Help! scriptiestress
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Help! scriptiestress
Zoals de titel al duidelijk maakt: ik heb problemen met mijn scriptie.
Ik heb hem al meerdere malen ingeleverd en steeds is het niet goed genoeg. Hierdoor heb ik afgelopen zomer niet kunnen afstuderen. Steeds vraag ik een gesprek aan met mijn begeleider en krijg ik mijn verbeterpunten te horen. En elke keer probeer ik hem zo goed mogelijk te verbeteren en dan is het weer niet goed genoeg. De laatste keer heb ik hem vlak voor de zomervakantie ingeleverd en hoorde ik er de hele zomervakantie niks van. Maar 3 dagen voordat ik op het eindgesprek mocht komen werd ik gemaild dat hij weer afgekeurd was.
Het punt is nu dat ik wel weet wat ik moet doen, maar dat ik erg bang ben om het weer fout te doen. Weer een gesprek aanvragen heeft geen zin, want ik weet precies wat ik moet doen (ik moet mijn eigen mening meer verweven met de tekst en mijn gedachtegang meer op papier zetten).
Heeft iemand de gouden tip een goede scriptie in elkaar te zetten? Scripties van anderen doorlezen heeft geen zin, dit heb ik al meerdere malen gedaan en als ik daar iets van toepas bij mijn eigen scriptie wordt het steeds afgekeurd.
Ik vind het zo moeilijk om nu weer aan de slag te gaan
Ik heb hem al meerdere malen ingeleverd en steeds is het niet goed genoeg. Hierdoor heb ik afgelopen zomer niet kunnen afstuderen. Steeds vraag ik een gesprek aan met mijn begeleider en krijg ik mijn verbeterpunten te horen. En elke keer probeer ik hem zo goed mogelijk te verbeteren en dan is het weer niet goed genoeg. De laatste keer heb ik hem vlak voor de zomervakantie ingeleverd en hoorde ik er de hele zomervakantie niks van. Maar 3 dagen voordat ik op het eindgesprek mocht komen werd ik gemaild dat hij weer afgekeurd was.
Het punt is nu dat ik wel weet wat ik moet doen, maar dat ik erg bang ben om het weer fout te doen. Weer een gesprek aanvragen heeft geen zin, want ik weet precies wat ik moet doen (ik moet mijn eigen mening meer verweven met de tekst en mijn gedachtegang meer op papier zetten).
Heeft iemand de gouden tip een goede scriptie in elkaar te zetten? Scripties van anderen doorlezen heeft geen zin, dit heb ik al meerdere malen gedaan en als ik daar iets van toepas bij mijn eigen scriptie wordt het steeds afgekeurd.
Ik vind het zo moeilijk om nu weer aan de slag te gaan
zwaai zwaai- Fluisteraar
- Aantal berichten : 99
Punten : 112
Registratiedatum : 02-05-11
Re: Help! scriptiestress
Laat eens iemand anders ernaar kijken en kritisch te zijn. Ik zit met hetzelfde probleem, en ik laat hem nu vaker nakijken door anderen en soms komen ze ook echt met punten waar je iets aan hebt. Bijvoorbeeld, bij mij was het steeds een beetje rommelig verhaal zonder dat het goed ingeleid werd etc
Gast- Gast
Dat heb ik al geprobeerd maar ook hier schiet ik niet veel mee op. Heb er iemand naar laten kijken die veel officiële documenten maakt en hij vond het een goede scriptie. Maar bedankt voor de tip.
Owja mijn scriptie is voor de pabo. Het gaat over kleuters en veiligheid. Niet echt een heel makkelijk onderwerp dus.
Nog meer tips?
Owja mijn scriptie is voor de pabo. Het gaat over kleuters en veiligheid. Niet echt een heel makkelijk onderwerp dus.
Nog meer tips?
zwaai zwaai- Fluisteraar
Vraag een kritische jaargenoot. Ik vind het commentaar wat je krijgt vrij vaag. Natuurlijk kan je blijven aanpassen, maar je hebt niet concreet wat je precies moet aanpassen.
Ik zou sowieso ook bij je begeleider om concrete tips vragen.
Lovely- Fluisteraar
- Aantal berichten : 197
Punten : 209
Registratiedatum : 10-05-11
Misschien moet je er juist iemand naar laten kijken die geen verstand van het onderwerp heeft. Iemand die geen kennis van het onderwerp heeft, heeft vaak weer andere feedback dan iemand die wel het gebied kent.
Succes!
Succes!
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Dat kan alleen wanneer er nuances anders gelegd moeten worden, of als er feitelijke onjuistheden in zitten.Lovely schreef:Vraag een kritische jaargenoot. Ik vind het commentaar wat je krijgt vrij vaag. Natuurlijk kan je blijven aanpassen, maar je hebt niet concreet wat je precies moet aanpassen.
Ik vind de aanwijzingen juist heel concreet voor een thesis, als je er zelf ooit een hebt geschreven en je echt in je onderzoek zit kun je hier wel wat mee.
Gast- Gast
Bedankt voor de tips. Ik ga nu opzoek naar iemand die het voor me door wil nemen. En me wil voorzien van feedback. Mijn scriptie is qua theorie wel goed, maar er moet nog een persoonlijke draai aan. En dat vind ik het moeilijkst. Maarja ik ga het gewoon proberen.
zwaai zwaai- Fluisteraar
Ava schreef:Dat kan alleen wanneer er nuances anders gelegd moeten worden, of als er feitelijke onjuistheden in zitten.Lovely schreef:Vraag een kritische jaargenoot. Ik vind het commentaar wat je krijgt vrij vaag. Natuurlijk kan je blijven aanpassen, maar je hebt niet concreet wat je precies moet aanpassen.
Ik vind de aanwijzingen juist heel concreet voor een thesis, als je er zelf ooit een hebt geschreven en je echt in je onderzoek zit kun je hier wel wat mee.
Ik heb zelf ook een bachelorthesis en masterthesis geschreven, dus ik weet wel wat onderzoek is.
Lovely- Fluisteraar
- Aantal berichten : 197
Punten : 209
Registratiedatum : 10-05-11
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: