Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Black tie (lange) jurken

+13
Guus
Arwyn
Roodtomaatje
Jeanette
Lotus
Monte
minoessepoes
Rumble
Melis_je
Niekske
Gizmo
Stippel
Marin
17 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Black tie (lange) jurken  Empty Black tie (lange) jurken

Bericht  Marin di 13 sep 2011 - 23:39

Bah, ik baal als een stekker. Ik ben uitgenodigd voor een bruiloft van een dispuutsgenoot van m'n vriend, wat onwijs leuk is dat ik mee mag.. En verheug me er ook echt op, en had al allemaal jurkjes uit m'n kast bedacht die ik aan kon doen.

Maar blijkt het black of white tie te zijn, wat voor een vrouw dus een lange jurk betekent, geen cocktail. Laat mijn kledingkast nou vol leuke cocktailjurkjes hangen nog uit Cambridge.

Nou moet ik dus een lange (gala) jurk kopen. Probleem is dat ik a) niet zo veel budget heb, en b) ik echt een klein propje ben (1.64), dus lange jurken staan mij helemaal niet, en ik draag veel liever cocktailjurkjes en c) ik vind eigenlijk bijna geen enkele lange avondjurk mooi.

Nou is er dus 1 mooie avondjurk die ik graag zou willen hebben. Die wilde ik vorig jaar ook voor m'n Cambridge gala, maar uiteindelijk iets geleend. Deze zou ik dolgraag willen:

Black tie (lange) jurken  Aftersix

(maar dan precies omgekeerd, met zwarte jurk en witte band, anders is het net een bruidsjurk)


Maar deze moet je vanuit Amerika over laten komen, en wordt dus wel erg prijzig.

Wie heeft tips waar ik kan kijken voor redelijk betaalbare jurken en iets wat hierop lijkt? Voorbeeldjes via internet en webshops mogen, graag zelfs!

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Black tie (lange) jurken  Empty Re: Black tie (lange) jurken

Bericht  Stippel di 13 sep 2011 - 23:51

Ik zou hiervoor op Asos kijken. Die hebben ook eventueel een lijn voor niet lange dames.

60 pond
Black tie (lange) jurken  Image1xl

30 pond
Black tie (lange) jurken  Image1xl


Stippel
Stippel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 60
Punten : 75
Registratiedatum : 11-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Black tie (lange) jurken  Empty Re: Black tie (lange) jurken

Bericht  Gizmo di 13 sep 2011 - 23:57

Ebay! De engelse en amerikaanse.
Er zijn verkopers die van die bruidmeisjes jurken verkopen, ook lange, en dan kan je zelf de kleur kiezen. Even zoeken op verschillende termen.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Black tie (lange) jurken  Empty Re: Black tie (lange) jurken

Bericht  Marin wo 14 sep 2011 - 0:00

Oh ASOS is wel een goeie ja! Die verzenden toch gewoon naar Nederland?

Gizmo, zou Ebay hierbij te vertrouwen zijn? Denk niet dat ik dat durf. Ik zit al op Ebay te kijken of ik toevallig die ene jurk zie, dat zou wel tof zijn.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Black tie (lange) jurken  Empty Re: Black tie (lange) jurken

Bericht  Stippel wo 14 sep 2011 - 0:02

Ja en zonder verzendkosten zelfs! Meestal heb ik het binnen 4 dagen al in huis. Als je zekerheid wil dat het er binnen 3 dagen is, moet je geloof ik wel verzendkosten betalen.
Stippel
Stippel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 60
Punten : 75
Registratiedatum : 11-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Black tie (lange) jurken  Empty Re: Black tie (lange) jurken

Bericht  Marin wo 14 sep 2011 - 0:05

Oh nou het is in november, dus dat moet ik wel redden. Ik ga eens kijken!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Black tie (lange) jurken  Empty Re: Black tie (lange) jurken

Bericht  Niekske wo 14 sep 2011 - 0:13

Maar black tie hoeft toch geen lange jurk te zijn?

Van wikipedia:
Black tie is a dress code for evening events and social functions. For a man, the main component is a usually black jacket, known as a dinner jacket (in the Commonwealth) or tuxedo (mainly in the United States). Women's dress for black tie occasions can vary to a much greater extent, ranging from a cocktail dress that is at or below the knee to a long evening gown, determined by current fashion, local custom, and the occasion's time.

Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Black tie (lange) jurken  Empty Re: Black tie (lange) jurken

Bericht  Melis_je wo 14 sep 2011 - 0:18

Ebay inderdaad, heb ik ook een keer gedaan met een lange jurk. Alle maten stonden erbij, er is heel veel keus en het is veel goedkoper dan normale webshops. Ik dacht ook dat black tie wel met een cocktailjurk mocht.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Black tie (lange) jurken  Empty Re: Black tie (lange) jurken

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 0:38

Ze hebben bij ASOS inderdaad een 'petite lijn'.. deze is voor meiden tot 1,65 m!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Black tie (lange) jurken  Empty Re: Black tie (lange) jurken

Bericht  Marin wo 14 sep 2011 - 0:40

Hmm zoals ik het geleerd heb in Cambridge is Black Tie wel echt met long evening gown. En White Tie zeker, dat is het formeelst.

Misschien laat ik m'n vriend wel even dubbelchecken bij het bruidspaar. Want stel dat er meer mensen komen in cocktail, dan voel ik me stom dat ik toch een avondjurk heb gekocht, en als ik wel in cocktail kom, en ik ben de enige, sla ik ook een flater (vooral omdat z'n vrienden voor 't eerst ontmoet dan pas).
Dan kan ik even vragen hoe zij het bedoelt hebben. Zeker gezien het in combinatie is met White Tie, denk ik echt dat ze voor vrouwen lange avondjurken bedoelen. Bleh die vind ik stom.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Black tie (lange) jurken  Empty Re: Black tie (lange) jurken

Bericht  Marin wo 14 sep 2011 - 0:41

Punk'd schreef:Ze hebben bij ASOS inderdaad een 'petite lijn'.. deze is voor meiden tot 1,65 m!

Maar moet je daar niet ook heel dun voor zijn? Want ik ben klein, niet dun.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Black tie (lange) jurken  Empty Re: Black tie (lange) jurken

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 0:42

Tuurlijk niet, niet alle kleine mensen zijn toch heel dun? Het is gewoon een korte(re) jurk, omdat je maar klein bent! En ik vind het heel wat om zoiets te verplichten bij een bruiloft, dat iedereen verplicht in zoiets moet komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Black tie (lange) jurken  Empty Re: Black tie (lange) jurken

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 0:43

Joy_ schreef:
Punk'd schreef:Ze hebben bij ASOS inderdaad een 'petite lijn'.. deze is voor meiden tot 1,65 m!

Maar moet je daar niet ook heel dun voor zijn? Want ik ben klein, niet dun.

Nee hoor, ze verkopen die lijn t/m maat 42/44 volgens mij.. (zeker weten tot 42).

Maar heb net even zitten kijken ze hebben op het moment geen black tie jurken.. Die komen meestal pas rond oktober voor de kerstperiode etc.

Bij topshop en missselfridge hebben ze trouwens ook petite volgens mij en vaak ook lange jurken. Wie weet zie je daar iets tussen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Black tie (lange) jurken  Empty Re: Black tie (lange) jurken

Bericht  Marin wo 14 sep 2011 - 0:45

Ja van Topshop ken ik de petite lijn inderdaad maar daar kocht ik nooit wat, omdat ik juist wel een lange romp heb smile

Ja en balen, ik was al bang dat ze pas rond kerst meer krijgen. Bruiloft is 5 november, misschien is er midden oktober al wat meer collectie.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Black tie (lange) jurken  Empty Re: Black tie (lange) jurken

Bericht  Melis_je wo 14 sep 2011 - 0:46

Een zwarte jurk zoals in je OP moet wel te vinden zijn voor een klein bedrag. Kan je er niet door een coupeuse zo'n band op laten zetten? Op zich is een lange (tijdloze) jurk ook wel handig om te hebben.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Black tie (lange) jurken  Empty Re: Black tie (lange) jurken

Bericht  Marin wo 14 sep 2011 - 0:49

Hmm ja da's best een idee Melisje! Gewoon op zoek naar een mooie zwarte jurk en zo'n kanten randje kan m'n buurvrouw (= beste vriendin van m'n moeder en naaister) wel maken als ik haar lief aan kijk. Zo'n soort kanten band kan je vast wel kopen, mag ook smaller. Maar dan zoek ik dus een black dress met zo'n bovenkantje, want dat staat het mooiste bij mij. Ik wil geen strapless.

Vriend zegt dat ie 'm 'wel leuk' vindt. Haha sukkel. Echt alles wat ik geweldig vind, vindt hij maar middelmatig.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Black tie (lange) jurken  Empty Re: Black tie (lange) jurken

Bericht  Niekske wo 14 sep 2011 - 0:54

Laat je vriend dan ook even checken hoe strict mensen die dress-code nemen. Ik heb deze zomer 2 bruiloften gehad met een vrij strenge dress-code en nog steeds was het echt een mix van super-sjiek tot echt heel lelijk. Mensen interpreteren een dress-code vaak op hun eigen manier.

Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Black tie (lange) jurken  Empty Re: Black tie (lange) jurken

Bericht  Marin wo 14 sep 2011 - 1:02

Ja dat is wel een goed idee, Niekske. Natuurlijk weet ik het niet van alle gasten dan, maar wel van hoe het bruidspaar het ziet, en dat is het belangrijkste. Het is volgens de etiquette ook gebruikelijk om te checken hoe de host het interpreteert, want het hangt dus inderdaad ook af van de gelegenheid. Een diner is weer anders dan een feest, en 's middags anders dan 's avonds. Maar gezien dit om een feest gaat (we zijn alleen avondgasten), zal het wel chic zijn.

In 2012 heb ik ook een gala, maar weer met dezelfde mensen.. argh, kan die jurk dus ook niet echt recyclen.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Black tie (lange) jurken  Empty Re: Black tie (lange) jurken

Bericht  Rumble wo 14 sep 2011 - 1:10

Joy,

Ik heb nog zo'n soort zwarte galajurk liggen als in je openingspost alleen dan zonder witte band.
Ik zal thuis even kijken welke maat ik had toen maar ik ben ook maar 1.69 m, misschien dat ie je wel past?
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Black tie (lange) jurken  Empty Re: Black tie (lange) jurken

Bericht  Marin wo 14 sep 2011 - 1:16

Ooh cool! Om over te kopen of te lenen bedoel je? Maar volgens mij ben jij mooi slank, toch?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Black tie (lange) jurken  Empty Re: Black tie (lange) jurken

Bericht  Rumble wo 14 sep 2011 - 1:20

Joy_ schreef:Ooh cool! Om over te kopen of te lenen bedoel je? Maar volgens mij ben jij mooi slank, toch?

Je mag m best lenen hoor, overkopen mag ook, ben ik niet zo moeilijk in. Ik doe 'm toch niet aan de komende tijd dus lenen kan en als hij je bevalt mag je m ook overkopen. Hoef er ook niet zo gek veel voor te hebben.
Ik weet niet of ik mooi slank ben hoor haha, zal ik even een recente foto zoeken vanavond? Ben wel pas laat thuis van het werk maar dat moet vast goedkomen.
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Black tie (lange) jurken  Empty Re: Black tie (lange) jurken

Bericht  Marin wo 14 sep 2011 - 1:21

Da's goed hoor, doe rustig aan. Als je een maat weet en een foto hebt vanavond of morgen mag ook, ben ik al heel blij! wat lief van je.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Black tie (lange) jurken  Empty Re: Black tie (lange) jurken

Bericht  Gizmo wo 14 sep 2011 - 2:16

Mocht de jurk van Nucia niks zijn; moet je even hier kijken/kwijlen: http://shop.ebay.nl/e4wholesale/m.html?_nkw=&_armrs=1&_from=&_ipg=&_trksid=p3686
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Black tie (lange) jurken  Empty Re: Black tie (lange) jurken

Bericht  Marin wo 14 sep 2011 - 2:40

Aah thanks Gizmo

Deze is wel mooi!

Black tie (lange) jurken  HE09034BK-M

Size 14 (da's mijn maat), en voor 52 euro. Maar is dat te vertrouwen?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Black tie (lange) jurken  Empty Re: Black tie (lange) jurken

Bericht  minoessepoes wo 14 sep 2011 - 2:45

Mocht je zo'n zwarte jurk kopen en daar zelf een kanten band op laten zetten, vraag dan of ze hem zo vast zet dat je hem ook weer los kan tornen.
Zo kan je de volgende keer met het gala dezelfde jurk aan en dan zet je er bijvoorbeeld een satijnen band omheen zoals op de boven geplaatste foto. Dat gecombineerd met andere schoenen, haar en sieraden kan prima. Ik denk niet dat het dan veel mensen opvalt dat je je jurk opnieuw aan hebt!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Black tie (lange) jurken  Empty Re: Black tie (lange) jurken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum