Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wat doe jij de hele dag met je baby?

+5
Darius
sheila123
Limburg85
Tania
chipa
9 plaatsers

Ga naar beneden

wat doe jij de hele dag met je baby? Empty wat doe jij de hele dag met je baby?

Bericht  chipa wo 21 sep 2011 - 22:17

Het onderwerp zegt het eigenlijk al. Ik vraag me soms af of ik wel genoeg doe met mijn zoontje.
Op de dag is dit eigenlijk wat ik doe: Badje, luiertjes verschonen, flesje geven (nog steeds iedere 2 uur pfft),
liedje zingen op schoot, even boodschapjes doen enz.
Maar soms weet ik echt even niet meer hoe ik hem kan vermaken. Hij ligt nu bijvoorbeeld in de box te jammeren, maar wil ook niet bij me zitten.

Dus wat doen jullie overdag met je baby?
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat doe jij de hele dag met je baby? Empty Re: wat doe jij de hele dag met je baby?

Bericht  Tania wo 21 sep 2011 - 22:19

Ik deed op die leeftijd hetzelfde als wat jij doet. Hij lag ook veel gewoon bij me. Soms lag hij een beetje te friemelen met een knuffeltje of klein speeltje. Of in de box naar z'n mobiel te kijken. Af en toe in het wippertje en we wandelden veel.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

wat doe jij de hele dag met je baby? Empty Re: wat doe jij de hele dag met je baby?

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 22:33

Ik voed iedere 3 a 4 uur, verschoon ze dan ook.
De ene dag was ik ze gewoon, de andere dag gaan ze in bad. Iedere dag 2 baby's badderen kost me teveel tijd Embarassed

Overdag liggen ze veel in de box. Ik zet dan regelmatig de mobiel aan als ze wakker zijn.
Ik probeer een paar keer per week s middags even de deur uit te gaan met ze als het lekker weer is, even een stukje wandelen, op visite bij familie oid. Dan hoor je ze niet, hele middag knuffelen met allebei vinden ze heerlijk!

s Avonds na de laatste voeding knuffelen mijn man en ik er allebei een tijd 1, lekker met z'n 4en in bed.
In het weekend gaat 1 van ons ook lekker een tijdje met ze in bad.

Chipa: Mijn kinderen vinden muziek heerlijk, dus zet vaak klassieke muziek aan als ze beneden zijn, dan huilen ze duidelijk minder.

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 wo 21 sep 2011 - 22:48

Slapen, verschonen, omkleden/wassen, voeden (fles, fruit en groente) spelen in de box, spelen op het speelkleed, spelen en zitten op de bank, in de wipstoel zitten, bij mij op schoot zitten, zingen, wandelen, 3 keer in de week 's avonds in bad.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  sheila123 wo 21 sep 2011 - 23:34

Limburg85 schreef:Slapen, verschonen, omkleden/wassen, voeden (fles, fruit en groente) spelen in de box, spelen op het speelkleed, spelen en zitten op de bank, in de wipstoel zitten, bij mij op schoot zitten, zingen, wandelen, 3 keer in de week 's avonds in bad.
Zo gaat het bij ons ook ongeveer Wink
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 23:46

sheila123 schreef:
Limburg85 schreef:Slapen, verschonen, omkleden/wassen, voeden (fles, fruit en groente) spelen in de box, spelen op het speelkleed, spelen en zitten op de bank, in de wipstoel zitten, bij mij op schoot zitten, zingen, wandelen, 3 keer in de week 's avonds in bad.
Zo gaat het bij ons ook ongeveer Wink

Hier ging dat ook zo, en nog gezien M.ara. Al gaan wij nog veel fietsen, dat gaat moeilijk met een baby van 3 maanden Laughing

Gast
Gast

Bericht  Darius wo 21 sep 2011 - 23:51

mama van 2: fietskar!! na een maand hebben we al een blokje om gefietst met Pepijn in maxicosi in fietskar. Ging prima. Nu kan hij mooi in de babyschaal.

Chipa: Ik herken je gevoel wel een beetje. Iedereen zei altijd: wacht maar tot de baby er is, dan heb je het zooooo druk. En na een maand zat ik daar dan op de bank. Baby had schone luier, had voeding gehad, mee geknuffeld en speelt daarna in de box of slaapt. Pffff, wat nou druk? Ik verveelde me stierlijk! En daarnaast had ik meteen een schuldgevoel: oei, ik doe vast niet genoeg met hem, zijn hele ontwikkeling is al meteen verpest, blablabla. En echt, het wordt beter! Nu kun je nog veel dingen doen die jezelf wil, zoals lekker winkelen. Baby gaat wel mee. Met een peuter wordt het toch een beetje anders....
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Fearie wo 21 sep 2011 - 23:56

Ik ben ook drukker met mezelf overdag als met hem, hij komt iedere 4 uur, dan krijgt ie de borst, verschoon ik hem, daarna even knuffelen, samen de honden uitlaten (in de kinderwagen of draagdoek) en daarna gaat ie weer naar bed. Om de dag doe ik hem in bad of gaan we samen onder de douche.

De rest van de tijd ben ik in huis aan het rommelen, schoonmaken of tv aan het kijken. Soms neem ik hem mee boodschappen doen of ga ik ff een bakkie halen bij een vriendin. Toch vind ik wel dat de dagen snel gaan (voornamelijk omdat ik 's ochtends nog even bijslaap).

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Liadan do 22 sep 2011 - 0:01

Darius, dus het hobbelt niet teveel voor P. als hij in de babyschaal zit? Ik heb een bakfiets, maar durf steeds niet te gaan fietsen met Kian in de babyschaal (we hebben er 1 geleend totdat de maxicosiadapters voor mijn bakfiets eindelijk binnen zijn). Na al die enge verhalen hier over te vroeg fietsen met je kindje.... (al is dat natuurlijk heel anders dan met je kindje fietsen als deze in een babyschaal ligt..).

Ontopic:
Hier doe ik op een dag: voeden, omkleden, verschonen, knuffelen in bed met hem en zijn zus, spelen op een speelkleed, wandelen met hem in draagdoek, knuffelen op schoot en in bed leggen. Om de dag gaat hij ook nog in bad. Dat lijkt trouwens meer dan het is, hij is ongeveer 1,5 uur wakker en slaapt dan een uur. Hij ligt dus ook veel in bed en hij speelt ook heel graag zelf in de box of op de grond. Ook speelt hij graag met zijn zus en dan heeft hij mij ook niet nodig Wink .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  chipa do 22 sep 2011 - 0:06

ok gelukkig, ik ben dus toch niet zo slecht bezig haha. De eerste weken was hij continu aan het huilen en had ik nauwelijks tijd om te eten en te drinken, maar nu slaapt hij best veel overdag en kan hij zichzelf ook wel redelijk vermaken in de box. Ik zit nu veel op internet te zoeken naar banen en op het forum natuurlijk:)
En dan voel ik me weer schuldig dat ik niet met de kleine man bezig ben.
chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  koNijntje do 22 sep 2011 - 0:14

chipa schreef:En dan voel ik me weer schuldig dat ik niet met de kleine man bezig ben.
Darius schreef:En daarnaast had ik meteen een schuldgevoel: oei, ik doe vast niet genoeg met hem, zijn hele ontwikkeling is al meteen verpest, blablabla...

precies wat ik soms ook voel/denk..
vooral als hij moe is en dan ineens die oogjes open gaan als ik hem naar bed breng, vind ik het soms best lastig om hem te laten liggen omdat ik ook vind dat ik met hem bezig moet zijn.. maar als ik hem even rustig laat liggen valt hij ook zo in slaap.
en hij kan zich ook goed vermaken in de box, tuurlijk moedig ik hem wel aan en help ik hem, maar ik laat hem ook alleen spelen en achteraf voel ik me dan weer 'schuldig'.. laughcry
ik kan me ook 'schuldig' voelen wanneer we gaan wandelen terwijl hij wakker is/blijft, omdat hij dan niet kan spelen.. nerd

nog een andere vraag: vanaf wanneer konden jullie kindjes echt speelgoed vastpakken?
als ik t. een rammelaar geef 'vouw' ik zijn vingertjes eromheen zodat hij hem vast houdt.. maar als ik een speeltje voor hem houd probeert hij het zelf ook nog niet, hij gaat er ook nog niet met zijn handjes naar toe..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  koNijntje do 22 sep 2011 - 0:25

ow ja, ik ben gisteren wezen babyzwemmen voor de eerste keer. ik vind het echt een aanrader!
echt even 100% alleen maar aandacht voor je kindje en het gevoel dat ik Ă©cht wat met hem deed..
oma heeft foto's gemaakt en t. vind het ook heerlijk!! Very Happy
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Bericht  Liadan do 22 sep 2011 - 0:40

koNijntje schreef:
nog een andere vraag: vanaf wanneer konden jullie kindjes echt speelgoed vastpakken?
als ik t. een rammelaar geef 'vouw' ik zijn vingertjes eromheen zodat hij hem vast houdt.. maar als ik een speeltje voor hem houd probeert hij het zelf ook nog niet, hij gaat er ook nog niet met zijn handjes naar toe..
Dat kan Kian nu een paar weken, bewust speelgoed pakken dat naast hem ligt doet hij trouwens bijna nog niet. Hij pakt het meestal alleen als ik het op zijn buik leg of als het boven hem hangt (babygym).

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Darius do 22 sep 2011 - 0:54

Liadan schreef:
koNijntje schreef:
Dat kan Kian nu een paar weken, bewust speelgoed pakken dat naast hem ligt doet hij trouwens bijna nog niet. Hij pakt het meestal alleen als ik het op zijn buik leg of als het boven hem hangt (babygym).

Net als K.ian doet P.epijn dat ook. Het duurt nog wel even voordat hij dat echt kan, ik geloof dat Laurens pas bij zes maanden echt gericht dingen deed pakken.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Darius do 22 sep 2011 - 0:57

Liadan schreef:Darius, dus het hobbelt niet teveel voor P. als hij in de babyschaal zit? Ik heb een bakfiets, maar durf steeds niet te gaan fietsen met Kian in de babyschaal (we hebben er 1 geleend totdat de maxicosiadapters voor mijn bakfiets eindelijk binnen zijn). Na al die enge verhalen hier over te vroeg fietsen met je kindje.... (al is dat natuurlijk heel anders dan met je kindje fietsen als deze in een babyschaal ligt..).

Nee hoor, het gaat prima. In het begin vond ik de maxicosi veiliger, maar hij past nu ook prima in de babyschaal en dit is gewoon stevig, ook voor zijn nekje. Het hobbelt echt niet heel veel, zeker op de fietspaden in Nederland niet. Op vakantie zijn we met de auto wel eens wat bergweggetjes opgecrosst, dit hobbelde dan veel meer! Als ik ga fietsen moet ik heel soms even afremmen voor een verhoginkje, maar de meeste paden zijn gewoon recht en glad. Drie weken geleden hebben we zelfs 60 km gefietst!!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan do 22 sep 2011 - 0:59

Darius schreef:
Liadan schreef:Darius, dus het hobbelt niet teveel voor P. als hij in de babyschaal zit? Ik heb een bakfiets, maar durf steeds niet te gaan fietsen met Kian in de babyschaal (we hebben er 1 geleend totdat de maxicosiadapters voor mijn bakfiets eindelijk binnen zijn). Na al die enge verhalen hier over te vroeg fietsen met je kindje.... (al is dat natuurlijk heel anders dan met je kindje fietsen als deze in een babyschaal ligt..).

Nee hoor, het gaat prima. In het begin vond ik de maxicosi veiliger, maar hij past nu ook prima in de babyschaal en dit is gewoon stevig, ook voor zijn nekje. Het hobbelt echt niet heel veel, zeker op de fietspaden in Nederland niet. Op vakantie zijn we met de auto wel eens wat bergweggetjes opgecrosst, dit hobbelde dan veel meer! Als ik ga fietsen moet ik heel soms even afremmen voor een verhoginkje, maar de meeste paden zijn gewoon recht en glad. Drie weken geleden hebben we zelfs 60 km gefietst!!
Okee, bedankt voor je antwoord smile . Als het goed weer is, ga ik het misschien vanmiddag even uitproberen (en ik heb toch ook een regentent dus ze zitten dan uit de wind en regen).

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 do 22 sep 2011 - 1:39

koNijntje schreef:
chipa schreef:En dan voel ik me weer schuldig dat ik niet met de kleine man bezig ben.
Darius schreef:En daarnaast had ik meteen een schuldgevoel: oei, ik doe vast niet genoeg met hem, zijn hele ontwikkeling is al meteen verpest, blablabla...

precies wat ik soms ook voel/denk..
vooral als hij moe is en dan ineens die oogjes open gaan als ik hem naar bed breng, vind ik het soms best lastig om hem te laten liggen omdat ik ook vind dat ik met hem bezig moet zijn.. maar als ik hem even rustig laat liggen valt hij ook zo in slaap.
en hij kan zich ook goed vermaken in de box, tuurlijk moedig ik hem wel aan en help ik hem, maar ik laat hem ook alleen spelen en achteraf voel ik me dan weer 'schuldig'.. laughcry
ik kan me ook 'schuldig' voelen wanneer we gaan wandelen terwijl hij wakker is/blijft, omdat hij dan niet kan spelen.. nerd

Hij pakt nu echt zelf en bewust dingen vast vanaf ongeveer 5 maanden, niks is meer veilig voor zijn handjes. Daarvoor hield hij wel dingen vast als wij het in zijn handen gaven.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  chipa do 22 sep 2011 - 4:02

Babyzwemmen wil ik ook binnenkort eens gaan doen! Gaan jullie dan met het hele gezin of ga je alleen met je kindje? Lijkt me zo lastig met omkleden met zo'n kleintje.
chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  koNijntje do 22 sep 2011 - 4:09

chipa schreef:Babyzwemmen wil ik ook binnenkort eens gaan doen! Gaan jullie dan met het hele gezin of ga je alleen met je kindje? Lijkt me zo lastig met omkleden met zo'n kleintje.

ik heb maar 1 kindje, dus dat is al geen probleem.. zat me wel te bedenken dat het bij een 2e moeilijker is, ook omdat ze het hier indelen in 0-1 jaar, 1-2 jaar en 2-4 jaar.. en met 2 kindjes moet je sowieso ook met z'n 2-en zijn!
gisteren was de eerste keer en heb ik mijn schoonmoeder meegevraagd, de volgende keer kan ik het zeker alleen, daar heb ik alle vertrouwen in! smile ik vind het leuk dan mijn schoonmoeder foto's heeft gemaakt! en mijn eigen moeder zal ook vast een keer mee gaan.. Very Happy
volgende keer als ik alleen ben zal ik na het zwemmen eerst t. omkleden en daarna mezelf als hij in de maxi-cosi zit.
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 4:10

Ik heb kilometers gewandeld met m'n dochter toen ze nog zo klein was.

Gast
Gast

Bericht  loesje do 22 sep 2011 - 4:30

a vind babyzwemmen ook helemaal geweldig en dit doe ik met hem elke donderdag ochtend.
na het baby zwemmen kleed ik eerst a om en na het zwemmen krijgt hij een soepstengel en zet ik hem in de buggy en kleed in mezelf om en dat gaat prima.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Limburg85 do 22 sep 2011 - 6:30

Ik heb ook gekeken naar babyzwemmen maar dat is hier op een dag dat ik werk helaas.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  koNijntje do 22 sep 2011 - 6:33

Limburg85 schreef:Ik heb ook gekeken naar babyzwemmen maar dat is hier op een dag dat ik werk helaas.

oh, dat is echt jammer! hier is het 3x per week, vind het vaak maar wel relaxed! helemaal omdat ik onregelmatig werk, ik kan gewoon gaan wanneer het het beste uit komt smile
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Bericht  Limburg85 do 22 sep 2011 - 6:38

koNijntje schreef:
Limburg85 schreef:Ik heb ook gekeken naar babyzwemmen maar dat is hier op een dag dat ik werk helaas.

oh, dat is echt jammer! hier is het 3x per week, vind het vaak maar wel relaxed! helemaal omdat ik onregelmatig werk, ik kan gewoon gaan wanneer het het beste uit komt smile

Dat is wel erg fijn! Hier is het 2 keer in de week, op woensdag van 9 tot 11 (is mijn werkdag en rond die tijd slaapt hij) en op donderdagavond van 18.30 uur tot 20.00 uur en hij krijgt zijn laatste fles om 18.30 uur en ligt om 19.00 uur in bed :-s.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  koNijntje do 22 sep 2011 - 6:44

Limburg85 schreef:
koNijntje schreef:

Dat is wel erg fijn! Hier is het 2 keer in de week, op woensdag van 9 tot 11 (is mijn werkdag en rond die tijd slaapt hij) en op donderdagavond van 18.30 uur tot 20.00 uur en hij krijgt zijn laatste fles om 18.30 uur en ligt om 19.00 uur in bed :-s.

hier is het altijd van 9 tot 10:30, opgesplitst in 3 x 30min voor kinderen van 0-1, 1-2 en 2-4jaar.. wij gaan nu dus van 9-9:30 en dat is nu een goede tijd voor t. thuis gaat hij vaak om 9uur in bad (of wordt hij gewassen) en dan gaat hij slapen. als ik straks weer ga werken gaan we hem 's avonds badderen..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: