Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras?

+3
blondje1313
koNijntje
Floor
7 plaatsers

Ga naar beneden

Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras? Empty Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras?

Bericht  Floor wo 24 aug 2011 - 21:35

Ik heb een vraag. Wij hebben een kamertje van TWF en een box van TWF.
In de box zit op een cm of 3 een zaagsnede in de hoekspijl om aan te geven wat de maximale dikte van het 'matras' mag zijn wat er in ligt, zodat het niet te hoog komt te liggen.
Nu zit er in het ledikant een lijn, mijn man en ik vinden het echt heel lelijk maar de winkel beweert dat dit ook een 'zaagsnede' is om aan te geven hoe dik het matras maximaal mag zijn.
De bedbodem staat op de hoogste stand nu en de lijn zit er zeker 21 cm boven ?!?! is dit een zaagsnede dan die aangeeft dat het matras maximaal 21 cm mag zijn, ik vind het echt heel vreemd.
Heb nu een hele discussie met de winkel omdat ik zeg dat het geen zaagsnede is (en als het dat dan wel echt is, is het ontzettend lelijk gemaakt).

Wie heeft er een bedje van dit merk of weet hier wat meer van?

Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras? BeschadigingLedikantk
foto is gedraaid maar dit is in het ledikant

Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras? Zaagsnedeinboxk
dit is de zaagsnede in de box
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras? Empty Re: Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras?

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 21:38

staat het kamertje nog in de winkel? Anders zou ik daar even gaan kijken of daarin ook zo'n lelijke zaagsnede zit. Ik vind 'm ook niet mooi. In onze meubeltjes zit nergens een zaagsnede, ook niet in de box.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras? Empty Re: Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras?

Bericht  Floor wo 24 aug 2011 - 21:40

Het kamertje staat inderdaad in de winkel, maar dan moet ik een uur rijden om te gaan kijken, dat gaat me niet lukken. Hier in de buurt staat het kamertje verder nergens dus kan ik het ook niet controleren.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras? Empty Re: Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras?

Bericht  koNijntje wo 24 aug 2011 - 21:42

ik heb ook een kamertje van twf, wel tweedehands, maar er is mij niets opgevallen aan een zaagsnede.. :S
kleine ligt nu te slapen, dus ga niet kijken, maar ik denk dat ik het anders ook wel gezien had..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras? Empty Re: Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras?

Bericht  blondje1313 wo 24 aug 2011 - 21:43

Floor, wij hebben dezelfde klachten (ook met een ledikantje en een box van TWF) en ook dezelfde discussie gehad met Babydump.
Het is wel een zaagsnede, maar wij vinden het ook helemaal nergens op slaan dat die zo grof zijn, ze hadden die gewoon netjes vlakker af kunnen (naar mijn idee móeten) schuren. Ik neem aan dat het bij het ledikantje ook aan beide zijkanten zo is?
Volgens babydump is het een beveiliging dat het matrasje, boxkleed niet boven deze rand uit mag komen, maar dat lijkt me ook onwaarschijnlijk dat iemand dat zou doen... En ze gaven aan dat we het met een schuurpapiertje minder ruw kunnen maken.
Waarschijnlijk ziet het er in de winkel ook zo uit, maar ja, wie kijkt daar ook naar op het moment dat je voor een babykamer aan het kijken bent!


blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras? Empty Re: Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras?

Bericht  Floor wo 24 aug 2011 - 21:45

Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras? BordeauxTWFbabykamer
Wij hebben dit kamertje.

Als je kindje straks wakker is zou je dan willen kijken? de lijn zit bij het hoofd/voeteneinde, de lijn zit op de laatste/eerste spijl (tis maar hoe je het bekijkt) dus het dichtst bij het hoofd/voeteneind.
bedankt!
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras? Empty Re: Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras?

Bericht  pitbullgup wo 24 aug 2011 - 21:54

In de box kun je duidelijk zien dat het een zaagsnede is maar van het ledikant heb ik mijn twijfels over. Lijkt wel zo'n verkoop praatje van een verkeerde partij of zo...
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras? Empty Re: Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras?

Bericht  blondje1313 wo 24 aug 2011 - 22:01

Wij hebben een ander kamertje, namelijk de Cambridge, van TWF en zoals gezegd dezelfde zaagsnede (aan beide zijkanten van het ledikantje).
Als het een fabricagefoutje is, dan is het wel een vergaande, aangezien het bij verschillende modellen zo is.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras? Empty Re: Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras?

Bericht  koNijntje wo 24 aug 2011 - 22:05

zo, hij is wakker! ik heb even gekeken, maar wij hebben wel gaatjes op die plekken in de spijltjes.
de meubeltjes zijn al wel ruim 3 jaar oud, dus misschien is dat veranderd in een zaagsnede?
aangezien blondje er ook zaagsnedes in heeft zitten..

succes ermee! ga ik hem nu zijn flesje geven. smile
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras? Empty Re: Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras?

Bericht  zwaai zwaai wo 24 aug 2011 - 22:16

Ik werk ook bij een babyzaak en het klopt dat er een zaagsnede in moet zitten. Wij hebben heel veel ledikantjes staan en het zit er overal in. Dit is pas sinds een paar jaar. Het is nu namelijk bij wet verplicht om aan te geven tot hoe hoog het matras mag komen. Het ziet er inderdaad niet zo heel erg netjes uit. Maar helaas hoort het.
zwaai zwaai
zwaai zwaai
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 99
Punten : 112
Registratiedatum : 02-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras? Empty Re: Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras?

Bericht  pitbullgup wo 24 aug 2011 - 22:22

He dan hadden ze het wel wat mooier mogen afwerken dan... Rolling Eyes
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras? Empty Re: Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras?

Bericht  Floor wo 24 aug 2011 - 22:30

zwaai zwaai schreef:Ik werk ook bij een babyzaak en het klopt dat er een zaagsnede in moet zitten. Wij hebben heel veel ledikantjes staan en het zit er overal in. Dit is pas sinds een paar jaar. Het is nu namelijk bij wet verplicht om aan te geven tot hoe hoog het matras mag komen. Het ziet er inderdaad niet zo heel erg netjes uit. Maar helaas hoort het.

Ok dus het hoort er wel in te zitten. Maar hoe hoog is dan normaal? als de bodem op de hoogste stand staat, ik heb het matras erin liggen dan komt die lijn echt nog heel ver er bovenuit. Vanaf de bodem, zonder matras tot die lijn is het 21 cm, lijkt me toch wel erg veel voor een matras.
(buiten dat het dus hoort vind ik het gewoon erg slordig gemaakt, dat hadden ze toch ook netter kunnen doen denk ik dan)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras? Empty Re: Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras?

Bericht  Pien wo 24 aug 2011 - 23:36

Ik heb even bij ons in de box gekeken en hier zit het idd ook... bij ons is het alleen wel helemaal netjes afgewerkt. Onze box is een witte box dus die hebben ze naderhand pas gewit waardoor die snede ook gewoon mooi wit is.
Daarnaast vind ik het gewoon ook een mooie lijn die er in gevreesd lijkt! Ik stoor mij er in iedergeval niet aan bij ons...
Kan me voorstellen dat jullie je er wel aan storen want ik vind het bij jullie ook écht niet netjes gedaan!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras? Empty Re: Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras?

Bericht  Tania wo 24 aug 2011 - 23:58

Floor schreef:
zwaai zwaai schreef:Ik werk ook bij een babyzaak en het klopt dat er een zaagsnede in moet zitten. Wij hebben heel veel ledikantjes staan en het zit er overal in. Dit is pas sinds een paar jaar. Het is nu namelijk bij wet verplicht om aan te geven tot hoe hoog het matras mag komen. Het ziet er inderdaad niet zo heel erg netjes uit. Maar helaas hoort het.

Ok dus het hoort er wel in te zitten. Maar hoe hoog is dan normaal? als de bodem op de hoogste stand staat, ik heb het matras erin liggen dan komt die lijn echt nog heel ver er bovenuit. Vanaf de bodem, zonder matras tot die lijn is het 21 cm, lijkt me toch wel erg veel voor een matras.
(buiten dat het dus hoort vind ik het gewoon erg slordig gemaakt, dat hadden ze toch ook netter kunnen doen denk ik dan)

Ik vermoed dat wij hetzelfde ledikant hebben en hier zit het precies hetzelfde. Het maakt natuurlijk niet zoveel uit dat 21 cm. veel is. Het gaat erom hoe hoog het matrasje maximaal mag liggen denk ik dus dat geven ze aan.
Maar het ziet er inderdaad niet zo netjes afgewerkt uit op de foto, hier ziet het er wat netter uit. Dus dat hadden ze best anders kunnen doen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras? Empty Re: Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras?

Bericht  zwaai zwaai do 25 aug 2011 - 2:13

21 cm lijkt me toch wel erg hoog. Als ik uitleg geef over verschillende matrasjes voor in een ledikantje sla ik 2 modellen gelijk over omdat die 15 cm dik zijn en dus te hoog/dik voor het ledikant (deze zijn voor juniorbedjes). Dus ik vind die 21 cm wel een rare maat. Als bij ons in de winkel de matrasjes met een dekbedje opgemaakt zijn (weet dat het niet mag maar het staat netter in de winkel) komt de zaagsnede er vaak net bovenuit of je moet even het dekbed iets opzij duwen om hem te zien.
zwaai zwaai
zwaai zwaai
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 99
Punten : 112
Registratiedatum : 02-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras? Empty Re: Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras?

Bericht  Floor do 25 aug 2011 - 2:35

bedankt voor je antwoord.
dit is met opgemaakt matras, zonder dekbed (want dat heb ik niet)
Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras? Metmatrask

Dit is zonder matras, de bodem staat op de hoogste stand en dan zit die lijn dus echt veel hoger
Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras? Zondermatrask
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras? Empty Re: Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras?

Bericht  zwaai zwaai do 25 aug 2011 - 3:35

Dat is inderdaad veel hoger dan ik bedoelde. Misschien kan je die twee foto's mailen naar het bedrijf waar je het ledikantje gekocht heb en is vragen of dit zo hoog hoort.
zwaai zwaai
zwaai zwaai
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 99
Punten : 112
Registratiedatum : 02-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras? Empty Re: Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras?

Bericht  Floor do 25 aug 2011 - 3:38

Bedankt!
ik ga straks nog maar eens mailen met deze 2 foto's als verduidelijking.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras? Empty Re: Vraag ledikant, aanduiding dikte/hoogte matras?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum