Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rare gewoontes?

+37
SuperGrover
Emma_
Zora
mzcharlotte
Sweety
Mida4you
Shisha
JustMeDaan
Nora
Thunder
Susan
minoessepoes
Mizz_S
Jerry
banjer49
Kaboutertje
Toet
Caroow
Alias
Parisienne
bolus26
SoGood
Jade
Summerlovin
Chocolate Cookie
Rush
Bliss
Beachgirl
Clapperdie
girli
Angela_1986
Pandora
Zwoesj
Lady Starstruck
Sorella
Caro
nina
41 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Rare gewoontes?  - Pagina 3 Empty Re: Rare gewoontes?

Bericht  girli ma 22 aug 2011 - 19:00

Parisienne schreef:Heb nog iets raars. Ik heb bij elke dag van de week een bepaalde kleur in mijn gedachten. Weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, maar als ik bijvoorbeeld een dag noem of in gedachten neem, zie ik die dag als een bepaalde kleur. Maandag: grijs/grauw, dinsdag: oranje, woensdag: bruin, donderdag: donkerbruin, vrijdag: rood, zaterdag: lichtblauw/ijsblauw, zondag: zwart/bruin. Zo apart! Heb dit echt al jáááren zo, ook precies dezelfde kleuren, zonder enige verklaring Embarassed
Klinkt als synesthesie.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare gewoontes?  - Pagina 3 Empty Re: Rare gewoontes?

Bericht  banjer49 ma 22 aug 2011 - 19:03

ik moet altijd de tegeltjes op de muur tellen als ik ergens op de wc zit :shock:
banjer49
banjer49
Prater
Prater

Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare gewoontes?  - Pagina 3 Empty Re: Rare gewoontes?

Bericht  Jerry ma 22 aug 2011 - 19:36

bolus26 schreef:
Reva schreef:Ik was mijn handen voordat ik naar de wc ga :P
(ook daarna hoor..)

dat mn man ook: ´´ga toch zeker niet met vieze handen aan mn willie zitten haha´´

Moet jij je handen ook wassen dan voordat je aan z'n willie zit? :P

Ik moet van mezelf altijd, voordat ik m'n ogen dichtdoe om te slapen, van de cijfers op de wekker een sommetje kunnen maken waar 9 uitkomt. Als dat niet lukt, moet ik wachten, tot de tijd verspringt en het wel kan...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare gewoontes?  - Pagina 3 Empty Re: Rare gewoontes?

Bericht  Rush ma 22 aug 2011 - 19:47

toetje_ schreef:Oja, het volume op een even aantal! Verschrikkelijk eigenlijk, bij mij moet dat ook altijd. Ik hoor het zelfs wanneer het niet zo is. Ik krijg al de kriebels als er iemand anders aan mijn volume knop zit te draaien in de auto, dan zet ik hem daarna meteen goed.
Jup, same here. Maar het schijnt dat een hoog percentage van de bevolking dit heeft met de radio, haha. Was laatst een onderzoekje van.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare gewoontes?  - Pagina 3 Empty Re: Rare gewoontes?

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 22:17

Ik heb 1 hele rare gewoonte:
Als ik op een weg loop langs de zijkant en er komen ook auto;s, dan stop ik altijd even totdat die auto voorbij is. Ik weet ook echt niet waarom ik dat doe, volgens mij moet dat er ook echt heel raar uitzien voor bestuurders: huh waarom stopt zij nu opeens?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare gewoontes?  - Pagina 3 Empty Re: Rare gewoontes?

Bericht  Mizz_S ma 22 aug 2011 - 22:28

Clapperdie schreef:ik laat heel vaak het laatste hapje van mn broodje liggen. Ook al heb ik nog trek het laatste hapje laat ik liggen.

Dat heb ik ook! En ook met bv avondeten, ik eet bijna nooit mn bord leeg, ik laat bijna altijd wel wat liggen, vaak maar 1 hapje, maar toch...

En als ik bv. chips eet, eet ik er steeds 3, 5 of 9 en dan even pauze. Heel vreemd.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare gewoontes?  - Pagina 3 Empty Re: Rare gewoontes?

Bericht  minoessepoes ma 22 aug 2011 - 22:36

Mizz_S schreef:
Clapperdie schreef:ik laat heel vaak het laatste hapje van mn broodje liggen. Ook al heb ik nog trek het laatste hapje laat ik liggen.

Dat heb ik ook! En ook met bv avondeten, ik eet bijna nooit mn bord leeg, ik laat bijna altijd wel wat liggen, vaak maar 1 hapje, maar toch...


Dat doet mijn vriend ook en dat vind ik echt zwaar irritant. Ik heb al zo vaak bij mijn ouders tijdens het inruimen van de afwasmachine een plens koffie over mijn broek gekregen omdat hij een restje in zijn koffiekopje liet zitten. Of dat ik net schoon sop heb om te gaan afwassen en dan kom ik er achter dat in de helft van de kopjes nog een bodempje drinken zit.
Bij het avondeten laat hij ook altijd een hap liggen, vind ik ook irritant dan kan ik de borden niet gewoon opstapelen en moet ik het weg gaan gooien. Stop die ene hap gewoon even in je mond, scheelt gedoe haha.

Ik ga altijd met de platte kant van mijn nagels over mijn lippen heen. Dat voelt heel lekker zacht, vroeger deed ik dat als ik aan het duimen was, dat heb ik afgeleerd maar dat met die nagel dus niet haha.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare gewoontes?  - Pagina 3 Empty Re: Rare gewoontes?

Bericht  Mizz_S ma 22 aug 2011 - 22:39

[quote="minoessepoes"]
Mizz_S schreef:
Clapperdie schreef:ik laat heel vaak het laatste hapje van mn broodje liggen. Ook al heb ik nog trek het laatste hapje laat ik liggen.

Dat heb ik ook! En ook met bv avondeten, ik eet bijna nooit mn bord leeg, ik laat bijna altijd wel wat liggen, vaak maar 1 hapje, maar toch...


Dat doet mijn vriend ook en dat vind ik echt zwaar irritant. Ik heb al zo vaak bij mijn ouders tijdens het inruimen van de afwasmachine een plens koffie over mijn broek gekregen omdat hij een restje in zijn koffiekopje liet zitten. Of dat ik net schoon sop heb om te gaan afwassen en dan kom ik er achter dat in de helft van de kopjes nog een bodempje drinken zit.
Bij het avondeten laat hij ook altijd een hap liggen, vind ik ook irritant dan kan ik de borden niet gewoon opstapelen en moet ik het weg gaan gooien. Stop die ene hap gewoon even in je mond, scheelt gedoe haha.

quote]

Het stomme is, dat ik die hap dan gewoon echt niet meer op kan (anders eet ik het wel gewoon op hoor, dus het is niet altijd). En dan denk ik ook altijd, kom op wat maakt die ene hap nou uit, maar ik lust het dan echt niet meer. Vol is vol haha.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare gewoontes?  - Pagina 3 Empty Re: Rare gewoontes?

Bericht  minoessepoes ma 22 aug 2011 - 22:47

[quote="Mizz_S"]
minoessepoes schreef:
Mizz_S schreef:
Clapperdie schreef:ik laat heel vaak het laatste hapje van mn broodje liggen. Ook al heb ik nog trek het laatste hapje laat ik liggen.

Dat heb ik ook! En ook met bv avondeten, ik eet bijna nooit mn bord leeg, ik laat bijna altijd wel wat liggen, vaak maar 1 hapje, maar toch...


Dat doet mijn vriend ook en dat vind ik echt zwaar irritant. Ik heb al zo vaak bij mijn ouders tijdens het inruimen van de afwasmachine een plens koffie over mijn broek gekregen omdat hij een restje in zijn koffiekopje liet zitten. Of dat ik net schoon sop heb om te gaan afwassen en dan kom ik er achter dat in de helft van de kopjes nog een bodempje drinken zit.
Bij het avondeten laat hij ook altijd een hap liggen, vind ik ook irritant dan kan ik de borden niet gewoon opstapelen en moet ik het weg gaan gooien. Stop die ene hap gewoon even in je mond, scheelt gedoe haha.

quote]

Het stomme is, dat ik die hap dan gewoon echt niet meer op kan (anders eet ik het wel gewoon op hoor, dus het is niet altijd). En dan denk ik ook altijd, kom op wat maakt die ene hap nou uit, maar ik lust het dan echt niet meer. Vol is vol haha.

ow nee dan snap ik het wel weer, je moet niet door eten terwijl je niet meer hoeft. Maar dat is bij mijn vriend dus niet zo want hij kan dan nog makkelijk dingen uit de pan gaan zitten" pikken". Dus het is gewoon zijn tik haha
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare gewoontes?  - Pagina 3 Empty Re: Rare gewoontes?

Bericht  Rush ma 22 aug 2011 - 22:48

minoessepoes schreef:
Dat doet mijn vriend ook en dat vind ik echt zwaar irritant. Ik heb al zo vaak bij mijn ouders tijdens het inruimen van de afwasmachine een plens koffie over mijn broek gekregen omdat hij een restje in zijn koffiekopje liet zitten..
Dat is zo ranzig!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare gewoontes?  - Pagina 3 Empty Re: Rare gewoontes?

Bericht  Susan ma 22 aug 2011 - 22:49

Pippa schreef:Maura, ik was meestal eerst mijn handen nadat ik naar de wc ben geweest laughcry

Misschien doet zij dat ook wel, maar vindt ze het niet echt nodig om dat er specifiek bij te vermelden. laughcry
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare gewoontes?  - Pagina 3 Empty Re: Rare gewoontes?

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 23:00

als ik in de auto of op de fiets zit, dan 'spring' ik met mijn tenen over de witte strepen heen.

En verder deel ik alles onbewust in even of oneven in (net als de getallen). Zo zijn bepaalde maanden van het jaar voor mijn gevoel even maanden en andere oneven maanden. Zo zijn januari, februari, april even maanden en maart, mei, juli, augustus en september oneven maanden. Dit doe ik ook bij fruit en groenten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare gewoontes?  - Pagina 3 Empty Re: Rare gewoontes?

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 23:07

Als ik op de wc zit, heb ik 2 gewoontes, ik tel altijd van achter naar voren (beginnende bij 10). Als ik bij 0 ben en ik ben nog niet klaar, dan begin ik overnieuw laughcry
En als ik een keer niet aan van 10 tot 0 tellen denk, dan tel ik de tegeltjes op de wand en de vloer.
Beide keren tel ik dus, waarom? I don't know laughcry


Laatst aangepast door Break Of Day op ma 22 aug 2011 - 23:25; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare gewoontes?  - Pagina 3 Empty Re: Rare gewoontes?

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 23:22

Susan schreef:
Pippa schreef:Maura, ik was meestal eerst mijn handen nadat ik naar de wc ben geweest laughcry

Misschien doet zij dat ook wel, maar vindt ze het niet echt nodig om dat er specifiek bij te vermelden. laughcry

Haha, dat weet ik, maar het stond gewoon grappig zo Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare gewoontes?  - Pagina 3 Empty Re: Rare gewoontes?

Bericht  SoGood ma 22 aug 2011 - 23:50

Parisienne schreef:Bij mij moeten toiletrollen ook altijd met de goede kant naar voren hangen, dus het losse velletje moet aan de voorkant zitten. Als ik dit waar dan ook verkeerd zie draai ik het eigenlijk ook altijd om!

Heb nog iets raars. Ik heb bij elke dag van de week een bepaalde kleur in mijn gedachten. Weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, maar als ik bijvoorbeeld een dag noem of in gedachten neem, zie ik die dag als een bepaalde kleur. Maandag: grijs/grauw, dinsdag: oranje, woensdag: bruin, donderdag: donkerbruin, vrijdag: rood, zaterdag: lichtblauw/ijsblauw, zondag: zwart/bruin. Zo apart! Heb dit echt al jáááren zo, ook precies dezelfde kleuren, zonder enige verklaring Embarassed

Haha, dat heb ik met letters. Sommige letters vind ik vrouwelijk, andere mannelijk. Rolling Eyes
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare gewoontes?  - Pagina 3 Empty Re: Rare gewoontes?

Bericht  Susan di 23 aug 2011 - 0:06

Sogood schreef:
Parisienne schreef:Bij mij moeten toiletrollen ook altijd met de goede kant naar voren hangen, dus het losse velletje moet aan de voorkant zitten. Als ik dit waar dan ook verkeerd zie draai ik het eigenlijk ook altijd om!

Heb nog iets raars. Ik heb bij elke dag van de week een bepaalde kleur in mijn gedachten. Weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, maar als ik bijvoorbeeld een dag noem of in gedachten neem, zie ik die dag als een bepaalde kleur. Maandag: grijs/grauw, dinsdag: oranje, woensdag: bruin, donderdag: donkerbruin, vrijdag: rood, zaterdag: lichtblauw/ijsblauw, zondag: zwart/bruin. Zo apart! Heb dit echt al jáááren zo, ook precies dezelfde kleuren, zonder enige verklaring Embarassed

Haha, dat heb ik met letters. Sommige letters vind ik vrouwelijk, andere mannelijk. Rolling Eyes

Google maar eens op synesthesie, volgens mij valt dit daar ook onder.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare gewoontes?  - Pagina 3 Empty Re: Rare gewoontes?

Bericht  Thunder di 23 aug 2011 - 0:07

Zwoesj schreef:Ik kan niet normaal tot 5 tellen op mijn vingers.. Ik doe de 4 afwijkend, mijn ringvinger gaat dan niet omhoog, maar mijn pink wel.. Nog nooit eerder iemand anders dat ook zo zien doen
Ik doe dat ook zo!

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare gewoontes?  - Pagina 3 Empty Re: Rare gewoontes?

Bericht  Nora di 23 aug 2011 - 0:37

Parisienne schreef:Bij mij moeten toiletrollen ook altijd met de goede kant naar voren hangen, dus het losse velletje moet aan de voorkant zitten. Als ik dit waar dan ook verkeerd zie draai ik het eigenlijk ook altijd om!

Heb nog iets raars. Ik heb bij elke dag van de week een bepaalde kleur in mijn gedachten. Weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, maar als ik bijvoorbeeld een dag noem of in gedachten neem, zie ik die dag als een bepaalde kleur. Maandag: grijs/grauw, dinsdag: oranje, woensdag: bruin, donderdag: donkerbruin, vrijdag: rood, zaterdag: lichtblauw/ijsblauw, zondag: zwart/bruin. Zo apart! Heb dit echt al jáááren zo, ook precies dezelfde kleuren, zonder enige verklaring Embarassed

Is dit ook niet van de kleuterschool? Mijn broertje zat namelijk in groep één en dan was maandag de rode dag, dinsdag de blauwe enz. Hij had het dus altijd over groene dagen en paarse dagen ipv woensdag en donderdag.
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare gewoontes?  - Pagina 3 Empty Re: Rare gewoontes?

Bericht  JustMeDaan di 23 aug 2011 - 7:08

Rataplan schreef:
Zwoesj schreef:Ik kan niet normaal tot 5 tellen op mijn vingers.. Ik doe de 4 afwijkend, mijn ringvinger gaat dan niet omhoog, maar mijn pink wel.. Nog nooit eerder iemand anders dat ook zo zien doen
Ik doe dat ook zo!

Ik ook! Ik kan het ook niet anders, heeft volgens mij ook met de lengte van je pezen te maken, de een kan het wel, de ander niet.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare gewoontes?  - Pagina 3 Empty Re: Rare gewoontes?

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 7:35

Ik eet m&m's altijd per tweetal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare gewoontes?  - Pagina 3 Empty Re: Rare gewoontes?

Bericht  Shisha di 23 aug 2011 - 7:53

Youandi schreef:Ik eet m&m's altijd per tweetal.

Ik eet ze altijd per kleur. Ik begin altijd met degene waarvan ik het minste in mijn hand heb.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare gewoontes?  - Pagina 3 Empty Re: Rare gewoontes?

Bericht  nina di 23 aug 2011 - 9:48

Shisha schreef:
Youandi schreef:Ik eet m&m's altijd per tweetal.
Ik eet ze altijd per kleur. Ik begin altijd met degene waarvan ik het minste in mijn hand heb.
En ik zorg er altijd voor dat ik van alle kleuren even veel heb.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare gewoontes?  - Pagina 3 Empty Re: Rare gewoontes?

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 9:58

Pippa schreef:
Susan schreef:
Pippa schreef:Maura, ik was meestal eerst mijn handen nadat ik naar de wc ben geweest laughcry

Misschien doet zij dat ook wel, maar vindt ze het niet echt nodig om dat er specifiek bij te vermelden. laughcry

Haha, dat weet ik, maar het stond gewoon grappig zo Very Happy

Laughing

Ik vertelde toch ook niet dat ik mijn broek omhoog trek. :P Kan wel vertellen wat we allemaal zoal doen na een toiletbezoek, maar of het nu zo interessant is om te vermelden. Of smakelijk. :P Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare gewoontes?  - Pagina 3 Empty Re: Rare gewoontes?

Bericht  Mida4you di 23 aug 2011 - 10:04

Ik moet altijd voordat ik wegga de koelkast en de vriezer 1 keer aandrukken. Omdat het 1 keer is voorgekomen dat de vriezer is open blijven staan. Dit doe ik al jaren! Ook als ik vreselijke haast heb doe ik het nog.

Ik moet ook altijd 2x mijn wekker checken voordat ik ga slapen. Echt 2x, niet meer en niet minder :P

Ik zal er vast nog wel meer hebben maar kan er zo niet meer bedenken.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare gewoontes?  - Pagina 3 Empty Re: Rare gewoontes?

Bericht  Toet di 23 aug 2011 - 12:04

Shisha schreef:
Youandi schreef:Ik eet m&m's altijd per tweetal.

Ik eet ze altijd per kleur. Ik begin altijd met degene waarvan ik het minste in mijn hand heb.

Ik eet ze ook op kleur. Het liefst gooi ik het hele zakje op tafel, leg alle kleurtje bij elkaar en eet ze dan kleur voor kleur op.
Dat doe ik ook bij chips/nootjes met verschillende vormen. Volgens de orthopedagoog op mijn werk geeft het een gevoel van veiligheid, ergens de controle over hebben. :P
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare gewoontes?  - Pagina 3 Empty Re: Rare gewoontes?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum