Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe kopen jullie de juiste foundation?

+11
Jeanette
Possom
Paper Crown
Lavendel
Rush
SoGood
PapillonRose
Melis_je
Toet
Beachgirl
Monte
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe kopen jullie de juiste foundation? Empty Hoe kopen jullie de juiste foundation?

Bericht  Monte ma 19 sep 2011 - 9:43

Er zijn tegenwoordig zo veel foundations in de winkel dat ik het niet meer weet. Van elk merk verschilt de kleur en samenstelling. Dan kom ik weer met te donker, geel, licht, thuis of met een die totaal niet mooi is(plakkaat achtig). Dus ik weet niet hoe ik dan aan de perfecte kleur en dikte/soort(poeder, mousse, creme) moet komen. Hoe doen jullie dit?, ik heb echt tips nodig.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kopen jullie de juiste foundation? Empty Re: Hoe kopen jullie de juiste foundation?

Bericht  Beachgirl ma 19 sep 2011 - 9:58

Ik heb me eens laten adviseren bij de Douglas en toen kwam ik met een prijzige, maar fijne foundation thuis.

Nu neem ik mijn "oude" bijna lege foundation mee naar bijv. het Kruidvat en koop er eentje die qua kleur het dichtsbij komt.

Heb nu ondertussen wel mijn favo merk en beste kleur ontdekt.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Hoe kopen jullie de juiste foundation? Empty Re: Hoe kopen jullie de juiste foundation?

Bericht  Monte ma 19 sep 2011 - 10:07

Ja dat is lastig, ik heb op dit moment niet echt veel te besteden en kan dus geen 40 euro(of meer) voor een foundation betalen. Misschien dan nog maar eens wachten. Een jaar geleden waren er make-up stylisten bij de etos en kon je je daar laten opmaken en adviseren. Heb wel spijt dat toen niet gedaan te hebben.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  Beachgirl ma 19 sep 2011 - 10:09

Dan misschien eens de gok wagen en een goedkope foundation kopen van bijv. Catrice? (Kruidvat)

Kijk eerst naar je huid, ben je erg wit, heb je een tintje of ben je echt getint. En kijk daarna eens naar de kleuren foundation.
Ik zit meestal precies tussenin, niet heel licht en ook niet donker.
Je kunt ook beter een te lichte foundation kopen dan een te donkere, lichte foundation kun je nog corrigeren met een bronzer bijv.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Bericht  Toet ma 19 sep 2011 - 10:35

Foundation moet je in ieder geval altijd testen op je kaaklijn. Eventueel smeer je het er op in de winkel en kijk je thuis naar het resultaat.
Je kunt je sowieso wel laten informeren bij Douglas, je hoeft dan echt niet perse wat te kopen. Ik mocht bij de etos wel eens uit twee testers een beetje in een potje doen om thuis te testen. Geen idee of ze dit vaker doen.

Wat voor een soort huid heb je? Dat is al belangrijk om naar te kijken, dan kan ik je nog wel wat digitaal advies geven. En wat vind je fijn? Een dunne lichte foundation, een wat dikkere/zwaardere, een fijne die goed uitsmeerd, of hecht je daar weer niet zoveel waarde aan omdat jouw gezicht al vrij zacht is en foundation dus al snel makkelijk uitsmeerd? Etc. etc.

Foundation kan inderdaad altijd beter iets te licht zijn, dan te donker.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Melis_je ma 19 sep 2011 - 20:40

Ik ben een keer door een gewone Etosmevrouw geholpen (ze was zelf wel heel mooi natuurlijk opgemaakt, maar ze was daar geen visagiste). Ze heeft er veel tijd voor genomen en we vonden de perfecte kleur en textuur. Toen gaf ze me eerst een proefje mee zodat ik het bij daglicht kon proberen en later heb ik hem gekocht. Dus dat zou je ook kunnen proberen.
Helaas maken ze mijn kleur niet meer, dus ik moet ook weer op zoek. Ik wil ook een die geen plakkaat is. Ik had het gevraagd bij de Douglas en de mevrouw daar had één uitgekozen en opgesmeerd. Volgens haar was het precies de goede kleur (en wilde ik er ook een blush bij proberen?) en net zo'n textuur als mijn vorige. Maar toen ik buiten kwam, was het helemaal niet de goede kleur, het was veel te dik en het zag er niet uit. Dit was al de tweede keer dat een Douglasmevrouw teveel make-up in de verkeerde kleur bij mij opsmeerde, dus ik denk dat ik weer naar de Etos ga. Bij de Douglas houden ze gewoon niet zo van natuurlijke make-up, geloof ik.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  PapillonRose ma 19 sep 2011 - 21:12

Ik heb me eens laten adviseren bij de DA. En zelfs die vrouw kwam er niet helemaal uit laughcry Wel een fijne foundation gekocht uiteindelijk, na dat advies. Maar voor het mooie was ie nog net iets te donker.

Dat is dus ook mijn probleem, eigenlijk heb ik nog nooit een foundation gevonden die licht genoeg is voor mijn huid. Op het moment heb ik een foundation van Essence (Kruidvat) en die bevalt nog het beste. Was echt heel goedkoop en daarnaast de lichtste die ik tot nu toe gehad heb. Eentje die matteert ook trouwens, want mijn huid is snel wat vettig.

Je moet volgens mij op aardig wat dingen letten bij het kiezen van de juiste foundation. Natuurlijk de kleur van je huid (foundation moet niet te donker zijn), wat voor huidtype, de dekking die je wilt, soort foundation (matterend bijv.).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 21:27

Ik sta gerust een dik uur in de etos alle foundations op te smeren :P ..

Eerst kies ik de foundations die bij mijn huidtype passen, dan probeer ik de (meestal 2) kleuren die het meeste passen op de binnekant van mijn pols.. Als ik daar al kleurverschil zie leg ik ze terug dan zal het op mijn gezicht niet veel beter zijn. (de binnekant van de pols schijnt bijna overeen te komen met je totale gezichts teint).

En zo zoek ik verder tot dat ik een kleur heb die op de binnekant van mijn pols nagenoeg perfect is. Die breng ik vervolgens aan op mijn kaaklijn en dan check ik buiten of ik hem goed vind.. Als ik hem goed vind doe ik ook wat op mijn wangen en voorhoofd en check ik het nog een keer buiten. En dan koop ik hem Laughing

Ik wil sowieso al geen dikke texturen van foundation want dat wordt bij mij geheid een plakaat. (zoals die matte mousse etc.).. Vaak pak ik meer van die 'air achtige' foundations. Ik heb nu age renew van Max factor (die zat gewoon het mooiste). Maar wil er binnekort een van Chanel Very Happy (mijn verslaving haha).

Gast
Gast

Bericht  SoGood ma 19 sep 2011 - 22:37

Het schijnt dat je pols helemaal niet een goede testplaats is, uit ervaring weet ik dat overigens ook. Wink
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Toet ma 19 sep 2011 - 22:39

Ik moest ook al twee keer lezen, binnenkant pols? Die is over het algemeen zelfs 2/3 tinten lichter dan je gezicht..
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 23:04

haha ooh bij mij werkt dat echt prima. Ik probeer het natuurlijk altijd daarna ook op mijn gezicht, maar heb nog nooit een te donkere foundation gehad.

Gast
Gast

Bericht  Rush ma 19 sep 2011 - 23:05

Punk'd schreef:haha ooh bij mij werkt dat echt prima. Ik probeer het natuurlijk altijd daarna ook op mijn gezicht, maar heb nog nooit een te donkere foundation gehad.
Ik doe het ook op de binnenkant pols idd.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Lavendel ma 19 sep 2011 - 23:15

Ik probeer wel eens foundation maar ik vind het echt vreselijk staan bij mezelf. Ik heb aardig wat sproetjes en ik vind het dan toch gek er foundation er overheen te smeren. Bij meiden die een mooie gladde huid hebben vind ik een gezicht zonder foundation maar met wat blusher/bronzer veel mooier.
Nouja lekker nuttig antwoord dit, ik kan je dus niet helpen.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Paper Crown ma 19 sep 2011 - 23:40

Hier een ervaringsdeskundige.. ik heb zelf lang bij de ICI gewerkt..

Ik stelde deze vragen:
-Is uw huid droog of vet?
-Wilt u onzuiverheden bedekken of een egale teint?

Nou daar kwam droog of vet uit of pukkels dekken of alleen een egalere teint. De textuur voor een droge huid is anders dan voor een vette huid en om pukkels te dekken heb je een wat dikkere substantie nodig dan een foundation die puur egaliseert.

Stel je zelf deze vragen.. Vervolgens is het het best om foundation te testen in je nek.. en decollete.. deze plekjes zie je als je een truitje aan hebt ook.. geen gezicht als je nek niet matcht met je gezicht.. Oh en koop NOOIT een foundation voor je zon gebruinde huid..dit wordt altijd vaal*grijzige tint* op je gezicht. en vraag altijd een spiegeltje om naar buiten te lopen.. in daglicht ziet alles er anders uit.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 0:33

Lavendel schreef:Ik probeer wel eens foundation maar ik vind het echt vreselijk staan bij mezelf. Ik heb aardig wat sproetjes en ik vind het dan toch gek er foundation er overheen te smeren. Bij meiden die een mooie gladde huid hebben vind ik een gezicht zonder foundation maar met wat blusher/bronzer veel mooier.
Nouja lekker nuttig antwoord dit, ik kan je dus niet helpen.

Ik gebruik mijn foundation ook alleen op mijn wangen.. die vallen qua toon echt uit bij de rest van mijn gezicht vind ik haha.. En als ik dan foundation gebruik op mijn wangen dan is alles weer egaal.. Poedertje erover en klaar.

Ik krijg wel redelijk vaak complimentjes over mijn foundation.. maar dan vraag ik mij altijd af of dat wel eerlijk is aangezien ik hem dus bijna alleen op mijn wangen gebruik en dan ook echt een tiny beetje.. :P

Gast
Gast

Bericht  Melis_je di 20 sep 2011 - 0:48

Punk'd schreef:
Ik krijg wel redelijk vaak complimentjes over mijn foundation.. maar dan vraag ik mij altijd af of dat wel eerlijk is aangezien ik hem dus bijna alleen op mijn wangen gebruik en dan ook echt een tiny beetje.. :P
Jaa dat is eerlijk. Het is nooit de bedoeling om een nieuw gezicht te metselen. Je moet gewoon niet meer gebruiken dan je nodig hebt.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Possom di 20 sep 2011 - 2:01

Nu we het er toch over hebben: hebben meer meiden dat ze kleine haartjes hebben tussen hun wenkbrauwen en op hun voorhoofd zodat foundation daar echt super opvalt en er heel onnatuurlijk uitziet? Ik heb sowieso een vette huid dus daar kan het ook aan liggen, maar op mijn kin heb ik nergens last van (op mn neus dan weer wel, maar dat is algemeen bekend). Als ik vanaf wenkbrauwen en hoger foundation opdoe, zie je het super zitten en vallen die donshaartjes super op omdat ze lichter zijn dan de FD. Meestal doe ik daar dan gewoon wat compact poeder overheen, maar als er een mooie puist op mn voorhoofd prijkt is dat helaas niet voldoende..
Iemand tips?

Ik kijk zelf trouwens altijd als ik hem test of het zichtbaar is dat ik het draag, zo ja dan is het de verkeerde kleur. Ik heb ook geleerd dat je moet kijken of je zelf een gele of roze ondertoon hebt, en als je in het midden zit het goed is een iets gelere tint te nemen. Zelf vind ik in de winter een stevige wel lekker, dan beschermt ie ook meteen tegen kou en wind. In de zomer zweet ik als een malle (behalve afgelopen zomer....) dus ga ik niet verder dan poeder, ook om de boel niet te verstoppen.
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Bericht  Monte di 20 sep 2011 - 3:32

Wow wat een reacties, bedankt. Ik heb zelf een vettere huid met helaas wat rode plekken rond de neus en kin. Ook heb ik behoorlijk grove poriën, echt pukkels heb ik niet. IK zou dus graag een foundation hebben die niet te vet is, geen plakkaat(wat het wel vaak geeft) en die toch voor een gladdere huid zorgt(en de rode plekken afneemt). Qua kleur vind ik het ook erg lastig. Ik heb wel die van catrice hier liggen(de mousse) en de vloeibare van essence, maar die zijn gewoon veel te geel(ook als ik de lichtste kleur neem) en daarbij zie je de mousse heel erg zitten.
Nu mag het ook een duurder merk zijn(tot ong 15 euro). Iemand tips welke dan goed voor me zou kunnen zijn?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 4:12

Ik zou sowieso bij grove porieen geen mousse nemen. Trekt er veel te snel in.

Als ik jou was zou ik eens bij max factor foundations kijken. Van alle merken die te koop zijn bij kruidvat etc vind ik Max factor er echt met schouders bovenuit steken.

Die foundations liggen rond de 12/16 euro.

Als je ook snel een geiriteerde huid hebt (bijv. die rode plekjes) dan zou ik een foundation met een pompje o.i.d zoeken en het met je vingers aanbrengen. Als je steeds met je handen in het potje moet of een sponsje vaak moet gebruiken kan dat ook rode plekken en kleine onzuiverheden opleveren. (bij mij in iedergeval, dus ik neem het zekere voor het onzekere).

Gast
Gast

Bericht  Possom di 20 sep 2011 - 4:40

De mijne heb ik gekocht bij sephora in de v&d, vind ik zelfs met mijn vette huid echt een aanrader (hij is redelijk stevig, maar smeert wel heel goed uit zodat je geen cake-effect hebt. Ook fijn: er zit geen olie in.
Vanaf donderdag volgens mij (toch?) weer 3 voor 10 euro. Misschien de moeite waard? Heb zowel de foundation als compact poeder daar gekocht en ben over beide heel tevreden!
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Bericht  Jeanette di 20 sep 2011 - 6:14

Ik gebruik nooit foundation, maar als ik er een keer een beetje pips uit zie, gebruik ik wat poeder van Gosh, die geeft een mooie kleur en het is niet te opvallend.

Hoe kopen jullie de juiste foundation? Images?q=tbn:ANd9GcTcpBtW0wD0CK1MnGjc2_jyjliLLUheDMYFMFchyqNvr7cvk4eB6XTXBwygEw

En foundation nooit op je pols uit proberen, omdat het niet dezelfde teint van je gezicht is. En het is zonde als je met een masker op loopt. Wink
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SoGood di 20 sep 2011 - 6:18

Ik heb foundation in poedervorm met mineralen. Sinds ik dat gebruik hoef ik nooooit meer foundation. Mijn huid ziet er nu ook stukken beter uit en je kan het mooier en natuurlijker verdelen. Als ik een feestje heb of ga stappen dan neem ik uitgebreid de tijd en dan lijkt mijn huid wel perfect. Very Happy
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Monte di 20 sep 2011 - 6:38

Sogood: wat voor soort huid heb jij dan(is het compleet dekkend?) en zijn er verschillende kleuren? Of en welk merk heb jij dan?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  SoGood di 20 sep 2011 - 6:50

Monte schreef:Sogood: wat voor soort huid heb jij dan(is het compleet dekkend?) en zijn er verschillende kleuren? Of en welk merk heb jij dan?

Ik heb een gemengde huid, soms als mijn huid van slag is, wordt hij heel snel vet. Ik heb soms last van rode vlekjes en mijn neus/wangen zijn soms niet dezelfde kleur.

Ik gebruik BareMinerals die te koop is bij V&D. Er zijn meerdere kleuren, eentje past precies bij mijn huid (weet niet of dat in de winter ook nog zo is, maar goed..)

Dit is het probeerpakketje, er zit ook een soort van consealer bij en een transparant finishpoedertje. Ik zou het echt even proberen, ook zijn hele fijne kwasten toegevoegd. Wat ik ook helangrijk vind is dat er een SPF van 15 inzit. Ja ik ben fan!Hoe kopen jullie de juiste foundation? BareMinerals-Get-Started-Kit-Michelle
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Beachgirl di 20 sep 2011 - 7:01

Hoe kopen jullie de juiste foundation? 82028913_1_Maybelline_Superstay_24H_Foundation_20

Ik vind deze erg fijn. Is lekker licht, en heeft een roze ondertoon. Deze gebruik ik als mijn huid zelf al zuiver is.

Verder gebruik ik ook vaak de:

Hoe kopen jullie de juiste foundation? 201

Deze is wat dekkender en gebruik ik als ik wat meer pukkeltjes en rode plekjes heb.

Wil ze ook wel eens combineren, de Maybelline op mijn wangen en de Catrice op de T zone.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: