Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids uit 2011

+26
Steep
LMCurious
joyce0606
Lejow
Nana
Mel
Fearie
Darius
Liadan
Chelle
Theezakje13
Annie24
Pien
Ezzer
Meeko
Bruintje Beer
Famke
mauwmauw
Vancity_girl
Novalee
Tazz
Happydobby
Kat1980
Smaragdje
Limburg85
sheila123
30 plaatsers

Pagina 31 van 40 Vorige  1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 - Pagina 31 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Gast ma 26 sep 2011 - 10:25

Vancity een regeldag zou kunnen. De rest van de dag is hij gewoon om de 3 a 4 uur gekomen. M is woensdag 8 weken. Hij heeft veel krampen gehad vandaag.. Zo zielig! Hij heeft ook 2x na een voeding gespuugd, komt normaal echt nooit voor en nu 2x op 1 dag.

M is ook nog jong en klein maar komt echt geen 8x per 24 uur meer. Meestal 6x.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Limburg85 ma 26 sep 2011 - 17:30

Goedemorgen,

Wat was het vroeg vanochtend, om 4.45 vond R. het zat en dat terwijl hij pas om 19.30 uur in bed lag (voor zijn doen erg laat, normaal een uur eerder). Nu zit hij aan de papfles en hopelijk gaat hij dan zo wel weer wat slapen, hopelijk heeft hij snel weer zijn ritme gevonden.

Dit vroege opstaan was wel goed voor het huishouden, al 2 was opgevouwen, 2 wassen gewassen, vaatwasser leeg gehaald, zo maar eens boterhammen klaar maken voor S. en mijn man, was ophangen, S. aankleden en dan kan ik hopelijk zelf ook nog wat slapen.

Smaragdje, nee ik houd absoluut niet van groente, is moeilijk als je kind van 3 verplicht om groente te eten maar gelukkig gaat dat goed en bij R. blijf ik ook gewoon volhouden. A.s. zondag is hij alweer 6 maanden, zo snel gegaan het 1e half jaar!

Kruumel, hoe is afgelopen nacht gegaan?

Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Chelle ma 26 sep 2011 - 21:03

Hi meiden, ben ik ook even!

vanaf vandaag ga ik over op 4 flessen van 180 + 6 waarvan de laatste een papfles.
Nu wel ik graag weten hoe jullie (met kindjes rond dezelfde leeftijd) dat doen.

Wat zijn de tijden dat jullie geven?
Hoeveel geven jullie? En hoeveel met de papfles?
Welke maat speen gebruiken jullie voor de papfles? (ik heb avent)
Wat gebruiken jullie om de papfles te maken? Ik heb pyamapapje vanille staan wat ik had gekregen in een babydoos. Maar CB zei dat gewoon rijstebloem veel goedkoper is maar ligt dat bij de babyvoedjng of ergens anders in de supermarkt?

Zo, dat zijn aardig wat vragen maar is me allemaal even onbekend. Had met CB afgesproken dat we pas bij volgende controle over zouden gaan op 4 flessen omdat ze nu nog geen 6 kilo is. Maar A drinkt nu haar flessen totaal niet leeg dus hoop dat dit de oplossing is...
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868

Bericht  Limburg85 ma 26 sep 2011 - 22:43

Hi meiden, ben ik ook even!

vanaf vandaag ga ik over op 4 flessen van 180 + 6 waarvan de laatste een papfles.
Nu wel ik graag weten hoe jullie (met kindjes rond dezelfde leeftijd) dat doen.

Wat zijn de tijden dat jullie geven?
06.30 / 10.30-11.00 / 15.00-15.30 / 18.30-19.00

Hoeveel geven jullie? En hoeveel met de papfles?
210 + 7 en met de papfles 2 a 3 schepjes rijstebloem[/b]

Welke maat speen gebruiken jullie voor de papfles? (ik heb avent)
Voor de papfles een M en gewoon een S maar wij hebben de difrax fles]

Wat gebruiken jullie om de papfles te maken? Ik heb pyamapapje vanille staan wat ik had gekregen in een babydoos. Maar CB zei dat gewoon rijstebloem veel goedkoper is maar ligt dat bij de babyvoedjng of ergens anders in de supermarkt?
Rijstebloem, staat bij de flesvoeding.

Zo, dat zijn aardig wat vragen maar is me allemaal even onbekend. Had met CB afgesproken dat we pas bij volgende controle over zouden gaan op 4 flessen omdat ze nu nog geen 6 kilo is. Maar A drinkt nu haar flessen totaal niet leeg dus hoop dat dit de oplossing is...
Idd gewoon proberen, hebben wij ook bij R. gedaan ondanks dat hij nog te jong en te licht was, maar hij liep eigenlijk altijd een stap voor, wij gaan nu over naar een nieuw schema en denk dat R. dan heel snel over gaat op 3 flessen heb ik het idee.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Happydobby di 27 sep 2011 - 0:34

Ik loop achter haha, heb wel bijgelezen.

@mamarosa, wat jammer dat je nog steeds veel nachtvoedingen hebt, petje af hoor met 4 kinderen.

@pm, jammer dat je dan weer naar de gyn zou moeten met een volgende zwangerschap, bij mij is het andersom, ik zou dan met 36 weken overgedragen worden.
Maar momenteel ben ik erg bang voor nog een bevalling, hoe langer ik erover nadenk en erover praat, ik durf gewoon niet meer.

@Kat, beetje laat maar gefeliciteerd.

@smaragdje, hoe ging het babyzwemmen?

@Steep, wij deden in het begin ook een klein lampje aan maar nu niet meer. m. weet nu ook heel goed wanneer het nacht is.
Tja de borstvoeding, moeilijk is het he om een keus te maken.

@scheila, fijn dat je meer rust hebt zo, wij doen het ook een beetje zo, Mij vriend geeft M. de ochtendfles en om 19.30 en 23.30, zodat ik kan kolven.
Ik het weekend geeft hij alle voedingen.

@Limburg, drinkt R. alle flessen helemaal leeg?

@VC, wat voor TV hebben jullie nu? bevalt het?

@chelle, jij ook weinig tijd, ik ook haha.

@novalee, vervelend van die krampjes, helpt infacol? Ik ben ermee gesstopt, Ik eet en drink gewoon alles en M. heeft gelukkig geen last meer van krampjes.
Ik leg M. soms ook nog aan maar meestal sabbeld hij en trekt dan een vies gezicht, ach ik heb me erbij neergelegd dat hij happy is met de fles.

Ik moest veel pagina's teruglezen, weet niet of ik iemand overgeslagen heb.

Hier lekker druk, M. slaapt nu gelukkig maar je weet nooit hoelang, M. slaapt nu vanaf ong 0.00 tot 7.30 maar dat betekend dat hij overdag veel wakker is en ik soms nergens aan toe kom.

Hier is mijn libido ook nog niet op peil, M slaapt wel op zijn kamertje en ik heb natuurlijk van onder geen klachten. Ik denk dat wij nu op 2 keer per week zitten.

Ik schrijf ook in het andere topic maar ook hier, maar heb nu weinig tijd, er komt nog steeds veel kraamvisite en ik heb soms nauwelijks tijd om zelf even te zitten overdag.
Ik lees wel mee als ik kolf.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  LMCurious di 27 sep 2011 - 1:41

Nou ik ben nog ff helemaal niet bij hoor. De week vakantie is er echt teveel gekletst. En ik kon wel wat kijken, maar internet was zo traag in het huisje dat echt bijhouden onmogelijk was. Zelfs lezen ging vaak niet echt handig. Dus vanaf nu beloof ik weer plechtig alles bij te houden.

Zie dat er een aantal meiden een volgend topic begonnen zijn. Er zijn inderdaad ook best veel meiden hier, en dan nog veel die thuis zitten, dan gaat het ook rap! Ik zal er weer meer zijn hoor!

Wilde even reageren op de laatste pagina's maar heb eigenlijk niks onthouden. Had vanochtend migraine, en kan me nog niet voldoende concentreren zo te merken.

Nou ja, onze vakantie was in elk geval super. Ik was bang dat Milou aan het einde van de week te onrustig zou worden van alle uitstapjes, maar ze heeft nergens last van gehad. Dus dat was echt super. We zijn elke dag lekker een stuk gaan wandelen en dan weer ergens aan de boulevard wat eten/drinken. S middags even thuis zodat ze allebei lekker in hun bedjes konden slapen en dan aan het einde van de middag nog even naar het zwembad of speeltuin ofzo op het park. Was echt relaxed. En we hebben natuurlijk super lekker weer gehad zo aan het strand. Dus we kunnen er weer helemaal tegenaan. Ook veel mooie foto's kunnen maken, Joris heeft zich ontpopt als waar fotomodel deze vakantie. Moet ze nog ff op de laptop zetten, maar dan volgen er vlug foto's.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Smaragdje di 27 sep 2011 - 1:54

Zo, gisteravond was het hier met het slapen een drama. Om half 2 wilde hij nog niet slapen, dus uiteindelijk hebben wij hem nog een keertje in de wieg gelegd. Misschien heel slecht, maar had echt even mijn slaap nodig. Hier is hij vrij snel in inslaap gevallen.
Heb net foto’s binnen die ik ga inplakken in een album (ruim 300 ..). Dus kan weer even aan de slag.

@ Limburg, was zekervroeg vanavond! Wel veel kunnen doen, is ook wel eens lekker ;-) Ja gaat zeker snel, zo’n eerste half jaar hé!

@ Happydobby, het babyzwemmen ging super smile Donderdag gaan wij waarschijnlijk weer Very Happy Wel hier blijven schrijven hoor !

@ LMCurious, wat vervelend migraine! Is het nu weer over? Fijn dat de vakantie super was!

@ Krummel en …, als een kindje van bijna twee maanden nog 8x drinkt is dat ook normaal hoor. Hier heeft J ook een hele tijd op 8/9 voedingen gezeten, daarna na 7 en daarna in hele korte tijd van 6, naar 5, naar 4. En deze week wisselt het een beetje tussen 4 en 6.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173

Bericht  Gast di 27 sep 2011 - 2:03

Ja, normaal schijnt het wel te zijn, 8 voedingen. Maar was zo gelukkig met 6 (dus 12) voedingen op een dag laughcry.
Moet nu ook weer vaker kolven natuurlijk, en die 4 voedingen per dag extra + de extra kolfbeurten kosten me gewoon zo ontzettend veel energie.

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje di 27 sep 2011 - 2:08

ProudMama schreef:Ja, normaal schijnt het wel te zijn, 8 voedingen. Maar was zo gelukkig met 6 (dus 12) voedingen op een dag laughcry.
Moet nu ook weer vaker kolven natuurlijk, en die 4 voedingen per dag extra + de extra kolfbeurten kosten me gewoon zo ontzettend veel energie.

Misschien wel een regelda. Snap dat het veel is en je blij was met 6 (12). hug

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 27 sep 2011 - 2:12

Smaragdje schreef:
ProudMama schreef:Ja, normaal schijnt het wel te zijn, 8 voedingen. Maar was zo gelukkig met 6 (dus 12) voedingen op een dag laughcry.

Het is al een paar dagen zo'n drama. En maar blijven huilen... weet het af en toe gewoon niet meer Sad

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje di 27 sep 2011 - 2:49

ProudMama schreef:
Smaragdje schreef:

Het is al een paar dagen zo'n drama. En maar blijven huilen... weet het af en toe gewoon niet meer Sad

Ow, wat vervelend voor je!! Echt, hoop dat het snel weer beter gaat! Ik heb ook wel eens een dag gehad dat ik het echt even niet wist als hij hier maar bleef huilen. Dat is heel normaal en heeft iedereen wel eens. Alleen je voelt je dan echt heel rot. Maar je moet niet vergeten dat je het hartstikke goed doet met je twee kindjes. En twee kindjes van die leeftijd hebben is niet niks! hug

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Kat1980 di 27 sep 2011 - 3:01

Hier weer eens een drama nacht achter de rug Mad Moet ook niet tegen anderen vertellen dat het de laatste tijd zo goed gaat, want dan neemt T natuurlijk wraak Wink
Ik ga zo maar eens poging zoveel doen om de verjaardagsfoto's op hyves te zetten.
Verder donderdag met beide jongens naar het cb. Ben echt benieuwd wat ze beide gegroeid zijn en of ze nog goede tips hebben om J wat meer avondeten te laten eten (nu eet hij alleen wat vlees, pizza, patat en kroket en pannenkoek Embarassed ). Had zo gehoopt dat hij beter ging eten als hij T zou zien smullen. Het is gewoon erg, dat T 's avonds een vol bord leegeet en J maar een muizenhapje als je geluk hebt.

Smaragdje: wat een gedoe dan he, als je in je eentje met je mannetje gaat zwemmen. Maar ja, krijg je ook vast handigheid in!

Limburg: Niet leuk, die vroege ochtendjes. Hoop voor je dat het inderdaad door iets van tandjes komt, dan weet je dat het tijdelijk is.
Ja, heb eht zin om volgende week weer aan de slag te gaan! Had nog wel iemand die geinteresseerd was in flexibele opvang, maar die wist dan pas zaterdagavond wanneer ze haar dochter de week erna zou brengen. En soms waren het dan ook maar 2 uurtjes op een dag, dus wacht liever tot er weer iemand een hele dag wil afnemen.
Lastig he, uit eten gaan! Als we T iets te eten geven, dan is het wel goed te doen. Maar zodra hij daar klaar mee is, wil hij eigen rondtijgeren en tja, dat gaat nu eenmaal niet in een vol restaurant. Dus het wordt inderdaad wat moeilijker om uit eten te gaan.

Kruumel: Was het inderdaad een regeldag? Zielig van dat spugen, gaat dat nu weer beter?

Chelle: Toen T op 4 flessen zat (was hij wel al wat ouder), gaf ik de fles om 6/7 uur, 11 uur, 16 uur en 22 uur. En tussendoor gaf ik dan nog groente en fruit. Ik heb altijd de 3 standenspeen van Avent gebruikt voor de papfles en dan op stand 1. Rijstebloem ligt bij ons gewoon bij de babyvoeding en dan bij de papjes. Je hebt het o.a. van bambix.

HD: Volgens mij mag je man niet klagen met 2 keer per week Wink Maar goed, als het eerst anders was he.
Balen zeg dat M overdag zo weinig slaapt. Misschien is een draagdoek dan iets voor je, heb je toch je handen vrij om wat te doen.

LMC: Fijn dat jullie zo’n lekkere vakantie hebben gehad. Zal je hyves in de gaten houden voor de foto’s.

PM: Hoop voor je dat het regeldagen zijn. Lijkt me inderdaad pittig als je opeens weer 4 voedingen per dag meer hebt.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005

Bericht  Meeko wo 28 sep 2011 - 8:25

Limburg, bij het 2e tandje beet ze heel veel en kwijlen, en ook erg jengelig en rode wangen. Moet zeggen dat ik t nog mee vind vallen, Senna had er altijd veel meer last van.
Balen dat R zo vroeg wakker is.

Steep, wat fijn zeg goed nieuws.
Net als wat Vancity zegt is t niet heel gek hoe het nu gaat. en wat je kolft is ook niet per se weinig.

Sheila, heo gaat t slapen nu, nu ze allebei een ander bedje hebben?

Novalee, wat leuk zeg dat nichtje wat maar 24 uur scheelt.

Kat, nog gefeliciteerd met J!
Heb je inmiddels al veel kindjes?
Balen dat J alleen dat lekker vind. Is dat altijd zo geweest?

Chelle, ik doe dan geen flesvoeding, alleen 's avonds krijgt ze flesvoeding met rijstebloem. Gewoon van Bambix is dat. en die pyamapapjes zit suiker! Ik heb ze ook in huis maar die krijgt ze voorlopig nog niet. En we hebben dan een 1 2 3 speen van Difrax.

LM, klinkt heerlijk je vakantie!

Smaragdje, zo je hebt wat te doen met je foto's zeg!

Hier gaat t weer goed. Elin was ziek. Enorm verkouden en zoveel slijm ophoesten dat ze er bijna van moest spugen, ze heeft ook zo'n piepende ademhaling. Bij de huisarts geweest en daar zag hij dat haar oortje wat rood was, gelukkig niet onstoken. En hij kon geen piep horen, zal je net zien als je daar ben. Maar vandaag is die piepende ademhaling weer aanwezig. Er zit aardig wat astma in onze families, dus hoop niet dat dat t is. Morgen naar t cb, en "hoop" dat ze weer zo piepend ademhaalt dat ze daar kunnen zeggen of het normaal is bij de verkoudheid.
Verder heeft ze een paar dagen brocolli gehad wat ze erg lekker vind en vandaag appel, moest ze wel weer even aan wennen, maar volgens mij vond ze t wel lekker. En van de week heb ik haar een stukje peer gegeven. Maar ik vond t maar eng want ze had t in der handje en zoog t naar binnen, heb t gelijk weer uit der mond gevist want was bang dat ze er in zou stikken.
Hebben mama's hier ervaring met de rapley methode? Hoe deden jullie dat?

Hoe krijgen de mama's met 2 kids een ritme erin? ik krijg namelijk maar geen ritme bij Elin. Elke dag is weer anders. Nu heeft dat ook wel te maken met dat ze 's nachts nog voor een voeding komt. Ik wil graag naar 's ochtends 7 uur een voeding, maar zoals vannacht kwam ze om 5 uur en dan heeft ze om 7 uur nog geen honger, waardoor haar schema weer raar is. Ook is t lastig met Senna erbij, op woensdag gaat ze dansen waardoor elin alweer een slaapje mist, en mijn werktijden zijn ook niet elke dag hetzelfde. Op zaterdag is het zwemmen waardoor t ook al anders is. Misschien komt er nu wel wat meer ritme door de vaste voedingen.

Nou ik ga nog even GTST kijken en kolven en dan lekker slapen.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586

Bericht  Meeko wo 28 sep 2011 - 8:29

Hebben vandaag trouwens een Tripp Trapp gekocht en ze is helemaal blij ermee:

Mama's met kids uit 2011 - Pagina 31 301290_162060687215546_100002348478324_314115_372662049_n

(Met lekker veel kwijl Wink)
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586

Bericht  Liadan wo 28 sep 2011 - 8:45

Ik moet eens beter mijn best gaan doen om het hier bij te houden. Ik heb nu alleen de laatste pagina gelezen, morgen maar eens voor de rest gaan zitten.

Meeko,wat een leuke foto! En mooi, een witte tripptrapp! Ik heb bij Yara rapley gedaan en ga het bij Kian weer doen,wat wil je weten? Ik gaf het altijd in vuistgrote stukken, ze kunnen er dan zelf stukken afzuigen/bijten.
Je moet zorgen dat je kindje rechtop zit en niet naar achteren. De kokhalsreflex zit nog vrij voor in de keel bij kleine kinderen, als ze zich verslikken werken ze het er zelf weer uit. Yara heeft zich regelmatig verslikt, maar werkte het dus altijd weer zelf uit haar mond (en stak het er dan net zo vrolijk weer in, haha).
Wij hebben trouwens ook 0,0 ritme, maar dat vind ik eigenlijk geen probleem. Hij slaapt ook niet door, de ene keer heeft hij om 2.00 en 4.00 uur een voeding, de andere keer alleen om 5 uur en de eerste voedingen zijn daardoor bij mij ook elke dag op een ander tijdstip.

Kat, vreselijk die dramanachten, hier is het ook knudde de laatste weken...
J. eet dus ook zo slecht 's avonds, Yara eet ook ontzettend slecht. Meestal eet ze 1 hap en dan een toetje....

Gisteren zijn wij met Kian weer op controle in het ziekenhuis geweest. Ontsteking bij zijn billen is nog niet weg en de chirurg heeft ons daarom doorgestuurd naar Nijmegen omdat daar gespecialiseerde kinderartsen zitten. Als het een ontsteking in het vetweefsel was geweest had het al weg moeten zijn en hij benoemde nu dat het misschien toch een beginnende fistel is of iets aangeborens. Hij nam zelfs het woord operatie al in zijn mond.
Nu is het helemaal niet zeker dat er geopereerd gaat worden, dat moeten ze in Nijmegen bekijken.
Ik hoop echt niet dat ze moeten opereren, ik moet er echt niet aan denken Cry . Dat kwam toch wel even hard aan gisteren.
We moeten nu wachten tot we een oproep krijgen vanuit Nijmegen, hopelijk duurt dat niet heel lang.

Ik ga morgen proberen om op de rest te reageren!

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Kat1980 wo 28 sep 2011 - 9:00

Meeko: J heeft nooit zo goed groente gegeten als T, hij at als baby hooguit maar de helft van wat T nu eet. Maar voorheen, toen hij 1-1,5 jaar was, lustte hij wel pasta-gerechten, andijvie stampot, spruitjes stampot. Ook niet veel variatie, maar hij kreeg in ieder geval groente, aardappel en/of pasta binnen. Daarna werd het alleen maar minder en minder.
Heb nu 3 kindjes voor 3 dagen, dus dat gaat inderdaad lekker. op maandag en dinsdag heb ik nog een plekje, omdat J dan naar het kdv gaat.
Wat het ritme betreft, is ook lastig als je soms nog nachtvoedingen hebt. Heb dus ook niet echt tips, hier ging het eigenlijk vanzelf.
Ze is trouwens helemaal happy met de trip trap zo te zien!

Liadan: Erg he, dat slechte eten! Hoort bij de leeftijd zeggen ze dan, maar vraag me dan echt af wanneer het een keertje gaat veranderen.
Kan me voorstellen dat je schrikt als ze over een operatie beginnen. Ik hoop voor je dat je snel in nijmegen terecht kan en dat Kian niet geopereerd hoeft te worden.

Verder hier niet veel nieuws. Zal morgen even laten weten hoe het op het cb was.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Kat1980 wo 28 sep 2011 - 21:16

Wat een opbeurende reactie op het cb over J's slechte eetgewoontes wat avondeten betreft Rolling Eyes Komt hopelijk vanzelf wel goed, zegt ze... Ach ja, hij was verder wel volgens zijn eigen lijn gegroeid en was 13.4 kg en 94.8 cm. De meeste testjes deed hij ook feilloos, alleen de ogentest... Waar ik al bang voor was, meneer zei helemaal niks. Terwijl hij alle plaatjes kende en ik gewoon zeker weet dat hij goed ziet. Mag nu de volgende keer als T met 11,5 maand terug moet, hem opnieuw die ogentest laten doen.
T was gelukkig dit keer beter gegroeid en is nu 8530 gram en 71.4 cm. Dus mooi in 6 weken 520 gram aangekomen. Zal het zo ook in de tabel zetten en daarna lekker genieten van het weer Very Happy
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Kat1980 wo 28 sep 2011 - 21:19

ForumsterNaam kindGeboorte- datumGeboorte- gewichtGeboorte lengteHuidig gewichtHuidige lengteBij aantal weken
Kat1980T.imon31 december 20103000 gram50 cm8530 gram71.4 cm39 weken
TazzL.iyem3 Januari 20114490 gram56 cm7640 gram71 cm29 weken
Vancity_girlD.aphne14 januari 20113510gram53cm9030 gram72 cm35 weken
Annie24Y.estin28 januari 20112675 gram48 cm9060gram70cm31,5 weken
LMCuriousM.ilou7 maart 20112990 gram48 cm 6120 gram 63,5 cm26 weken
MeekoE.lin23 maart 20114410 gram50 cm7700 gram67,5 cm21 weken
Limburg85R.oan2 april 20112500 gram 47 cm6660 gram61 cm17 weken
SmaragdjeJ.ayden7 april 2011 3130 gram 49,5cm6930 gram66,5 cm22,5 week
WoezelE.lise 30 april 20114020 gram54 cm5840 gram64 cm12 weken
Sheila123F.abienne3 mei 20114600 gram53 cm6055 gram64 cm16 weken
ChelleA.nne6 mei 20112488 gram48 cm gram cm
MelE.va6 mei 20114240 gram53 cm gram cm2,5 week
EzzerS.iem15 mei 20112865 gram46 cm4800 gram52,5 cm9 weken
LiadanK.ian23 mei 20114200 gram55 cm771065,5cm17 weken
Bruintje BeerD.avid 4 juni 2011 2605 gram47 cm5075 gram59,5 cm14 weken
ProudMamaS.em & J.esse18 juli 20112495 & 2875 gram47 cm4875 & 5320 gram 55 & 56 cm 8,5 week
NovaleeN.inthe20 juli 20113490 gram52 cm4660 gram58,7 cm7 weken 5 dagen
HappydobbyM.yles21 juli 20113046 gram52 cm 4610 gram 59 cm 8 weken
SteepR.uben22 juli 20113240 gram49,5 cm 4710 gram ? cm8 weken
PienE.lin25 juli 20113435 gram54 cm 4480 gram60 cm 7 weken en 5 dagen
KruumelM.ike3 augustus 20112510 gramniet gemeten 3190 gram 51,5 cm6 weken
FearieDean16 augustus 20113425 gram51 cm 4345 gram53 cm4 weken
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Happydobby do 29 sep 2011 - 4:30

@LMC, ben benieuwd naar je vakantiefoto's, ik neem aan dat ze op hyves belanden!

@smaragdje, een vriendin van me vroeg of ik met haar mee ging maar ze woont in een andere plaats, 45 min rijden. Dat zwemmen is om 10.00 uur dus ik vind het nogal een gedoe haha.

@PM, hoeveel cc's geef je nu per voeding? En geef je nog kunstvoeding?

@Kat, ik heb een draagdoek maar met die hitte zweet ik me rot in dat die doek, en omdat ik steeds moet kolven is het helemaal niet handig.
Owja iklaag niet, ben soms veels te moe, maarja de mannen willen ook wat he!

@meeko, ik wil ook rapley gaan doen, volgens mij heeft teddyaapje hier op het forum er ervaring mee. ik zie liadan ook. Leuk die trip trap, vind het een mooie stoel maar wel duuur haha.

@Liadan, wanneer begon jij met rapley, vanaf 6 maanden?

Gisteren heeft mijn vriend M. laten spelen op het keybord, erg leuk haha, we gaan met hem oefenen.
Verder lekker genieten van het weer! Het is hier rustig!

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Vancity_girl do 29 sep 2011 - 5:00

Hoi meiden,

Even een teken van leven van deze kant. Heb even geen zin/tijd om hier te reageren, het is veel t lekker weer. Dit weekend gaan we een weekendje naar een bungalowpark in Belgie. Super dat we zo'n mooi weer hebben, hadden we niet verwacht.
Volgende week ben ik er weer!
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 5:43

Veel plezier VG, geniet ervan!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 8:43

ForumsterNaam kindGeboorte- datumGeboorte- gewichtGeboorte lengteHuidig gewichtHuidige lengteBij aantal weken
Kat1980T.imon31 december 20103000 gram50 cm8530 gram71.4 cm39 weken
TazzL.iyem3 Januari 20114490 gram56 cm7640 gram71 cm29 weken
Vancity_girlD.aphne14 januari 20113510gram53cm9030 gram72 cm35 weken
Annie24Y.estin28 januari 20112675 gram48 cm9060gram70cm31,5 weken
LMCuriousM.ilou7 maart 20112990 gram48 cm 6120 gram 63,5 cm26 weken
MeekoE.lin23 maart 20114410 gram50 cm7700 gram67,5 cm21 weken
Limburg85R.oan2 april 20112500 gram 47 cm6660 gram61 cm17 weken
SmaragdjeJ.ayden7 april 2011 3130 gram 49,5cm6930 gram66,5 cm22,5 week
WoezelE.lise 30 april 20114020 gram54 cm5840 gram64 cm12 weken
Sheila123F.abienne3 mei 20114600 gram53 cm6055 gram64 cm16 weken
ChelleA.nne6 mei 20112488 gram48 cm gram cm
MelE.va6 mei 20114240 gram53 cm gram cm2,5 week
EzzerS.iem15 mei 20112865 gram46 cm4800 gram52,5 cm9 weken
LiadanK.ian23 mei 20114200 gram55 cm771065,5cm17 weken
Bruintje BeerD.avid 4 juni 2011 2605 gram47 cm5075 gram59,5 cm14 weken
ProudMamaS.em & J.esse18 juli 20112495 & 2875 gram47 cm4875 & 5320 gram 55 & 56 cm 8,5 week
NovaleeN.inthe20 juli 20113490 gram52 cm4660 gram58,7 cm7 weken 5 dagen
HappydobbyM.yles21 juli 20113046 gram52 cm 4610 gram 59 cm 8 weken
SteepR.uben22 juli 20113240 gram49,5 cm 4710 gram ? cm8 weken
PienE.lin25 juli 20113435 gram54 cm 4480 gram60 cm 7 weken en 5 dagen
KruumelM.ike3 augustus 20112510 gramniet gemeten 3420 gram 51,5 cm8 weken
FearieDean16 augustus 20113425 gram51 cm 4345 gram53 cm4 weken

Gast
Gast

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 9:08

Kat, wat fijn dat je thuis kunt gaan werken. Wat voor werk doe jij? Fijn dat T dan weer gewoon thuis kan zijn. Vindt J het leuk op het kdv?

Smaragdje, leuk babyzwemmen. Vanaf welke leeftijd is dat het leukst om ermee te beginnen. Ik wil misschien ook gaan, lijkt me wel leuk! M. vindt het fijn in het water, maar niet als hij eruit moet, haha...

Limburg, vind jij groenten niet lekker? Is dat niet lastig dat S. ze wel moet eten, en R. nu ook terwijl jij ze niet eet dan? Ik vind alle groenten lekker behalve witlof en spruitjes.
Was het afgelopen morgen weer zo vroeg, of heeft R. wat langer geslapen dit keer?
M. heeft weer goed geslapen... alleen van zondag op maandag is hij 's nachts gekomen voor een extra voeding. Maar wij moesten maandag naar een presentatie (man werd met zijn bedrijf genomineerd voor de lodewijk vd grinten prijs (ondernemer van het jaar van gemeente V.)) en we waren een beetje gespannen misschien heeft M. dat van ons overgenomen.

Chelle, ik kan je niet helpen met je vragen, mijn kindje is natuurlijk nog niet zo oud, en ik heb geen verstand van flesvoeding etc. Hoe gaat het met de 4 flessen en de papfles? Of ben je nog niet begonnen?

Happydobby, hier precies hetzelfde, M. slaap 's nachts goed, maar overdag soms bijna niet. De laatste paar dagen heeft hij 's nachts en overdag veel geslapen toevallig.
Nou... 2 keer per week vind ik al een behoorlijk libido Embarassed
Wij hebben ook nog best veel kraamvisite...
Ik lees ook alles mee tijdens het voeden op mn BB, maar heb weinig tijd voor de laptop, om behoorlijk te reageren.

LMC, fijn te horen dat jullie een goede vakantie gehad hebben. Hebben de kindjes het naar hun zin gehad?

Smaragdje, M. is ook bijna 2 maanden, maar hij drinkt echt geen 8x meer. Hij krijgt op verzoek, en dat is meestal 5 a 6 keer per 24 uur. Hij drinkt wel langer en steviger dan voorheen. Eerst dronk hij 20 minuten per keer, nu 30 - 45 minuten per keer.
Hij was weer 200 gram aangekomen in een week, dus dat gaat goed.

PM, dat snap ik ja, dat je blij was met 6 voedingen... 8 kost echt heel veel tijd! Maar ja, als het niet anders is... hopen dat ze weer over gaan naar 6.
Huilen ze nog zo veel?

Kat, hoe was het op het CB? Zijn je jongens goed gegroeid? (EDIT: ik zie al dat je hebt verteld hoe het was op het CB)
Ja, het spugen was echt eenmalig... die dag heeft hij 2 keer gespuugd, waarvan 1 keer best flink. Maar daarna niet meer. In totaal heeft hij pas 4 keer gespuugd... 2 keer op 1 dag net na de geboorte een keer, en nu 2 keer op 1 dag. Verder echt nooit. Het gaat heel goed weer.

Meeko, vervelend he, als die kleintjes verkouden zijn... vind het zo zielig!
Gaat het nu weer goed?
Wij hebben ook een tripptrapp, maar die staat nog op zolder, M. kan er nog niet in natuurlijk. We hebben hem als kraamkado gekregen van mijn ouders.

Liadan, wanneer kun je in Nijmegen terecht? Wat naar dat de ontsteking niet weggaat.

Happydobby, heb jij een muzikale zoon!!

Vancity, veel plezier! Het is inderdaad mooi weer... daarom heb ik ook al even niet gereageerd, overdag lekker naar buiten!

All, hier gaat het goed... M. was weer goed gegroeid, 200 gram in 1 week. We zijn lekker veel buiten geweest deze dagen, heerlijk weer!

Gast
Gast

Bericht  sheila123 do 29 sep 2011 - 19:36

He meiden wat gaan jullie snel!!

Ik heb het echt megadruk met die 2 kleintjes van mij dus even persoonlijk op iedereen reageren gaat even niet...sorry!! Embarassed

Wat ik een beetje onthouden heb:

Chelle,ik heb er geen verstand van vaste tijden met de fles. Ik geef nu dus die 2 flesvoedingen in plaats van borstvoeding maar die geef ik dus ook op verzoek en net hoeveel ze wil dus kan je niet helpen.

LMC,fijn dat jullie een goede vakantie hebben gehad!

Meeko,ja het slapen gaat helemaal super in haar nieuwe bed! Echt geluk mee. Onze peuter kennende kon dat nog wel eens problemen op gaan leveren maar ze doet het heel goed en komt er ook niet uit haha,ze slaapt nu nog dus heerlijk toch? Nu zou het alleen wel fijn zijn als F. ook lekker doorging slapen maar die komt nog wel een keer of 2 voor een voeding. Mooie stoel trouwens!! Very Happy Wij moeten eigenlijk ook aan een nieuwe kinderstoel aangezien J. nog erin zit...mmm hoe doen andere mama's met 2 kindjes dat?

Liadan,he bah wat naar dat de ontsteking steeds blijft! Hopelijk kunnen ze in Nijmegen wat voor jullie kleine man betekenen.

Rapley,nooit gedaan,vind ik doodeng dus maar gewoon lekker gepureerd gegeven doe ik nu met de jongste ook weer.

Hier gaat het verder goed! F. reageerd goed op de flesvoeding en de borstvoeding loopt daarnaast ook nog gewoon lekker. Lichamelijk voel ik me al heel wat beter! F. krijgt nu 2x de fles en rest borstvoeding en dat is meestal zo'n 4 a 5x dan overdag. en dan ook s'nachts nog. Ik ga donderdag even met haar wegen. Dan is ze 5 maanden geweest. Wat stiekum ben ik heel benieuwd hoeveel ze deze maand is gegroeid sinds ze fles en bijvoeding krijgt. We gaan van het weekend een hapje groente erbij proberen. Fruit gaat er al heel goed in,mevrouw zuigt het van het lepeltje af haha! Verder is ze mega beweegelijk en actief,gaat de hele box en haar bed door en lacht de hele dag!! I love you I love you Heerlijk meiske!
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Pien do 29 sep 2011 - 20:40

Hoi hoi mama´s!! Ik kom ook weer eens reageren, lees wel elke dag mee op mn telefoon maar heb nu mooi de hele ochtend tijd dus ga even uitgebreid reageren. Huishouden is voor deze hele week klaar, was is helemaal bij, bedden zijn verschoond, oftewel helemaal klaar voor een heerlijk weekend met super mooi weer!

E. doet het erg goed allemaal. Zondag heeft ze de nacht doorgeslapen (kwamen om 2 uur thuis van een feestje maar ze sliep vanaf half 12 al in de kinderwagen) en werd ze pas om 5 voor 10 wakker!! Maandag zelfs pas om kwart voor 9 en dinsdag om 9 uur! Echt heerlijk, ze drinkt dan haar fles en gaat daarna weer naar bed en slaapt dan zeker weer 3 uurtjes!! Heb dus de ochtenden alle tijd om dingen te ondernemen... Zoals ik hier lees heb ik het daar mee getroffen. Ik ben zelf ook een hele makkelijke slapen dus waarschijnlijk heeft ze dat van mij.

Dinsdag zijn we ook met haar bij het cb geweest, alles was keurig! Ze zit met alles wat boven de lijn behalve haar gewicht. Die is iets onder de lijn. Ze benoemde haar tot een lange slanke dame. Qua flessen zitten wij nu op 3 keer 150 cc + 5 scheppen en 2 keer 180 cc + 6 scheppen. Het cb vond dit teveel voor haar en we moesten nu 5 keer 160cc + 5 scheppen gaan geven. Wij zijn het daar alleen niet mee eens. Ze huilt namelijk na alle flessen alsof ze nog honger heeft. Blijven dus gewoon zo geven zoals we nu doen. Verder heeft ze haar eerste prikjes gehad, ze moest eventjes een klein beetje huilen maar was snel weer tevreden en lachte toen al weer!!

Vanmiddag is mijn man vroeger vrij en gaan we naar de Prenatal. Hebben een cadeaubon van hun en ook de bon om zo'n babybox te halen. Kunnen dat dus mooi combineren met de mamamazzeldagen. Heb al wat dingetjes opgeschreven die ik wil halen! Hopelijk is het niet heel druk. Dit weekend is het eerste weekend sinds E er is dat we niks hebben! Het is ook nog eens een heel mooi weekend dus gaan heerlijk wandelen langs het meer hier vlakbij, boodschapjes doen, bbq-en, gewoon leuke dingen doen met ons gezinnetje!!

E. ontwikkeld zich trouwens erg goed! Is heel beweeglijk, stevig in haar nekje, lacht veel, schaterd ook, druk met haar armpjes en probeerd al dingen te pakken!!

Ik reageer eventjes vanaf de vorige pagina, anders is het geen doen meer en ben ik volgens mij de hele ochtend bezig.

@Limburg, oew R was idd erg vroeg wakker!! zag ook bij jou op hyves mooie foto's van R. Vind hem zo'n guitig koppie hebben!

@Chelle, zag foto's van je kleine meisje op hyves, wat begint ze wijs te worden en te groeien zeg!! ze blijft wel een schattig klein poppetje of nite?

@Happydobby, ik vind je libido al wel behoorlijk goed weer hoor! Hier is de zin echt nog ver te zoeken. Daarnaast ligt E bij ons op de kamer en vind ik het dan ook niet fijn voelen om intiem te zijn zeg maar...
Aahh... M word dus muzikant? Vond hij het leuk op het keyboard?

@LMC, jij dus ook al Migraine? Ik heb het ook ongeveer 1 keer per maand. een week voordat ik ongesteld moet worden. VOlgende week eens naar de huisarts om er pijnstillers voor te krijgen want het begint me nu echt te irriteren! Fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad, ben benieuwd naar je kleine fotomodel!!

@SMaragdje, groot gelijk dat je hem even lekker weer in de wieg hebt gelegd, hij heeft er ook niks aan als jij (jullie) de volgende dag doodmoe en geprikkeld zijn!

@PM, hoe is het nu met je mannetjes? krijgen ze al een beetje regelmaat? of komen ze nog om de 3 uur.

@Kat, leuk joh dat je als gastouder bent begonnen!! het is dat ik er niet de papieren voor heb maar anders....
Handig dat je tegelijkertijd met je jongens naar het cb kunt! Vervelend overigens dat J zo slecht eet, ik zou daar denk ik heel onzeker van worden als moeder zijnde. Lees nu dat het cb ook niet echt tips voor je heeft, balen!!

@Meeko, mooie kinderstoel!! Hoe is het nu met E? is ze nog aan het piepen qua ademhalen? je bent inmiddels ook bij het cb geweest, was daar alles goed?

@Liadan, "fijn" dat jullie doorgestuurd worden en een andere arts er naar gaat kijken. kan me voorstellen dat je van een operatie eventjes schrikt ja. uiteindelijk als het echt moet zul je jezelf er wel bij neer kunnen leggen maar het overvalt je op zo'n moment gewoon!

@VG, veel plezier je weekend weg! Je treft het echt met het weer!

@Kruumel, ook hier nog veel kraamvisite. Word er nu wel een beetje gek van hoor. Bij een eventuele tweede weet ik zeker dat wij voor een kraamfeest gaan! Fijn dat M zo goed gegroeid is in een week!

@Sheila, fijn dat jij je al een stuk beter voelt nu je een stukje flesvoeding erbij doet. Kan me voorstellen dat je dat nodig hebt gehad! 2 kindjes is natuurlijk veel zwaarder... Ook van jou meisjes heb ik leuke foto's op hyves gezien!! Wat een boefjes samen, en ze lijken heel veel op elkaar of niet?

Zo, dan was het. inmiddels zijn we ruim een uur verder! hahaha... heb mn best wel even gedaan!! sorry voor de mensen waar ik nu niet op gereageerd hebt, heb echt alleen even de laatste 2 pagina;s erbij gepakt. anders word het echt te veel. Ik schrijf ook in het andere topic dus om het beide een beetje bij te houden moet ik soms wat korter schrijven! Nou, ik ga zo lekker douchen en aankleden, zit nog heerlijk in mn joggingbroek. Net ontbeten tussen het typen door!

Fijn weekend voor allemaal, geniet lekker van het mooie weer!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 31 van 40 Vorige  1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40  Volgende