Knutseltopic
+90
strawberry
pippeloentje
Highway
Jules
CCC
piertje
Kat1980
Sophiee
Nana
Mama Titty
Dolphinne
Muis
Parel
Papillio
Steep
Knof
liesje
vlinder-19
Sanne
Theezakje13
Muus
Aimee
Fiwen
mauwmauw
Wennes
Mida4you
LDJ
tulpje
Printje
studiebol
Monnie
Slakje
Tania
Happydobby
Ayla
Twellie
Pien
Ibbeltje
Viva
PiP
TukTuk
Nijntje
Makamba
Theeleut
meisje
-Ieniemienie-
keverke26
**_pearl_**
moepie
Tsjip
Aagje!
blonky1986
Michje1985
Patricia
duckie
Blue flower
Novalee
*Troela*
Mama_1987
MissD
LindaK
Leine
Bruintje Beer
Teddyaapje
Roos
LMCurious
Sofie
Darius
Lilypie
Luna
Meeko
holaagirl
SarahKey
Parisienne
kwak
Kaboutertje
*Lookie*
bolus26
Coccinelle
snoezel
Annie24
mickey
Lejow
Monte
Tazz
_Jet
vlindertje
PapillonRose
Flower_L
Liadan
94 plaatsers
Pagina 17 van 40
Pagina 17 van 40 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40
Re: Knutseltopic
Dank je wel snoezel, daar heb je me goed mee geholpen!
Jammer genoeg zijn de kinderen alweer wakker en kan ik er nu niet mee verder gaan. Hopelijk vanavond!
Jammer genoeg zijn de kinderen alweer wakker en kan ik er nu niet mee verder gaan. Hopelijk vanavond!
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Haha, dat ken ik.. Ik naai meestal ook alleen maar s avonds Ik laat tegenwoordig vaak mijn tv programma's ervoor schieten, enige momentje dat ik daar tijd voor heb, in haar middagdut vaak even poetsen en dan zelf een dut doen
Hier is trouwens een foto waarop misschien duidelijker het afwerken (zichtbaar) met zigzag: (je kan de steekafstand overigens nog dichter bij elkaar doen, dan zijn de zigzagjes echt bijna niet meer te zien...)
(ai, beetje groot, zal m straks weer weghalen..)
**weg**
Hier is trouwens een foto waarop misschien duidelijker het afwerken (zichtbaar) met zigzag: (je kan de steekafstand overigens nog dichter bij elkaar doen, dan zijn de zigzagjes echt bijna niet meer te zien...)
(ai, beetje groot, zal m straks weer weghalen..)
**weg**
Laatst aangepast door snoezel op zo 18 maa 2012 - 4:47; in totaal 1 keer bewerkt
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
Okee,ga ik even uitvinden hoe ik de steken dichterbij elkaar kan doen, maar dat zal wel in de gebruiksaanwijzing staan van mijn naaimachine. Dank je wel .
Ik kom ook echt tijd te kort om iets te maken. Ik heb vandaag 2 slabbetjes kunnen maken, maar verder ging niet.
Ik kom ook echt tijd te kort om iets te maken. Ik heb vandaag 2 slabbetjes kunnen maken, maar verder ging niet.
Liadan- Ratel
Ik zou inderdaad zigzaggen. Ik heb een locksteek op mijn naaimachine (de eerste foto die snoezel postte vanmiddag). Die gebruik ik meestal, anders een zigzagsteek.
Nu heb ik een vraag: ik wil graag mijn lappen stof eerst wassen voordat ik het patroon ga knippen uit de stof (i.v.m. eventueel krimpen). Zou best vervelend zijn als ik een kledingstuk heb gemaakt dat netjes past maar na een keer wassen gekrompen is Maar rafelt de stof dit niet heel erg tijdens het wassen? Of zou ik eerst alles rondom de lap stof moeten zigzaggen en daarna wassen? Hoe doen jullie dit?
Edit: @ Snoezel: jij hebt een gewone naaimachine toch? Geen locker? Want gebruik je dan bij een gewone naaimachine een speciaal lockvoetje om die locksteek te doen? En ook nog een speciale naald?
Nu heb ik een vraag: ik wil graag mijn lappen stof eerst wassen voordat ik het patroon ga knippen uit de stof (i.v.m. eventueel krimpen). Zou best vervelend zijn als ik een kledingstuk heb gemaakt dat netjes past maar na een keer wassen gekrompen is Maar rafelt de stof dit niet heel erg tijdens het wassen? Of zou ik eerst alles rondom de lap stof moeten zigzaggen en daarna wassen? Hoe doen jullie dit?
Edit: @ Snoezel: jij hebt een gewone naaimachine toch? Geen locker? Want gebruik je dan bij een gewone naaimachine een speciaal lockvoetje om die locksteek te doen? En ook nog een speciale naald?
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Update: heb vannacht de stof gewassen en laten drogen. Het is op zich wel wat gaan rafelen, maar 't viel mee. Straks even alles netjes glad strijken. Ga nu m'n patronen uitprinten, tekenen en knippen. Ga dus echt beginnen!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Parisienne: fijn dat het gelukt is met wassen! Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik tot nog toe nooit wat gewassen heb van tevoren. Ik moet zeggen dat ik ook geen 100% katoentjes heb tot nu toe, dus verwacht ook weinig krimp... Ben benieuwd hoor naar je creatie!
En ik heb geen locksteek op mijn naaimachine, dus voor mij ook gewoon een zigzag, gaat altijd prima
Ik ga zo maar eens beginnen aan mijn nieuwe patroon- nog een jurkje!
En ik heb geen locksteek op mijn naaimachine, dus voor mij ook gewoon een zigzag, gaat altijd prima
Ik ga zo maar eens beginnen aan mijn nieuwe patroon- nog een jurkje!
snoezel- Prater
Spannend parisienne, is het de stof voor de jas die je gaat maken?
Liadan- Ratel
Ik heb een jurk voor Yara gemaakt:
Liadan- Ratel
Wauw, wat een mooie jurk! Het heeft wel wat weg van een kimono.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Dank jullie wel .
En het is een aziatisch geinspireerde jurk volgens het patroon, dus het klopt wel dat het op een kimono lijkt:-)
En het is een aziatisch geinspireerde jurk volgens het patroon, dus het klopt wel dat het op een kimono lijkt:-)
Liadan- Ratel
Liadan, wat gaaaafffffff!!!!
snoezel- Prater
Ik heb vandaag voor onze zoon een bandana gemaakt:
En vorige week heb ik er 2 gemaakt, voor mijn dochter en voor M.ara:
Ik ga er voor beide kinderen nog 1 maken maar dan zonder klep, kunnen we afwisselen.
En vorige week heb ik er 2 gemaakt, voor mijn dochter en voor M.ara:
Ik ga er voor beide kinderen nog 1 maken maar dan zonder klep, kunnen we afwisselen.
Liadan- Ratel
Liadan, wat mooi!!! Is daar een patroon van te vinden? Ik was namelijk op zoek naar een bandana voor A. alleen kan nergens de goede maat vinden, grootste wat ik tot nu toe kon vinden was 6-12 maanden. En als deze niet te ingewikkeld is om te maken, lijkt het me nog leuker ook om er zelf eentje te maken!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik heb het patroon besteld op farbenmix.de, je kan het patroon in het nederlands bestellen en als ze het geld binnen hebben kan je het downloaden vanaf de site.
Hier de link: http://www.farbenmix.de/shop/product_info.php?language=nl&products_id=8015
Hier de link: http://www.farbenmix.de/shop/product_info.php?language=nl&products_id=8015
Liadan- Ratel
Ik vond 'm trouwens niet ingewikkeld om te maken, is goed te doen .
Liadan- Ratel
Leuk, bedankt! Als mijn tentamens voorbij zijn over een paar weken, dan ga ik het eens proberen!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Leukedingen hebben ze daar trouwens! Heb ook wat dingen besteld :-)
snoezel- Prater
Wat een gave bandana's! Ik heb een nieuw projectje denk ik...
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Leuk hè, ik heb er ook nog een paar andere dingen besteld, maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad.snoezel schreef:Leukedingen hebben ze daar trouwens! Heb ook wat dingen besteld :-)
Liadan- Ratel
Liaden, leuk jurkje!! Zo'n jurkje heft onze dochter ook. Had ik op internet besteld bij iemand die allemaal zulke jurkjes maakt.
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Oh leuk! heb jij er voor je dochter 1 met korte of lange mouwen?moepie schreef:Liaden, leuk jurkje!! Zo'n jurkje heft onze dochter ook. Had ik op internet besteld bij iemand die allemaal zulke jurkjes maakt.
Liadan- Ratel
Ik heb vandaag de eerste stoffen besteld, hopelijk kan ik er volgend weekend mee aan de slag.
Heb nu toch wel erg zin om het kamertje te gaan klaar maken en inrichten.
Vrijdag heb ik eerst het een en ander geoefend en moet zeggen dat de resultaten wel goed zijn.
Het is alleen nog wel allemaal uitvogelen hoe het werkt.
Heb alleen een engelse gebruiksaanwijzing en laat dat nou niet bepaald mijn sterktste kant zijn!
Hier een kleine impressie van mijn ideeen:
Nu lijken de kleuren heel verschillend, maar in het echt is het verschil minimaal, het zit een beetje tussen de uni en sterren.
Dit zijn trouwens de kleuren op het kamertje:
Verder wil ik nog een hoes maken voor het voedingskussen, kruikzakken en een badcape.
Heb nu toch wel erg zin om het kamertje te gaan klaar maken en inrichten.
Vrijdag heb ik eerst het een en ander geoefend en moet zeggen dat de resultaten wel goed zijn.
Het is alleen nog wel allemaal uitvogelen hoe het werkt.
Heb alleen een engelse gebruiksaanwijzing en laat dat nou niet bepaald mijn sterktste kant zijn!
Hier een kleine impressie van mijn ideeen:
Nu lijken de kleuren heel verschillend, maar in het echt is het verschil minimaal, het zit een beetje tussen de uni en sterren.
Dit zijn trouwens de kleuren op het kamertje:
Verder wil ik nog een hoes maken voor het voedingskussen, kruikzakken en een badcape.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Leuk pip, dat sterrenstofje heb ik ook, heb ik slabbetjes van gemaakt voor Kian, is een erg leuk stofje!
En leuke ideeen heb je, ik ben benieuwd naar het kamertje uiteindelijk!
Verschoonmatje staat hier ook op mijn to do lijstje, maar dan niet voor mezelf maar voor de pop van Yara.
En leuke ideeen heb je, ik ben benieuwd naar het kamertje uiteindelijk!
Verschoonmatje staat hier ook op mijn to do lijstje, maar dan niet voor mezelf maar voor de pop van Yara.
Liadan- Ratel
Pagina 17 van 40 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40
Pagina 17 van 40
Permissies van dit forum: