Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Boek voor 17-jarig meisje; tips?:)

+15
mzcharlotte
TukTuk
Toet
Sterre
Ellusss
jena
Beachgirl
Marin
pitbullgup
Summerlovin
Burn
Serena
PrimaBella
Susan
sonly
19 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Boek voor 17-jarig meisje; tips?:) - Pagina 2 Empty Re: Boek voor 17-jarig meisje; tips?:)

Bericht  Filoria zo 18 sep 2011 - 8:33

Boek voor 17-jarig meisje; tips?:) - Pagina 2 Vdi9789045105567
Prachtig (dik!) boek waarin een meisje haar leven beschrijft tussen haar 16e en 20e. Alles van deze schrijver is trouwens mooi. Komisch maar fijngevoelig geschreven en herkenbaar.

Verder weet ik nog dat ik erg fan was van Tim Krabbé toen ik die leeftijd had. Een Goede Dag voor de Ezel is een tof boekje van hem (een stuk minder dik dan bovenstaande haha). Het gaat over mensen wiens levens elkaar toevallig kruisen, waardoor alles anders wordt.

Oja en Tirza van Arnon Grunberg heeft mijn zusje verslonden toen ze 17 was. Vond ik ook een fijn boek dat leest als een trein.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Boek voor 17-jarig meisje; tips?:) - Pagina 2 Empty Re: Boek voor 17-jarig meisje; tips?:)

Bericht  SuperGrover ma 19 sep 2011 - 5:16

Ik vond Joël echt een enorme tegenvaller. Dan claimt ze dat het een boek voor adolescenten is, maar het enige waar ik dat uithaal, is het feit dat er seks in voor komt, en dat de hoofdpersonen studenten zijn. De opbouw, het verhaal an sich, leest gewoon echt als een kinderboek. Het verhaal begint nogal plompverloren, na 3 pagina's zijn er al verdenkingen, dat is een beetje de snelheid en de weinige diepgang van een kinderboek. En er zaten een aantal fouten in het boek, dat vind ik echt onvergeeflijk.

Mijn grote favoriet is 'Een schitterend gebrek' van Arthur Japin.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boek voor 17-jarig meisje; tips?:) - Pagina 2 Empty Re: Boek voor 17-jarig meisje; tips?:)

Bericht  Sterre ma 19 sep 2011 - 5:23

Susan schreef:
Sterre schreef:
jena schreef:
Joy_ schreef:Het wonderbaarlijke voorval van de hond in de nacht, van Mark Haddon.
Aan deze moest ik ook meteen denken.

Jaa! Die is echt geweldig.

Ik moest ook aan Bridget Jones denken, ik vind het van een ander niveau dan een standaard chicklit. Dat heb ik op mijn 17e/18e met heel veel plezier gelezen!

Er zijn wel meer boeken die wel in de kast met chicklit staan, maar toch geen clichéverhaaltjes bevatten, verkijk je niet te snel op een boek alleen door het genre.

Ik heb het alleen zo geformuleerd omdat Guat zei dat ze liever geen chicklit cadeau wilde doen. Het woord 'niveau' is misschien wat ongelukkig, maar ik vind dat er enorm kwaliteitsverschil in het genre zit.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boek voor 17-jarig meisje; tips?:) - Pagina 2 Empty Re: Boek voor 17-jarig meisje; tips?:)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum