Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oud en Nieuw, champagne, maar welke?

+8
Guus
Minx
Monte
boekenwurm83
JD
Prosecco
Zora
Inge
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Oud en Nieuw, champagne, maar welke? Empty Oud en Nieuw, champagne, maar welke?

Bericht  Gast do 23 dec 2010 - 9:06

Ik zit ene beetje in chapagne-dillemma. Ik ben namelijk niet echt een wijndrinker en vind het daarom moeilijk om te bepalen wat nu goed van smaak is enzo. Ik ben nu in elk geval op zoek naar een goede champagne voor oud en nieuw voor niet al teveel geld. En toen zat ik me eigenlijk ineens af te vragen... zou de Aldi geen champagne verkopen?

Welke champagne raden jullie aan/hebben jllie voor de jaarwisseling en hoe duus is die?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oud en Nieuw, champagne, maar welke? Empty Re: Oud en Nieuw, champagne, maar welke?

Bericht  Inge do 23 dec 2010 - 9:19

Vorig jaar de champagne van Martini gehad en die vonden wij heel erg lekker.
Oke dat is wel geen echt champagne smile maar wel lekker smile
prijs was rond de 10,- dacht ik
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud en Nieuw, champagne, maar welke? Empty Re: Oud en Nieuw, champagne, maar welke?

Bericht  Zora do 23 dec 2010 - 9:48

Waarom niet gewoon Prosecco smile Net zo feestelijk, ook superlekker, en wat goedkoper. Bij de Jumbo verkopen ze hele lekkere (geen idee hoe het heet, grote donkerblauwe fles).
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud en Nieuw, champagne, maar welke? Empty Re: Oud en Nieuw, champagne, maar welke?

Bericht  Prosecco do 23 dec 2010 - 10:02

Ja joh, neem gewoon lekker Prosecco ;-)

Die van de Albert Heijn is erg lekker, kost 4,99. Die in die blauwe fles vind ik echt niet lekker en krijg ik hoofdpijn van. Maar goed, smaken verschillen :-)
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud en Nieuw, champagne, maar welke? Empty Re: Oud en Nieuw, champagne, maar welke?

Bericht  JD do 23 dec 2010 - 13:11

aangezien we dit jaar met veel meiden zijn met oud&nieuw, en ik gewone champagne niet te zuipen vind...hebben we zo'n grote fles van Jillz gehaald....toch bubbels en erg lekker!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud en Nieuw, champagne, maar welke? Empty Re: Oud en Nieuw, champagne, maar welke?

Bericht  boekenwurm83 vr 24 dec 2010 - 2:42

Moscato van Fiorelli.
Sowieso bij de C1000 te koop.
Is officieel geen champagne met een mousserende (bubbeltjes)wijn met knalkurk! heel erg zoet dus zelfs als je niet van wijnt houdt dan vind je deze nog lekker! wij drinken hem altijd bij 'knal'gelegenheden!

en hij kost nog geen 3 euro!!!
boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud en Nieuw, champagne, maar welke? Empty Re: Oud en Nieuw, champagne, maar welke?

Bericht  Monte vr 24 dec 2010 - 6:20

Hema heeft ook goede
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud en Nieuw, champagne, maar welke? Empty Re: Oud en Nieuw, champagne, maar welke?

Bericht  Gast vr 24 dec 2010 - 6:31

Die bij de aldi/lidl schijnt best 'goed' te zijn. Ik heb hier in de suppermakrt een fles gevonden van 1.29 (Ja, serieus) en die vind ik lekker!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oud en Nieuw, champagne, maar welke? Empty Re: Oud en Nieuw, champagne, maar welke?

Bericht  Gast vr 24 dec 2010 - 6:39

Ik vind Prosecco eerlijk gezegd lekkerder dan Champagne. Wij hebben altijd Moet & Chandon, maar dat is heel duur en heus wel lekker hoor, maar je maakt mij net zo blij met een Prosecco.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oud en Nieuw, champagne, maar welke? Empty Re: Oud en Nieuw, champagne, maar welke?

Bericht  Gast vr 24 dec 2010 - 7:17

Freixenet is ook goed en niet zo superduur.
Ik heb laatst Piper Heidsieck gehad, die was echt heerlijk, maar ook stikduur kwam ik later achter :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oud en Nieuw, champagne, maar welke? Empty Re: Oud en Nieuw, champagne, maar welke?

Bericht  Minx ma 27 dec 2010 - 11:03

Smikkell schreef:Die bij de aldi/lidl schijnt best 'goed' te zijn. Ik heb hier in de suppermakrt een fles gevonden van 1.29 (Ja, serieus) en die vind ik lekker!
ja die is idd wel lekker, aldi is die geloof ik van. Die ga ik iig wel kopen voor vrijdag.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud en Nieuw, champagne, maar welke? Empty Re: Oud en Nieuw, champagne, maar welke?

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 13:16

Fairytale schreef:
Smikkell schreef:Die bij de aldi/lidl schijnt best 'goed' te zijn. Ik heb hier in de suppermakrt een fles gevonden van 1.29 (Ja, serieus) en die vind ik lekker!
ja die is idd wel lekker, aldi is die geloof ik van. Die ga ik iig wel kopen voor vrijdag.

Thanks weer voor de tips! Want deze ga ik me ook even halen! Very Happy Gewoon om 2011 goed in te luiden! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oud en Nieuw, champagne, maar welke? Empty Re: Oud en Nieuw, champagne, maar welke?

Bericht  Guus ma 27 dec 2010 - 22:15

Ik ben ook veel meer van Prosecco dan champagne... alleen Prosecco heeft geen knalkurk (als het goed is) en dat hoort toch wel een beetje bij oud en nieuw vind ik Wink

Ik haal voor dit jaar denk ik de Cava bij de Hema, heb gehoord dat die erg lekker is voor 6 euro per fles smile
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud en Nieuw, champagne, maar welke? Empty Re: Oud en Nieuw, champagne, maar welke?

Bericht  Prosecco ma 27 dec 2010 - 22:39

Goochempie schreef:Ik ben ook veel meer van Prosecco dan champagne... alleen Prosecco heeft geen knalkurk (als het goed is) en dat hoort toch wel een beetje bij oud en nieuw vind ik Wink

Ik haal voor dit jaar denk ik de Cava bij de Hema, heb gehoord dat die erg lekker is voor 6 euro per fles smile

Je hebt prosecco zowel met knalkurk als met schroefdop afhankelijk van welke je neemt Wink
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud en Nieuw, champagne, maar welke? Empty Re: Oud en Nieuw, champagne, maar welke?

Bericht  Guus di 28 dec 2010 - 4:53

Ik heb mij laten vertellen dat er op prosecco een 'gewone' kurk hoort die je moet trekken zegmaar (oeioei klinkt het fout) omdat er in prosecco iets minder koolzuur zit dan in andere mousserende wijnen zoals champagne of cava waardoor de druk niet groot genoeg is voor een knalkurk. En dat als er dan een knalkurk opzit je de kracht op moet wekken om die er goed vanaf te krijgen wat weer niet goed is voor de 'conditie van de bubbel'

jaja workshopje gepakt Wink

Maargoed, ik heb mij in meerdere proeverijen wel eens vaker verschillende dingen laten vertellen dus wellicht moet ik deze info ook met een korrel zout nemen, hij klonkt logisch aangezien de prosecco die ik vaak heb ook een gewone kurk heeft!
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud en Nieuw, champagne, maar welke? Empty Re: Oud en Nieuw, champagne, maar welke?

Bericht  Guus di 28 dec 2010 - 4:56

even gegoogeld:

beide gelijk, alleen over een andere soort Prosecco smile ik heb dus meestal de frizzante blijkbaar Wink

Prosecco wordt bereid volgens de speciale tankmethode, waardoor een mooie schuimige mousse ontstaat. Er zijn 2 soorten prosecco, frizzante en spumante. De meest voorkomende variant, prosecco frizzante, heeft een wat lagere koolzuurdruk. De frizzante wordt gebotteld en afgesloten met een kurk en een touwtje. Prosecco spumante bevat meer koolzuur en meer mousse. De spumante wordt gebotteld in een stevige fles en, net als champagne, afgesloten met een kroonkurk en een muselet. Beide soorten prosecco zijn gemaakt om jong te drinken.
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud en Nieuw, champagne, maar welke? Empty Re: Oud en Nieuw, champagne, maar welke?

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 9:35

Ik ben fan van de Freixenet! Vorig jaar hebben we met 14 man 8 flessen champagne weg gewerkt smile Oeps smile
Maar goed, de Freixenet smaakte meer dan goed! Het jaar ervoor hadden we een fles hele dure champagne die iemand in het kerstpakket had gehad. Wij dames namen een slok en het vloog praktisch direct onze mond uit over straat, zo zuur, zo smerig! Freixenet smaakte toen veel beter!

Onze Appie heeft alleen helemaal (nog) geen champagne! Hoe vervelend!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oud en Nieuw, champagne, maar welke? Empty Re: Oud en Nieuw, champagne, maar welke?

Bericht  Gast wo 29 dec 2010 - 4:14

Ik vind Prosecco vrij 'overrated'. Of het ligt gewoon aan mij, kan ook hoor. Vind er niks aan. Vind de smaak en de bubbels vrij hard. Bij een Moet&Chandon heb je dat helemaal niet, die is lekker zacht van smaak en bubbels. Drink die ook het liefste maar als je dat voor al je gasten moet schenken wordt dat te duur natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oud en Nieuw, champagne, maar welke? Empty Re: Oud en Nieuw, champagne, maar welke?

Bericht  Flinder wo 29 dec 2010 - 5:36

Ik heb de cava copa sabia bij de Hema gekocht, kwam gister goed uit de test bij editie nl.
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud en Nieuw, champagne, maar welke? Empty Re: Oud en Nieuw, champagne, maar welke?

Bericht  Blond do 30 dec 2010 - 2:51

Ik koop meestal een fles Cava, dat is een "neppe" champagne. Vind ik net zo lekker, ben niet zo'n kenner.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud en Nieuw, champagne, maar welke? Empty Re: Oud en Nieuw, champagne, maar welke?

Bericht  smooch do 30 dec 2010 - 3:09

Inge schreef:Vorig jaar de champagne van Martini gehad en die vonden wij heel erg lekker.
Oke dat is wel geen echt champagne smile maar wel lekker smile
prijs was rond de 10,- dacht ik

Champagne van Martini vindt ik ook erg lekker.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud en Nieuw, champagne, maar welke? Empty Re: Oud en Nieuw, champagne, maar welke?

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 3:15

_Chance schreef:Ik koop meestal een fles Cava, dat is een "neppe" champagne. Vind ik net zo lekker, ben niet zo'n kenner.
Cava is lekker!! Maar als ik moest kiezen Moët, heb ik gisteren ook nog gehad!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oud en Nieuw, champagne, maar welke? Empty Re: Oud en Nieuw, champagne, maar welke?

Bericht  Guus do 30 dec 2010 - 3:22

cava is niet nep, het komt alleen niet uit Champagne maar Spanje

Ik dnek dat het bij alle mousserende wijnen geheel aan smaak en huis ligt wat je lekker vind!
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud en Nieuw, champagne, maar welke? Empty Re: Oud en Nieuw, champagne, maar welke?

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 6:09

Wij hebben een fles Freixenet en nog iets van de Lidl.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oud en Nieuw, champagne, maar welke? Empty Re: Oud en Nieuw, champagne, maar welke?

Bericht  Prosecco do 30 dec 2010 - 9:11

Goochempie schreef:even gegoogeld:

beide gelijk, alleen over een andere soort Prosecco smile ik heb dus meestal de frizzante blijkbaar Wink

Prosecco wordt bereid volgens de speciale tankmethode, waardoor een mooie schuimige mousse ontstaat. Er zijn 2 soorten prosecco, frizzante en spumante. De meest voorkomende variant, prosecco frizzante, heeft een wat lagere koolzuurdruk. De frizzante wordt gebotteld en afgesloten met een kurk en een touwtje. Prosecco spumante bevat meer koolzuur en meer mousse. De spumante wordt gebotteld in een stevige fles en, net als champagne, afgesloten met een kroonkurk en een muselet. Beide soorten prosecco zijn gemaakt om jong te drinken.

Oh zo bedoel je het.

Maar die kurken met een touwtje ploppen er ook mooi af vind ik, dus vandaar dat ik het anders opgevat heb.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oud en Nieuw, champagne, maar welke? Empty Re: Oud en Nieuw, champagne, maar welke?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum