Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

N.a.v. Beschrijf je verloskundigen

+13
Theezakje13
Nana
RYW
Liadan
Filoria
*Troela*
Supertalentje
Tania
Vancity_girl
Mirror
Limburg85
koNijntje
Happydobby
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

N.a.v. Beschrijf je verloskundigen Empty N.a.v. Beschrijf je verloskundigen

Bericht  Happydobby do 22 sep 2011 - 2:43

Ik lees in een ander topic dat iemand tussen die weeën zegt: Die verloskundige wil ik niet.
Dus beschrijf je verloskundigen of gyn en vertel wie je bij de bevalling had gewild en wie niet.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Beschrijf je verloskundigen Empty Re: N.a.v. Beschrijf je verloskundigen

Bericht  koNijntje do 22 sep 2011 - 2:45

in het team waar wij zaten waren 3 verloskundigen, 1 vond ik iets minder aardig.. zij begon een keer tegen mij te zeggen dat zwangerschapszwemmen geen volledige zwangerschapscursus was en dat ik me er meer in moest verdiepen, dus ik voelde me knap lullig en onzeker! maar aan het eind van mijn zwangerschap (toen ik haar voor de 3e keer zag) trok dat wel bij.. wel hoopte ik dat zij geen dienst zou hebben als ik moest bevallen! Embarassed

bij één vk heb ik bij 7 weken bij de intake al gezegd "zij mag de bevalling wel doen van mij" en toevallig had zij dienst toen ik ging bevallen! cheers ik was heel blij met haar, echt een toffe vrouw! smile

Laatst aangepast door koNijntje op do 22 sep 2011 - 2:51; in totaal 2 keer bewerkt
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Limburg85 do 22 sep 2011 - 2:48

Bij het verloskundigepraktijk hebben ze 5 verloskundige, ik heb er totaal 3 gehad waarvan 2 heel vaak en 1 alleen tijdens mijn 20 weken echo. Het was de bedoeling dat ik vanaf week 37 ook bij de andere verloskundige controle zou hebben zodat ik iedereen gezien zou hebben maar toen was ik al bevallen. Vooraf had ik de voorkeur voor mijn vaste verloskundige, maar het werd de verloskundige die ik maar 1 keer had gezien en dat maakte me helemaal niet toen het begonnen was, als R. er maar uit zou komen haha en ik van de pijn was verlost. En voor een gynaecoloog had ik ook geen voorkeur, achteraf zeiden ze allemaal dat ik het erg getroffen had met de gynaecoloog, zij schijnt het netste te hechten. En tijdens de bevalling vroegen ze of ik bezwaar had voor een co-assistente, nee omdat moment kon ik echt niet meer nadenken.

Heb het erg getroffen met de verloskundige, gynaecoloog, co-assistent en verpleegkundige.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mirror do 22 sep 2011 - 2:53

Bij de eerste had ik 5 verloskundingen en zo nu en dan een invaller. Ik vond ze allemaal even aardig, maar had wel een voorkeur voor 1 vrouw. Zij deed uiteindelijk 'toevallig' mijn bevalling.

Bij de tweede moest ik van praktijk veranderen omdat ik een dorp verderop ging wonen. Dat vond ik wat minder, maar omdat ze verwachtten dat ik een snelle bevalling zou hebben wilden ze het risico niet nemen en moest ik dus naar een andere praktijk. Anders zouden zij misschien wel te laat komen bij mijn bevalling. Toen mijn bevalling eenmaal begon had de verloskundige nog een bevalling en moest ze iemand bellen van de andere praktijk en toen kwam dus heeeel toevallig dezelfde verloskundige als bij de eerste alsnog bij mij. Ik was echt zo relaxt daardoor.. Echt top!
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 2:57

Bij de oudste ben ik met 30 weken geswitcht van praktijk ivm verhuizing. Toen had ik er 4, van wie ik er 2 maar 1x heb gezien en 2 vaker, ik kreeg toen wel vaker controles omdat ik een hoge bloeddruk had, en die twee zag ik vaak. Dat waren ook degenen die na de bevalling kwamen. Ik had wel een voorkeur voor eentje voor tijdens de bevalling maar ik ben uiteindelijk overgedragen aan het ZH en ben toen bevallen met een gynaecoloog erbij, zij was wel aardig.

Bij de jongste zat ik bij dezelfde praktijk en toen heb ik iedereen wel een aantal keer gezien, alleen 1tje weer maar 1x, die ik in de vorige zwangerschap ook maar weinig had gezien. Halverwege kwam er toen een bij ivm drukte, zij was maar ietsjes ouder dan ik, en dat klikte goed met haar. Ik hoopte dus ook dat zij de bevalling zou doen, zij heeft mij gestript met 39 weken en toen ben ik 2 dagen later tijdens haar dienst bevallen, dus zij heeft ook de bevalling gedaan. Ik vond haar heel prettig.

Nu heb ik weer dezelfde praktijk en het zijn nog steeds dezelfde, en ook degene die mijn bevalling heeft gedaan springt bij in drukke tijden. Zou leuk zijn als zij het doet, maar het maakt eigenlijk niet zoveel uit.

Gast
Gast

Bericht  Vancity_girl do 22 sep 2011 - 3:05

Ik had tot 30 weken 2 verloskundigen, hele verschillende vrouwen maar had met allebei een klik. Aan het eind van mijn zwangerschap kwam er een 3e bij het team, een leuke pas afgestudeerde meid. Bij 37 weken moest ik naar het ziekenhuis ivm te hoge bloeddruk ( 24 dec) en toen had zij dus dienst. Ze was echt super lief en ook al kende we haar niet zo goed het voelde wel vertrouwd. Gelukkig mocht ik toen uiteindelijk weer naar huis om kerst te vieren. Ze had dit geregeld voor ons. We hadden nl kerstdiner bij een vriendin. Die vriendin is verloskundige en onze verloskundige had haar gebeld om te vragen of ze dan mij in de gaten wilde houden. Zo gezegd zo gedaan, tijdens het kerstdiner hebben we dus af en toe mijn bloeddruk gemeten en het hartje geluisterd, heel bijzonder. smile
Uiteindelijk ben ik drie weken later ivm hoge bloeddruk ingeleid en daar was eerst de ene verloskundige bij die mij de hele zwangerschap al begeleid had. Na de nacht en toen bleek dat D er niet vanzelf uit zou komen na 2 uur persen, wisselde ze van dienst en kwam de andere verloskundige die ik dus ook al vanaf het begin kenden. Zo zijn ze dus eigenlijk allebei bij de bevalling geweest.
Had ons verder niet zoveel uitgemaakt wie er bij was, we vonden ze alle drie leuk. De laatste 3 weken kwamen ze elke 2 dagen aan huis mijn bloeddruk meten dus we kende ze inmiddels alle drie vrij goed.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  Tania do 22 sep 2011 - 3:12

Bij de praktijk waar ik zit werken in totaal 12 verloskundigen. Bij m'n eerste was er 1 verloskundige die ik niet hoopte te krijgen. Ik vond haar neit zo aardig, een beetje drammerig en uit de hoogte. Uiteindelijk moest ik bevallen bij de gyneacoloog.
Nu zit ik bij dezelfde praktijk (wilde eigenlijk een andere maar er is hier verder niet echt een praktijk in de buurt) en hebben ze de verloskundige ingedeeld in twee groepen. Degene die ik niet aardig vond zit gelukkig in de andere groep dan waarin ik ben ingedeeld. De rest is allemaal wel aardig. Al heb ik eerlijk gezegd niet onwijs veel vertrouwen in de verloskundigen. In mijn vorige zwangerschap heb ik wat dingen gehad waarvan ze niet wisten waar het doorkwam, of het ernstig was en eigenlijk hadden ze gewoon geen idee wat ze met me aanmoesten geloof ik.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  koNijntje do 22 sep 2011 - 3:17

ik ben ook erg benieuwd of hier meiden/vrouwen uit z.utphen zijn en daar in de praktijk hebben gezeten! smile
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Supertalentje do 22 sep 2011 - 3:23

Onze praktijk heeft 12 verloskundigen, maar ik heb alle afspraken bij dezelfde en dat blijf ik ook doen. Tegen de tijd dat ik moet bevallen maakt het me niet meer uit wie er aan het bed staat, een evt gynacoloog ken ik toch niet evenals co-assistentes, stagaires, verpleegkundigen en de rest ;-) Mijn verlos is trouwens wel echt top!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Happydobby do 22 sep 2011 - 3:31

Bij mij waren er 4 en 1 vaste inval.

Bij 1 de intake gehad en haar verder niet meer gezien. (pas thuis toen ze huisvisite liep) Geen beeld van, had daarna nog 3 keer bij haar een afspraak gepland staan maar dan was ze er steeds niet.

Bij de volgende 1 keer geweest maar ze was zelf toen al behoorlijk ver in haar zwangerschap en ze dacht dat ze niet terug zou zijn van verlof. Dat klopte wel, ik heb haar nooit meer gehad.

Dan was er 1 waar ik vaak ben geweest, ik vond haar aardig en ze legde alles er goed uit. die had ik eigenlijk wel bij de bevalling gewild.

Dan was er nog 1 die ik raar vond, ze had mijn voicemail smorgens ingesproken om te vragen of ik eerder kon komen maar ik zat in de nachtdienst dus ik hoorde een uur later de voicemail en ze klonk niet aardig.
Ik haar teruggebeld en ze deed snauwerig, ook tijdens de controle erg kortaf. Heb ik wat van gezegd en hoopte vurig dat ik haar niet zou krijgen.

De invaller, 1 keer geweest, was ik ook niet happy over, ze was erg jong en leek zenuwachtig.

Met de bevalling kwam er eerst een invaller maar niet die van hierboven, het was vakantietijd, erg aardige vrouw, klonk zeer ervaren.

In de avond kreeg ik de snauwende vk die ik eigenlijk eerst niet wilde maar daar was ik vanaf 37 weken alleen nog bij op controle geweest en was haar toch wel steeds aardiger gaan vinden. Ze bleek bij de bevaling toch wel lief te zijn en is later nog 2 keer langsgeweest.

Maarja toen kwam ik olv een gyn die niet meelevend klonk, feliciteerde me niet na de geboorte van M.
Later nog bij hem op spreekuur geweest, ik hoop toch de volgende keer op een vrouw.

En de verlosk*t van het ziekenhuis daar zou ik nog steeds graag met een stuk hout naartoe willen om haar eens een mep te verkopen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  *Troela* do 22 sep 2011 - 7:32

Bij de 1e had ik 3 vaste verloskundige en 1 inval. Van de vaste had ik met 1 een klik, nr 2 had ik maar 1 keer gezien en nummer 3 vond ik erg zakelijk en beetje hard overkomen.
Inval was vooral heel erg onzeker! Mijn vliezen braken op spreekuur bij die inval en die heeft echt met trilhanden de gyn gebeld omdat er in het vruchtwater gepoept was.
Daarna door naar het ziekenhuis en aan de weeopwekkers. Dit onderbegeleiding van verloskundige van ziekenhuis. Had echt hele dag weeën die niet afzwakte en die verloskundige deed niet veel. De harde zakelijke verloskundige van de praktijk is nog langsgeweest en heeft nog een tijd bij me gezeten, en bleek toch wel erg fijn te zijn. 's Avonds kwam gyn binnen en is een beetje uitgevallen tegen verloskundige van ziekenhuis omdat ze niet inzag dat het keizersnede moest worden ( 10 uur flinke weeën, en nog niet ingedaald, en geen ontsluiting).

Bij de 2e heeft een vriendin de zwangerschap begeleid. Toen placenta losliet kwam er andere verloskundige van de praktijk en die heeft super snel gehandeld. Ambulance stond hier binnen 3 minuten voor de deur en heb haar dus ook maar heel even gezien. Alles is daarna overgenomen door gyn.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  *Troela* do 22 sep 2011 - 7:33

@HappyDobby, Waarom wil je de verlosk*t nog een mep verkopen?

*Troela*
Prater
Prater

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 7:42

De verloskundige waar ik mijn eerste afspraken bij heb gehad is halverwege mijn zwangerschap met pensioen gegaan. Daarna kreeg ik een hele lieve, rustige verloskundige. Ik had iedere keer het gevoel dat ze alle tijd voor me had en nam me ook serieus. Zij is ook bij m'n bevalling geweest, ze was echt een steun, na de bevalling heeft ze ook 100x gezegd dat ik het zo goed had gedaan. Vond ik toen heerlijk om te horen.

Gast
Gast

Bericht  Filoria do 22 sep 2011 - 7:46

Ik dacht van tevoren dat het me niet uit zou maken wie er bij de bevalling zou zijn, maar toen ik eenmaal bezig was, was ik heel blij dat 'mijn favoriet' er was. Ik voelde me ontzettend op mijn gemak bij die vrouw en had het gevoel dat ik alles kon zeggen/doen. Heel fijn. Dat had ik bij de andere 2 minder gehad denk ik.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 7:47

Bij mijn verloskundige praktijk zit er maar 1! Een top wijf!

Gast
Gast

Bericht  Filoria do 22 sep 2011 - 8:17

Laurientje85 schreef:Bij mijn verloskundige praktijk zit er maar 1! Een top wijf!
Hoe doet ze dat dan, bijvoorbeeld als er twee vrouwen tegelijk bevallen of als ze net op vakantie is tijdens jouw bevalling?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Happydobby do 22 sep 2011 - 8:22

Mama1985 schreef:@HappyDobby, Waarom wil je de verlosk*t nog een mep verkopen?

Nou ze heeft tegen me staan snauwen, terwijl ik nauwelijks iets kon zeggen door de weeën. ze heeft een thermometer zonder dit te zeggen rectaal ingebracht. Gewoon erg vervelend.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 8:44

Filoria schreef:
Laurientje85 schreef:Bij mijn verloskundige praktijk zit er maar 1! Een top wijf!
Hoe doet ze dat dan, bijvoorbeeld als er twee vrouwen tegelijk bevallen of als ze net op vakantie is tijdens jouw bevalling?

Twee bevalling tegelijk komt zelden voor vertelde ze.. Ze kan altijd terug vallen op een andere praktijk in de buurt! Maar ze werkt echt teveel!

Gast
Gast

Bericht  *Troela* do 22 sep 2011 - 9:04

@happydobby : Dat is inderdaad niet fijn. Het vervelende vind ik bij zo'n situaties dat je zelf op dat moment niet veel terug kan zeggen ( ik in ieder geval) en daarna dan denken had ik dit of dat maar gedaan.

*Troela*
Prater
Prater

Bericht  Liadan do 22 sep 2011 - 9:08

Er was 1 verloskundige die ik liever niet bij mijn bevalling wilde hebben. Hij was nogal lomp tegen me geweest op een moment dat ik dat niet kon gebruiken en de ene keer was hij tijdens een afspraak heel aardig en vrolijk en de andere keer kon er nauwelijks een woord vanaf.
Gelukkig was 1 van de andere verloskundigen bij mijn bevalling.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 9:24

Bij mijn praktijk werken er 5.
1 daarvan is 56 en heeft toen ze 26 was mijn man op de wereld geholpen. Dit vond ik wel speciaal en hoopte dat zij ons kindje ook op de wereld ging helpen.

De vk die ik het leukst vond van de 5 was van mijn 38e tot 41e week op vakantie, dus de kans dat ik haar kreeg was klein.

Ik heb alle 5 vk's gehad zodat je ze allemaal 'kent' voor de bevalling.

Uiteindelijk ben ik in het ziekenhuis bevallen en heb ik geen van de 5 vk's gehad. De dag dat mijn vliezen braken is die vrouw van 56 geweest, dus als het toen doorgezet zou hebben zou ik haar wel gehad hebben.

Ik vond het helemaal niet vervelend dat ik mensen aan mn bed had staan met de bevalling die ik nog nooit gezien had. Ik had 1 vk, 1 co-assistent, 1 verpleegkundige en mijn man. Dat was een fijn team... aan beide kanten stonden 2 personen, dat vond ik heel prettig.

De co-assistente heeft ons later op de neonatologie nog opgezocht om te kijken hoe het met M was en om ons nogmaals te bedanken dat ze erbij mocht zijn. Ik vond haar heel aardig. Ik denk dat zij een goede vk wordt.

Gast
Gast

Bericht  RYW do 22 sep 2011 - 9:30

Ik kan me alleen de laatste herinneren die bij de bevalling van mijn jongste was. Die was wel okee, heel rustig. Maar eerlijk gezegd kon het me van te voren (en ook tijdens de bevalling) echt jeuken wie erbij was.

Ik had bij de tweede op een gegeven moment ook zoveel publiek, dat ik het op een gegeven moment ook nog wel best gevonden had als ze de hele cameraploeg van SBS6 erbij hadden gehaald. Daar was ik echt niet mee bezig, ik was helemaal in mezelf gekeerd. Ik hoorde later ook terug dat het erg moeilijk was geweest om contact met me te maken.

Ik heb wel de gynaecoloog geschopt, maar dat had ze verdiend. Ze geloofde niet dat ik klaar was om te persen. En toen toucheerde ze met de tact van een veearts. Vandaar dat ik even uitschoot met mijn been.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Nana do 22 sep 2011 - 9:30

Een foto zegt meer dan 1000 woorden...

*weg*

Ze luisterde nog met een houten toeter lol!

Laatst aangepast door Nana op do 22 sep 2011 - 21:10; in totaal 1 keer bewerkt
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  *Troela* do 22 sep 2011 - 9:36

Mooie foto Nana, echt mooi hoe ze naar jullie kijkt.

*Troela*
Prater
Prater

Bericht  Filoria do 22 sep 2011 - 9:38

Die foto zegt inderdaad heel veel! Mooi zeg!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud