Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Katje gevonden.

+10
Jerry
Jezzie
Nana
mo-lola
Alias
Inge
Starla
loura
Toet
banjer49
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Katje gevonden. - Pagina 2 Empty Re: Katje gevonden.

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 20:43

Joan schreef:Ik heb net z'n oogje schoongemaakt met gekookt water en weer naar buiten gedaan Sad Ik heb zelf al een katje, dus hij had hier sowieso niet kunnen blijven. Ik had 'm graag geholpen.

Vind ik lullig van je dat je hem gewoon buiten hebt gezet. Kan die niet samen met jouw kat en dat je hem kan houden?

Ga anders informeren bij van die opvangen voor vn oudere katten en anders zoveel mogelijk asiels bellen. Ja ze zitten vrij vol, maar als iemand zij oude kat daar brengt, dan nemen ze hem wel aan.
Leg het uit en wellicht nemen ze hem aan.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 20:55

Ik had ook niet anders van je verwacht CBL, dat je het lullig zou vinden. Het beestje zat sowieso al de hele tijd voor de deur en toen ik de deur open deed wist ie niet hoe snel die weg moest komen. Daarbij is het een niet gecastreerde kater en die sproeien. Dat wilde ik graag voorkomen.. Wat je daarvan vindt, is jouw mening. Het liefst had ik het beestje in huis genomen en hem gehouden maar ik weet ook niet zeker of hij überhaupt een baasje heeft of niet. Straks lap ik 'm helemaal op en wordt ie opgeëist omdat z'n eigenaren misschien wel op vakantie waren.

Ik heb hem gister nog gezien en geprobeerd aan te halen maar hij wilde niet naar binnen. Ik heb gisteravond een berg brokjes voor 'm neergelegd en toen ik op bed ging zag ik hem er van eten. Ik hoop dat ie op deze manier wat aansterkt. Ondertussen hou ik contact met het asiel.

Gast
Gast

Bericht  Jerry wo 31 aug 2011 - 21:26

vind 't helemaal niet lullig. Beestje moet blij zijn dat je dit nog voor 'm doet! :P

En zomaar een kat in huis nemen waarvan je niet weet waar ie vandaan komt doe je toch ook niet? Voor 'tzelfde geld is ie wel van iemand (waarschijnlijk wel, anders liet ie zich niet zomaar aanhalen) en loopt die zich rot te zoeken om zijn kat..
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 21:50

Hoe hou je dan contact met het asiel en nemen zij hem niet?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 22:09

In welke regio woon je?
Wij hebben hier namelijk een zwerkatten stichting die katten van de straat haalt en zo nodig in een geschikte opvang plaatst.
Voor nu maakt het nog niet zoveel uit dat hij buiten is als je brokjes en water voor hem neerzet maar over 1 a 2 maanden gaat hij het niet meer overleven buiten.
Zielig hoor zo'n beestje!

Gast
Gast

Bericht  M@niek wo 31 aug 2011 - 22:16

Jerry schreef:vind 't helemaal niet lullig. Beestje moet blij zijn dat je dit nog voor 'm doet! :P

En zomaar een kat in huis nemen waarvan je niet weet waar ie vandaan komt doe je toch ook niet? Voor 'tzelfde geld is ie wel van iemand (waarschijnlijk wel, anders liet ie zich niet zomaar aanhalen) en loopt die zich rot te zoeken om zijn kat..

+1
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 22:23

Jerry schreef:vind 't helemaal niet lullig. Beestje moet blij zijn dat je dit nog voor 'm doet! :P

Nou, echt he. Ik vind dit al lief van TO. Ze is het niet verplicht ofzo.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 22:41

Is ze idd niet,maar ik zou hem dan naar een asiel brengen.

Gast
Gast

Bericht  Jerry wo 31 aug 2011 - 23:01

Caribbeanlover schreef:Hoe hou je dan contact met het asiel en nemen zij hem niet?

Caribbeanlover schreef:Is ze idd niet,maar ik zou hem dan naar een asiel brengen.

Joan schreef:De dierenambulance heeft hem niet meegenomen omdat het asiel momenteel bomvol zit. Ze hebben alleen nog ruimte voor kittens aangezien die niet voor zichzelf kunnen zorgen. Ik had hem zelf graag naar het asiel gebracht maar het enige asiel maar als dat vol zit (en daarbij ook nog 20 km verder op en ik geen auto heb) gaat dat wel wat moeilijk.
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 23:16

De een is de ander niet he nietwaar.

Gast
Gast

Bericht  blondje1313 wo 31 aug 2011 - 23:18

Het asiel had geen plaats, de dierenambulance wilde het katje niet eens meenemen en de kat zelf stond bij de deur dat hij weer weg wilde.
Lijkt me dat Joan dan genoeg gedaan heeft door eten en drinken te geven, ik zou ook niet zomaar een andere kat in huis nemen. (Maar de meeste katten die hier buiten rondlopen zijn boerderijkatten en willen niet eens binnen denk ik)

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Jerry do 1 sep 2011 - 2:53

Caribbeanlover schreef:De een is de ander niet he nietwaar.

Jij wint de Johan Cruijff-award :P
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Inge do 1 sep 2011 - 3:32

Jerry schreef:

lol!
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  JustMeDaan do 1 sep 2011 - 4:06

Bovendien als dat beest een ziekte bij heeft en je eigen kat ook nog eens besmet daarmee, en je kan daarvoor gaan betalen of erger daar zit je ook niet op te wachten. Dieren helpen oke, maar er is een grens. En die bepaald ieder voor zich.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 4:07

Inge schreef:
Jerry schreef:

lol!

Katje gevonden. - Pagina 2 C_2

Gast
Gast

Bericht  Verona do 1 sep 2011 - 4:56

Wij kregen toen de tip om de zwerfkat die bij ons huis rond liep, juist niet te voeren. Dit omdat ze dan bij jou huis blijven hangen, terwijl hij misschien wel verdwaald is. Ook wij hebben toen gebeld naar de dierenambulance, alleen maar om te checken of hij een chip had. Konden ze niet voor komen...

Heb je al op http://www.amivedi.nl/ om te kijken of iemand hem misschien kwijt is? Ook kan jij evt een oproepje zetten als je een foto van hem kan maken. Kan je iig zeggen dat hij bij jou in de buurt rondloopt...
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 5:47

CBL, meisje Het is fijn om te lezen dat je ook eens een keer verder kijkt dan je neus lang is Neutral
TO, heb inmiddels al het katje gezien? of ik heb er overheen gelezen. :P

Gast
Gast

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 8:42

@Cimic. Ja ik heb hem net weer gezien, en weer eten gegeven.

@Verona. Het gaat zo tegen m'n gevoel in om zo'n hongerig beestje te laten lopen.. maar misschien is het inderdaad wel beter. Ik had al gekeken op verschillende websites maar in de omgeving wordt niet zo'n kat vermist. Ik zal proberen of ik 'm morgen te pakken kan krijgen. Hij komt wel dichtbij maar optillen vind ie niet heel prettig. Als dat lukt ga ik kijken of ie gechipt is.

Bedankt voor het meedenken allemaal!

Gast
Gast

Bericht  Verona do 1 sep 2011 - 9:11

Ja dat hadden wij dus ook. Dus ook wij gaven dat beestje toen te eten. Totdat wij hoorde dat we hem de kans moesten geven om weer terug te lopen naar zn eigen huis. Een weekje later heb ik hem niet meer gezien. Dus hopelijk is hij toen terug gelopen.

Geloof dat ze bij het asiel ook gewoon gratis kijken of hij een chip heeft. Dus mocht je hem te pakken kunnen krijgen dan ff daar langs rijden. Misschien kan je dan een paar ongeruste eigenaren wel heel blij maken? Al blijft zo'n rond zwervende kat enorm zielig.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: