Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vraag over post voor het buitenland frankeren

4 plaatsers

Ga naar beneden

vraag over post voor het buitenland frankeren Empty vraag over post voor het buitenland frankeren

Bericht  Kamperseboekenwurm zo 28 aug 2011 - 3:50

Een vriendin van mij gaat per 1 september 2011 emigreren naar Cyprus. Nu wil ik haar graag een kaartje sturen als ze net in haar nieuwe appartement woont.
Je hebt inmiddels nieuwe postzegels, maar ik ben de komende dagen niet in de gelegenheid om naar het postkantoor te gaan.
Ik heb uitgezocht dat er 0,79 eurocent op een brief naar het buitenland moet. Kan ik dan ook de brief met oude postzegels frankeren tot 0,79 cent of zijn die zegels alleen geldig in Nederland?

Kamperseboekenwurm
Prater
Prater

Aantal berichten : 533
Punten : 779
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraag over post voor het buitenland frankeren Empty Re: vraag over post voor het buitenland frankeren

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 3:58

Volgens mij moet je echt een Europese postzegel hebben. Heb je ook geen tijd om naar de supermarkt te gaan? Als het goed is kan je ze daar bij de sigaretten balie kopen.

Gast
Gast

vraag over post voor het buitenland frankeren Empty Re: vraag over post voor het buitenland frankeren

Bericht  TukTuk zo 28 aug 2011 - 4:00

Dat kan hoor! Zolang de waarde maar 79 cent is! Ik doe aan postcrossing en ik gebruik zelfs nog de GULDEN zegels smile Die zijn een stuk leuker dan de euro zegels, en zolang het omgerekend maar voldoet aan de waarde.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 4:03

Ik lees het net idd. Het verschil met die andere zegels is dat er Priority opstaat, waardoor je post met voorrang de grens overgaat.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk zo 28 aug 2011 - 4:06

Jolee schreef:Ik lees het net idd. Het verschil met die andere zegels is dat er Priority opstaat, waardoor je post met voorrang de grens overgaat.

Ja maar volgens mij is binnen europa tegenwoordig standaard priority.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  GreenGrass zo 28 aug 2011 - 5:24

De priority sticker kan je gewoon gratis afhalen bij postkantoor smile of gewoon even je brief schrijven en ter plekken laten frankeren. Dan hoef je ook geen velletje met postzegels te kopen die overschieten!
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  blondje1313 zo 28 aug 2011 - 18:36

Bij ons postkantoor kun je niet ter plekke laten frankeren, moet je toch een velletje afnemen!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  GreenGrass zo 28 aug 2011 - 20:42

blondje1313 schreef:Bij ons postkantoor kun je niet ter plekke laten frankeren, moet je toch een velletje afnemen!
Werd mij laatst verteld dat dit wel kon, maar dan alleen voor buitenlandse post of pakketjes.
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: