Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ziekige kat

4 plaatsers

Ga naar beneden

Ziekige kat Empty Ziekige kat

Bericht  Sterre do 8 sep 2011 - 20:07

Wij hebben sinds deze week twee oppaskatten, van vrienden die op reis zijn. We hebben ze opgehaald uit een kattenpension waar ze eerst een tijdje hebben gezeten. Overdag als wij aan het werk zijn zijn ze samen in een kamer boven, waar ook hun eten, kattenbak, mandje, kussens en speeltjes staan. 's Avonds mogen ze in het hele huis.

Dinsdag avond lag er opeens een flinke berg braaksel, en sindsdien is één kat echt niet lekker. Slomer, en ze maakt steeds braakbewegingen zonder dat er wat uit komt. Heel zielig! Gelukkig drinkt ze nog wel, maar ze eet heel weinig. Ik maak me toch een beetje zorgen.

Is dit iets om mee langs een dierenarts te gaan? Moeten we kattengras kopen zodat ze beter kan braken en misschien kwijt is waar ze zo'n last van heeft? Of is dit normaal in een periode waarin katten haren verliezen, en moet ik me geen zorgen maken?

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekige kat Empty Re: Ziekige kat

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 20:10

Ik zou wel even langs de dierenarts gaan, vooral omdat jullie de katten uit een pension hebben gehaald. Misschien heeft ze daar wel iets opgelopen.

Gast
Gast

Bericht  Catwoman79 do 8 sep 2011 - 20:11

Ik zou toch even langs de dierenarts, of in ieder geval even de assistente bellen om advies te vragen
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051

Bericht  Sterre do 8 sep 2011 - 20:18

Ja, bellen kan ik sowieso wel even doen ja. Ik heb zelf nooit katten gehad, dus vind het lastig inschatten. Het is niet zo dat ze alleen maar stil in een hoekje ligt, maar dat haar al een paar dagen iets dwars zit lijkt me niet goed.

Sterre
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 20:25

Wat vervelend, helemaal omdat het ook niet je eigen katten zijn. Ik zou absoluut de dierenarts bellen, die kan dan aangeven of je langs moet komen.

Gast
Gast

Bericht  Sterre do 8 sep 2011 - 20:33

Ik heb gebeld, en met het oog op het weekend zei de assistente dat we beter even langs konden komen. That is, mijn vriend, want die is eerder thuis dan ik nerd .

Misschien overbodig, maar zeker omdat het niet m'n eigen katten zijn en ik hun karakter niet goed ken ga ik liever een keer te vaak dan te weinig.

Sterre
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 20:37

Goed dat je gebeld hebt. En idd beter voor niks naar de da dan dat er wel iets zou zijn. Dat zou je je ook niet makkelijk kunnen vergeven denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 20:39

Fijn dat je (of je vriend) bij de dierenarts terecht kan!

Even heel off topic: Hoe is je nieuwe baan en heb je het naar je zin in jullie nieuwe huis?

Gast
Gast

Bericht  Sterre do 8 sep 2011 - 20:56

Jaaa, bevalt beide heel erg goed! Het is wel omschakelen om 40u te werken, nu moeten alle kappersbezoekjes en shopsessies in het weekend ;-). Het reizen valt me heel erg mee eigenlijk, en het werk is ontzettend leuk.

Ik ben alleen niet meer zo vaak hier te vinden, maar dat is voor mij eigenlijk wel goed smile.

Sterre
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 21:26

Dat is mooi om te lezen! Ik kan me voorstellen dat het een omschakeling is, maar als je het naar je zin hebt is dat het zeker waard lijkt me!

Gast
Gast

Bericht  Sorella vr 9 sep 2011 - 9:03

Ik wilde vanmiddag al reageren maar toen las ik dat je de dierenarts al had gebeld! Wat zei de da?
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Sterre za 10 sep 2011 - 10:02

De DA zei dat het goed was om even langs te gaan, maar mijn vriend kreeg Madame 'ik ben zo ziek' met geen mogelijkheid in het reiskooitje.

Uiteindelijk zijn we zelf naar de DA gegaan en hebben wat licht verteerbaar voer gehaald. Dat at ze gelukkig op, en sinds dien knapt ze op. Nu ligt ze naast me op de bank me boos aan te kijken dat ik typ ipv haar aai, dus het gaat wel goed I guess!

Sterre
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk za 10 sep 2011 - 10:23

Misschien zit er een haarbal vast? Of heeft de kat wormen of iets van Giardia opgelopen in het pension?
Even goed in de gaten houden, vooral dat ze blijft drinken.. Desnoods met een spuitje in het bekje spuiten, of bouillon maken, af laten koelen tot het koud/lauw is en haar dat laten drinken. Ook zou je de brokjes in water kunnen laten wellen, zodat ze toch wat vocht binnen krijgt smile

Fijn iig dat ze dat lichtverteerbare voedsel eet! Al vind ik het wel een beetje gek dat de DA dat zo mee geeft.. Meestal raden ze juist af om van voedsel te wisselen, of iig een paar dagen te mengen..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud