Knutseltopic
+90
strawberry
pippeloentje
Highway
Jules
CCC
piertje
Kat1980
Sophiee
Nana
Mama Titty
Dolphinne
Muis
Parel
Papillio
Steep
Knof
liesje
vlinder-19
Sanne
Theezakje13
Muus
Aimee
Fiwen
mauwmauw
Wennes
Mida4you
LDJ
tulpje
Printje
studiebol
Monnie
Slakje
Tania
Happydobby
Ayla
Twellie
Pien
Ibbeltje
Viva
PiP
TukTuk
Nijntje
Makamba
Theeleut
meisje
-Ieniemienie-
keverke26
**_pearl_**
moepie
Tsjip
Aagje!
blonky1986
Michje1985
Patricia
duckie
Blue flower
Novalee
*Troela*
Mama_1987
MissD
LindaK
Leine
Bruintje Beer
Teddyaapje
Roos
LMCurious
Sofie
Darius
Lilypie
Luna
Meeko
holaagirl
SarahKey
Parisienne
kwak
Kaboutertje
*Lookie*
bolus26
Coccinelle
snoezel
Annie24
mickey
Lejow
Monte
Tazz
_Jet
vlindertje
PapillonRose
Flower_L
Liadan
94 plaatsers
Pagina 38 van 40
Pagina 38 van 40 • 1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40
Re: Knutseltopic
Feliz heb ik hier ook liggen, ik moet alleen nog bedenken welke stoffen ik ervoor ga gebruiken (en dan ook nog tijd hebben want dat heb ik erg tekort).
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb nog een patroon liggen van een rokje van Farbenmix, de Redondo. Ben er nog niet aan toegekomen hem te maken, maar ga er binnenkort aan beginnen. Schijnen inderdaad 'makkelijke' patronen te zijn voor beginners.
Het gaat om deze (en dan alleen de rok):
Ik wil overigens nog heel graag een keer de Hoodie van Heidi & Finn maken!
Het gaat om deze (en dan alleen de rok):
Ik wil overigens nog heel graag een keer de Hoodie van Heidi & Finn maken!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Hier hadden we een Feliz verjaardagsjurk, zal eens voor een foto kijken zometeen.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Vindt iemand het misschien een leuk idee om een keer patronen te ruilen? Scheelt toch weer wat geld
Parisienne- Ratel
Leuk! Heb je 'm zelf gemaakt? En heb je een foto?Coccinelle schreef:Liadan schreef:Ja de patronen van Farbenmix zijn erg leuk! Ik heb er een bandana van gemaakt een tijdje terug en heb nog 4 patronen liggen die ik wil maken maar dat is er nog steeds niet van gekomen. Ik vind Farbenmix Jade erg leuk, nu nog een keer de tijd vinden om er 1 te maken....
Die is inderdaad erg leuk . Mijn dochter heeft een Jade zomerjas gemaakt van verschillende vrolijke stofjes, veel complimentjes over gehad.
Ik had zelf al een deel van Jade uitgeknipt voor een zomerjas, maar heb 'm nooit in elkaar gezet...
Liadan- Ratel
Ik vind zelf de patronen van Modkid ook heel goed te doen, ze zijn wel in het engels, maar er zit een boekje bij met een hele duidelijk uitleg. Ik heb zelf Modkid Kyoko gemaakt (staat ergens in dit topic) en heb nog 2 patronen ervan liggen die ik ook nog moet maken.
Liadan- Ratel
Hier een foto van de verjaardags Feliz, overigens niet zelf gemaakt. Wil hem nog wel een keer maken voor een feestje maar dan zal ik echt hulp van mijn moeder nodig hebben, + dan moet ik er echt op tijd voor gaan zitten.
(liever niet quoten, haal hem zo weer weg)
*
Van de Jade heb ik zo geen foto op de tablet maar hij is gemaakt van o.a. dit stofje voor de buitenkant:
http://www.onlinestoffen.nl/stoffen/bedrukte-katoen/bloemen/3061/daisy.html
De capuchon en zakjes van hetzelfde stofje in het lichtroze, en de binnenkant roze geruit.
Wat ik wel gemaakt heb is een strokenrokje voor over een petticoat, daar zal ik ook eens een foto van maken.
(liever niet quoten, haal hem zo weer weg)
*
Van de Jade heb ik zo geen foto op de tablet maar hij is gemaakt van o.a. dit stofje voor de buitenkant:
http://www.onlinestoffen.nl/stoffen/bedrukte-katoen/bloemen/3061/daisy.html
De capuchon en zakjes van hetzelfde stofje in het lichtroze, en de binnenkant roze geruit.
Wat ik wel gemaakt heb is een strokenrokje voor over een petticoat, daar zal ik ook eens een foto van maken.
Laatst aangepast door Coccinelle op zo 14 okt 2012 - 8:49; in totaal 1 keer bewerkt
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Wat een lief jurkje coccinelle!
En dat stofje van de jas heb ik gisteren in een net iets andere kleur roze besteld, ik weet alleen nog niet wat ik ervan ga maken.
En dat stofje van de jas heb ik gisteren in een net iets andere kleur roze besteld, ik weet alleen nog niet wat ik ervan ga maken.
Liadan- Ratel
Parisienne schreef: Ik wil overigens nog heel graag een keer de Hoodie van Heidi & Finn maken!
Die is leuk!
En patroontjes ruilen is wel een goed idee!
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Etsy heeft ook hele leuke patronen. De patronen van Heidi & Finn vind ik erg leuk! Zit een duidelijke beschrijving bij, moet dus goed te doen zijn. Hier staat o.a. die hoodie bij.
http://www.etsy.com/shop/heidiandfinn
Ik heb laatst trouwens het patroon van dit jasje gekocht. Nog niet aan toegekomen om te maken, maar vind hem zo gaaf! Ik heb er verschillende varianten van voorbij zien komen (ook op D&V), van chique tot lekker vrolijk, met strik, zonder strik.. je kan er veel mee doen!
http://www.etsy.com/shop/heidiandfinn
Ik heb laatst trouwens het patroon van dit jasje gekocht. Nog niet aan toegekomen om te maken, maar vind hem zo gaaf! Ik heb er verschillende varianten van voorbij zien komen (ook op D&V), van chique tot lekker vrolijk, met strik, zonder strik.. je kan er veel mee doen!
Parisienne- Ratel
Die hoodie is erg leuk Parisienne! Ik heb op D&V ook al leuke varianten daarvan gezien.
En patronen ruilen vind ik ook leuk!
En patronen ruilen vind ik ook leuk!
Liadan- Ratel
Jammer dat ik je foto gemist heb Coccinelle. Ik heb voor mijn dochter een Feliz gemaakt, voor haar verjaardag over 1,5 week. Hoop dat ze 'em dan aan wil, ze wilde steeds niet passen en zei steeds dat ze 'em niet aan wil.
De patronen van Farbenmix zijn echt geweldig. Kennen jullie het boek Hippe kinderkleding zelfgemaakt? Daar staan 10 farbemix patronen in, o.a. de Feliz. Maar ook een patroon om een legging en bolero te maken. Legging en bolero heb ik bijpassend gemaakt bij de Feliz.
Gisteren nog een pyjama voor baby born gemaakt.
Pas ook nog een poppendrager gemaakt, het patroon wat Liadan hier pas plaatste.
De patronen van Farbenmix zijn echt geweldig. Kennen jullie het boek Hippe kinderkleding zelfgemaakt? Daar staan 10 farbemix patronen in, o.a. de Feliz. Maar ook een patroon om een legging en bolero te maken. Legging en bolero heb ik bijpassend gemaakt bij de Feliz.
Gisteren nog een pyjama voor baby born gemaakt.
Pas ook nog een poppendrager gemaakt, het patroon wat Liadan hier pas plaatste.
Sofie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 354
Punten : 362
Vraagje aan jullie... waar kopen jullie mooie patronen voor wat hippere kinderkleertjes? Vaak als ik in een stoffen winkel kijk zie ik van die suffe kleertjes. Zoals de hoodie van Heidi & Finn vind ik echt heel erg leuk! Kan alleen het patroon vinden op Etsy.com maar daar moet je met Paypal betalen en dat heb ik niet. Of zijn er hier soms meiden die hem willen sturen (want het is een PDF bestand toch?) naar mij. Uiteraard zal ik er dan voor betalen!
Mama_1987- Fluisteraar
- Aantal berichten : 197
Punten : 302
Registratiedatum : 26-08-11
Iets heel anders haha, ik heb een ontwerp gemaakt voor een muurschildering in de kinderkamer, ben alleen nog niet helemaal tevreden over de bladeren. Dat blauwe ding dat word onze commode en aan de andere kant van de stam komt dan de schommelstoel of het wiegje/bedje. Aan de takken komen haakjes (in de muur geschroefd dus) waaraan je decoratie en speelgoed kan ophangen of fotolijstjes bijvoorbeeld.
Iemand hier ervaring met muurschilderingen, wat voor verf heb je daarvoor gebruikt? Gewoon acryl? Muur nog voorbehandeld met iets?
Iemand hier ervaring met muurschilderingen, wat voor verf heb je daarvoor gebruikt? Gewoon acryl? Muur nog voorbehandeld met iets?
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Ik heb ook een muurschildering gemaakt, en had muurverf bij de Gamma (dacht ik?) gehaald. Ze hebben daar proefmonsters, die je voor een paar euro kunt kopen en die genoeg zijn voor ongeveer 1 m2.
Gast- Gast
lelie schreef:Ik heb ook een muurschildering gemaakt, en had muurverf bij de Gamma (dacht ik?) gehaald. Ze hebben daar proefmonsters, die je voor een paar euro kunt kopen en die genoeg zijn voor ongeveer 1 m2.
Oh dat is ook slim!! Dat is ook wat beter overschilderbaar denk ik dan acryl. Alleen hebben ze de hele verfafdeling recent omgegooid, dus ben benieuwd of het nog bestaat!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Super leuk idee Pompoen!
Ik had zelf in m'n oude huis een muursticker (geen schildering) van een boom en wilde daar altijd haakjes in hangen zodat ik er een kapstok van kon maken, maar a) het is er nooit van gekomen en b) eigenlijk bedacht ik me dat dat toch minder leuk was, want dan zag je de takken helemaal niet meer door de jassen heen.
Nou zullen wat kleine kleertjes en fotolijstjes enzo minder ruimte innemen dan jassen voor volwassenen, maar denk daar wel over na, wáár je die haakjes gaat maken. Denk dan dus ook aan de hoogte van de takken, want te laag is onhandig als iets op de grond hangt, en te hoog is niet leuk want dan kan je er niet goed bij of zie je het niet goed.
Maar het idee is echt super leuk! En ik vind je tekening ook echt goed gelukt. Het is en mooie boom! Wel lekker veel werk, al die blaadjes gaan maken.
Ik had zelf in m'n oude huis een muursticker (geen schildering) van een boom en wilde daar altijd haakjes in hangen zodat ik er een kapstok van kon maken, maar a) het is er nooit van gekomen en b) eigenlijk bedacht ik me dat dat toch minder leuk was, want dan zag je de takken helemaal niet meer door de jassen heen.
Nou zullen wat kleine kleertjes en fotolijstjes enzo minder ruimte innemen dan jassen voor volwassenen, maar denk daar wel over na, wáár je die haakjes gaat maken. Denk dan dus ook aan de hoogte van de takken, want te laag is onhandig als iets op de grond hangt, en te hoog is niet leuk want dan kan je er niet goed bij of zie je het niet goed.
Maar het idee is echt super leuk! En ik vind je tekening ook echt goed gelukt. Het is en mooie boom! Wel lekker veel werk, al die blaadjes gaan maken.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Marin schreef:Super leuk idee Pompoen!
Nou ik wil er echt dingen ter decoratie aan hangen, dus minder functioneel meer voor de mooi. Dus dan denk ik aan een klein fotolijstje, een vogeltje of een knuffeldiertje en misschien een kledingstukje aan een hangertje. Maar juist meer bedoeld als decoratie, ik zal ook niet aan alle takken haakjes maken (zou een beetje veel worden) maar strategisch geplaatst. Mijn idee erachter is dat je door de decoratie te veranderen de kamer kunt veranderen en zo de kamer en de schildering mee kunt laten 'groeien'.
Het was al veel werk om de tekening te maken, haha, denk dat ik daar al met al wel een uur of 4 mee bezig ben geweest, 't is namelijk met aquarelpotloden dus eerst alles tekenen, vervolgens alles met water nabewerken... Haha ik zat ook al van jeetje wat heb ik mezelf op de hals gehaald en ook van gut ik moet maar snel beginnen!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Sofie, ik blijf het zeggen, maar ik vind het zo knap van je dat je al zo goed kan naaien! Ik ga dat boek eens opzoeken.
Ik ga binnenkort aan mijn moeder vragen of ze me even wil leren hoe ik tricot het beste kan naaien en dan zal het met haar naaimachine moeten want die van mij slaat steeds steken over bij tricot (of ik doe het helemaal verkeerd, dat zou zo maar eens heel goed kunnen).
Pompoen, ik ben heel benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden op de muur!
Ik ga binnenkort aan mijn moeder vragen of ze me even wil leren hoe ik tricot het beste kan naaien en dan zal het met haar naaimachine moeten want die van mij slaat steeds steken over bij tricot (of ik doe het helemaal verkeerd, dat zou zo maar eens heel goed kunnen).
Pompoen, ik ben heel benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden op de muur!
Liadan- Ratel
Jaa dat klinkt echt goed Pompoen! Slim dat je zelf daar ook al over na had gedacht, maar wilde het toch even zeggen.. In de praktijk was mijn idee niet gaan werken namelijk, dan hadden die jassen of op de grond gehangen, of over de sticker heen, en dat was zonde geweest. Echt leuk ook dat je zo die lijstjes/decoratie kan mee laten groeien met zijn/haar leeftijd.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Liadan schreef:Sofie, ik blijf het zeggen, maar ik vind het zo knap van je dat je al zo goed kan naaien! Ik ga dat boek eens opzoeken.
Bedankt voor je compliment. Ik vind het erg leuk om te doen. Het is zoveel makkelijker dan ik altijd had gedacht.
Ben nu bezig met een nieuw patroontje voor een jurkje voor baby born. Als extra verrassing voor B. op haar verjaardag. Daarna wil ik ook nog luierdoekjes maken en zo'n pakje waar je ze uithaalt.
Van mijn broertje en schoonzusje krijgt ze een kledingkast voor baby born kleertjes. Ben heel benieuwd wat ze er van zal gaan vinden.
Gebruik je een tricot naald als je tricot naait?
Sofie- Fluisteraar
Haha, als jij het zo zegt dan klinkt het inderdaad heel simpel, maar als ik een patroon zelf teken dan klopt er vaak niks van of ik snap niet hoe ik iets precies in elkaar kan zetten .
Hoe ga jij luierdoekjes maken? Ik heb ze nu gewoon uit wit fleece geknipt, maar dat is wel saai.
Hoe ga jij luierdoekjes maken? Ik heb ze nu gewoon uit wit fleece geknipt, maar dat is wel saai.
Liadan- Ratel
Het is ook heel simpel. Dat had ik in het begin ook. Maar nu heb ik een goede als basis en daar maak ik dan verschillende varianten mee. Soms is het even puzzelen hoe je het in elkaar zet.
Ik zat ook te denken aan witte fleece en dan met een plaatje erop. Met mijn cricut kan ik van alles uitsnijden. Moet nog even in de winkel kijken voor spulletjes, helaas zit die niet echt hier in de buurt.
Ik vind het ook een leuk idee om patronen te ruilen.
Ik zat ook te denken aan witte fleece en dan met een plaatje erop. Met mijn cricut kan ik van alles uitsnijden. Moet nog even in de winkel kijken voor spulletjes, helaas zit die niet echt hier in de buurt.
Ik vind het ook een leuk idee om patronen te ruilen.
Sofie- Fluisteraar
Sofie, ik heb een tijd een keer gevraagd naar waar je een patroon van een poppenjurkje vandaan had en dat heb ik toen ook besteld en een keer gemaakt (dat halterjurkje). Maar ik snap nog steeds niet hoe ie nu precies in elkaar moet, ik heb toen maar iets gedaan en op een hele omslachtige manier. Ik mis toch een stukje inzicht denk ik, haha.
Liadan- Ratel
Haha. Volgens mij heb ik wel een keer een jurkje voorbij zien komen die je gemaakt hebt. Zag er goed uit toch? Worden ze veel gebruikt op je werk? De beschrijving vond ik niet heel duidelijk en was even puzzelen.
Heb je nog leuke dingen op de planning staan?
Heb je nog leuke dingen op de planning staan?
Sofie- Fluisteraar
Pagina 38 van 40 • 1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40
Pagina 38 van 40
Permissies van dit forum: