Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toch vraag ik me nog 1 belasting feitje af...

3 plaatsers

Ga naar beneden

Toch vraag ik me nog 1 belasting feitje af... Empty Toch vraag ik me nog 1 belasting feitje af...

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 5:40

ja ja ben me aan het verdiepen erin en begin het steeds beter te begrijpen.

Waarom is bij mijn vriend zijn verzamel inkomen een stuk lager dan zijn echte jaar inkomen??

En bij de terug vraag van zorgtoeslag moet je het verzamelinkomen invullen dus dat lagere bedrag.

Dus vandaar dat wij elke keer zoveel zorgtoeslag terug krijgen. Als ik zijn jaar salaris invul krijgen we bijna niks terug maar ze vragen toch echt om het verzamelinkomen wat bij de inkomens aangifte bij hem onderaan staat dat staat er echt duidelijk!!

Vraag me nog steeds af is het dan wel terecht allemaal? want zo slecht verdienen wij toch ook weer niet. hmmm..

Heb al gebeld naar de belasting telefoon maar moest zo lang wachten dat ik heb opgehangen en via google wordt ik niet echt wijzer.
erg irritant dit!!

Weet iemand dit?

groetjes katie.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch vraag ik me nog 1 belasting feitje af... Empty Re: Toch vraag ik me nog 1 belasting feitje af...

Bericht  sanna di 23 aug 2011 - 6:12

Waarschijnlijk hebben ze dan verkeerde gegevens van jullie. Als jij zegt dat je vriend zijn jaarinkomen veel meer is dan dat er op staat dan moet je dat doorgeven.. De belastingdienst denkt dat wat er op die brief staat dat dat zijn jaarinkomen is!
sanna
sanna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 61
Punten : 379
Registratiedatum : 06-12-10

Toch vraag ik me nog 1 belasting feitje af... Empty Re: Toch vraag ik me nog 1 belasting feitje af...

Bericht  Didi di 23 aug 2011 - 6:16

Het verzamelinkomen is alle inkomsten uit de 3 boxen min de aftrekposten. Dus door de aftrekposten kan het zijn dat zijn verzamelinkomen lager is dan zijn jaarinkomen.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 6:25

nee hoor ze hebben geen verkeerde gegevens ik heb 100% alles goed ingevuld. Denk dat het inderdaad met die aftrek dingesen te maken heeft en het daardoor een heel stuk lager wordt.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 6:29

Vind het wel vreemd dat ze van je verzamel inkomen uit gaan en niet van je jaarloon wat echt een heeeeel stuk hoger ligt.

Maar dat zal ik wel alleen raar vinden dan :P als ze inderdaad hiervan uitgaan krijg ik over 2011 ook nog eens 600 extra terug wat ik nu veranderd heb.

Gast
Gast

Bericht  Didi di 23 aug 2011 - 6:34

Kan heel goed zijn dat het aan de aftrekposten ligt, kan zo een paar duizend euro verschil maken tussen jaarinkomen en verzamelinkomen.
( Hebben jullie bijv. een koopwoning?)
Didi
Didi
Prater
Prater

Bericht  Carra di 23 aug 2011 - 6:35

Als jullie een koophuis hebben, dan gaat van het verzamelinkomen de hypotheek rente aftrek nog af. Dat is een van de aftrekposten. Dus dat kan veel geld schelen ja.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 6:40

het scheelt wel 9000 euro geloof ik.

Ja we hebben een koophuis en ook bijna 2000 aan schoolgeld afgetrokken.

Hierdoor krijgen wij veel zorgtoeslag terug vermoed dat dit dan de reden is.

Gast
Gast

Bericht  Didi di 23 aug 2011 - 6:46

Kan heel goed kloppen hoor, door die aftrekposten kan het soms wel duizenden euro's schelen.
Didi
Didi
Prater
Prater

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 6:57

Bedankt!

Maar is wel krom toch? dat wij nu veel zorgtoeslag krijgen terwijl iemand met hetzelfde loon veel minder krijgt.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: