Eneco eindafrekening?
+2
blondje1313
JD
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Eneco eindafrekening?
Ik snap er geen drol van... haha!
We moeten 300 euro bijbetalen, terwijl wij (zolang we hier wonen, nu anderhalf jaar) de kachel nog nooit aan hebben gehad. we koken maar 2x per week thuis....en verbruiken weinig stroom. we hebben ons termijnbedrag expres hoog ingesteld vorig jaar, zodat we dit jaar eerder terug zouden krijgen dan bij zouden moeten betalen....
nu staat er helemaal onderaan de rekening "Specificaties reeds in rekening gebrachte bedragen", en daaronder dus per maand wat ze in rekening hebben gebracht.... alleen...dat klopt voor geen meter. wij betalen 120 euro per maand, en er staat dat we er per maand gemiddeld 18 euro in rekening is gebracht....
ben ik nou zo dom....? of klopt er iets niet?
We moeten 300 euro bijbetalen, terwijl wij (zolang we hier wonen, nu anderhalf jaar) de kachel nog nooit aan hebben gehad. we koken maar 2x per week thuis....en verbruiken weinig stroom. we hebben ons termijnbedrag expres hoog ingesteld vorig jaar, zodat we dit jaar eerder terug zouden krijgen dan bij zouden moeten betalen....
nu staat er helemaal onderaan de rekening "Specificaties reeds in rekening gebrachte bedragen", en daaronder dus per maand wat ze in rekening hebben gebracht.... alleen...dat klopt voor geen meter. wij betalen 120 euro per maand, en er staat dat we er per maand gemiddeld 18 euro in rekening is gebracht....
ben ik nou zo dom....? of klopt er iets niet?
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Re: Eneco eindafrekening?
Het lijkt me dat het dan niet klopt, gewoon maandag even bellen!
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
He wat een pech hebben jullie!
Ik zou gewoon even bellen, en laten zien hoe jij aan jouw berekeningen komt.
Iedereen kan foutjes maken, of iig jouw foutjes verduidelijken voor je!
Ik zou gewoon even bellen, en laten zien hoe jij aan jouw berekeningen komt.
Iedereen kan foutjes maken, of iig jouw foutjes verduidelijken voor je!
Gast- Gast
Ai! Tsja hoop voor jullie dat het een fout is! Mijn vriend is daarom bij eneco weggegaan, hij kreeg ook hele dikke eindafrekeningen. Hij woont alleen en was vaak van huis, dus er klopte geen hout van! Toch moest hij betalen. Steletje oplichters zijn het!!!
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
ExpressoB, ook al gebruik je nooit stroom of gas, je moet wel meterhuur, taxen etc. betalen dus je moet altijd wel iets betalen.
Verder weet ik natuurlijk niet hoe hoog die afrekeningen waren.
JaneDoe, die bedragen zijn wel vaag. Ik zou daar even voor bellen.
Verder kan het ook zijn als je daadwerkelijk weinig verbruikt heb dat de meter lekt ofzo? Of heb je veel apparaten op standby staan?
Heb je trouwens de meterstanden zelf doorgegeven? Heb je nagekeken of ze kloppen?
Verder weet ik natuurlijk niet hoe hoog die afrekeningen waren.
JaneDoe, die bedragen zijn wel vaag. Ik zou daar even voor bellen.
Verder kan het ook zijn als je daadwerkelijk weinig verbruikt heb dat de meter lekt ofzo? Of heb je veel apparaten op standby staan?
Heb je trouwens de meterstanden zelf doorgegeven? Heb je nagekeken of ze kloppen?
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10
We hebben zelf de meterstanden doorgegeven ja, juist omdat ze het anders gaan schatten, en het (zeker in ons geval) waarschijnlijk veel hoger geschat zou worden.... aangezien wij dus bijna nooit thuis zijn, en weinig verbruiken.
het enige apparaat wat altijd op standby staat is de tv beneden, die kan niet uit....er zit geen uit knop op, dat hebben wel meer nieuwe apparaten. verder hebben we geen vaatwasser, weinig electrische apparaten....
t rare is juist dat we ons maandbedrag juist veel hoger hebben ingesteld, zodat we eerder terug zouden krijgen dan bij zouden moeten betalen...
het enige wat ik me kan bedenken is onze nieuwe koelkast....we hebben nu zo'n amerikaanse koelkast... maar zal dat dan ruim 300 euro schelen??
ach, vriendlief gaat morgen bellen, dus ik ben benieuwd....
het enige apparaat wat altijd op standby staat is de tv beneden, die kan niet uit....er zit geen uit knop op, dat hebben wel meer nieuwe apparaten. verder hebben we geen vaatwasser, weinig electrische apparaten....
t rare is juist dat we ons maandbedrag juist veel hoger hebben ingesteld, zodat we eerder terug zouden krijgen dan bij zouden moeten betalen...
het enige wat ik me kan bedenken is onze nieuwe koelkast....we hebben nu zo'n amerikaanse koelkast... maar zal dat dan ruim 300 euro schelen??
ach, vriendlief gaat morgen bellen, dus ik ben benieuwd....
JD- Ratel
Ja klopt. Bij schatten weet je het nooit inderdaad.
Ik zou sowieso wel de meterstanden even nakijken, of ze kloppen met wat jullie hebben doorgegeven.
Het zou wel raar zijn als een Amerikaanse koelkast zoveel verbruikt..
Heeft je vriend al gebeld?
Ik zou sowieso wel de meterstanden even nakijken, of ze kloppen met wat jullie hebben doorgegeven.
Het zou wel raar zijn als een Amerikaanse koelkast zoveel verbruikt..
Heeft je vriend al gebeld?
Raindrop- Ratel
geen idee.... probleem is dat ik overdag gewerkt heb, en vriendlief vannacht to 01.00 aan t werk is...en dan lig ik al te slapen haha. ik spreek hem morgenavond, dus dan hoor ik het:)
JD- Ratel
Moet iets mis zijn gegaan hier... Hoop dat je vriend er een duidelijk antwoord is gekomen.
Ik heb ooit zoiets met de Nuon gehad, iemand kwam zelfs de meterstand van hun opnemen, hadden ze de komma verkeerd neergezet ofzo. Mocht ik opeens 1300 euro bijbetalen voor een 2 kamer appartement. Gelukkig was het snel opgelost, en kregen we zelfs een enorm bedrag terug.
Ik heb ooit zoiets met de Nuon gehad, iemand kwam zelfs de meterstand van hun opnemen, hadden ze de komma verkeerd neergezet ofzo. Mocht ik opeens 1300 euro bijbetalen voor een 2 kamer appartement. Gelukkig was het snel opgelost, en kregen we zelfs een enorm bedrag terug.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
mijn vriend heeft gebeld, ze gaan het uitzoeken en bellen ons binnen 2 dagen terug.
ik had eerlijk gezegd ook eerder verwacht dat we terug zouden krijgen.... maar goed, we wachten het dus nog maar even af
ik had eerlijk gezegd ook eerder verwacht dat we terug zouden krijgen.... maar goed, we wachten het dus nog maar even af
JD- Ratel
Ah wel fijn dat ze jullie terug bellen! Ben benieuwd naar hun antwoord. Hopelijk gaan jullie een bedrag terug krijgen!
Raindrop- Ratel
En hebben jullie al iets vernomen Janedoe? Ben ook wel benieuwd...
Moonlight- Prater
- Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10
E nog niks... Ik ga ze morgen maar eens terugbellen. Alleen is mijn vriend helaas niet zo handig geweest om op te schrijven met wie hij gesproken heeft.... Het bedrag was al afgeschreven, ik heb hem mooi teruggeboekt
JD- Ratel
Hij is dus ook weinig thuis en zat zelfs vaak in het buitenland voor zijn werk. De vorige bewoners hier, woonde met zijn 2en en betaalde stukken minder! Hij moest het allemaal keer op keer betalen!!
Al wat gehoord van Eneco?!
ExpressoB schreef:Hij is dus ook weinig thuis en zat zelfs vaak in het buitenland voor zijn werk. De vorige bewoners hier, woonde met zijn 2en en betaalde stukken minder! Hij moest het allemaal keer op keer betalen!!
Je bedoelt de maandelijkse voorschotten?
Raindrop- Ratel
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: