Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Knutseltopic

+90
strawberry
pippeloentje
Highway
Jules
CCC
piertje
Kat1980
Sophiee
Nana
Mama Titty
Dolphinne
Muis
Parel
Papillio
Steep
Knof
liesje
vlinder-19
Sanne
Theezakje13
Muus
Aimee
Fiwen
mauwmauw
Wennes
Mida4you
LDJ
tulpje
Printje
studiebol
Monnie
Slakje
Tania
Happydobby
Ayla
Twellie
Pien
Ibbeltje
Viva
PiP
TukTuk
Nijntje
Makamba
Theeleut
meisje
-Ieniemienie-
keverke26
**_pearl_**
moepie
Tsjip
Aagje!
blonky1986
Michje1985
Patricia
duckie
Blue flower
Novalee
*Troela*
Mama_1987
MissD
LindaK
Leine
Bruintje Beer
Teddyaapje
Roos
LMCurious
Sofie
Darius
Lilypie
Luna
Meeko
holaagirl
SarahKey
Parisienne
kwak
Kaboutertje
*Lookie*
bolus26
Coccinelle
snoezel
Annie24
mickey
Lejow
Monte
Tazz
_Jet
vlindertje
PapillonRose
Flower_L
Liadan
94 plaatsers

Pagina 20 van 40 Vorige  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

knutseltopic - Knutseltopic - Pagina 20 Empty Re: Knutseltopic

Bericht  Liadan do 17 mei 2012 - 7:32

Rejoy. schreef:
Liadan schreef:Waarom heb je vulling nodig Rejoy? Kan je niet de oude bekleding daarvoor gebruiken? (ik bedoel dus alles van de maxicosi loshalen en lostornen, nieuwe stof erop naaien en dan alle delen weer aan elkaar naaien).

ik denk dat het mooier is om dan de oude bekleding er helemaal af te halen, denk dat het dan wat strakker wordt dan wanneer je de oude bekleding eronder laat zitten.
Ja, dat zou kunnen, ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden, leuk project!

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  PiP do 17 mei 2012 - 7:49

Lejow schreef:Pip, en dit dan?

[url=http://noastofjes.hyves.nl/album/50042647/Noa_s_Stofjes/x9nZaEcU/?&pageid=7NF4YNY5ZPWCGW4SK#mb=&show_mediabrowser_pulse_reactions_1=2&__state__=1
http://noastofjes.hyves.nl/album/50042647/Noa_s_Stofjes/x9nZaEcU/?&pageid=7NF4YNY5ZPWCGW4SK#mb=&show_mediabrowser_pulse_reactions_1=2&__state__=1[/quote[/url]]

Hmm zoiets zou ik dan idd moeten hebben, alleen kan er niet een geweldige combi tussen vinden.
Als we nou een meisje zouden verwachten was het wat makkelijker geweest smile

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  PiP do 17 mei 2012 - 8:02

Alleen heb ik dan 20 stofjes nodig, dus 2 of 3 setjes.
Totaal ben ik dan aan stof 13 a 17,- kwijt.
+ een achterkant van 7,-
Vulling was dacht ik 6,- per meter die ik gezien heb. en die zou ik dan dubbel willen doen. (geen idee hoeveel grams die was)
+ garen, dan kom ik op zo`n 40,-....
Voor 45 a 50,- heb ik ook een leuk boxkleed (kunstkindje).

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  Tania do 17 mei 2012 - 8:08

Vraagje voor de mama's die verstand hebben van naaien. Ik heb een draagdoek die ik niet gebruik maar wel heel mooi vind, kan daar een mei tai of een ringsling van gemaakt worden? Of misschien iemand een ander idee?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 8:37

Tania schreef:Vraagje voor de mama's die verstand hebben van naaien. Ik heb een draagdoek die ik niet gebruik maar wel heel mooi vind, kan daar een mei tai of een ringsling van gemaakt worden? Of misschien iemand een ander idee?

ja hoor, dat kan prima, handigst is wel als je een lockmachine hebt, omdat je de zijkanten anders twee keer dubbel moet slaan en je op die manier een schouder van een ringsling wel heel dik krijgt. Als je er een ringsling van maakt, moet je wel zorgen dat je echte rinslingringen hebt zonder lasnaad, anders zijn de ringen niet sterk genoeg.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 8:38

PiP; je kunt ook op zoek naar coupons, dat zijn restjes stof die vaak voor weinig weg mogen!

Gast
Gast

Bericht  Tania do 17 mei 2012 - 8:41

Rejoy. schreef:
Tania schreef:Vraagje voor de mama's die verstand hebben van naaien. Ik heb een draagdoek die ik niet gebruik maar wel heel mooi vind, kan daar een mei tai of een ringsling van gemaakt worden? Of misschien iemand een ander idee?

ja hoor, dat kan prima, handigst is wel als je een lockmachine hebt, omdat je de zijkanten anders twee keer dubbel moet slaan en je op die manier een schouder van een ringsling wel heel dik krijgt. Als je er een ringsling van maakt, moet je wel zorgen dat je echte rinslingringen hebt zonder lasnaad, anders zijn de ringen niet sterk genoeg.

Ik kan helemaal niet naaien nerd Maar misschien kan ik mijn moeder of schoonmoeder lief aankijken. Weet jij of er ergens een patroon is voor een mei tai of ringsling?

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 8:42

Tania schreef:
Rejoy. schreef:

Ik kan helemaal niet naaien nerd Maar misschien kan ik mijn moeder of schoonmoeder lief aankijken. Weet jij of er ergens een patroon is voor een mei tai of ringsling?

heb je een account op D&V? anders deze link: http://dragen-en-voeden.nl/forum/viewtopic.php?f=56&t=45501

Gast
Gast

Bericht  Tania do 17 mei 2012 - 8:44

Rejoy. schreef:
Tania schreef:
Rejoy. schreef:

heb je een account op D&V? anders deze link: http://dragen-en-voeden.nl/forum/viewtopic.php?f=56&t=45501

Oh daar had ik wel even kunnen kijken, ik inderdaad een account. Helemaal niet aangedacht. Dank je!

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  PiP do 17 mei 2012 - 8:48

Rejoy. schreef:PiP; je kunt ook op zoek naar coupons, dat zijn restjes stof die vaak voor weinig weg mogen!
Denk dat dat een lange zoektocht wordt, haha.
Ach ik wil nog zoveel en mijn rug werkt op het moment ook niet echt mee.
Wacht straks de nieuwe collectie boxkleden even af.
Is ook leuk om als kraamcadeau te vragen!

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 8:52

Pip: Je mag bij haar ook zelf setjes samen stellen eventueel.
Maar goed, als je voor dat geld net zo goed kunt bestellen...

Gast
Gast

Bericht  Viva do 17 mei 2012 - 22:03

Rejoy, leuk dat je de maxi cosi opnieuw wilt bekleden! Staat ook op mijn verlanglijstje, maar eerst de rest doen! Wink
Wat voor stof/printje wil je dan gebruiken? Aangezien je (zegt dat je) het geslacht niet weet :P

Liadan, ja hé, hele rits aan dingen die ik wil maken. Ik ben ook erg benieuwd.
Vooral of het me lukt alles netjes af te werken.

Pip, ik heb via dekkers stoffen en de stoffenstunter stof besteld (stoffenkraam vooral fournituren), en daar kan je ze per 0.25m al bestellen!
Dus dan heb je 0.25 bij 1.50m? wat ze meestal breed zijn.
Heb ik dus veelal ook gedaan. Bij dekkersstoffen moet je daarvoor een mail naar "contact" sturen.
Scheelt weer Wink en met de restjes daarvan ga ik dan weer de kruikzakken bekleden en de hoes voor het aankleedkussen.
Leuk al die dingen die je al gemaakt hebt, en nog wilt maken.
Ik wil overigens het boxkleed 'grijze roos" van kunstkindje na gaan maken, die stofzuiger geloof ik ook heeft.
Met 400gram fiberfill erin (4cm dik ongeveer). Ik vond een ander die we hebben zo dun.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Sofie do 17 mei 2012 - 23:44

Liadan: Dank je!

Teddyaapje: Dank je! Ik heb er een patroontje voor. Zoveel ervaring heb ik nog niet om het zelf te bedenken. Wink

Pip: Dank je! Die is leuk geworden!!!

Viva: Dank je! Het viel mij ook mee voor de eerste keer, had het niet verwacht. Heb nu echt de smaak te pakken. Van de week weer op zoek naar nieuwe stofjes.
Zozo, jij bent aardig wat van plan, leuk! Ben heel benieuwd naar de eindresultaten.
Gaat het allemaal goed met je? Wat leuk dat jullie een meisje krijgen!

Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 354
Punten : 362

Bericht  Teddyaapje vr 18 mei 2012 - 23:41

Ik ben weer aan een stapel mei tai's begonnen, voor mezelf wil ik een kobalt blauwe maken, de andere mei tai is te smal geworden voor T. en hij zit er niet meer goed in mn zn beentjes. Weten jullie waar ik aan kabalt blauwe canvas stof kan komen? Ik had hem besteld bij destoffenstunter maar die konden hem niet meer leveren. knutseltopic - Knutseltopic - Pagina 20 1371890812
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  MissD za 19 mei 2012 - 1:10

Ja nog even en ik heb alles binnen om in ieder geval 2 haarknip bordjes te maken (wel nodig ook).
Verder al een hoop haarknipjes gemaakt. En een speenkoord.

Heb een oud poppenwiegje, daar wil ik een dekentje, hemeltje en rand voor om het wiegje voor gaan maken.

Verder weet ik het nog niet.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  Liadan za 19 mei 2012 - 1:42

Ik heb een hoes voor het aankleedkussen gemaakt (met dank aan pip). Ik wilde eigenlijk blauwe stof met witte sterren gebruiken maar daar had ik niet genoeg meer van en de badstof had ik toch nog ergens liggen:-)
Maar dit is 'm geworden en ik ben er blij mee, jammer dat ik vorig jaar nog nooit een naaimachine had aangeraakt want dan had ik veel meer gemaakt voor onze zoon.
knutseltopic - Knutseltopic - Pagina 20 172

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  MissD za 19 mei 2012 - 1:43

Liadan schreef:Ik heb een hoes voor het aankleedkussen gemaakt (met dank aan pip). Ik wilde eigenlijk blauwe stof met witte sterren gebruiken maar daar had ik niet genoeg meer van en de badstof had ik toch nog ergens liggen:-)
Maar dit is 'm geworden en ik ben er blij mee, jammer dat ik vorig jaar nog nooit een naaimachine had aangeraakt want dan had ik veel meer gemaakt voor onze zoon.
knutseltopic - Knutseltopic - Pagina 20 172

Ziet er leuk uit!

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  Viva zo 20 mei 2012 - 0:42

Sofie, leuk dat je nog meer stofjes gaat kopen, altijd leuk Very Happy
Met mij gaat het goed ja, toevallig even wat misselijk/rare buik, maar voor de rest gaat het super. Soms nog wat onzeker omdat je het niet voelt.
Heb het 2x gevoeld.(Placenta ligt voor)

Liadan, leuk die hoes!

Weet iemand of je met Dylon textielverf kan verven in een bad?
Kon via google weinig vinden.
Wil dus die dekens kleuren, maar heb een handwas verpakking verf (ok 3stuks).
Maar om nou te voorkomen dat ons bad voor de helft roze wordt Laughing vraag ik het even hier, of iemand het weet!
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Slakje zo 20 mei 2012 - 0:44

Ik vind het echt knap wat jullie allemaal maken!
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  PiP zo 20 mei 2012 - 3:43

Hij is leuk geworden Liadan!!

Ik wou vandaag ook weer aan de slag, kwam alleen niet zo heel ver... De juiste kleuren garen is op!

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  Parisienne zo 20 mei 2012 - 5:51

Ik baal zo ontzettend, ik wil ook zo graag gaan naaien. Alleen ik kan gewoonweg nooit. Ik kan het niet doen als N. op bed ligt i.v.m. het harde geluid (N.'s kamer grenst aan de woonkamer, deur zit vlakbij waar ik zou gaan naaien). Ook als N. wakker is is het geen goed idee zoals je begrijpt Wink Heb dat een paar keer geprobeerd, maar ze wilde natuurlijk graag meehelpen. Ik heb mijn vriend alvast gezegd dat als we ooit verhuizen ik een hobbykamer wil! Laughing

Waar en wanneer doen jullie het?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  PiP zo 20 mei 2012 - 6:32

-Als F slaapt
-Als F met mijn man in de tuin bezig is
-Als mijn man thuis is en ze zit lekker te spelen, hij houdt haar dan bezig mocht ze wel bij mij komen.
-En soms ook gewoon als ze bij mij aan de tafel zit, dan geef ik haar een kleurboek of klei en is ze ook even zoet.
Ze mag ook naast me komen in haar kinderstoel om te kijken, maar dat vindt ze dan maar even leuk en gaat dan weer verder met waar ze mee bezig was.
En de tv is ook nog wel eens makkelijk knutseltopic - Knutseltopic - Pagina 20 561177

Ze slaapt boven en hoort denk ik bijna niet dat ik naai, maar buiten dat is ze niet gevoelig voor geluiden in haar slaap.
Ik kan bijvoorbeeld gewoon douchen en de kraan grenst aan de muur waar ook haar bed aan staat.

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan zo 20 mei 2012 - 6:42

PiP schreef:-Als F slaapt
-Als F met mijn man in de tuin bezig is
-Als mijn man thuis is en ze zit lekker te spelen, hij houdt haar dan bezig mocht ze wel bij mij komen.
-En soms ook gewoon als ze bij mij aan de tafel zit, dan geef ik haar een kleurboek of klei en is ze ook even zoet.
Ze mag ook naast me komen in haar kinderstoel om te kijken, maar dat vindt ze dan maar even leuk en gaat dan weer verder met waar ze mee bezig was.
En de tv is ook nog wel eens makkelijk knutseltopic - Knutseltopic - Pagina 20 561177
Hier hetzelfde, maar heel veel tijd heb ik ook niet. Het zijn vooral snelle projectjes die ik maak Wink .

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan zo 20 mei 2012 - 8:40

Vanmorgen heb ik een verschoningsmatje gemaakt voor de pop van Yara. Ze vond zelf dat ze 'm ook kan gebruiken als matrasje in voor het poppenbed en speelkleedje voor de pop, dus het is multifunctioneel Wink . En van wit fleece heb ik nog wat luierdoekjes erbij geknipt.
knutseltopic - Knutseltopic - Pagina 20 023-2

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Aagje! di 22 mei 2012 - 8:14

ik wil ook wel leren naaien Very Happy

ik heb dit pas gemaakt voor mijn dochter! een bord met allemaal haarspeldjes..... En ik heb nog meer liggen om speldjes te maken Laughing , dus binnenkort is het bord te klein hahaha.....

knutseltopic - Knutseltopic - Pagina 20 Foto-Q6B6J7NS-1
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud