Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

N.a.v. Beschrijf je verloskundigen

+13
Theezakje13
Nana
RYW
Liadan
Filoria
*Troela*
Supertalentje
Tania
Vancity_girl
Mirror
Limburg85
koNijntje
Happydobby
17 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

N.a.v. Beschrijf je verloskundigen - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. Beschrijf je verloskundigen

Bericht  Theezakje13 do 22 sep 2011 - 19:33

Hier in de praktijk zitten 5 verloskundigen. Ik heb er 4 gehad tijdens mijn controles.
1 was er steeds erg zakelijk dus daar had ik niet zo veel mee, en ik hoefde haar ook liever niet bij mijn bevalling.
De andere 3 vond ik alle 3 aardig, en mochten allemaal mijn bevalling wel doen.
Ik ben op dinsdag nog op controle geweest, en de dag erna braken mijn vliezen. Toen ik de verloskundige belde, bleek het dezelfde te zijn waar ik de dag ervoor nog bij op controle was geweest.
Heel fijn vond ik haar (ook al heeft ze maar de halve bevalling gedaan).
Ze was heel rustig toen ze hier was voor de controles. Toen we naar het ziekenhuis moesten was ze ook heel relaxed. Dat maakte ons ook rustig en we hebben ons dan ook heel prettig en veilig gevoeld bij haar!
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Beschrijf je verloskundigen - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. Beschrijf je verloskundigen

Bericht  Theezakje13 do 22 sep 2011 - 19:34

Wat ik trouwens ook nog super vond.
Ik be uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen en de verloskundige van daar heeft mijn bevalling dan ook gedaan.
Onze eigen verloskundige belde ons in de ochtend nog omdat ze benieuwd was hoe het was en of ons mannetje er al was.
Dat vond ik echt super lief. Ook is ze in de kraamweek nog een paar keer geweest.
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Bericht  Limburg85 do 22 sep 2011 - 19:37

Theezakje13 schreef:Wat ik trouwens ook nog super vond.
Ik be uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen en de verloskundige van daar heeft mijn bevalling dan ook gedaan.
Onze eigen verloskundige belde ons in de ochtend nog omdat ze benieuwd was hoe het was en of ons mannetje er al was.
Dat vond ik echt super lief. Ook is ze in de kraamweek nog een paar keer geweest.

Maar dat ze langskomen in de kraamweek is toch normaal? Hier hebben ze dat ook gedaan.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Theezakje13 do 22 sep 2011 - 19:39

Limburg85 schreef:

Maar dat ze langskomen in de kraamweek is toch normaal? Hier hebben ze dat ook gedaan.

Klopt, maar ik vond het fijn dat zij kwam, kon ik mijn ei kwijt over de bevalling.
Bij ons weet je niet wie er langs komt, dat hangt af wie de bevallingsdienst heeft. Had dus ook gekund dat we alle anderen gehad hadden en niet degene die de bevalling heeft gedaan.
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Bericht  Limburg85 do 22 sep 2011 - 19:40

Theezakje13 schreef:
Limburg85 schreef:

Klopt, maar ik vond het fijn dat zij kwam, kon ik mijn ei kwijt over de bevalling.
Bij ons weet je niet wie er langs komt, dat hangt af wie de bevallingsdienst heeft. Had dus ook gekund dat we alle anderen gehad hadden en niet degene die de bevalling heeft gedaan.

Ah zo. Bij mij in het ziekenhuis kwam de volgende dag gelijk de zelfde verloskundige langs die het eerste gedeelte had gedaan, dat vond ik idd ook fijn, daar kun je toch eerst meer mee delen dan de andere omdat zij er bij was.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Parisienne do 22 sep 2011 - 19:51

Ik ben de eerste weken van mijn zwangerschap bij de verloskundige geweest, maar werd al snel doorgestuurd naar het ziekenhuis. Moest dus bevallen onder leiding van gynaecologen en mocht niet meer bij de verloskundigenpraktijk komen. Mijn verloskundige was een vriendin van mijn vader. Ondanks dat ik alle afspraken, echo's en controles in het ziekenhuis had kwam ik toch gewoon nog bij haar in de praktijk voor de leuk smile Zo kon zij mijn zwangerschap een beetje meemaken en ik vond het leuk nog door haar controles te laten doen e.d.

Toen ik moest bevallen/ingeleid werd wist ze ervan. Toen de bevalling voorderde heeft mijn vriend haar gebeld om te vertellen hoe het ervoor staat. Het was haar vrije avond maar ze wilde graag langskomen. Toen ze er eenmaal was heeft ze zich volledig gefocust op het steunen van mijn vriend en van mij. Ze zat elke keer mee te puffen, zorgde ervoor dat ik sterk bleef en gaf mijn vriend aanwijzingen over wat hij kon doen om mij te helpen/steunen. De gynaecoloog haalde N. uiteindelijk, maar de verloskundige is al die tijd aan mijn zij blijven staan. Zij heeft bij N, ook de controles gedaan en haar gewogen e.d. Omdat zij in dat ziekenhuis ook poliklinische bevallingen doet kende ze de gynaecologen daar. Die vonden het ook fijn dat zij er was, er was namelijk nog iemand aan het bevallen. Zo konden ze mijn met een gerust hart even 'achterlaten' om bij de ander te gaan kijken. Werd bijvoorbeeld ook snel gehecht, omdat mijn verloskundige samen met mijn vriend met N. bezig was en de gynaecoloog dit dus niet hoefde te doen. Ook de twee dagen erna dat ik in het ziekenhuis lag is ze elke dag langsgekomen om te kijken hoe het gaat. Eenmaal thuis heeft ze ook nog de controles gedaan in de kraamweek (ondanks dat we net buiten haar regio wonen) en heeft ze de hielprik gedaan.

Ik vond het super dat zij er was! Alleen al voor de steun, dat hadden mijn vriend en ik gewoon nodig. Ze heeft ons heel goed door de bevalling heen geleid en, omdat ze officieel niet aan het werk was, heeft ze zich helemaal kunnen focussen op ons! Geweldig dus!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Flower_L vr 23 sep 2011 - 8:51

koNijntje schreef:in het team waar wij zaten waren 3 verloskundigen, 1 vond ik iets minder aardig.. zij begon een keer tegen mij te zeggen dat zwangerschapszwemmen geen volledige zwangerschapscursus was en dat ik me er meer in moest verdiepen, dus ik voelde me knap lullig en onzeker! maar aan het eind van mijn zwangerschap (toen ik haar voor de 3e keer zag) trok dat wel bij.. wel hoopte ik dat zij geen dienst zou hebben als ik moest bevallen! Embarassed

bij één vk heb ik bij 7 weken bij de intake al gezegd "zij mag de bevalling wel doen van mij" en toevallig had zij dienst toen ik ging bevallen! cheers ik was heel blij met haar, echt een toffe vrouw! smile

Gezien we beide in zelfde woonplaats wonen...ben nu wel héél benieuwd of wij dezelfde verloskundige gehad hebben Cool
Voor mij sprong er namelijk ook 1 uit, en die heeft mij uiteindelijk ook geholpen met bv.
Blond kort haar? Ben naam kwijt....

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  koNijntje vr 23 sep 2011 - 9:17

Flower_L schreef:
koNijntje schreef:in het team waar wij zaten waren 3 verloskundigen, 1 vond ik iets minder aardig.. zij begon een keer tegen mij te zeggen dat zwangerschapszwemmen geen volledige zwangerschapscursus was en dat ik me er meer in moest verdiepen, dus ik voelde me knap lullig en onzeker! maar aan het eind van mijn zwangerschap (toen ik haar voor de 3e keer zag) trok dat wel bij.. wel hoopte ik dat zij geen dienst zou hebben als ik moest bevallen! Embarassed

bij één vk heb ik bij 7 weken bij de intake al gezegd "zij mag de bevalling wel doen van mij" en toevallig had zij dienst toen ik ging bevallen! cheers ik was heel blij met haar, echt een toffe vrouw! smile

Gezien we beide in zelfde woonplaats wonen...ben nu wel héél benieuwd of wij dezelfde verloskundige gehad hebben Cool
Voor mij sprong er namelijk ook 1 uit, en die heeft mij uiteindelijk ook geholpen met bv.

als ik op de website kijk denk ik dat jij team B had (bij 'medewerkers'),
ik zat bij team A en had C.v.O. bij mijn bevalling..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Flower_L vr 23 sep 2011 - 9:24

koNijntje schreef:
Flower_L schreef:

als ik op de website kijk denk ik dat jij team B had (bij 'medewerkers'),
ik zat bij team A en had C.v.O. bij mijn bevalling..

Klopt! Ik zat in B. Ik had K.S. bij mijn bevalling. Was ik blij mee.
Heel team A heb ik wel op nacontrole gehad (om en om). DIe andere 2 van team B. maar 1 keer gezien, omdat ik in laat stadium van zwangerschap naar Z ben verhuisd. Die van jou vond ik wel leuk idd.

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Pien vr 23 sep 2011 - 9:25

De praktijk waar ik bij zat bestond uit 3 verloskundige. Alle drie toppers!!! Het maakte mij echt niet uit wie van de drie er bij mijn bevalling zou zijn. Uiteindelijk ben ik overgedragen aan het ziekenhuis ivm overtijdlopen, ze zijn allemaal langs geweest in het ziekenhuis en 2 zelfs 2 keer! Toen ik eenmaal thuis was zijn er ook 2 nog weer langs geweest en gister heb ik nog een gesprekje op de praktijk gehad met 1. Echt, ze hebben ons zo goed gesteund en geholpen, top!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861

Bericht  Flower_L vr 23 sep 2011 - 9:27

Pien schreef:De praktijk waar ik bij zat bestond uit 3 verloskundige. Alle drie toppers!!! Het maakte mij echt niet uit wie van de drie er bij mijn bevalling zou zijn. Uiteindelijk ben ik overgedragen aan het ziekenhuis ivm overtijdlopen, ze zijn allemaal langs geweest in het ziekenhuis en 2 zelfs 2 keer! Toen ik eenmaal thuis was zijn er ook 2 nog weer langs geweest en gister heb ik nog een gesprekje op de praktijk gehad met 1. Echt, ze hebben ons zo goed gesteund en geholpen, top!

Met jouw verhaal iig fijn dat je dat prettig ervaren hebt!

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  PapillonRose vr 23 sep 2011 - 9:39

Ik had geen verloskundige tijdens de zwangerschap. Was vanaf het begin al bij gynaecoloog onder controle, en ondanks dat ik eigenlijk 1 vaste zou krijgen heb ik ze volgens mij zowat allemaal wel een keer voorbij zien komen. Allemaal even aardig over het algemeen, al was er 1 man die ik liever niet zou krijgen. Omdat hij een keer een paar niet zo fijne opmerkingen tegen mij had gemaakt, en het lag niet aan de hormonen dat ik ze zo opgevat had (mijn moeder was mee en vond 'm ook een rare snijboon). Ik hoopte dat mijn vaste (voor zover dat dus al zo was) gyn de bevalling zou kunnen doen. Ze was echt super aardig, heel meelevend, altijd tijd voor vragen, een geruststellend persoon.. Vond haar echt top!

Helaas wist ik de dag voor de bevalling al dat zij het niet ging doen. Ik zou worden ingeleid en zij zou die dag op de poli aan het werk zijn en dus niet op de verloskamers. 's Nachts begon het uiteindelijk spontaan, maar de dag bleef hetzelfde dus helaas zou zij er niet zijn. Wel zou ze proberen zsm even bij me te komen kijken zodra ze tijd had. Zo lief!

Uiteindelijk kreeg ik geen gyn bij de bevalling, maar een klinisch verloskundige. Ook een topmens! Ze was heel lief, aardig, legde alles uit, probeerde het zo fijn mogelijk voor mij te maken.. En we hebben gezellig een spelletje welles-niettes gedaan :P Hoe harder ik riep dat ik het niet kon, hoe harder zij riep dat ik het wel kon. De dag na de bevalling had zij dienst op de afdeling en hebben we daar bij de controle die ze kwam doen ook nog wel even om gelachen. Ik vond het echt fijn dat zij mijn bevalling heeft gedaan, heb het echt met haar getroffen. Achteraf hoorde ik trouwens dat de dienstdoende gyn die het overgenomen zou hebben bij complicaties, net de man was die ik het liefst niet tegen wilde komen. Gelukkig geen complicaties gehad dus. En anders pech, ik denk dat het me op dat moment weinig had uitgemaakt, ik wilde dat mn kind eruit zou komen en verder kon alles me gestolen worden.

Wel heel lief, de volgende ochtend kwam mijn vaste gyn nog even bij me kijken voordat haar polispreekuur zou beginnen. Vond ik zo lief! En ook bij de nacontrole had ik haar weer, was wel fijn. Als ik ooit weer zwanger mag worden dan moet ik sowieso meteen weer bij de gyn onder controle, als zij er dan nog werkt wil ik haar graag weer.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 12:15

Er werken momenteel een stuk of vijf verloskundigen in de praktijk waar ik zit. Ik heb ze allemaal nog weinig gezien, maar had er wel een goede indruk van. Er zit één heel rustige, vriendelijke vrouw bij die ik het liefst erbij zou hebben bij de bevalling. Ze heeft zo'n aangename stem dat ik me kan voorstellen dat ik daar helemaal rustig van zou worden tijdens de bevalling.
Eentje zou ik er echt niet bij willen hebben, ze komt kil en zakelijk op me over en ik moet zeggen dat ik ook nog enigszins wrokkig ben over hoe mijn bevalling de vorige keer is verlopen (gerekt en gerekt en gerekt en nog meer thuis proberen) en dat ze mijn klachten tijdens de zwangerschap van mijn eerste dochter niet serieus genoeg nam, waardoor ik na de bevalling erg ziek ben geworden / veel pijn heb gehad.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: