oh oh oh... hoe dorps.
+2
Angela_1986
Silva
6 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
oh oh oh... hoe dorps.
Sinds een half jaar woon ik in een dorp. Nee, niet zomaar een dorp echt een dorp met alles erop en eraan. Roddels, uit zijn verband getrokken verhalen, etc. je kunt 't zo gek niet noemen. Mijn vriend zou al explosieven in huis hebben... Yeah right. In ieder geval:
Vorige week mijn schoonmoeder me om 11 uur 's avonds uit bed bellen met de deurbel. Ik badjas aan (vriend was weg) en naar beneden.
"Ja," zegt ze, " Ik wilde je even waarschuwen dat je moet oppassen hoor, er loopt hier overal politie rond! Vooral daar bij de dominee!" (overal politie is trouwens 1 of 2 man niet gelijk een hele bende ME'ers) Ik dacht: maak je me daarvoor wakker? Mijn schoonmoeder is zo eentje die gelijk 't ergste van alles denkt. Volgens mij dacht ze dat er een overval was geweest. In ieder geval: schoonmoeder gerustgesteld en ik weer naar bed.
Kom ik vanmiddag bij mijn schoonmoeder, zegt ze: "Oh ja, weet je nog, vorige week van die politie? Ik weet nu ook waarom die daar liep!" Ze had het gehoord van het buurman van twee straten verderop en die had het weer van de caissiere van de Super. Uhuh...
Het zat namelijk zo:
Er waren drie mannen in zwarte kleren aan gaan bellen bij ' die man op nummer 54' en ze hadden ook nog 's bivakmutsen op. Toen 'die man op nummer 54' open deed riepen de drie jongens: "Oh! We zijn bij 't verkeerde huis!"
Ik vond 't wel een goeie grap, je moet toch wat verzinnen om een beetje leven in de brouwerij te krijgen of niet dan!
Vorige week mijn schoonmoeder me om 11 uur 's avonds uit bed bellen met de deurbel. Ik badjas aan (vriend was weg) en naar beneden.
"Ja," zegt ze, " Ik wilde je even waarschuwen dat je moet oppassen hoor, er loopt hier overal politie rond! Vooral daar bij de dominee!" (overal politie is trouwens 1 of 2 man niet gelijk een hele bende ME'ers) Ik dacht: maak je me daarvoor wakker? Mijn schoonmoeder is zo eentje die gelijk 't ergste van alles denkt. Volgens mij dacht ze dat er een overval was geweest. In ieder geval: schoonmoeder gerustgesteld en ik weer naar bed.
Kom ik vanmiddag bij mijn schoonmoeder, zegt ze: "Oh ja, weet je nog, vorige week van die politie? Ik weet nu ook waarom die daar liep!" Ze had het gehoord van het buurman van twee straten verderop en die had het weer van de caissiere van de Super. Uhuh...
Het zat namelijk zo:
Er waren drie mannen in zwarte kleren aan gaan bellen bij ' die man op nummer 54' en ze hadden ook nog 's bivakmutsen op. Toen 'die man op nummer 54' open deed riepen de drie jongens: "Oh! We zijn bij 't verkeerde huis!"
Ik vond 't wel een goeie grap, je moet toch wat verzinnen om een beetje leven in de brouwerij te krijgen of niet dan!
Silva- Fluisteraar
- Aantal berichten : 190
Punten : 265
Registratiedatum : 08-12-10
Re: oh oh oh... hoe dorps.
haha, inderdaad
Merry merry christmas!
Merry merry christmas!
Silva- Fluisteraar
Nou, toen zei die van nummer 33 (je weet wel die altijd haar honden uitlaat en waar zoveel bezoek komt altijd) dat zij van de bakker hoorde..mozzarella schreef:Oh goh...en toen dan?
Gast- Gast
Ik hoorde anders bij de snackbar dat die jongen die achter die gast van nummer 158 weet wie die drie mannen zijn geweest. Hij had namelijk in de lift op zijn werk gehoord dat iemand stond te bellen met zijn buurjongen en daar vrienden van hadden in de plaatselijke kroeg drie oude schoolgenoten zien zitten die hard aan het breien waren aan wat zij 'mutsen' noemnden maar die verdacht veel op bivakmutsen leken!
Gast- Gast
Smikkell schreef:Nou, toen zei die van nummer 33 (je weet wel die altijd haar honden uitlaat en waar zoveel bezoek komt altijd) dat zij van de bakker hoorde..mozzarella schreef:Oh goh...en toen dan?
Oooh ok...nee dan snap ik m....want ik hoorde dat die van nummer 35 had gedreigd met een nekschot....snapte het al niet!
Gast- Gast
Ik heb het toch echt iets anders gehoord. Mijn moeder belde me en die vertelde dat haar vriendinnen van de bridge gehoord hadden van de domine dat die man op 144 een themafeestje had gegeven. Ze hadden de politie nog gebeld omdat de tv te hard stond. Dat had de overbuurvrouw van 122 gezien toen zij toevallig even de post uit de brievenbus was gaan halen.
Gast- Gast
Ja, hallo, weet je wel wát zij uit de brievenbus heeft gehaald?! Een dreigbrief van die rare man van nummer 71!Smikkell schreef:Ik heb het toch echt iets anders gehoord. Mijn moeder belde me en die vertelde dat haar vriendinnen van de bridge gehoord hadden van de domine dat die man op 144 een themafeestje had gegeven. Ze hadden de politie nog gebeld omdat de tv te hard stond. Dat had de overbuurvrouw van 122 gezien toen zij toevallig even de post uit de brievenbus was gaan halen.
Dat is ook een rare man hoor, dat hoorde ik van de moeder van de buurman van de kapster van de vriendin van mijn collega.
Gast- Gast
Whahaha! Geweldig! (Sorry T.O.)
Mijn vader probeert ook altijd met mij te roddelen. Ik kan zijn verhalen alleen niet bijbenen. De vader van de zus van de moeder van de buurvrouw van de vriendin en daar weer een achternicht van. Je weet wel, die daar achter woont, in dat huis met rieten dak, met als buurjongen die jongen waarbij je in de klas hebt gezeten. En dan sta ik echt niet anders dan.... :affraid:
Maar ehmz, als wij iemand dorps noemen, dan is degene nog net niet onder een steen vandaan gekropen. Ik mag hopen dat we dan niet hetzelfde bedoelen.
Mijn vader probeert ook altijd met mij te roddelen. Ik kan zijn verhalen alleen niet bijbenen. De vader van de zus van de moeder van de buurvrouw van de vriendin en daar weer een achternicht van. Je weet wel, die daar achter woont, in dat huis met rieten dak, met als buurjongen die jongen waarbij je in de klas hebt gezeten. En dan sta ik echt niet anders dan.... :affraid:
Maar ehmz, als wij iemand dorps noemen, dan is degene nog net niet onder een steen vandaan gekropen. Ik mag hopen dat we dan niet hetzelfde bedoelen.
Gast- Gast
Maar je weet toch dat de kapster van de vriendin van die collega wel vaker verhalen heeft die niet blijken te kloppen. Laatst nog had ze lopen vertellen dat de bakken broodjes verkocht. Het moet niet gekken worden.
Gast- Gast
Smikkell je hebt gelijk, maar ze weet het toch elke keer weer zo overtuigend te brengen, dat ik denk: "Stél dat het deze keer wél waar is!"
En tja, je wil toch wel weten met wat voor mensen je in de straat woont. Want ik weet niet of je het verhaal hebt gehoord over mevrouw Jansen van nummer 4..... Ik hoorde namelijk van de buurvrouw van de slager van mijn nicht dat mevrouw Jansen van nummer 4 wel 23 katten en 14 honden in huis heeft. In hoeverre het waar is, weet ik niet, maar het klonk alsof het waar is. Weet jij daar misschien meer van? Heb jij er niks van gehoord van je eigen kapster dan? (jouw kapster knipt mevrouw Jansen toch ook of niet dan?)
En tja, je wil toch wel weten met wat voor mensen je in de straat woont. Want ik weet niet of je het verhaal hebt gehoord over mevrouw Jansen van nummer 4..... Ik hoorde namelijk van de buurvrouw van de slager van mijn nicht dat mevrouw Jansen van nummer 4 wel 23 katten en 14 honden in huis heeft. In hoeverre het waar is, weet ik niet, maar het klonk alsof het waar is. Weet jij daar misschien meer van? Heb jij er niks van gehoord van je eigen kapster dan? (jouw kapster knipt mevrouw Jansen toch ook of niet dan?)
Gast- Gast
Ja, en mijn kapper knipt ook de honden van mevrouw Jansen. Ik heb haar via de dochter van mijn moeder (:p). Maar die kapper vertelde mij dat mevrouw Jansen maar twee honden heeft. De kapper komt daar regelmatig. Ze zijn ook nichten en de man van de kapper was eerst de man van mevrouw Jansen. Maar mevrouw Jansen is nu met de juf van haar zoontjes. Maar die kapper die knipt niet alleen, die verft ook. Dus vandaar dat het lijkt dat mevrouw Jansen zoveel honden heeft.
Gast- Gast
Ik moet toch de ramen nog lappen vandaag. Als ik dat nu even ga doen dan kijk ik meteen even naar binnen of ik nog katten zie. BIj nummer 47 staat trouwens een herenfiets voor de deur. Haar man heeft geen fiets en haar zoon die zit voor een paar maanden in het buitenland hoorde ik van mijn zwager. Die zat bij hem in de klas. Maar van de dochter van de domine hoorde ik dat hij vast zat en niet in het buitenland zit.. (iets met bivakmutsen)
Gast- Gast
Thanks Smikkell voor de info over mevrouw Jansen! Toch fijn als je weet dat iemand je ook echt de juiste informatie geeft. En bij jou kan ik daar natuurlijk wel van op aan.
Dat méén je niet trouwens van die herenfiets bij nummer 47! Ik ben echt geschokt!
Ik wist trouwens al dat die jongen vastzit, drugshandel toch? Of was het nou toch wat anders? De bakker vertelde het aan mij toen ik de kaasstengels kwam halen die in de aanbieding zijn deze week (echt halen hoor, is een koopie!).
Weet jij trouwens wat er met Sjannie van nummer 14 aan de hand is? Ze doet zó raar de laatste tijd...
Dat méén je niet trouwens van die herenfiets bij nummer 47! Ik ben echt geschokt!
Ik wist trouwens al dat die jongen vastzit, drugshandel toch? Of was het nou toch wat anders? De bakker vertelde het aan mij toen ik de kaasstengels kwam halen die in de aanbieding zijn deze week (echt halen hoor, is een koopie!).
Weet jij trouwens wat er met Sjannie van nummer 14 aan de hand is? Ze doet zó raar de laatste tijd...
Gast- Gast
Ik ga trouwens zo slapen. Ik wil niet weten wat de buurtjes over me zullen zeggen als ze weten dat ik tot laat heb zitten internetten. Je kent Betty toch wel van om de hoek? Die zit de hele tijd maar uit d'r raam te turen en verklapt alles door. Ach, heeft dat mens morgen ook weer d'r pleziertje he.
Gast- Gast
Hahaha, nou, jullie snappen 't in ieder geval wel
Lekker dorps geouwehoer terwijl ik uit de stad kom, moet er wel aan wennen dat iedereen je hele hebben en houwen soms nog sneller weet dan jijzelf.
Lekker dorps geouwehoer terwijl ik uit de stad kom, moet er wel aan wennen dat iedereen je hele hebben en houwen soms nog sneller weet dan jijzelf.
Silva- Fluisteraar
Haha nou welkom in 't dorp!
Ik woon zelf in 'n dorp wat vrij groot is maar ook hier kunnen ze er wat van hoor! Geen idee hoeveel kinderen ik ondertussen al rond heb lopen, hoeveel mannen hier over de vloer komen en hoe vaak ik m'n huis al ben uit gezet... :affraid: Kan 't niet meer bijhouden haha!
Ik woon zelf in 'n dorp wat vrij groot is maar ook hier kunnen ze er wat van hoor! Geen idee hoeveel kinderen ik ondertussen al rond heb lopen, hoeveel mannen hier over de vloer komen en hoe vaak ik m'n huis al ben uit gezet... :affraid: Kan 't niet meer bijhouden haha!
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Nou, ik denk dat die mensen gewoon te weinig te doen hebben ofzo. Neem mijn schoonmoeder, die heeft naast haar hondje geen sociaal leven (heel lief mens verder, en ze is er zelf volgens mij ook tevreden mee), maar ja, die maakt gewoon weinig mee. Dus als ze iets hoort, dan moet het gelijk overdreven worden. Zoiets denk ik...
Ik zelf doe aan paaldansen (gewoon als sport, geef er ook les in), maar toen ik dus net in dat dorp kwam wonen en ik zou gaan promoten op een ladies night daar ergens, wist iedereen het al voordat de avond begonnen was en gonste het al van de rumours. Nou ja, ze hebben gewoon niet zo veel te doen en in dorpen loopt het vaak net even wat achter.
Nou moet ik wel zeggen: 't is er, ondanks dit, wel gezellig. Iedereen maakt een praatje met elkaar, je kunt zo bij iemand op de thee (waar je dus weer vanalles hoort haha). Ze zullen je altijd helpen als 't nodig is en er is wel veel sociale controle.
Ik mis de stad alleen wel. Lekker shoppen, leuk stappen, lekker terrasje pakken, dat heb je hier gewoon niet.
Ik zelf doe aan paaldansen (gewoon als sport, geef er ook les in), maar toen ik dus net in dat dorp kwam wonen en ik zou gaan promoten op een ladies night daar ergens, wist iedereen het al voordat de avond begonnen was en gonste het al van de rumours. Nou ja, ze hebben gewoon niet zo veel te doen en in dorpen loopt het vaak net even wat achter.
Nou moet ik wel zeggen: 't is er, ondanks dit, wel gezellig. Iedereen maakt een praatje met elkaar, je kunt zo bij iemand op de thee (waar je dus weer vanalles hoort haha). Ze zullen je altijd helpen als 't nodig is en er is wel veel sociale controle.
Ik mis de stad alleen wel. Lekker shoppen, leuk stappen, lekker terrasje pakken, dat heb je hier gewoon niet.
Silva- Fluisteraar
Je hebt je het dorpse gedrag in elk geval al snel eigen gemaakt, Silva
Gast- Gast
Ik heb ook in een dorp gewoond maar daar werd ik door niemand geholpen hoor. Sterker nog, de verhalen gingen dat ik geslagen werd door mijn vriend en ze mij hoorde gillen 'auw auw'. Helpen? Nee, ze wilden een klacht indienen bij de gemeente! Niemand die de politie belde om aan te geven hoe of wat, niemand die ooit aan mij vroeg. De buurvrouw klaagde dat we na 11 uur boorden (we hadden niet eens een boor) en het hele weekend keihard hardcore draaide (hadden we niet en we zaten in het buitenland). Alles werd onderling besproken maar niemand is ooit bij ons aan de deur geweest. Uiteindelijk kwamen die verhalen bij mijn schoonmoeder en die heeft het aan ons verteld. We zijn toen bij de buurvrouw aan de deur geweest maar die zei dat ze op het punt stond om weg te gaan (was niet zo bleek later maar ze wilde gewoon niet eens praten) en toen we haar vertelden dat weekend niet thuis te zijn geweest reageerde ze alsof ze ons niet eens geloofden. Wat een kutdorp was dat zeg, echt ik vond het er vreselijk. Al dat geroddel en gekonkel ook over elkaar, bah. Gezellig een praatje me reet, als ze er maar roddels uit kunnen halen. Daar gaat het om.
Gast- Gast
Oh en ik werd dus NIET geslagen door mijn ex hoor maar ik had graag geweten dat mensen me hadden geholpen als het daadwerkelijk wel zo was geweest. Blijkbaar was er nl wel iemand in die flat die klappen kreeg maar nooit hulp. Het gekk is ook dat wij het nooit hebben gehoord.
Gast- Gast
Waarom moet ik nou aan Lucky denken bij het lezen van dit topic?
Ik mis haar...
Ik mis haar...
Gast- Gast
Ah Lucky komt wel joh. Ik heb er vertrouwen in. Ze houdt net zo veel van ons als wij van haar :rendeer:
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: