Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Egypte met dreumes

+2
Flower_L
Pandora
6 plaatsers

Ga naar beneden

Egypte met dreumes Empty Egypte met dreumes

Bericht  Pandora di 27 sep 2011 - 20:05

Wij willen in de winter (waarschijnlijk januari of februari) even lekker naar de winterzon. Eerst was het plan om naar de Canarische eilanden te gaan omdat dat eigenlijk het enige gebied is waar het in die periode een beetje lekker is qua temperatuur. We willen namelijk niet heel lang vliegen dus Caraibisch gebied o.i.d. wordt 'm niet.
Nu zag ik van de week ergens iets over Egypte en dat lijkt me opzich ook wel leuk maar is dit geschikt voor een dreumes van 1 1/2? Is het niet te heet, is er wel wat te doen voor ons.... enz. enz.

Ben benieuwd wie van jullie er al eens is geweest.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Egypte met dreumes Empty Re: Egypte met dreumes

Bericht  Flower_L wo 28 sep 2011 - 6:25

Pandora schreef:Wij willen in de winter (waarschijnlijk januari of februari) even lekker naar de winterzon. Eerst was het plan om naar de Canarische eilanden te gaan omdat dat eigenlijk het enige gebied is waar het in die periode een beetje lekker is qua temperatuur. We willen namelijk niet heel lang vliegen dus Caraibisch gebied o.i.d. wordt 'm niet.
Nu zag ik van de week ergens iets over Egypte en dat lijkt me opzich ook wel leuk maar is dit geschikt voor een dreumes van 1 1/2? Is het niet te heet, is er wel wat te doen voor ons.... enz. enz.

Ben benieuwd wie van jullie er al eens is geweest.

Wij zijn er 3 jaar geleden geweest, en op zich is het prima te doen met een kleintje. Wanneer je naar Hurghada oid gaat, dan zit je in het toeristengebied...en dan zie ik weinig verschil met Tenerife en Kos e.d.

Qua cultuur trekt het mij niet echt moet ik zeggen. Heel opdringerig.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Raindrop wo 28 sep 2011 - 7:08

Ik ben laatst in Egypte en waar wij zaten waren er bijna geen kinderen. In september was het wel erg warm en wij hielden het zelf in de volle zon niet uit.

Ik heb geen idee hoe het in januari of februari is.
Wil je trouwens veel op het hotel blijven?
Het ligt er natuurlijk aan waar je op hotel zit maar bij veel hotels is er buiten het hotel niet veel te doen. Of je moet al trips gaan doen en die zijn niet allemaal geschikt voor kleine kinderen.
Als je naar Cairo wilt gaan moet je vanaf Hurghada tussen de 5 en 7 uur reizen. Wij hebben dit zelf niet gedaan vanwege de hitte en de lange reis.
Verder zijn er genoeg trips te doen zoals snorkelen, paardrijden etc.

Ik ben zelf wel een groot fan geworden van Egypte en ik wil zeker nog eens terug voor een cruise op de Nijl en daarna een weekje hotel ofzo smile En om weer heerlijk te snorkelen Very Happy
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Zininzon wo 28 sep 2011 - 9:02

Ik ben vorig jaar eind oktober naar Egypte geweest en het was toen nog 30/35 graden. Ik denk dat het ook in de winter nog wel een dikke 20 graden is, maar dat is vast wel te vinden op internet.

Ik was met een groep van ruim 20 mensen en echt 3/4 van de groep is ziek geweest van waarschijnlijk het eten of water. Wij zaten meestal in stadshotels, niet in de resorts, dus daar kan het best beter zijn...
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Raindrop wo 28 sep 2011 - 9:34

Zininzon, ik ben ook ziek geweest! Sowieso waarschuwden ze ons al om in het begin van de vakantie geen groenten en fruit te eten.
Waarschijnlijk zijn de groenten ook gewassen met het kraanwater uit Egypte en ik denk dat veel mensen daar ziek van worden.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Pandora wo 28 sep 2011 - 19:32

Oké.... bedankt voor jullie reactie, het bevestigd mijn vermoeden en het lijkt me op het eerste gezicht niet heel erg geschikt voor kinderen.
Wij zijn geen types die de hele dag bij het zwembad van het hotel blijven hangen, we vinden het leuk om er op uit te trekken of een excursie te doen. 's Avonds doen we graag een hapje en een drankje in het centrum/boulevard, volgens mij heb je dat in Egypte ook niet echt toch?

Ik denk dan toch dat het Gran Canaria wordt, qua temperatuur is dat het meest geschikt denk ik in februari. Tenerife ben ik al eens geweest dus nu toch liever aan ander eiland.
Zal ook nog eens informeren naar de Caraiben maar dat vind ik eigenlijk te ver vliegen met een dreumes van 1 1/2..... Rolling Eyes Ze is nou niet bepaald het type wat lang stil kan zitten en zich zelf goed kan vermaken....
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Bericht  Paper Crown wo 28 sep 2011 - 21:02

Is Gran Canaria niet zo'n 5 uur vliegen?

Ik vind de Cariben trouwens wel heel geschikt voor kids. Vooral een resort met kiddyclub! Ik zag dat in Mexico.. heel schattig 'schooltje' waar ze de hele dag leuke spellen deden etc en dan voerden ze dat op tijdens de show 's avonds. Maar in Gran Canaria zal dat er vast ook zijn!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Pandora wo 28 sep 2011 - 21:07

2CKC2 schreef:Is Gran Canaria niet zo'n 5 uur vliegen?

Ik vind de Cariben trouwens wel heel geschikt voor kids. Vooral een resort met kiddyclub! Ik zag dat in Mexico.. heel schattig 'schooltje' waar ze de hele dag leuke spellen deden etc en dan voerden ze dat op tijdens de show 's avonds. Maar in Gran Canaria zal dat er vast ook zijn!

Volgens mij is Gran Canaria zo'n 4 uur vliegen, ik meen me te herinneren dat Tenrife tenminste zoiets was... 5 uur is denk ik wel de max voor ons. Ik denk dat we ook maar een weekje gaan dus dan vind ik 2 dagen vliegen (1 heen, 1 terug) mochten we bijvoorbeeld naar Mexico willen, zonde van mijn vakantiedagen.
We moeten binnenkort maar eens even naar het reisbureau.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Bericht  Susan wo 28 sep 2011 - 21:07

Dat is wel leuk, maar meestal nog niet echt iets voor zulke kleintjes. Waar mijn ouders een huisje hebben, daar is ook heel uitgebreide recreatie en daar wordt ook veel gedaan voor kinderen van 2 tot 5, ik ben er wel met Yrsa naartoe geweest, maar ze was toch nog te klein, het was een estafette die toch echt meer geschikt was voor oudere peuters en op kleuters. Voor dreumesjes en kleine peuters wordt er meestal gewoon nog niet erg veel gedaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Pandora wo 28 sep 2011 - 21:12

Susan schreef:Dat is wel leuk, maar meestal nog niet echt iets voor zulke kleintjes. Waar mijn ouders een huisje hebben, daar is ook heel uitgebreide recreatie en daar wordt ook veel gedaan voor kinderen van 2 tot 5, ik ben er wel met Yrsa naartoe geweest, maar ze was toch nog te klein, het was een estafette die toch echt meer geschikt was voor oudere peuters en op kleuters. Voor dreumesjes en kleine peuters wordt er meestal gewoon nog niet erg veel gedaan.

Ik vind haar sowieso te jong om haar naar een kidsclub o.i.d. te brengen, dat is ook absoluut geen vereiste. We willen gewoon dat zij ook een leuke vakantie heeft en dat er bijvoorbeeld wel kinderzwembadjes zijn, speelweide, speeltuintje e.d. Of dat we gewoon even lekker kunnen gaan wandelen met haar in het dorpje/stadje en ergens een lekker ijsje eten. En dat het strand geschikt voor haar is.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Bericht  Paper Crown wo 28 sep 2011 - 21:22

Ik las verkeerd.. ze is nog 'maar' 1.5 jaar dan.. nee dan is inderdaad een kiddyclub nog niets.
Mexico is echt heel ver vliegen..en je hebt ook een tussenlanding want een uur nog wat duurt.. Wij waren toen destijds om 11:00 uur hier weggevlogen en we kwamen 21:30 lokale tijd aan in ons hotel..dat is dus 7 uur vroeger dan in NL. We waren dus iets van 18uur onderweg. Voor kinderen is dat gewoon geen doen. En zeker niet met 't tijdsverschil..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Susan wo 28 sep 2011 - 21:38

Pandora schreef:
Susan schreef:Dat is wel leuk, maar meestal nog niet echt iets voor zulke kleintjes. Waar mijn ouders een huisje hebben, daar is ook heel uitgebreide recreatie en daar wordt ook veel gedaan voor kinderen van 2 tot 5, ik ben er wel met Yrsa naartoe geweest, maar ze was toch nog te klein, het was een estafette die toch echt meer geschikt was voor oudere peuters en op kleuters. Voor dreumesjes en kleine peuters wordt er meestal gewoon nog niet erg veel gedaan.

Ik vind haar sowieso te jong om haar naar een kidsclub o.i.d. te brengen, dat is ook absoluut geen vereiste. We willen gewoon dat zij ook een leuke vakantie heeft en dat er bijvoorbeeld wel kinderzwembadjes zijn, speelweide, speeltuintje e.d. Of dat we gewoon even lekker kunnen gaan wandelen met haar in het dorpje/stadje en ergens een lekker ijsje eten. En dat het strand geschikt voor haar is.

De kinderen daar achterlaten doe ik ook niet hoor, het is bij ons ook niet de insteek van de recreatie dat ouders het als soort van kinderopvang gebruiken. Met zo'n soort kidsclub heb ik ook geen ervaring, ik zou dat zelf ook niet doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Flower_L do 29 sep 2011 - 0:10

Griekenland dan? Met eten moet je sowieso opletten. L. kreeg op vakantie alleen maar potjes warm eten. Wel brood en geschild fruit, maar warm eten in restaurant durf ik niet aan.

Curacao is volgens mij ong. 8u vliegen. Kan rechtstreeks, en op die vluchten zitten vaak veel kindjes. Wanneer je geluk hebt, heb je een extra stoel ter beschikking. Mijn schoonouders vliegen geregeld die kant op ivm werk, en zij hebben eigenlijk altijd wel extra stoelen ter beschikking. Misschien kun je een nachtvlucht nemen, meer kans dat ze gaat slapen.

Wij zijn dit jaar naar Spanje gevlogen..hadden we ieder een eigen stoel (en was er nog ruimte over), en naar Griekenland moesten we hem op heen- en terugreis op schoot houden. Dat is wel een nadeel, je weet niet of er extra plek is.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Raindrop do 29 sep 2011 - 0:36

Pandora schreef:Oké.... bedankt voor jullie reactie, het bevestigd mijn vermoeden en het lijkt me op het eerste gezicht niet heel erg geschikt voor kinderen.
Wij zijn geen types die de hele dag bij het zwembad van het hotel blijven hangen, we vinden het leuk om er op uit te trekken of een excursie te doen. 's Avonds doen we graag een hapje en een drankje in het centrum/boulevard, volgens mij heb je dat in Egypte ook niet echt toch?

Waar wij zaten had je buiten het hotel niet veel.. Ja heel veel zand haha. Of je moet al echt in Hurghada zelf een hotel nemen maar die hotels vind ik vaak minder mooi.
En met een kleine zou ik niet zo snel voor Egypte gaan of je moet veel in het hotel willen blijven. Als ie wat ouder is is het wel prima te doen trouwens!

Veel succes iig met je keuze voor iets anders smile
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 9:37

2CKC2 schreef:Ik las verkeerd.. ze is nog 'maar' 1.5 jaar dan.. nee dan is inderdaad een kiddyclub nog niets.
Mexico is echt heel ver vliegen..en je hebt ook een tussenlanding want een uur nog wat duurt.. Wij waren toen destijds om 11:00 uur hier weggevlogen en we kwamen 21:30 lokale tijd aan in ons hotel..dat is dus 7 uur vroeger dan in NL. We waren dus iets van 18uur onderweg. Voor kinderen is dat gewoon geen doen. En zeker niet met 't tijdsverschil..

Is niet waar! Naar M. heb je niet altijd een tussenlanding, wij hadden dat dit jaar niet dus. Enne 18 uur onderweg is zwaar overdreven tenzijn je alles losboekt en via Duitsland moet. M. is helemaal niet ver vliegen, dat zou jij als geen ander moeten weten.
Met de bus naar dat klote Spanje, waar 99% nederland zit is een langere zit en dat is M. echt werkelijk waar niet lang.
Vlieg eens naar Australie ofzo, ja dan mag je pas zeggen dat het ''ECHT HEEl VER VLIEGEN'' is!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: