Rietjesbeker schoonmaken
+7
Susan
Darius
Printje
Filoria
LMCurious
Mida4you
Flower_L
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Rietjesbeker schoonmaken
Hoe maken jullie dat rietje vd rietjesbeker schoon? aan binnenkant komt op den duur aanslag. Ik doe het nu het met een wattestaafje, mn schoonmoeder had het over een nachtje in de bleek...lijkt me niet fris
Laatst aangepast door Flower_L op zo 2 okt 2011 - 7:16; in totaal 1 keer bewerkt
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: Rietjesbeker schoonmaken
goede vraag, dat heb ik me ook al wel eens afgevraagd. Misschien een nachtje laten weken in een bakje water met een bruistablet voor het gebit?
Gast- Gast
Ik weet niet welke rietjesbeker jullie hebben maar voor 2 á 3 euro heb je een nieuwe rietjesbeker bij de Hema. Ik koop na ongeveer 2 á 3 maanden een nieuwe. Dat rietje krijg ik ook echt niet schoon. Heb van alles geprobeerd.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
nuby geloof ik...was toen iets van acht euro. K denk dat ik morgen ook maar even bij hema kijk. Heb wel andere...maar op den duur zelfde probleemMirjam4you schreef:Ik weet niet welke rietjesbeker jullie hebben maar voor 2 á 3 euro heb je een nieuwe rietjesbeker bij de Hema. Ik koop na ongeveer 2 á 3 maanden een nieuwe. Dat rietje krijg ik ook echt niet schoon. Heb van alles geprobeerd.
Flower_L- Ratel
Je bedoelt het rietje zelf? Ik had er een speciaal klein veertje (soort miniatuur flessenborstel) bij zitten. Die past er precies doorheen, en zo maak ik hem dan schoon elke keer.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Doe 'm altijd in de vaatwasser, komt er gewoon weer schoon uit.
En de hema rietjesbeker zijn prima hoor FlowerL
En de hema rietjesbeker zijn prima hoor FlowerL
Gast- Gast
Flower_L schreef:nuby geloof ik...was toen iets van acht euro. K denk dat ik morgen ook maar even bij hema kijk. Heb wel andere...maar op den duur zelfde probleemMirjam4you schreef:Ik weet niet welke rietjesbeker jullie hebben maar voor 2 á 3 euro heb je een nieuwe rietjesbeker bij de Hema. Ik koop na ongeveer 2 á 3 maanden een nieuwe. Dat rietje krijg ik ook echt niet schoon. Heb van alles geprobeerd.
De rietjesbeker van de Hema doet het hier heel goed!! En hij is niet duur.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Wij deden t altijd met wattenstaafjes, maar sinds we een vaatwasser hebben zetten we de beker daar gewoon in.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Hier gewoon geen rietjesbeker, maar een gewone beker, al vanaf dat hij ongeveer een jaar is gebruiken we vrijwel alleen dat. Rietjesbekers en tuitbekers zijn erg slecht voor de mondmotoriek.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
klopt...maar als het niet lukt moet je het toch op 1 of andere manier binnen krijgen.Printje schreef:Hier gewoon geen rietjesbeker, maar een gewone beker, al vanaf dat hij ongeveer een jaar is gebruiken we vrijwel alleen dat. Rietjesbekers en tuitbekers zijn erg slecht voor de mondmotoriek.
Flower_L- Ratel
Printje schreef:Hier gewoon geen rietjesbeker, maar een gewone beker, al vanaf dat hij ongeveer een jaar is gebruiken we vrijwel alleen dat.Rietjesbekers entuitbekers zijn erg slecht voor de mondmotoriek.
zo klopt ie;)
wij gebruiken trouwens ook bijna altijd een gewone beker, of een plastic beker met oortjes. Als we op bezoek zijn, dan neem ik de rietjesbeker nog wel eens mee, met een gewone beker knoeit ze nog wel eens.
Gast- Gast
Printje schreef:Hier gewoon geen rietjesbeker, maar een gewone beker, al vanaf dat hij ongeveer een jaar is gebruiken we vrijwel alleen dat. Rietjesbekers en tuitbekers zijn erg slecht voor de mondmotoriek.
Kinderen die bij de logopedische screening in groep twee uitvallen op een slechte mondmotoriek worden juist aangeraden om uit een rietje te drinken. Daarnaast wordt het ook door mojn tandarts aangeraden om tandverkleuring en gaatjes tegen te gaan. Zo slecht is het dus niet. Maar ook hier: het is de afwisseling die het doet.
Wij hadden trouwens schimmel in de rietjesbeker!
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
LMCurious schreef:Je bedoelt het rietje zelf? Ik had er een speciaal klein veertje (soort miniatuur flessenborstel) bij zitten. Die past er precies doorheen, en zo maak ik hem dan schoon elke keer.
+1
Gast- Gast
Oke ik dacht altijd dat het allebei niet goed was.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Drinken door een rietje is juist wél goed, dat heb ik ook altijd gehoord. Een tuitbeker inderdaad niet.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Je kunt ook nieuwe rietjes kopen voor de nuby rietjesbeker, per 2 verpakt. Daar zit dan ook een klein ragertje bij om ze schoon te krijgen van binnen. Bij de etos hadden ze die toen oa hier.
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Darius schreef:Printje schreef:Hier gewoon geen rietjesbeker, maar een gewone beker, al vanaf dat hij ongeveer een jaar is gebruiken we vrijwel alleen dat. Rietjesbekers en tuitbekers zijn erg slecht voor de mondmotoriek.
Kinderen die bij de logopedische screening in groep twee uitvallen op een slechte mondmotoriek worden juist aangeraden om uit een rietje te drinken. Daarnaast wordt het ook door mojn tandarts aangeraden om tandverkleuring en gaatjes tegen te gaan. Zo slecht is het dus niet. Maar ook hier: het is de afwisseling die het doet.
Nou om heel eerlijk te zijn....ik drink thuis ook vaak met een rietje hihi...omdat het beter zou zijn voor de tanden.
Flower_L- Ratel
Flower_L schreef:Darius schreef:Printje schreef:Hier gewoon geen rietjesbeker, maar een gewone beker, al vanaf dat hij ongeveer een jaar is gebruiken we vrijwel alleen dat. Rietjesbekers en tuitbekers zijn erg slecht voor de mondmotoriek.
Nou om heel eerlijk te zijn....ik drink thuis ook vaak met een rietje hihi...omdat het beter zou zijn voor de tanden.
uit een rietje drinken is niet beter voor de tanden dan drinken uit een gewone beker, ik denk zelfs dat uit een beker drinken beter is voor de stand van de tanden. Drinken uit een rietje is wel goed voor de mondmotoriek, omdat het best wel wat kracht van je mond/tongspieren vraagt om het drinken eruit te kunnen zuigen. Voor de stand van je tanden hoef je het dus niet te doen
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Flower_L schreef:Darius schreef:Printje schreef:Hier gewoon geen rietjesbeker, maar een gewone beker, al vanaf dat hij ongeveer een jaar is gebruiken we vrijwel alleen dat. Rietjesbekers en tuitbekers zijn erg slecht voor de mondmotoriek.
uit een rietje drinken is niet beter voor de tanden dan drinken uit een gewone beker, ik denk zelfs dat uit een beker drinken beter is voor de stand van de tanden. Drinken uit een rietje is wel goed voor de mondmotoriek, omdat het best wel wat kracht van je mond/tongspieren vraagt om het drinken eruit te kunnen zuigen. Voor de stand van je tanden hoef je het dus niet te doen
Nou ik doe het puur voor aantasting v an tanden. Nu hoeft sap niet langs tanden.
Flower_L- Ratel
Voor de stand van je tanden niet nee, maar wel omdat het drinken dan minder in aanraking komt met je tanden.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Flower_L schreef:Rejoy. schreef:Flower_L schreef:Darius schreef:Printje schreef:Hier gewoon geen rietjesbeker, maar een gewone beker, al vanaf dat hij ongeveer een jaar is gebruiken we vrijwel alleen dat. Rietjesbekers en tuitbekers zijn erg slecht voor de mondmotoriek.
Nou ik doe het puur voor aantasting v an tanden. Nu hoeft sap niet langs tanden.
ooh, op die manier, ik dacht dat je het over de stand van de tanden had!
Gast- Gast
dat bedoel ik...Susan schreef:Voor de stand van je tanden niet nee, maar wel omdat het drinken dan minder in aanraking komt met je tanden.
Water drink ik natuurlijk normaal en buitenshuis ook . Maar in weekend thuis, dan drink ik fris met rietje. Mn vriend vindt het maar vreemd maar ach...
Flower_L- Ratel
Hier gaat hij ook om de dag in de vaatwasser net als zijn flessen. De andere dag spoel ik 'm goed af met heet water. S. heeft een rietjesbeker en een tuitbeker van Nuby. Ik probeer hem steeds vaker de rietjesbeker te geven. Hij drinkt dan wel maar minder lijkt wel. Hij snapt ook nog niet dat je de rietjesbeker niet omhoog hoeft te houden net als zijn tuitbeker want dan komt er niks door het rietje
Gast- Gast
Razz_ schreef:Hier gaat hij ook om de dag in de vaatwasser net als zijn flessen. De andere dag spoel ik 'm goed af met heet water. S. heeft een rietjesbeker en een tuitbeker van Nuby. Ik probeer hem steeds vaker de rietjesbeker te geven. Hij drinkt dan wel maar minder lijkt wel. Hij snapt ook nog niet dat je de rietjesbeker niet omhoog hoeft te houden net als zijn tuitbeker want dan komt er niks door het rietje
J. houdt z'n rietjes beker ook altijd ondersteboven. Maar dan expres omdat hij ontdekt heeft dat als hij ermee schudt er druppeltjes uitkomen. En heel veel druppeltjes bij mekaar wordt een plasje drinken en daar kun je met je handjes in spetteren
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: