Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pastasalade

+3
Suus
Niekske
Rovine
7 plaatsers

Ga naar beneden

Pastasalade Empty Pastasalade

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 19:38

Hoe maken jullie een pastasalade? (een gezonde :P )

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Pastasalade Empty Re: Pastasalade

Bericht  Rovine do 29 sep 2011 - 20:25

Ik doe meestal maar wat. Paprika, pijnboompitten, tomaat, groene kruiden enzo doen het meestal wel goed.

Vorige week had ik bij de lunch laagje volkorenpasta, laagje tomaat in blokjes en 45 gr mozzarella in blokjes. Dat afgemaakt met verse basilicum. Afmaken met een scheutje olie, peper en zout. Ik had het niet geroerd, dus zag het er ineens heel fancy uit.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 20:27

Dank je Nobuc deze klinkt ook goed. Sla hem straks ook op.

Gast
Gast

Bericht  Niekske do 29 sep 2011 - 20:42

Magere spekreepjes, laten marineren in ketjap en een beetje olijfolie en dan bakken en af laten koelen. Verder paparika, cherrytomaatjes, komkommer, augurkjes en gebakken (en afgekoelde) champignons. Het bakvocht van de spekjes kun je als dressing gebruiken en misschien nog wat kruiden erbij naar smaak.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Suus do 29 sep 2011 - 20:59

Deze vind ik altijd heerlijk:

Laagje rucola op een bord leggen, plakjes mozzarella (of geitenkaas) er bovenop, honing eroverheen, daarna tagliatelle, paprika (gebakken), uitgebakken spekjes en geroosterde pijnboompitjes.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  minoessepoes do 29 sep 2011 - 21:13

Deze vind ik erg lekker: Kipfilet in blokjes aanbakken met wat peper en zout, pijnboompitjes roosteren, lente-ui in ringetjes snijden, kerstomaatjes door vier snijden en uiteraard de pasta (fusilli) koken en koud afspoelen. Dan een dressing maken van 2 eetlepels rode pesto, 2 eetlepels citroensap, een teentje knoflook en nog 1 eetlepel olijfolie. Dat alles door elkaar roeren en nog pittige/ oude of parmezaanse geraspte kaas toevoegen.

De salade is het lekkerst als je hem al even van te voren maakt, dan trekken de smaken lekker door en op tafel zet ik dan nog altijd wat extra kaas, voor de liefhebber.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 21:35

Ik gooi eigenlijk altijd van alles bij elkaar. Volkoren pasta, rucola, gebakken spekjes, gebakken champignons, tomaat, paprika, komkomer, avocado, feta/mozzarella, pijnboompitten etc. etc.

Gast
Gast

Bericht  Niekske do 29 sep 2011 - 21:42

Je kan de slade ook een beetje lauw-warm maken, met gegrilde groenten (courgette, aubergine, paprika, ui...), beetje sla erbij en wat pesto erdoorroeren als dressing.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 23:28

Wat een leuke tips dank je wel! Ik hoop dat het topic blijft dan kan ik deze nog na zoeken, hoewel misschien sla ik ze ook wel op smile Altijd handig variaties te hebben smile

Heb nu overigens met fusilini en boogjes macaroni (deze moesten op haha), paprika, ham, prei, lenteui,eieren en dan magere yoghurt met mayo en chilisaus gemengd. En dit onder elkaar doen dus. Wink Mede mogelijk gemaakt door VC haha.

Gast
Gast

Bericht  Prosecco vr 30 sep 2011 - 3:58

Ik geloof niet dat mijn pasta salade heel erg gezond is, maar wel lekker:

Pasta koken, party augurkjes, kappertjes, blikje mais, groene olijven, 2 blikjes tonijn, en eventueel nog een potje zilver uitjes. Alles door elkaar mengen en dan wat mayo erdoor.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Inge vr 30 sep 2011 - 7:23

Ik heb alvast pastasalade voor morgen gemaakt

pasta, veel groene pesto, beetje mayo, chilisaus, gegrilde paprika, zongedroogde tomaatjes (+ wat olie uit pot), komkommer, tomaat, uitgebakken spekjes, maïs, rode ui, blokjes feta, balsamico azijn, peper, verse basilicum en pijnboompitjes
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Leine vr 30 sep 2011 - 10:09

Ik heb vanavond pasta salade gemaakt met: een beetje roomkaas & groene pesto, gebakken champignons en tomaatjes, walnoten, rauwe ham en rucola. Smaakte goed!
Leine
Leine
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1089
Registratiedatum : 11-06-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud