Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

slaapvraagjes baby

+8
kwak
Darius
teletascha
Susan
pantuf
Teddyaapje
Tania
Pien
12 plaatsers

Ga naar beneden

slaapvraagjes baby Empty slaapvraagjes baby

Bericht  Pien do 25 aug 2011 - 21:12

Onze dochter is nu 1 maand oud. Ze heeft heel veel moeite met in slaap komen en is dan soms zo vermoeid dat ze daardoor weer niet in slaap valt...

We hebben beneden de box en de kinderwagen, daar slaapt ze in beide.
Boven hebben we op onze slaapkamer haar wiegje en op haar eigen kamer haar ledikant. In haar ledikant heeft ze nog niet geslapen, alleen even gelegen als wij op haar kamertje bezig waren bijv.

Ik krijg van veel mensen te horen dat ik haar overdag ook boven in haar wiegje moet laten slapen. In de box hoort ze niet te slapen, dat moet een speel ruimte zijn. De kinderwagen hoort ze in huis ook niet in te slapen, die is voor buiten en elders.

Het probleem is voornamelijk dat ze beneden veel geluidjes hoort maar daar al wel behoorlijk aan gewend is, ik kan bijv stofzuigen naast haar en ze slaapt gewoon door. Boven is het daarentegen weer heel rustig en zodra ik uit haar zicht ben, gaat ze huilen. Als ik blijf zitten tot ze slaapt, kan dat zo een uur later zijn.

Hoe hebben jullie dat gedaan toen je kindje nog klein was? Heeft iemand misschien een goed advies voor mij.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapvraagjes baby Empty Re: slaapvraagjes baby

Bericht  Tania do 25 aug 2011 - 21:17

Mijn zoontje heeft tot acht maanden beneden geslapen. Meestal liggend op mij en als ik mazzel had kon ik hem op de bank leggen. Maar vaak werd hij dan wakker en lag ik een uur met hem op de bank tot hij wakker was. Erg gezellig, maar soms ook wel een beetje lastig. Gelukkig sliep hij toen niet zoveel.
Gewoon doen wat je zelf het beste lijkt. Andere mensen hebben er niks mee te maken waar, wanneer en hoe jij je kindje laat slapen (en geloof me ik heb heel veel commentaar gehad Wink).

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Teddyaapje do 25 aug 2011 - 21:21

Ons zoontje sliep de eerste maanden ook veel beneden in de wandelwagen, dit zelfs op advies van de kinderarts om zo het dag- nachtritme erin te krijgen. In de box heb ik hem nooit laten slapen maar die lag toen ook helemaal vol met kraamcadeaus.

Doe waar jij jezelf goed bij voelt en wat het beste werkt voor je kindje. Zolang het niet onveilig is vind ik dat andere mensen zich er niet meer moeten bemoeien hoe jij het aanpakt.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  pantuf do 25 aug 2011 - 21:23

Teddyaapje schreef:
Doe waar jij jezelf goed bij voelt en wat het beste werkt voor je kindje. Zolang het niet onveilig is vind ik dat andere mensen zich er niet meer moeten bemoeien hoe jij het aanpakt.

+1

Jij moet doen wat JIJ denkt dat goed voor haar is. Als zij in de box en in de wandelwagen goed slaapt...nou prima toch? Hier heb ik dat ook zo gedaan en ik kreeg hetzelfde te horen wat jij nu omschrijft. Knap onzeker word je daarvan. Nou, mijn dochter wist later echt wel dat de box voor het spelen was hoor en dat het geen bedje was. Je dochtertje is nog maar 4 weekjes oud, dus lekker doen wat voor haar (en jou) het prettigste werkt.
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Bericht  Gast do 25 aug 2011 - 21:37

Hier sliep ze overdag wel in haar bedje maar soms had ze ook dagen dat dat niet ging en dat ze of bij mij lag of in de box.

`s Avonds had ze een "huiluurtje" en lag ze altijd bij 1 van ons.

Ik ben het eens met de reacties boven mij.
Doe wat goed voelt voor jullie en luister niet naar andere mensen.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 25 aug 2011 - 21:45

Ach joh, de beste stuurlui staan wal. Die mensen met commentaar zitten niet met eem verdrietig meisje natuurlijk. Gewoon doen wat werkt en verder doen alsof je neus bloedt!

Gast
Gast

Bericht  Pien do 25 aug 2011 - 21:51

Het maakt je inderdaad heel erg onzeker... En helemaal als ze dan 's avonds in haar wiegje niet wilt slapen, dan krijg je weer zo'n reactie van: "tja, dat krijg je nou als je haar alleen 's avonds daar laat slapen!"

Ze ligt nu heerlijk in de kinderwagen te slapen en laat haar idd ook daar lekker slapen. Overdag ligt ze 1 keer boven te slapen eigenlijk, dat is als ik zelf ook een tukje doe. Alleen leg ik haar dan naast mij op het bed op het aankleedkussen. Vind het heerlijk om zo vlak naast haar te liggen!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast do 25 aug 2011 - 22:03

Pien schreef: Alleen leg ik haar dan naast mij op het bed op het aankleedkussen. Vind het heerlijk om zo vlak naast haar te liggen!

Geniet er maar van joh! I love you

Gast
Gast

Bericht  Susan do 25 aug 2011 - 22:05

Yrsa sliep toen bijna de hele dag in de draagdoek.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  teletascha do 25 aug 2011 - 22:13

Uiteraard gewoon lekker doen waar jij (en baby) je goed bij voelen.
Ik vond het persoonlijk wel fijn als ons meisje gewoon in haar bedje/wiegje sliep en in de box/beneden was als ze wakker is. En bij ons is dat nu ook totaal geen probleem. Maar als het werkt voor jullie om haar in de box of wagen te laten slapen, dan zou ik dat geen probleem vinden.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Bericht  Darius do 25 aug 2011 - 22:17

Pien schreef:Het maakt je inderdaad heel erg onzeker... En helemaal als ze dan 's avonds in haar wiegje niet wilt slapen, dan krijg je weer zo'n reactie van: "tja, dat krijg je nou als je haar alleen 's avonds daar laat slapen!"

Zen!

Ik vraag me wel even af wie het nu nog waagt om zulke debiele opmerkingen te maken, bah. Mijn moeder had daar ook een handje van.

Gewoon lekker beneden laten slapen. Pepijn is nu drie maand en hem leg ik wel op bed omdat ik de ik ben moe signalen nu goed herken. Ik weet zeker dat jij dat straks ook herkent en dan kun je altijd proberen om haar nog even op bedje te leggen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  kwak do 25 aug 2011 - 22:22

het is jou kindje he, niet die van iemand anders. als jij graag wilt dat ze beneden in de box slaapt is het toch goed?
bij mijn weten worden kindjes daar niet slechter op.

mijn dochtertje sliep ook in de kinderwagen en anders in de draagdoek.
alleen is ze daarom nu eenkennig als dus mijn schoonmoeder Cool alleen bij haar haha
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Limburg85 do 25 aug 2011 - 22:24

R. had ook moeite met slapen en sinds we hem eigenlijk constant in zijn eigen bedje boven laten slapen gaat het heel erg goed.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  sheila123 do 25 aug 2011 - 22:31

Darius schreef:
Pien schreef:Het maakt je inderdaad heel erg onzeker... En helemaal als ze dan 's avonds in haar wiegje niet wilt slapen, dan krijg je weer zo'n reactie van: "tja, dat krijg je nou als je haar alleen 's avonds daar laat slapen!"

Zen!

Ik vraag me wel even af wie het nu nog waagt om zulke debiele opmerkingen te maken, bah. Mijn moeder had daar ook een handje van.

Gewoon lekker beneden laten slapen. Pepijn is nu drie maand en hem leg ik wel op bed omdat ik de ik ben moe signalen nu goed herken. Ik weet zeker dat jij dat straks ook herkent en dan kun je altijd proberen om haar nog even op bedje te leggen.
Idd lekker beneden laten slapen. Ik heb het bij beide dochters zo gedaan. Die kleintjes zijn pas net op de wereld,dus mogen best dicht in de buurt van mama zijn. Ik herken nu ook de signalen en net als Darius haar zoon slaapt mijn dochter nu overdag in haar wieg boven. Het moest hier uiteindelijk wel want door haar drukke grote zus kwam er ook niet veel van slapen. Komt vanzelf meid en vooral niks van andere mensen aantrekken.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Ezzer vr 26 aug 2011 - 3:28

S. sliep in het begin ook overal (box, wieg, kinderwagen, naast mij in bed) maar op den duur kon ik aan hem merken dat hij moeite met slapen kreeg. Vanaf toen ben ik het aantal slaapplaatsen gaan verminderen. Nu slaapt hij alleen nog in de kinderwagen en in zijn ledikantje. Merk dat het voor hem een stuk meer regelmaat geeft! (al is hij nu al 3 maanden, heeft echt wel even geduurd voordat we het door hadden!) Overigens slaapt hij overdag altijd beneden! Hij weigert om boven te slapen (overdag dan, snachts is het geen probleem) Zo lang hij nog in de kinderwagen past, mag ie lekker beneden liggen hoor!

Gewoon doen waar jij je prettig bij voelt! Al die 'goed bedoelde' adviezen: 'ene oor in, andere oor eruit!'
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  pitbullgup vr 26 aug 2011 - 3:37

Ik zou straks onze kleine niet zo snel in de box leggen om te laten slapen omdat ik dat ook meer een speel plek vind met de wandewagen heb ik niet zo'n probleem.
Mijn moeder zette altijd heel zachtjes de radio aan op mijn kamertje als ik overdag lag te slapen anders ging ik huilen als het te stil was... Ik kon en kan nog steeds niet goed tegen stilte Laughing
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud