Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Knutseltopic

+90
strawberry
pippeloentje
Highway
Jules
CCC
piertje
Kat1980
Sophiee
Nana
Mama Titty
Dolphinne
Muis
Parel
Papillio
Steep
Knof
liesje
vlinder-19
Sanne
Theezakje13
Muus
Aimee
Fiwen
mauwmauw
Wennes
Mida4you
LDJ
tulpje
Printje
studiebol
Monnie
Slakje
Tania
Happydobby
Ayla
Twellie
Pien
Ibbeltje
Viva
PiP
TukTuk
Nijntje
Makamba
Theeleut
meisje
-Ieniemienie-
keverke26
**_pearl_**
moepie
Tsjip
Aagje!
blonky1986
Michje1985
Patricia
duckie
Blue flower
Novalee
*Troela*
Mama_1987
MissD
LindaK
Leine
Bruintje Beer
Teddyaapje
Roos
LMCurious
Sofie
Darius
Lilypie
Luna
Meeko
holaagirl
SarahKey
Parisienne
kwak
Kaboutertje
*Lookie*
bolus26
Coccinelle
snoezel
Annie24
mickey
Lejow
Monte
Tazz
_Jet
vlindertje
PapillonRose
Flower_L
Liadan
94 plaatsers

Pagina 5 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

knutseltopic - Knutseltopic - Pagina 5 Empty Re: Knutseltopic

Bericht  Liadan ma 26 sep 2011 - 7:04

Meeko, hoe heb jij die lampenkapjes bekleed? Kan je daar gewone stof voor gebruiken en heb je het dan gelijmd (met textiellijm)?
Ik heb hier ook een lampenkap staan die ik al een hele tijd opnieuw wil bekleden en heb ook al stof in huis (ook stippeltjes en daar ben ik blij om want ik vind het bij jouw lamp erg leuk staan!).
Erg leuk kamertje trouwens en jij bent ook al zo handig. Ik wil ook een aankleedkussenhoes kunnen maken, ik vind 'm mooi I love you .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Darius ma 26 sep 2011 - 7:05

Rejoy. schreef:en voor iemand die nog wil breien: bij de hema hebben ze een boekje met 33 patronen voor 7.50 euro

Ja, zag ik in de folder staan. Lekker retro!!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Meeko wo 28 sep 2011 - 2:28

Luna, die kleine stukjes stof koop ik via marktplaats. Maar vaak ook gewoon grote lappen die ik voor meerdere dingen gebruik.

Rups, het zijn kleine canvasdoekjes en die heb ik bekleed met stof (vastgemaakt met dubbelzijdig tape) En verder gewoon met linten. De letters zijn van hout via internet besteld. Maar kan je ook met vilt doen, maar vind zelf hout mooier.

Liadan, het is gewoon stof wat erom heen zit en ik heb het vast gemaakt met dun dubbelzijdig tape. Werkt ook heel strak en makkelijk vind ik.
Deze heb ik trouwens ook nog gemaakt:

knutseltopic - Knutseltopic - Pagina 5 1415538079_5_g7Be

Dat spul voor die shirtjes kan je daar ook op tekenen? ik wil namelijk dan een barbapapa maken maar die mond is erg lastig, dus zou dat met watervast stift kunnen ofzo?
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Parisienne wo 28 sep 2011 - 4:15

De meiden die zelf dingetjes naaien: hoe hebben jullie dit geleerd? De meesten hoor ik over het jezelf aanleren. Iemand nog tips waar ik mee kan beginnen?! Wink Heb namelijk echt 0,0% aan ervaring! Mijn moeder kan me wel uitleggen hoe de naaimachine werkt en misschien wat standaard dingetjes en steken, maar de rest wil ik toch zelf een beetje uitvogelen. Iemand dus tips of een site o.i.d.?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Flower_L wo 28 sep 2011 - 6:35

owww, ik moet nog steeds een nieuwe poging doen met die flockfolie smile
denk morgenmiddag maar weer eens proberen.

Ga nu die strepen proberen, en dan wat langer de strijkbout erop laten

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Parisienne wo 28 sep 2011 - 6:36

Flower_L schreef:owww, ik moet nog steeds een nieuwe poging doen met die flockfolie smile

Ik ga het straks ook proberen, dat shirtje wat Rejoy gemaakt heeft, met die witte strepen en dat hartje. Ben benieuwd! smile
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Flower_L wo 28 sep 2011 - 6:37

Parisienne schreef:
Flower_L schreef:owww, ik moet nog steeds een nieuwe poging doen met die flockfolie smile

Ik ga het straks ook proberen, dat shirtje wat Rejoy gemaakt heeft, met die witte strepen en dat hartje. Ben benieuwd! smile

Leuk! Ik moet nog wel wat anders vinden voor dat hartje. Een jongen met een hartje is niet wat Cool
Een ster ofzo denk ik

Welke kleur ga je proberen?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 6:40

Allemaal lekker creabea bezig zo te lezen Very Happy ben erg benieuwd naar het resultaat!

Gast
Gast

Bericht  Parisienne wo 28 sep 2011 - 6:45

Een ster is inderdaad ook een leuk idee! Of misschien zoiets?
knutseltopic - Knutseltopic - Pagina 5 Images?q=tbn:ANd9GcS67fXrinAjuHLJEAn14CDw2TOtxy1HwrbF2nC9GoXYGh98iV5QQdvwpZkzEQ
Niet kijken naar de kleuren, maar puur naar de vorm. Als je dit gewoon in zijn geheel op de flockfolie tekent en uitknipt (zo groot/klein als je wil) heb je een simpel maar toch duidelijk vliegtuigje. Je zou ook alleen de omtrek kunnen doen en de binnenkant open laten. De 'strepen' op het shirt kan je dan zien als de streep die achter een vliegtuig blijft hangen in de lucht. Was even zomaar een gedachte hoor, weet natuurlijk niet of je daarvan houdt.

Ik heb voor N. een donker-fuchsia-roze shirt en ga daar witte flock-folie voor gebruiken. Heb ook nog aan flock-folie: donkerblauw, aquablauw en lichtroze. Aan shirts heb ik nog: donkerblauw en wit. Ik kan dus even vooruit.. eerst deze maar proberen. Daarna weer wat leuke printjes bedenken..
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Parisienne wo 28 sep 2011 - 6:46

Nu bedenk ik ineens iets leuks: een vriendin van mij gaat over een aantal weekjes bevallen van een jongetje. Zij heeft in de babykamer iets gedaan met vliegtuigjes. Ik weet wat ik in de kraammand als cadeau ga doen.. Very Happy
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Sofie wo 28 sep 2011 - 7:22

Leuk topic! Very Happy Ik hou 'em in de gaten. Leuk die shirtjes met flockfolie. Denk dat ik het binnenkort ook maar eens ga proberen.

Ik heb een elastiekjes- en haarknipjesbord voor mijn dochter gemaakt. (niet quoten)
-weg-

Laatst aangepast door Sofie op wo 28 sep 2011 - 19:51; in totaal 1 keer bewerkt
Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 354
Punten : 362

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 7:29

wat leuk gedaan sophie, hoe heb je de elastiekjes op het linker bordje zitten? Zijn dat een soort pinnetjes ofzo?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 7:32

Wat zijn jullie creatief! Ik vind het idee van Sofie ook erg leuk. Wellicht wel iets voor een potentieel kraamcadeautje.

Gast
Gast

Bericht  Sofie wo 28 sep 2011 - 7:41

Dank je Rejoy! De elastiekjes heb ik aan haakjes hangen die ik heb gekocht bij de Gamma.

Dank je Megara. Ik heb er pas ook 1 gemaakt voor een kraamcadeautje. Ik heb het plaatje van het geboortekaartje gekopieerd en vergroot. Zal eens kijken of ik de foto kan vinden.
Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Parisienne wo 28 sep 2011 - 7:45

Sofie, wat leuk gedaan zeg! Zijn het fotolijstjes? Hoe heb je het ongeveer gedaan en welke materialen gebruikt (ook van die Hello Kitty e.d.)?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Sofie wo 28 sep 2011 - 7:46

(Niet quoten)
-weg-

Laatst aangepast door Sofie op wo 28 sep 2011 - 19:52; in totaal 1 keer bewerkt
Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Meeko wo 28 sep 2011 - 7:46

Sofie, heel erg leuk! Ik heb nog steeds alles daarvoor in de kast liggen maar kom er niet aan toe. En die haakjes zijn wel handig, wou zelf spijkertjes gebruiken en die een beetje mooi maken, maar dit is wel leuker en handiger.

Parissiene, ik leer mezelf eigenlijk alles aan. hoe ik een naai machine moet gebruiken heb ik van m'n oma geleerd. En de rest vogel ik zelf uit. Ik maak ook zelf taarten, veel doen daar een cursus voor maar dat heb ik ook helemaal mezelf aan geleerd.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Bericht  Parisienne wo 28 sep 2011 - 7:49

Meeko: wat betreft het taarten (in mijn geval cupcakes) maken; dat heb ik ook gewoon gedaan, zonder enige cursus/workshop. Ik moet eerlijk zeggen.. ik was heel erg trots op het resultaat. Heb ook alleen maar erg postieve reacties gekregen! Als je al enigszins creatief bent dan komt de rest vanzelf en vogel je dingen al snel zelf wel uit.

Ga dus binnenkort maar de naaimachine bij mijn moeder halen, even wat basisdingen vragen en daarna aan de slag!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Sofie wo 28 sep 2011 - 7:52

Parisienne schreef:Sofie, wat leuk gedaan zeg! Zijn het fotolijstjes? Hoe heb je het ongeveer gedaan en welke materialen gebruikt (ook van die Hello Kitty e.d.)?

Dank je wel!
Het zijn idd. fotolijstjes, ze komen bij de Ikea vandaan. De binnenkant in het lijstje is van stof en daaroverheen heb ik lintjes gedaan en die aan de achterkant vastgeplakt. Bij de andere heb ik om de zoveel cm gaatjes gemaakt en de haakjes er doorheen gedraaid. De bloemen en de Hello Kitty's zijn gemaakt van papier. De bloemen heb ik uitgesneden met mijn cricut. De Hello Kitty's heb ik helemaal van papier gemaakt. Ik heb de Hello Kitty's geprint en alle witte stukjes eruit geknipt, zodat je het zwarte lijntje overhoudt en daar heb ik de kleuren papier achter gedaan die ik wilde. Daarna heb ik ze geplastificeerd en op het lijstje geplakt.
Zo leuk om te zien hoe blij mijn dochter er mee is. Als we staartjes maken dan wil ze zelf haar speldjes (die ik ook maak) uitzoeken.
Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Liadan wo 28 sep 2011 - 7:59

Parisienne, ik heb de naaimachine die van mijn oma is geweest hier thuis staan. Ik ben er vandaag voor het eerst mee aan de slag gegaan. Ik heb een oud tafelkleed van mijn moeder gehad waar ik op aan het oefenen ben. Het gaat nog niet geweldig moet ik zeggen, maar aan het begin van de middag ging het echt voor geen meter en aan het eind van de middag ging het al iets beter, haha.
Mijn moeder komt deze week of volgende week even langs om me nog wat dingen te laten zien.
Ik wil over een tijdje een omslagdoek voor Kian maken voor in de maxicosi (nou ja, eigenlijk wil ik dat nu al, maar dat gaat me dus nog niet lukken, haha).
Ik ben benieuwd hoe het jou vergaat!

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan wo 28 sep 2011 - 8:01

Heeft iemand hier al wel eens een omslagdoek gemaakt? Ik wil er 1 maken, als het naaien wat beter gaat lukken en er een heel stuk mooier uit gaat zien.
Maar wat voor stof kan ik hier het beste voor gebruiken? Ik dacht aan katoen aan de buitenkant en badstof aan de binnenkant, is dat een beetje een goede combinatie?

Sofie, leuk zeg!

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan wo 28 sep 2011 - 8:04

Meeko schreef:Liadan, het is gewoon stof wat erom heen zit en ik heb het vast gemaakt met dun dubbelzijdig tape. Werkt ook heel strak en makkelijk vind ik.

Dat spul voor die shirtjes kan je daar ook op tekenen? ik wil namelijk dan een barbapapa maken maar die mond is erg lastig, dus zou dat met watervast stift kunnen ofzo?

Meeko, wat een slim idee, dubbelzijdige tape, dat heb ik volgens mij nog in huis Very Happy . Morgen maar eens een poging wagen als ik tijd heb.

Ik denk dat het niet zo mooi wordt als je op het flockfolie tekent, het is namelijk velours, dus dat krijg je niet mooi strak denk ik?

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Meeko wo 28 sep 2011 - 8:27

Liadan schreef:
Meeko schreef:Liadan, het is gewoon stof wat erom heen zit en ik heb het vast gemaakt met dun dubbelzijdig tape. Werkt ook heel strak en makkelijk vind ik.

Meeko, wat een slim idee, dubbelzijdige tape, dat heb ik volgens mij nog in huis Very Happy . Morgen maar eens een poging wagen als ik tijd heb.

Ik denk dat het niet zo mooi wordt als je op het flockfolie tekent, het is namelijk velours, dus dat krijg je niet mooi strak denk ik?

Oh ja, hmm. Dat wordt dus nog lastig. Nou ik probeer wel eerst even wat anders. Heb een leuk vogeltje gezien.
Die omslagdoek klinkt leuk! Ik ben nu bezig voor kussentjes voor de Tripp Trapp te naaien.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Bericht  Parisienne wo 28 sep 2011 - 12:07

Liadan: jij bent dus ook zelf gewoon aan het 'klooien' gegaan? Ga ik dan ook binnenkort maar eens doen met de naaimachine.

Vanavond heb ik niet bepaald geklooid, heb mijn eerste shirtje met flockfolie klaar! Very Happy Is inderdaad vrij makkelijk, al moet ik zeggen dat ik het wel lastig vond dat ik 1 streep in bijv. twee keer moest doen, omdat mijn strijkijzer niet het geheel kon bedekken. Ook heb ik hier en daar nog een hoekje/uiteinde nog even extra moeten aandrukken/aanstrijken, maar het is gelukt! Very Happy Hoef geen foto te plaatsen, heb eigenlijk hetzelfde als die van Rejoy gemaakt, om even te oefenen met een duidelijk voorbeeld. Heb helemaal de smaak te pakken en ga morgen maar eens een leuk tekeningetje/patroontje ontwerpen voor op een ander shirtje. Heb nog twee effen shirtjes en nog 10 vellen flockfolie (in verschillende kleuren), dus ik kan even vooruit. Eerst een ontwerp!

Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan wo 28 sep 2011 - 19:10

Fijn dat gelukt is Parisienne! En het is ook leuk om te doen he?
Ja, ik ben zelf maar wat gaan aanklooien met de naaimachine, het eerste uur met een hele hoop frustratie, haha. Daarna ging het iets beter, maar het ziet er nog niet uit laughcry . Vanmiddag ga ik weer even proberen smile .

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40  Volgende