Settelen
+2
Bet Weter
mzcharlotte
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Settelen
Wat versta jij onder settelen? Wanneer vind je dat iemand wel of niet gesetteld is? (ik weet niet of ik t woord goed schrijf, sorry)
Gast- Gast
Re: Settelen
Ik vind dat settelen begint bij samenwonen voor twee mensen.
Of echt een eigen huur/koop huisje of appartementje voor 1 persoon.
Persoonlijk vind ik 'op kamers' nog geen settelen.
Of echt een eigen huur/koop huisje of appartementje voor 1 persoon.
Persoonlijk vind ik 'op kamers' nog geen settelen.
Gast- Gast
Odilia schreef:Wat versta jij onder settelen? Wanneer vind je dat iemand wel of niet gesetteld is? (ik weet niet of ik t woord goed schrijf, sorry)
Als iemand of een stel tevreden is met wat ze hebben (huisje, boompje, beestje, hun jaarlijkse vakantie, evt andere materie) en geen ambitie meer hebben om nieuwe dingen te ontdekken (buiten vakanties), dus liever geen nieuwe baan, niet naar een andere omgeving willen verhuizen, enzovoort.
Eigenlijk zit het 'm al in het woord settelen. Jezelf vast leggen op hoe je leven nu is en daar gelukkig mee zijn. Lastig uitleggen.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10
Oneens met MzCharlotte, ik vind dat je best gesettled kan zijn en nog wel nieuwe dingen kan gaan ontdekken, alleen of samen!! Pfff, als ik jouw definitie hanteer wil ik nooooooit settlen Ik vind nieuwe dingen ontdekken, creatief zijn, open blijven staan voor de rest van de wereld en reizen nu eenmaal basiswaarden niet horen bij mijn persoonlijkheid. Dan zou ik in jouw definitie dus nooit kunnen settelen?
Ik vind dat je gaat settelen als je gaat samenwonen. Een appartement voor jezelf kopen zonder vriend vind ik eigenlijk geen settelen.
Ik versta eronder dat je gaat trouwen/samenwonen een leven samen opbouwen. Daarbij vind ik het minder belangrijk of er in de toekomst nog veranderingen qua baan/ woonplaats zullen komen. Zolang je deze veranderingen samen tegemoet wil zien vind ik dat je gesettled bent.
Ik vind dat je gaat settelen als je gaat samenwonen. Een appartement voor jezelf kopen zonder vriend vind ik eigenlijk geen settelen.
Ik versta eronder dat je gaat trouwen/samenwonen een leven samen opbouwen. Daarbij vind ik het minder belangrijk of er in de toekomst nog veranderingen qua baan/ woonplaats zullen komen. Zolang je deze veranderingen samen tegemoet wil zien vind ik dat je gesettled bent.
Bet Weter- Fluisteraar
- Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11
Bet Weter schreef:Dan zou ik in jouw definitie dus nooit kunnen settelen?
Mijn definitie is niet de waarheid, maar het is hoe ik het (voor mijzelf/mijn situatie) zie en dat was dacht ik de vraag. Het lijkt nu net of het heel negatief is wat ik vind, maar zo moet je het zeker niet opvatten. Ik ga over een half jaar trouwen, maar ik zie het zelf niet echt als settelen.
mzcharlotte- Ratel
Oh? Ok dat vind ik wel apart eigenlijk. Dat je gaat trouwen maar dat niet ziet als settelen. Ik ga zo samenwonen en ik zeg wel tegen iedereen: ik ga settelen Ik vind het een positieve term, waarmee ik dus bedoel dat je de bewuste keuze maakt je leven met iemand te delen en tot rust wil komen in dat leven. Maar als anderen ermee bedoelen dat je dan geen reizen meer maakt en nooit meer een nieuwe baan zal krijgen, dan ga ik dus duidelijk niet settelen. Ik wil juist nog veel groeien in zowel mijn carrière als in mijn persoonlijke leven de komende jaren!
Bet Weter- Fluisteraar
Hahah, ja het is mij. Ik heb mijn naam terug veranderd (ik was zegmaar_)
mzcharlotte- Ratel
Oh, lastige vraag. Settelen is volgens mij dat je met z'n 2en samenwoont. Je zorgt samen voor het huis en alles wat daarbij komt kijken.
Gast- Gast
Ik vind settelen als iemand echt een serieuze relatie heeft en met die partner gaat samenwonen, met de intentie op op den duur samen naar het huisje boompje beestje te gaan (maar dan wel ieder voor zich wat diegene eronder verstaat).
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
Ik zie settelen als de intentie om op een vaste plaats te blijven voor lange tijd, met of zonder partner.
Geen ambitie hebben om nieuwe dingen te ontdekken noem ik gewoon saai
Geen ambitie hebben om nieuwe dingen te ontdekken noem ik gewoon saai
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Ik versta er onder dat je vastigheid zoekt, huis, baan etc, of dat nou alleen is of samen met je partner.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Dus als je nooit wilt trouwen en geen kinderwens hebt kun je nooit settelen?Zero schreef:trouw / kinderplannen op vrij korte termijn
Gast- Gast
Ja precies, niet iedereen wil trouwen en kinderenOdilia schreef:Dus als je nooit wilt trouwen en geen kinderwens hebt kun je nooit settelen?Zero schreef:trouw / kinderplannen op vrij korte termijn
Bet Weter- Fluisteraar
Polly schreef:Ik zie settelen als de intentie om op een vaste plaats te blijven voor lange tijd, met of zonder partner.
Dit dus.
Dat het perse met een partner moet vind ik onzin. Ik ben vorig jaar gesettled, toen ik in Den Haag kwam wonen. Tussendoor nog de nodige onrust gevoelt, maar intussen gaat het weer goed
Ik begin zo langzamerhand wel te denken dat ik wel kan settelen.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Voor mij is het toch wel echt gekoppeld aan een partner. Mijn broer woont bijvoorbeeld al jaren in 1 stad op zichzelf, maar ik zie hem niet als gesettled.
Bet Weter- Fluisteraar
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: