Knutseltopic
+90
strawberry
pippeloentje
Highway
Jules
CCC
piertje
Kat1980
Sophiee
Nana
Mama Titty
Dolphinne
Muis
Parel
Papillio
Steep
Knof
liesje
vlinder-19
Sanne
Theezakje13
Muus
Aimee
Fiwen
mauwmauw
Wennes
Mida4you
LDJ
tulpje
Printje
studiebol
Monnie
Slakje
Tania
Happydobby
Ayla
Twellie
Pien
Ibbeltje
Viva
PiP
TukTuk
Nijntje
Makamba
Theeleut
meisje
-Ieniemienie-
keverke26
**_pearl_**
moepie
Tsjip
Aagje!
blonky1986
Michje1985
Patricia
duckie
Blue flower
Novalee
*Troela*
Mama_1987
MissD
LindaK
Leine
Bruintje Beer
Teddyaapje
Roos
LMCurious
Sofie
Darius
Lilypie
Luna
Meeko
holaagirl
SarahKey
Parisienne
kwak
Kaboutertje
*Lookie*
bolus26
Coccinelle
snoezel
Annie24
mickey
Lejow
Monte
Tazz
_Jet
vlindertje
PapillonRose
Flower_L
Liadan
94 plaatsers
Pagina 37 van 40
Pagina 37 van 40 • 1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40
Re: Knutseltopic
(Balen, duimen voor de volgende ronde!)
Klopt, zijn altijd uit elkaar getrokken dekbedden;)
En inderdaad, behang zou je eigenlijk en een winkeltje moeten kunnen kopen per meter.
Weet dat er op terschelling een winkeltje is, maar dat is wel even met de boot op en neer
Het overtrekje is vooral mooi geworden omdat er pip stof in zit, oooh ik vind de meeste pip stoffen zo mooi!!
alleen snap ik niet waarom wiegdekentjes zo groot zijn, en in mijn wiegje, de helft onder het matrasje zit. Of mijn wiegdeken is in verhouding groot/mijn wiegje klein?
Klopt, zijn altijd uit elkaar getrokken dekbedden;)
En inderdaad, behang zou je eigenlijk en een winkeltje moeten kunnen kopen per meter.
Weet dat er op terschelling een winkeltje is, maar dat is wel even met de boot op en neer
Het overtrekje is vooral mooi geworden omdat er pip stof in zit, oooh ik vind de meeste pip stoffen zo mooi!!
alleen snap ik niet waarom wiegdekentjes zo groot zijn, en in mijn wiegje, de helft onder het matrasje zit. Of mijn wiegdeken is in verhouding groot/mijn wiegje klein?
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Flower_L schreef:Even een vraagje mbt naaimachine. is 1 van onderstaande aan te raden?
http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=q&q=Naaimachine
Ik heb die eerste van de Lidl. Een prima naaimachine voor beginners! Er zitten ontzettend veel mogelijkheden/steken op, wat die andere weer niet hebben. Bij die anderen betaal je denk meer voor het merk, maar die Silvercrest naaimachine heb ik ook al eens onder een andere bekende merknaam verkocht zien worden, voor zo'n 50 euro duurder. Ik zou dus voor die van de Lidl gaan, daar kan je veel meer mee.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Misschien is dit ook een optie voor de dames die een naaimachine overwegen:
http://www.aldi.nl/aldi_vanaf_woensdag_0310_48_5_330_3903.html
http://www.aldi.nl/aldi_vanaf_woensdag_0310_48_5_330_3903.html
Gast- Gast
Heeft iemand toevallig een patroon voor een babylaarsje, van nepleer wil ik die maken.
Heb me al suf gezocht op internet, ben zo slecht in patronen maken maar denk dat ik er niet onderuit kom...
Dus ik dacht, vraag het hier nog en anders moet ik het toch echt zelf proberen.
Heb me al suf gezocht op internet, ben zo slecht in patronen maken maar denk dat ik er niet onderuit kom...
Dus ik dacht, vraag het hier nog en anders moet ik het toch echt zelf proberen.
Viva- Kletskop
Dank je voor de tip!
Ben helaas niet zo goed in chinees maar zal pinterest dan toch eens gaan proberen te ontdekken!
Ben helaas niet zo goed in chinees maar zal pinterest dan toch eens gaan proberen te ontdekken!
Viva- Kletskop
ik ben begonnen!!
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
net even gemaakt!
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Leuk Kwak! En Annie, ben benieuwd hoe het wordt!
Ik heb vandaag ook weer even zitten 'knutselen'. Een dekentje en kussentje voor in Noa's poppenwagen (of toekomstig poppenbedje). Het was een aardig werk met die ruches op het dekentje en dat lint rondom het kussentje meestikken.
Ik heb vandaag ook weer even zitten 'knutselen'. Een dekentje en kussentje voor in Noa's poppenwagen (of toekomstig poppenbedje). Het was een aardig werk met die ruches op het dekentje en dat lint rondom het kussentje meestikken.
Parisienne- Ratel
parisienne, Ik zag het al op FB! erg leuk! Ik had eerst de tekst eerst niet gelezen, toen dacht ik eerst dat het een dekbed voor N. was. erg leuk!
Annie, dat word toch de tafel tent?
leuke stofjes!
leuke stofjes!
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Leuk Parisienne, dat lintje rond het kussentje vind ik mooi!
Kwak, zo leuk!
Annie, ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden.
Ik heb de laatste tijd heel weinig tijd om te naaien en ook niet altijd zin. Binnenkort toch maar weer eens gaan zitten want ik wil een kegelspel voor Kian naaien voor Sinterklaas.
Kwak, zo leuk!
Annie, ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden.
Ik heb de laatste tijd heel weinig tijd om te naaien en ook niet altijd zin. Binnenkort toch maar weer eens gaan zitten want ik wil een kegelspel voor Kian naaien voor Sinterklaas.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Viva schreef:Dank je voor de tip!
Ze zijn wel leuk: http://www.duitang.com/people/mblog/12951497/detail/
Femmem- Fluisteraar
- Aantal berichten : 236
Punten : 241
Registratiedatum : 24-11-11
kwak schreef:
leuke stofjes!
ja klopt!
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
http://www.duitang.com/people/mblog/12951497/detail/[/quote[/url]]Femmem schreef:Viva schreef:Dank je voor de tip!
Ze zijn wel leuk: [url=http://www.duitang.com/people/mblog/12951497/detail/
Oeh, dat zeker weten zeg!!
Annie, benieuwd hoe het wordt!
Kwak, leuk leuk
Parisienne, leuk gedaan!
Gaan jullie ook nog wat voor jullie kids knutselen voor Sinterklaas of dat niet?
Viva- Kletskop
Vraagje: hoe doen jullie het met het sluiten van bijvoorbeeld een kussentje? Je houdt dan altijd nog een opening om het kussen weer naar buiten te keren, zodat de naden naar binnen zitten. Hoe sluiten jullie die opening dan weer? Met de hand? Ik heb gekeken naar de onzichtbare steek, maar vind dat nog best lastig. Met de hand vind ik ook helemaal niks, prik mezelf elke keer met de naald Ik heb uiteindelijk met dezelfde kleur garen het dekentje en het kussentje dichtgemaakt. Je ziet er bijna niks van, maar toch vraag ik me af hoe jullie dat doen..
Parisienne- Ratel
Parisienne schreef:Vraagje: hoe doen jullie het met het sluiten van bijvoorbeeld een kussentje? Je houdt dan altijd nog een opening om het kussen weer naar buiten te keren, zodat de naden naar binnen zitten. Hoe sluiten jullie die opening dan weer? Met de hand? Ik heb gekeken naar de onzichtbare steek, maar vind dat nog best lastig. Met de hand vind ik ook helemaal niks, prik mezelf elke keer met de naald Ik heb uiteindelijk met dezelfde kleur garen het dekentje en het kussentje dichtgemaakt. Je ziet er bijna niks van, maar toch vraag ik me af hoe jullie dat doen..
Kussentjes doe ik zo
Dat het overlapt aan de achterkant zeg maar. Of zoals de kussenhoezen van je hoofdkussen, of met een rits
Voor knuffels oid doe ik het met de hand, zo'n onzichtbare steek
Femmem- Fluisteraar
- Aantal berichten : 236
Punten : 241
Registratiedatum : 24-11-11
Oke ik heb een super gafe luiertas laten maken voor M haar babyborn voor sinterklaas door Sofie van het forum.
Nu wil ik dara zelf wta dingen bij gaan maken. Ik heb al het een en ander geoefend maar heb toch wat vragen voor de wat meer experts op het gebied van de naaimachine haha.
Wat ik wil gaan maken is:
- een verschoonmatje
- een badcape
- luiertjes
- matrasje, dekentje ect voor poppenbedje. (Zit al wat in, maar geen leuk stofje)
- Een tutpopje/knuffeltje
Ik heb net een luiertje gemaakt voor de babyborn. Hij is kwa maat gewoon goed. Alleen heb ik het van gewone stof gedaan.
Gewoon katoen. Maar daardoor zit hij vrij stug en denk dat ik beter een wat soepelere stof kan nemen.
Wat voorn stof kan ik dan beter gebruiken?
Hoe komen jullie aan sommige patronen?
Zelf tekenen lukt nog niet echt haha!
Hoe krijg je elastiek in iets? Bijvoorbeeld in een mutsje, of rokje.
Dar zit er zon lastieken rand in. Hoe maak ik dat haha?
Wat is poplin haha?
Dank jullie wel!
Nog leuke webshop tips met stoffen enzo?
Nu wil ik dara zelf wta dingen bij gaan maken. Ik heb al het een en ander geoefend maar heb toch wat vragen voor de wat meer experts op het gebied van de naaimachine haha.
- een verschoonmatje
- een badcape
- luiertjes
- matrasje, dekentje ect voor poppenbedje. (Zit al wat in, maar geen leuk stofje)
Ik heb net een luiertje gemaakt voor de babyborn. Hij is kwa maat gewoon goed. Alleen heb ik het van gewone stof gedaan.
Gewoon katoen. Maar daardoor zit hij vrij stug en denk dat ik beter een wat soepelere stof kan nemen.
Wat is poplin haha?
Dank jullie wel!
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Sorry, voor mijn late reactie. Ik kon niet meer inloggen, mijn man had iets veranderd op de router en kwam daar van het weekend pas achter.Luna schreef:Viva: Sogie: Leuk rokje! Heb je daar een patroontje voor gebruikt?
Dank je wel! Nee, daar heb ik geen patroon voor gebruikt. Ik heb de maat van een ander rokje overgenomen. De stroken zijn steeds 15 cm langer. Het is echt heel simpel.
-Ieniemienie- schreef:Oke ik heb een super gafe luiertas laten maken voor M haar babyborn voor sinterklaas door Sofie van het forum.
- een verschoonmatje
- een badcape
- luiertjes
Wat is poplin haha?
Dank jullie wel!
Ik ben blij dat je er blij mee bent. Ik vond het ook erg leuk om te doen.
Voor luiertjes gebruik ik tricot. Rekt lekker mee.
Pas heb ik wat patronen op een stoffenmarkt gekocht, mijn eerste patroon komt van internet af en de jurkjes die op facebook staan heb ik zelf getekend. Het is echt veel makkelijker dan ik dacht.
Elastiek doe ik met een veiligheidsspeld erdoorheen. Die rand maak ik door de onderkant en bovenkant van zo'n strook aan elkaar vast te maken en dan heb je een tunneltje zeg maar. Ik kan eens foto's laten zien als je interesse hebt, maar er zijn vast op google ook wel foto's te vinden.
Poplin, geen idee. Misschien ook eens op googlen.
Webshops kan ik je niet mee helpen. Ik koop het in de winkel.
Mocht je nog vragen hebben mag je altijd pm'en op facebook.
Sofie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 354
Punten : 362
- Ik gebruik voor de poppenluiertjes die ik maak altijd van katoen aan de buitenkant en fleece voor de binnenkant, zit altijd goed.
- Voor de badcape die ik gemaakt heb voor de pop heb ik ook katoen aan de buitenkant en fleece aan de binnenkant en dan biaisband rondom.
- patronen bestel ik of ik teken het zelf (maar daar ben ik ook nog niet goed in, Sofie kan dat echt goed, bij mij blijft het bij simpele dingen zoals een heel simpel poppenjurkje, poppenluier). Je kan ook op pinterest zoeken, daar staat ook veel leuks op inclusief patroon. Ik zal zo wel even zoeken naar leuke pagina's met tutorials en patronen.
- voor elastiek kan je een tunnel maken (zie uitleg Sofie).
- Ik heb geen idee wat poplin.
- waar ik stoffen heb besteld: www.herberttextiel.nl, www.hetstoffenwinkeltje.nl, www.destoffenstunter.nl, www.onlinestoffen.nl
- Voor de badcape die ik gemaakt heb voor de pop heb ik ook katoen aan de buitenkant en fleece aan de binnenkant en dan biaisband rondom.
- patronen bestel ik of ik teken het zelf (maar daar ben ik ook nog niet goed in, Sofie kan dat echt goed, bij mij blijft het bij simpele dingen zoals een heel simpel poppenjurkje, poppenluier). Je kan ook op pinterest zoeken, daar staat ook veel leuks op inclusief patroon. Ik zal zo wel even zoeken naar leuke pagina's met tutorials en patronen.
- voor elastiek kan je een tunnel maken (zie uitleg Sofie).
- Ik heb geen idee wat poplin.
- waar ik stoffen heb besteld: www.herberttextiel.nl, www.hetstoffenwinkeltje.nl, www.destoffenstunter.nl, www.onlinestoffen.nl
Liadan- Ratel
Leuke sites:
- http://www.bymiek.blogspot.nl/
- http://meisjesmama.blogspot.nl/p/handleidingen.html
- http://pinterest.com/kimminita/children-gifts-diy/
- http://mmezsazsaordent.blogspot.nl/2011/02/patronen-ed.html
- http://pinterest.com/bobbeez/crafty-ideas/
- http://www.bymiek.blogspot.nl/
- http://meisjesmama.blogspot.nl/p/handleidingen.html
- http://pinterest.com/kimminita/children-gifts-diy/
- http://mmezsazsaordent.blogspot.nl/2011/02/patronen-ed.html
- http://pinterest.com/bobbeez/crafty-ideas/
Liadan- Ratel
Poplin is volgens mij een soort katoen.
Ik bestel mijn stoffen en fournituren meestal bij www.destoffenkraam.nl
Goedkoop, snelle levering en goede service.
Ik bestel mijn stoffen en fournituren meestal bij www.destoffenkraam.nl
Goedkoop, snelle levering en goede service.
Luna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 111
Punten : 117
Voor de (meisjes)mama's die ook kleertjes maken: kennen jullie de patronen van Farbenmix? Echt geweldig, het lijkt moeilijk maar er zit een super goede beschrijving bij en ze zijn gewoon super leuk.
Te koop via patronenwinkel.nl
(En nu ga ik mezelf verwennen met 8 nieuwe patronen )
Te koop via patronenwinkel.nl
(En nu ga ik mezelf verwennen met 8 nieuwe patronen )
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Ja de patronen van Farbenmix zijn erg leuk! Ik heb er een bandana van gemaakt een tijdje terug en heb nog 4 patronen liggen die ik wil maken maar dat is er nog steeds niet van gekomen. Ik vind Farbenmix Jade erg leuk, nu nog een keer de tijd vinden om er 1 te maken....
Liadan- Ratel
Liadan schreef:Ja de patronen van Farbenmix zijn erg leuk! Ik heb er een bandana van gemaakt een tijdje terug en heb nog 4 patronen liggen die ik wil maken maar dat is er nog steeds niet van gekomen. Ik vind Farbenmix Jade erg leuk, nu nog een keer de tijd vinden om er 1 te maken....
Die is inderdaad erg leuk . Mijn dochter heeft een Jade zomerjas gemaakt van verschillende vrolijke stofjes, veel complimentjes over gehad.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb in ieder geval al het patroon Feliz liggen die ik nog wil maken, misschien wel als jurkje voor de feestdagen... straks al de stage voorbij is ga ik er maar eens mee aan de slag.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Pagina 37 van 40 • 1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40
Pagina 37 van 40
Permissies van dit forum: