Weet iemand hoe dit zit? Salaris.
+2
Toet
SoGood
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Weet iemand hoe dit zit? Salaris.
Ooit kreeg ik mijn salaris op de 15e, eigenlijk schoof het heel geleidelijk per maand een stukje naar voren.. Dan bijvoorbeeld weer op de 10e, ineens werd het de 9e en op een gegeven moment kreeg ik het in begin van de maand. Eigenlijk op het moment wanneer mijn baas het zelf nodig had/zin had om het over te maken. Maar nu is het inmiddels de 18e en wacht ik dus al een maand + 2.5 weken op mijn nieuwe salaris. Mijn baas zegt dat hij dit kan maken, maar ik geloof het niet. We werken maar met 4 mensen in het bedrijf maar niemand die het er over heeft. Ik heb er dus wat van gezegd omdat ik dit niet fijn vindt; hij vroeg of ik dan een voorschot wilde. Nee, ik wil gewoon mijn salaris. Klaar!
Kan/mag dit zomaar?
Kan/mag dit zomaar?
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Re: Weet iemand hoe dit zit? Salaris.
Je hebt wel gewoon een maandsalaris? Dus niet per 4 weken?
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
toetje_ schreef:Je hebt wel gewoon een maandsalaris? Dus niet per 4 weken?
Ja, ik heb gewoon een maandsalaris maar het wordt dus heel flexibel gestort.
SoGood- Ratel
Oké. Ik durf het eigenlijk niet te zeggen, mijn gevoel zegt dat het niet helemaal de bedoeling is. Meestal staan dit soort dingen in je contract toch?
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
toetje_ schreef:Oké. Ik durf het eigenlijk niet te zeggen, mijn gevoel zegt dat het niet helemaal de bedoeling is. Meestal staan dit soort dingen in je contract toch?
Ja, daar staat voor of op de laatste dag van de maand. Lekker breed.
SoGood- Ratel
Of CAO?
Het lijkt mij dat dit echt niet kan/mag.
Het lijkt mij dat dit echt niet kan/mag.
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb mijn bazin wel eens horen zeggen dat het officieel voor de 15e van de maand overgemaakt moet worden, maar dat zou je dan even op moeten zoeken.
Beetje rare gang van zaken, ik neem aan dat er toch meer mensen werken die vaste lasten hebben die betaald moeten worden.
Beetje rare gang van zaken, ik neem aan dat er toch meer mensen werken die vaste lasten hebben die betaald moeten worden.
Gast- Gast
Volgens Art 7:625 BW mag een werknemer na de derde werkdag (wanneer de periode waarover het salaris berekend wordt verstreken is) aanspraak maken op een verhoging van het salaris. Dus wanneer jouw werkgever je salaris berekent over de 1e t/m de 30e of 31e van de maand dan zou je vanaf de derde werkdag verhoging mogen eisen.
De verhoging is 5% per dag vanaf de 4e tot aan de 8e werkdag vertraging en voor elke volgende werkdag een procent en het mag niet de helft van het verschuldigde salaris overstijgen.
De verhoging is 5% per dag vanaf de 4e tot aan de 8e werkdag vertraging en voor elke volgende werkdag een procent en het mag niet de helft van het verschuldigde salaris overstijgen.
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Carola589 schreef:Volgens Art 7:625 BW mag een werknemer na de derde werkdag (wanneer de periode waarover het salaris berekend wordt verstreken is) aanspraak maken op een verhoging van het salaris. Dus wanneer jouw werkgever je salaris berekent over de 1e t/m de 30e of 31e van de maand dan zou je vanaf de derde werkdag verhoging mogen eisen.
Dus zou ik eigenlijk pas op 3 oktober mogen klagen?
SoGood- Ratel
Dat lijkt mij niet: Maar nu is het inmiddels de 18e en wacht ik dus al een maand + 2.5 weken op mijn nieuwe salaris. Dit schrijf jij net, dus je wacht al langer dan 3 dagen toch?
Cheesegirl- Ratel
sinds het vorige salaris ja, niet sinds de contractueel vastgelegde uiterste betalingsdagCarola589 schreef:Dat lijkt mij niet: Maar nu is het inmiddels de 18e en wacht ik dus al een maand + 2.5 weken op mijn nieuwe salaris. Dit schrijf jij net, dus je wacht al langer dan 3 dagen toch?
Gast- Gast
Ik begrijp het niet helemaal denk ikAva schreef:sinds het vorige salaris ja, niet sinds de contractueel vastgelegde uiterste betalingsdagCarola589 schreef:Dat lijkt mij niet: Maar nu is het inmiddels de 18e en wacht ik dus al een maand + 2.5 weken op mijn nieuwe salaris. Dit schrijf jij net, dus je wacht al langer dan 3 dagen toch?
Cheesegirl- Ratel
Carola589 schreef:Dat lijkt mij niet: Maar nu is het inmiddels de 18e en wacht ik dus al een maand + 2.5 weken op mijn nieuwe salaris. Dit schrijf jij net, dus je wacht al langer dan 3 dagen toch?
Ja, maar in mijn contract staat dat ik het tot de laatste dag van de maand mag krijgen. Ik krijg het normaal steeds op de eerste van de maand, dus heeft hij een uitloop van 30 dagen.
SoGood- Ratel
Als dat in je contract staat, mag dat dus. Netjes is het echter niet.
Lovely- Fluisteraar
- Aantal berichten : 197
Punten : 209
Registratiedatum : 10-05-11
Ik vind het echt niet kunnen en daarbij heel raar dat jij de enige bent die dit vreemd of vervelend lijkt te vinden.. als alle werknemers nu boos zouden worden zou hij er misschien wat vaart achter zetten. Misschien kun je het er met hun over hebben? Wel vervelend dat in je contract staat dat het gewoon mag. Ben je mooi klaar mee.
Possom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11
Als ik het goed begrijp krijg jij normaal gesproken het salaris van bijvoorbeeld 1 t/m 30 september al op 1 september gestort?
Of krijg je normaal gesproken op 1 september het salaris van de maand ervoor gestort?
Of krijg je normaal gesproken op 1 september het salaris van de maand ervoor gestort?
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Iemand verstand van arbeidsrecht? Ziekte en salaris
» Weet iemand dit....?
» Weet iemand dit??
» Weet iemand dit?
» Weet iemand...
» Weet iemand dit....?
» Weet iemand dit??
» Weet iemand dit?
» Weet iemand...
Pagina 1 van 1