Kleine overwinning
+17
Juul
TNMN
Ugly Betty
CCC
Rush
Makamba
Polly
Oasis
Bet Weter
Lady4
Monte
Starla
Inge
Atelier Madame
bolus26
Tania
Marin
21 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Kleine overwinning
Ik heb net een kleine psychologische overwinning gehad..
Morgen begin ik weer met rijlessen, wat ik best heel spannend vind. Op de dag dat ik overspannen raakte, heb ik 's ochtends nog les gehad, en ik ben een half jaar lang gestopt omdat ik toen een klein paniekaanval kreeg in de auto. Dit wilde ik koste wat het kost vermijden, omdat ik rijden in de auto nooit eng vond, en dat wel ging vinden door dat aanval. Daarom ben ik gestopt, en nu het weer goed gaat, ga ik morgen weer beginnen. Spannend, ben zenuwachtig, maar wel goed! Time for change!
Maar wat nog meer als overwinning voelt: Ik heb eindelijk m'n docententas opgeruimd. Die heeft al die tijd naast m'n bank gestaan, al die maanden lang. Ik zag 'm, maar ik kon 'm niet aanraken, dat was te moeilijk. En nu voelt het echt als afgesloten omdat ik 'm heb leeggehaald en opgeruimd. Paperassen bij 't oud papier, boeken in de kast..klaar om voor een ander doeleinde gebruikt te worden.
Heel stom en klein, maar voor mij een stap dat het klaar is, tijd voor een afsluiting.
Morgen begin ik weer met rijlessen, wat ik best heel spannend vind. Op de dag dat ik overspannen raakte, heb ik 's ochtends nog les gehad, en ik ben een half jaar lang gestopt omdat ik toen een klein paniekaanval kreeg in de auto. Dit wilde ik koste wat het kost vermijden, omdat ik rijden in de auto nooit eng vond, en dat wel ging vinden door dat aanval. Daarom ben ik gestopt, en nu het weer goed gaat, ga ik morgen weer beginnen. Spannend, ben zenuwachtig, maar wel goed! Time for change!
Maar wat nog meer als overwinning voelt: Ik heb eindelijk m'n docententas opgeruimd. Die heeft al die tijd naast m'n bank gestaan, al die maanden lang. Ik zag 'm, maar ik kon 'm niet aanraken, dat was te moeilijk. En nu voelt het echt als afgesloten omdat ik 'm heb leeggehaald en opgeruimd. Paperassen bij 't oud papier, boeken in de kast..klaar om voor een ander doeleinde gebruikt te worden.
Heel stom en klein, maar voor mij een stap dat het klaar is, tijd voor een afsluiting.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Re: Kleine overwinning
Goed van je!
Succes met je rijles morgen.
Succes met je rijles morgen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Wat fijn! Is vast een opluchting.
Ik dacht alleen dat je niet overspannen was? Ben je alweer aan het solliciteren?
Ik dacht alleen dat je niet overspannen was? Ben je alweer aan het solliciteren?
Gast- Gast
goed bezig! elke overwinning is er 1.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Het was geen burn out, daarvoor ben ik er te vroeg uitgestapt (gelukkig), maar wel diagnose overspannenheid.
En ja, ben druk aan 't solliciteren, ben intussen nu ook echt werkloos helaas. Heb donderdag een gesprek voor gave baan (zie werk&studie).
En ja, hoe klein het ook is, het is duidelijk een soort teken van afsluiting. Ik had dit eerder nog niet gekund.
En ja, ben druk aan 't solliciteren, ben intussen nu ook echt werkloos helaas. Heb donderdag een gesprek voor gave baan (zie werk&studie).
En ja, hoe klein het ook is, het is duidelijk een soort teken van afsluiting. Ik had dit eerder nog niet gekund.
Marin- Lady Post-a-lot
wat goed zeg wordt je zo gestimuleerd door je vriendje?
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
You go girl!
succes morgen
succes morgen
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Atelier Madame schreef:wat goed zeg wordt je zo gestimuleerd door je vriendje?
Indirect wel denk ik. Gewoon algemene stroom van positiviteit denk ik.
Maar het feit dat hij onwijs goed auto rijdt (ook op circuits enzo) helpt ook wel bij het weer willen rijlessen
Marin- Lady Post-a-lot
Wat goed zeg! En al helemaal goed van je tas, lekker opruimen die troep uit het verleden Maakt je hoofd ook weer wat leger.
Heb je al veel lessen gehad? Succes en veel plezier met je rijles
Heb je al veel lessen gehad? Succes en veel plezier met je rijles
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
Ik had pas zes lessen gehad, dit wordt m'n 7e, maar ben er dus wel een half jaar uit geweest.
Marin- Lady Post-a-lot
Wat goed zeg! Hoewel het iets heel kleins lijkt, vind ik het toch een grote stap.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Goed bezig Joy!
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Ik vind het ook knap van je. Ik snap ook goed waarom juist autorijden een probleem kan zijn. Ik ga zelf ook over een paar maanden beginnen met autorijden, na 30 lessen heb ik bijna een ongeluk veroorzaakt, terwijl het daarvoor juist uitstekend ging. Ik ben daar zo van geschrokken dat ik nooit meer achter het stuur heb gezeten. Nu ga ik het (na 8 jaar) toch weer proberen op te pakken.
Bet Weter- Fluisteraar
- Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11
Oh wat goed van je Bet Weter, dat je het ook weer op gaat pakken, dat vind ik echt knap.
Bespreek van te voren goed met je instructeur wat je eng vindt, en wees daar open over.
Ik vind het ook eng, maar ik ga het gewoon doen. Als ik het nu niet doe, doe ik het nooit meer. Heb er al voor betaald en ik wil gewoon rijden. Ik vond het altijd leuk, dus dat ga ik zeker niet laten verpesten door 1 paniekaanval. Maar eerder kon ik het inderdaad nog niet, toen lag het nog te gevoelig.
Bespreek van te voren goed met je instructeur wat je eng vindt, en wees daar open over.
Ik vind het ook eng, maar ik ga het gewoon doen. Als ik het nu niet doe, doe ik het nooit meer. Heb er al voor betaald en ik wil gewoon rijden. Ik vond het altijd leuk, dus dat ga ik zeker niet laten verpesten door 1 paniekaanval. Maar eerder kon ik het inderdaad nog niet, toen lag het nog te gevoelig.
Marin- Lady Post-a-lot
En zo ga je telkens weer een stap vooruit! Goed bezig
Oasis- Ratel
- Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Ja, precies. Ik ga ook echt even zorgvuldig een goede rijschool kiezen en dan hopen dat het klikt, zo niet: vraag ik een ander. Het is voor mij echt belangrijk dat ik tijd krijg om het vertrouwen terug te krijgen. Denk dat het nu ook wel lukt voor mij. Net als jij kon ik het eerder niet, maar ik ben nu dan toch eindelijk zover dat ik het weer aandurf. (ik weet dat dit heel stom en onzeker klinkt, iedereen scheurt zo weg in een auto, maar als ik iets eng ben gaan vinden is het dit).Joy_ schreef:Oh wat goed van je Bet Weter, dat je het ook weer op gaat pakken, dat vind ik echt knap.
Maar inderdaad we laten ons er niet onder krijgen. Ik vond mijn eerste 29 lessen ook ge-wel-dig en ik wil dat plezier in autorijden weer terug zien te vinden!
Bet Weter- Fluisteraar
- Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11
Heel verstandig, Bet Weter. Laat je even weten hoe het gaat als het zo ver is?
Marin- Lady Post-a-lot
Veel succes voor jullie allebei Joy en Betweter, dat is goed nieuws!
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Stom is het helemaal niet! En zo klein als het misschien lijkt, voor jou is het een grote stap vooruit! Je kunt beter één stap te gelijk zetten dan 2 tegelijk en weer een terugval krijgen.
Je doet het hartstike goed!
Je doet het hartstike goed!
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Mooi voor je Joy! Fijn dat je de energie weer hebt om die rijlessen op te pakken en dat van die tas kan ik ook wel begrijpen, dat het voelt als een klein feestje dat je die nu eindelijk hebt opgeruimd!
Dat je maar in die flow mag blijven!
Dat je maar in die flow mag blijven!
Gast- Gast
Nou dat is knap gedaan! Succes vandaag :-)
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Wat goed van je zeg!
Ik ben vorig jaar september ook weer gestart met rijlessen te nemen, ik had ook paniekaanvallen in de auto en was zo bang voor alles. Uiteindelijk heb ik na 3x doorzetten (was meerdere malen begonnen en dan weer gestopt) in maart mijn rijbewijs behaald en ik ben er zo blij mee! Ik dacht dat ik er nooit gebruik van zou maken,maar het tegendeel heeft zich bewezen. Succes! Je kunt het!
Ik ben vorig jaar september ook weer gestart met rijlessen te nemen, ik had ook paniekaanvallen in de auto en was zo bang voor alles. Uiteindelijk heb ik na 3x doorzetten (was meerdere malen begonnen en dan weer gestopt) in maart mijn rijbewijs behaald en ik ben er zo blij mee! Ik dacht dat ik er nooit gebruik van zou maken,maar het tegendeel heeft zich bewezen. Succes! Je kunt het!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Whooooo ik heb 80 km/u gereden
(op een plek waar het mocht uiteraard, lol)
Ik vond het weer super gaaf Het ging af en toe niet helemaal goed (vooral de vele rotondes niet) en het koppelen en schakelen was nog wel slordig, maar verder ging het best wel weer oke. In elk geval hoefde ik niet na een half jaar gestopt te zijn volledig opnieuw te beginnen en ging ik gewoon verder waar ik was gebleven. Dat vond ik zelf echt al heel wat, ik vond het best oke gaan. Ik vond het af en toe toch ook wel heel eng, maar het belangrijkste is dat ik het ook gewoon echt leuk vind. Natuurlijk is het af en toe nog eng. En de rijinstructrice zegt ook altijd dat ik veel te veel al wil. Ik moet me alleen nog bezig houden met de bediening, maar ik ben ook al constant op het verkeer aan het letten. Tja, daar kan ik niets aan doen Maar daardoor worden de dingen die nog niet automatisch gaan, wel slordiger. Dus daar moet ik heel goed op letten.
(op een plek waar het mocht uiteraard, lol)
Ik vond het weer super gaaf Het ging af en toe niet helemaal goed (vooral de vele rotondes niet) en het koppelen en schakelen was nog wel slordig, maar verder ging het best wel weer oke. In elk geval hoefde ik niet na een half jaar gestopt te zijn volledig opnieuw te beginnen en ging ik gewoon verder waar ik was gebleven. Dat vond ik zelf echt al heel wat, ik vond het best oke gaan. Ik vond het af en toe toch ook wel heel eng, maar het belangrijkste is dat ik het ook gewoon echt leuk vind. Natuurlijk is het af en toe nog eng. En de rijinstructrice zegt ook altijd dat ik veel te veel al wil. Ik moet me alleen nog bezig houden met de bediening, maar ik ben ook al constant op het verkeer aan het letten. Tja, daar kan ik niets aan doen Maar daardoor worden de dingen die nog niet automatisch gaan, wel slordiger. Dus daar moet ik heel goed op letten.
Marin- Lady Post-a-lot
Wat fijn dat het zo leuk was en goed ging! Dit is echt een grote stap vooruit
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen