Pastasalade
+3
Suus
Niekske
Rovine
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Re: Pastasalade
Ik doe meestal maar wat. Paprika, pijnboompitten, tomaat, groene kruiden enzo doen het meestal wel goed.
Vorige week had ik bij de lunch laagje volkorenpasta, laagje tomaat in blokjes en 45 gr mozzarella in blokjes. Dat afgemaakt met verse basilicum. Afmaken met een scheutje olie, peper en zout. Ik had het niet geroerd, dus zag het er ineens heel fancy uit.
Vorige week had ik bij de lunch laagje volkorenpasta, laagje tomaat in blokjes en 45 gr mozzarella in blokjes. Dat afgemaakt met verse basilicum. Afmaken met een scheutje olie, peper en zout. Ik had het niet geroerd, dus zag het er ineens heel fancy uit.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Magere spekreepjes, laten marineren in ketjap en een beetje olijfolie en dan bakken en af laten koelen. Verder paparika, cherrytomaatjes, komkommer, augurkjes en gebakken (en afgekoelde) champignons. Het bakvocht van de spekjes kun je als dressing gebruiken en misschien nog wat kruiden erbij naar smaak.
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10
Deze vind ik altijd heerlijk:
Laagje rucola op een bord leggen, plakjes mozzarella (of geitenkaas) er bovenop, honing eroverheen, daarna tagliatelle, paprika (gebakken), uitgebakken spekjes en geroosterde pijnboompitjes.
Laagje rucola op een bord leggen, plakjes mozzarella (of geitenkaas) er bovenop, honing eroverheen, daarna tagliatelle, paprika (gebakken), uitgebakken spekjes en geroosterde pijnboompitjes.
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Deze vind ik erg lekker: Kipfilet in blokjes aanbakken met wat peper en zout, pijnboompitjes roosteren, lente-ui in ringetjes snijden, kerstomaatjes door vier snijden en uiteraard de pasta (fusilli) koken en koud afspoelen. Dan een dressing maken van 2 eetlepels rode pesto, 2 eetlepels citroensap, een teentje knoflook en nog 1 eetlepel olijfolie. Dat alles door elkaar roeren en nog pittige/ oude of parmezaanse geraspte kaas toevoegen.
De salade is het lekkerst als je hem al even van te voren maakt, dan trekken de smaken lekker door en op tafel zet ik dan nog altijd wat extra kaas, voor de liefhebber.
De salade is het lekkerst als je hem al even van te voren maakt, dan trekken de smaken lekker door en op tafel zet ik dan nog altijd wat extra kaas, voor de liefhebber.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Ik gooi eigenlijk altijd van alles bij elkaar. Volkoren pasta, rucola, gebakken spekjes, gebakken champignons, tomaat, paprika, komkomer, avocado, feta/mozzarella, pijnboompitten etc. etc.
Gast- Gast
Je kan de slade ook een beetje lauw-warm maken, met gegrilde groenten (courgette, aubergine, paprika, ui...), beetje sla erbij en wat pesto erdoorroeren als dressing.
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Wat een leuke tips dank je wel! Ik hoop dat het topic blijft dan kan ik deze nog na zoeken, hoewel misschien sla ik ze ook wel op Altijd handig variaties te hebben
Heb nu overigens met fusilini en boogjes macaroni (deze moesten op haha), paprika, ham, prei, lenteui,eieren en dan magere yoghurt met mayo en chilisaus gemengd. En dit onder elkaar doen dus. Mede mogelijk gemaakt door VC haha.
Heb nu overigens met fusilini en boogjes macaroni (deze moesten op haha), paprika, ham, prei, lenteui,eieren en dan magere yoghurt met mayo en chilisaus gemengd. En dit onder elkaar doen dus. Mede mogelijk gemaakt door VC haha.
Gast- Gast
Ik geloof niet dat mijn pasta salade heel erg gezond is, maar wel lekker:
Pasta koken, party augurkjes, kappertjes, blikje mais, groene olijven, 2 blikjes tonijn, en eventueel nog een potje zilver uitjes. Alles door elkaar mengen en dan wat mayo erdoor.
Pasta koken, party augurkjes, kappertjes, blikje mais, groene olijven, 2 blikjes tonijn, en eventueel nog een potje zilver uitjes. Alles door elkaar mengen en dan wat mayo erdoor.
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Ik heb alvast pastasalade voor morgen gemaakt
pasta, veel groene pesto, beetje mayo, chilisaus, gegrilde paprika, zongedroogde tomaatjes (+ wat olie uit pot), komkommer, tomaat, uitgebakken spekjes, maïs, rode ui, blokjes feta, balsamico azijn, peper, verse basilicum en pijnboompitjes
pasta, veel groene pesto, beetje mayo, chilisaus, gegrilde paprika, zongedroogde tomaatjes (+ wat olie uit pot), komkommer, tomaat, uitgebakken spekjes, maïs, rode ui, blokjes feta, balsamico azijn, peper, verse basilicum en pijnboompitjes
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Ik heb vanavond pasta salade gemaakt met: een beetje roomkaas & groene pesto, gebakken champignons en tomaatjes, walnoten, rauwe ham en rucola. Smaakte goed!
Leine- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1089
Registratiedatum : 11-06-11
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: