Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Winterkleding

+5
pantuf
Susan
Tania
Printje
Annie24
9 plaatsers

Ga naar beneden

Winterkleding Empty Winterkleding

Bericht  Annie24 zo 28 aug 2011 - 8:17

Ik vraag me af of het voor die kleintjes in de winter echt nodig is om zoiets als een skipak oid te hebben?

Voorbeeld:
http://www.hm.com/nl/product/91881?article=91881-B
http://www.hm.com/nl/product/91720?article=91720-B

Y. is nu 7 maanden, dus in december (toen er vorig jaar dus sneeuw lag) zal hij 10 maanden zijn.
Trek je je kindje in Nederland dus echt zulk soort dingen aan als het koud is? Of volstaat een gevoerde broek en voetenzak ook tegen die tijd en is dit meer iets voor de wintersport ofzo?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Winterkleding Empty Re: Winterkleding

Bericht  Printje zo 28 aug 2011 - 8:17

Ik heb vorig jaar wel nog een skipak gekocht, al die sneeuw die toen gevallen is...

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 8:20

Onze dochter heeft het vorig jaar ook gedrgaen, zij was toen ruim een jaar tot anderhalf jaar. Zij had het heel snel koud en met dat pak niet.

Gast
Gast

Bericht  Tania zo 28 aug 2011 - 8:23

Wij hebben in de winter ook zo'n pak gehad met al die sneeuw.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Susan zo 28 aug 2011 - 8:25

Ja, want Ezra en Yrsa spelen heel graag buiten, ook in de winter. Ze hebben dus voor ieder weertype buitenkleding, ook voor nat weer. Er zijn ook van die sneeuwbroeken met elastieken schouderbanden waar je nog gewoon een jas overheen kunt trekken, dat is ook wel handig, in die dikke gewatteerde pakken kunnen ze zich zo moeilijk bewegen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  pantuf zo 28 aug 2011 - 8:28

Wij hadden wel zo'n pak, maar met 10 maanden volstaat een skibroek (gevoerde broek) en een voetenzak ook prima.
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Bericht  Annie24 zo 28 aug 2011 - 8:29

Susan schreef:Ja, want Ezra en Yrsa spelen heel graag buiten, ook in de winter. Ze hebben dus voor ieder weertype buitenkleding, ook voor nat weer. Er zijn ook van die sneeuwbroeken met elastieken schouderbanden waar je nog gewoon een jas overheen kunt trekken, dat is ook wel handig, in die dikke gewatteerde pakken kunnen ze zich zo moeilijk bewegen.

Zo'n sneeuwbroek met die schouderbanden staat idd in de 1e link Wink

Hmm....misschien dat ik dan toch maar moet gaan kijken voor zoiets. Y. heeft het wel erg snel warm, maarja tegen die tijd is het natuurlijk rond het vriespunt én zit hij stil als we van de sneeuw gaan genieten Rolling Eyes
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan zo 28 aug 2011 - 8:48

Mijn dochter had er met 10 maanden niet veel aan gehad, ze kon toen alleen nog maar tijgeren. Als je kindje kan kruipen met 10 maanden zou ik er zeker wel 1 kopen (maar dat weet je nu natuurlijk nog niet, haha).
Ze ging trouwens al wel met de slee mee toen, maar dan deden we haar in de voetenzak van de kinderwagen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Annie24 zo 28 aug 2011 - 9:37

Heb net besloten maar zo'n broek op marktplaats te kopen (sneeuw gaat er toch wel weer vallen ben ik bang)

Nu staat er 1 op in maatje 80, 2 straten verderop. Y. zit nu in 68/74, maar het zal niet lang meer duren voor hij uit 68 is.
Maatje 80 moet lukken dan denk ik, toch?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Darius zo 28 aug 2011 - 9:40

Ja hoor, maat 80 lukt wel hoor.

Even voor de andere mama's: denken jullie op tijd aan sneeuwlaarzen? Vorig jaar was daar zon enorme run op, dat ze al snel uitverkocht waren!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Tania zo 28 aug 2011 - 9:45

Susan schreef:Ja, want Ezra en Yrsa spelen heel graag buiten, ook in de winter. Ze hebben dus voor ieder weertype buitenkleding, ook voor nat weer. Er zijn ook van die sneeuwbroeken met elastieken schouderbanden waar je nog gewoon een jas overheen kunt trekken, dat is ook wel handig, in die dikke gewatteerde pakken kunnen ze zich zo moeilijk bewegen.

Oh dat is wel een goede tip! Ik wilde al zo'n pak gaan kopen maar zo'n broek beweegt vast veel makkelijker voor hem inderdaad.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Annie24 zo 28 aug 2011 - 9:51

Darius schreef:Ja hoor, maat 80 lukt wel hoor.

Even voor de andere mama's: denken jullie op tijd aan sneeuwlaarzen? Vorig jaar was daar zon enorme run op, dat ze al snel uitverkocht waren!

Door al die regen dacht ik idd ook al aan al die dingen (helaas) Het is eigenlijk wat hé....eind augustus en dan ga je al over skipakken, snowboots en een slee na lopen denken Rolling Eyes Embarassed
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje zo 28 aug 2011 - 10:09

Annie24 schreef:

Door al die regen dacht ik idd ook al aan al die dingen (helaas) Het is eigenlijk wat hé....eind augustus en dan ga je al over skipakken, snowboots en een slee na lopen denken Rolling Eyes Embarassed

Is inderdaad wel vroeg om daarover na te denken. Je moet dan echt met de maten gaan gokken. Zou namelijk niet weten in welke maat hij hier gaat zitten met 8 maanden.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  meisjesmama zo 28 aug 2011 - 10:12

Ik heb vorige jaar 2 pakken gekocht voor de meiden (toen 3,5 jaar en 7mnd). En hopelijk kunnen ze door dit jaar nogmaals aan. En inderdaad op tijd voor laarsjes kijken. Maar E. Heeft net een groeispurt gehad en wie weer krijgt ze er nog een.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  meisjesmama zo 28 aug 2011 - 10:14

Tania schreef:

Oh dat is wel een goede tip! Ik wilde al zo'n pak gaan kopen maar zo'n broek beweegt vast veel makkelijker voor hem inderdaad.

Dan zou ik hem wel even laten passen want vorig jaar had ik voor de oudste ook zo'n broek en die vond het maar niks. Dus die heeft toen een hele soepele skipak gehad.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Annie24 zo 28 aug 2011 - 10:16

Smaragdje schreef:
Annie24 schreef:

Is inderdaad wel vroeg om daarover na te denken. Je moet dan echt met de maten gaan gokken. Zou namelijk niet weten in welke maat hij hier gaat zitten met 8 maanden.

Anders zet je het gewoon op marktplaats tegen die tijd. Als het weer zo koud wordt ben je al dat winterspul zó kwijt.

Ik had vorig jaar snowboots gekocht in de winkel voor 30 euro en later zag ik een paar wat ik veel mooier vond. Die heb ik toen ook gekocht en die 'minder mooie' weer op marktplaats gezet. Nog dezelfde dag kwam iemand ze al ophalen voor 40 euro. Mooi 10 euro winst dus angel
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud