerry
Rush
Catwoman79
Rovine
Lies
TukTuk
Parisienne
14 plaatsers

Ga naar beneden

Laminaat komt omhoog Empty Laminaat komt omhoog

Bericht  Parisienne zo 2 okt 2011 - 21:33

Wij hebben in onze woonkamer, halletje naar de keuken en in de keuken laminaat liggen. Nu komt op sommige plaatsen het laminaat omhoog. Dit is in de keuken bij de wasmachine en droger (staan op elkaar), daar komen twee naden omhoog en zitten vol lucht als je erop stapt. Ook in de woonkamer begint er nu een naad omhoog te komen. Dit is bij de gaskachel. Er ligt overal van dat isolatie-spul (zo'n onderlaag) onder. Het zou met vocht te maken kunnen hebben, maar daar zou dat isolatie-spul toch juist goed voor moeten zijn?

Iemand een idee wat hieraan gedaan kan worden? Hoop niet dat we een heel nieuwe laminaatvloer moeten leggen.. :shock:
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laminaat komt omhoog Empty Re: Laminaat komt omhoog

Bericht  TukTuk zo 2 okt 2011 - 21:34

Hebben jullie het zelf gelegd? Zag gister toevallig bij eigen huis en tuin dat je altijd een ruimte moet overlaten aan de zijkanten zodat het nog kan uitzetten etc. Anders zou het idd vocht kunnen zijn..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laminaat komt omhoog Empty Re: Laminaat komt omhoog

Bericht  Lies zo 2 okt 2011 - 21:36

Waarschijnlijk ligt het te strak.
Bij mijn ouders was dit ook het geval, stond echt heel erg omhoog, en hebben we langs alle muren een rand eraf gehaald ( onder de plinten zeg maar)
Hoeveel ruimte zit er tussen het laminaat en de muur?
Lies
Lies
Prater
Prater

Aantal berichten : 767
Punten : 885
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laminaat komt omhoog Empty Re: Laminaat komt omhoog

Bericht  Rovine zo 2 okt 2011 - 21:38

Bij ons waren er houten blokjes tussen de kieren bij de drempels gelijmd. Daar gaat zo'n vloer op zich ook best bol van staan. laughcry
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laminaat komt omhoog Empty Re: Laminaat komt omhoog

Bericht  Catwoman79 zo 2 okt 2011 - 21:43

Bij ons vorige huis hebben we het ook gehad. Op de een of andere manier "werkt" laminaat soms net zo als een houten vloer.
Wij hebben toen rondom overal één cm afgezaagd. Toen was het klaar.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Laminaat komt omhoog Empty Re: Laminaat komt omhoog

Bericht  Rush zo 2 okt 2011 - 21:46

Dan is er vast niet genoeg ruimte aan de zijkanten, of er ligt echt vocht.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Laminaat komt omhoog Empty Re: Laminaat komt omhoog

Bericht  Jerry zo 2 okt 2011 - 23:04

AngelNyn schreef:Hebben jullie het zelf gelegd? Zag gister toevallig bij eigen huis en tuin dat je altijd een ruimte moet overlaten aan de zijkanten zodat het nog kan uitzetten etc. Anders zou het idd vocht kunnen zijn..

Heb ik ook gezien!
Het kan uitzetten tot een millimeter per meter...

Wij hebben dat ook gehad in ons vorige appartement (huisje met gaskachel, daar is de vochthuishouding precies andersom als in een huis met cv, maar weet niet meer precies hoe, in de zomer droog, winter nat of net andersom...) Eerst op de plekken waar het omhoog kwam 'mooie boxen' neergezet, maar op een gegeven moment ging dat toch in de weg staan :P . Toen langs de muur waar het te strak zat, stukje van het laminaat gehakt (kan gewoon terwijl het erin ligt). De bobbels gingen er niet meteen uit (dat moet weer een beetje terugvormen) maar daarna geen problemen meer mee!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laminaat komt omhoog Empty Re: Laminaat komt omhoog

Bericht  Angela_1986 ma 3 okt 2011 - 6:04

Herkenbaar probleem!

Bij mij is het de combinatie van te weinig ruimte (ook iemand die de blokjes heeft laten liggen silent ) en vocht. Ik heb nu weer 'n vochtvreter staan, laat het probleem niet geheel verdwijnen maar het wordt er wel minder van.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Laminaat komt omhoog Empty Re: Laminaat komt omhoog

Bericht  Parisienne di 4 okt 2011 - 23:27

Mijn vader heeft het gelegd en ik weet dat hij inderdaad ruimte heeft overgelaten tussen de muur/drempels en het laminaat. Misschien dus niet genoeg? Ik ga hem nog eens vragen te kijken. Dan zouden we dus wat plinten weg moeten halen en daar wat weg moeten zagen?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laminaat komt omhoog Empty Re: Laminaat komt omhoog

Bericht  RioolSpook wo 5 okt 2011 - 0:10

Ja, waarschijnlijk te strak gelegd in combinatie met vocht. Gaat het om een nieuwbouwwoning of een oudere woning? Als het een nieuwbouwwoning is, heb je dan ook vochtfolie gebruikt?

Je kunt het beste de plinten eraf trekken, en dan bij de muren kijken waar het er tegenaan ligt. DEn overal waar het laminaat tegen de muur ligt een stuk vanaf zagen.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laminaat komt omhoog Empty Re: Laminaat komt omhoog

Bericht  Parisienne wo 5 okt 2011 - 9:55

Het gaat om een oud huis, dus waarschijnlijk dan inderdaad de combinatie met vocht. Ik ga mijn vader maar eens bellen.. ik ga bij hem beroep doen op mijn garantieperiode! :P
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laminaat komt omhoog Empty Re: Laminaat komt omhoog

Bericht  Moonlight wo 5 okt 2011 - 11:01

Ik vraag me af, aangezien ik laminaat gratis heb overgenomen van de vorige bewoner, of ik gewoon plinten kan (moet?) leggen langs het laminaat? Er zijn nu overal kieren langs de kanten en in de slaapkamer blokjes nog tegen de muur...

Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laminaat komt omhoog Empty Re: Laminaat komt omhoog

Bericht  RioolSpook wo 5 okt 2011 - 11:39

Je moet niks moonlight, maar met plinten is wel veel mooier. Sowieso moeten die blokjes wel weg want daardoor kan het laminaat ook bol komen te staan.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laminaat komt omhoog Empty Re: Laminaat komt omhoog

Bericht  Moonlight wo 5 okt 2011 - 21:59

RioolSpook schreef:Je moet niks moonlight, maar met plinten is wel veel mooier. Sowieso moeten die blokjes wel weg want daardoor kan het laminaat ook bol komen te staan.
Nee dat ik niets moet snap ik, maar ik vroeg me af of het kwaad kon wil natuurlijk liever voorkomen dan genezen. Maar zal de blokjes dan even weghalen uit de slaapkamer. Maar kan het doordat het laminaat dan geen druk meer heeft vanwege die blokjes, het niet uit elkaar gaan staan dat je kieren gaat zien tussen de planken?
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laminaat komt omhoog Empty Re: Laminaat komt omhoog

Bericht  Rush wo 5 okt 2011 - 22:00

Als het goed in elkaar zit niet Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Laminaat komt omhoog Empty Re: Laminaat komt omhoog

Bericht  Moonlight wo 5 okt 2011 - 22:05

haha oke mooizo Very Happy
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laminaat komt omhoog Empty Re: Laminaat komt omhoog

Bericht  Coco do 6 okt 2011 - 1:22

Moonlight schreef:
Nee dat ik niets moet snap ik, maar ik vroeg me af of het kwaad kon wil natuurlijk liever voorkomen dan genezen. Maar zal de blokjes dan even weghalen uit de slaapkamer. Maar kan het doordat het laminaat dan geen druk meer heeft vanwege die blokjes, het niet uit elkaar gaan staan dat je kieren gaat zien tussen de planken?

Zou zeker plinten gaan leggen. Ziet er bij ons echt 100 x beter uit als voorheen. Bekijk het verschil maar. Je hebt de vloer rondom de box gezien toch hoe dat omhoog stond? Kwam dus doordat we de blokjes nog hadden liggen, vloer zat er zeker 5mm in vast. Zou die blokjes er dus ook uithalen. Ik stuur je straks wel even een foto, volgens mij heb ik dat net voordat je op vakantie ging gedaan en heb je het nog niet gezien.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Laminaat komt omhoog Empty Re: Laminaat komt omhoog

Bericht  Bimbam do 6 okt 2011 - 1:52

Wij hebben hetzelfde probleem gehad, bij de koelkast kwam de vloer een flink eind omhoog. We waren bang dat de koelkast was gaan lekken waardoor er vocht onder de vloer kwam, maar dat was gelukkig niet zo. We hadden redelijk wat ruimte overgelaten aan de zijkanten, maar dit bleek helaas toch te weinig want de vloer lag helemaal klem. Mijn vriend en vader hebben de boel opengehaald en er een stuk vanafgezaagd en gelukkig is het nu opgelost.
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Laminaat komt omhoog Empty Re: Laminaat komt omhoog

Bericht  Suus do 6 okt 2011 - 2:16

Wij hebben het ook! In de zomer heel erg, maar dat heeft mijn vriend opgelost door er inderdaad aan de randen een stuk af te zagen. Maar nu begint het op een compleet andere plek! Maar een klein beetje gelukkig, maar ook hier moeten we nog wat aan doen...
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laminaat komt omhoog Empty Re: Laminaat komt omhoog

Bericht  Gast do 6 okt 2011 - 2:24

Wij hebben dit met de houten vloer gehad. Moesten we een stuk aan de rand afzagen laughcry kwam door de luchtvochtigheid in huis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laminaat komt omhoog Empty Re: Laminaat komt omhoog

Bericht  Moonlight do 6 okt 2011 - 4:30

Nois schreef:
Moonlight schreef:
Nee dat ik niets moet snap ik, maar ik vroeg me af of het kwaad kon wil natuurlijk liever voorkomen dan genezen. Maar zal de blokjes dan even weghalen uit de slaapkamer. Maar kan het doordat het laminaat dan geen druk meer heeft vanwege die blokjes, het niet uit elkaar gaan staan dat je kieren gaat zien tussen de planken?

Zou zeker plinten gaan leggen. Ziet er bij ons echt 100 x beter uit als voorheen. Bekijk het verschil maar. Je hebt de vloer rondom de box gezien toch hoe dat omhoog stond? Kwam dus doordat we de blokjes nog hadden liggen, vloer zat er zeker 5mm in vast. Zou die blokjes er dus ook uithalen. Ik stuur je straks wel even een foto, volgens mij heb ik dat net voordat je op vakantie ging gedaan en heb je het nog niet gezien.

Staat het nu niet meer omhoog? Das wel lekker dan! De gewone muurplinten die zijn er wel, maar die afwerkplintjes zeg maar van het laminaat dat is er niet dus je blijft kiertjes zijn tussen de muurplint en t laminaat. Daar moet ik dus plintjes leggen? Die klusser van mn vader komt morgen dus vraag het meteen even aan hem.

Morgen meteen even die blokjes weghalen haha Very Happy
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laminaat komt omhoog Empty Re: Laminaat komt omhoog

Bericht  Makamba do 6 okt 2011 - 4:59

Parisienne schreef:Mijn vader heeft het gelegd en ik weet dat hij inderdaad ruimte heeft overgelaten tussen de muur/drempels en het laminaat. Misschien dus niet genoeg? Ik ga hem nog eens vragen te kijken. Dan zouden we dus wat plinten weg moeten halen en daar wat weg moeten zagen?

Als het te strak is kun je er ook stukje weg kappen! In mijn vorige woning was dit namelijk ook het geval. Na een stukje te hebben gekapt was het probleem opgelost. Hopelijk is dit bij jullie ook het geval en er is geen sprake van vocht.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laminaat komt omhoog Empty Re: Laminaat komt omhoog

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum