Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe oud en hoeveel woorden?

+13
Darius
Printje
Tania
sheila123
pindaatje
Rouge
Thunder
Filoria
Susan
mauwmauw
PapillonRose
Annemie
loesje
17 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 3 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Susan zo 21 aug 2011 - 8:20

Mama_van2 schreef:Ze heeft echt goed en bewust geproken, maar sinds een paar maanden praat ze niet meer, alleen nog papa. Daar maak ik mezelf weleens zorgen over, ze lijkt het wel vergeten te zijn.

Wat vervelend dat je je nu weer zoveel zorgen maakt en dat het weer zo tegenzit allemaal. hug
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 3 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Printje zo 21 aug 2011 - 8:23

Hele dikke knuffel Mamav2, wat ontzettend vervelend allemaal!! Hopelijk knapt jullie meisje snel weer op.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 3 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 8:24

Dank je Susan. Je weet helaas hoe het is om je zorgen te maken over taalgebied en autisme. M.ara haar aanlegstoornis zit tenslotte net naast het centrum van autisme. De kans waarop autisme bij haar verder ontwikkeld is in het WKZ in Utrecht geschat op 60%. Nu ze al een paar maanden niet meer praat, behalve papa, maak ik mezelf toch steeds meer zorgen. Het lijkt wel alsof ze het praten 'vergeten' is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 3 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Thunder zo 21 aug 2011 - 8:24

Alles bij elkaar heeft dit zo'n 3 maanden in beslag genomen. Ik hoop echt dat 8 september alles binnen is, maar dat zal wel niet, want we moesten later bloedprikken ivm verkoudheid. Ik heb geen idee wat we kunnen verwachten, het kan van alles zijn, maar er kan ook net zo goed niks mis zijn. Toch heb ik wel zo'n gevoel dat er wat mis is. Ik bedoel: een trage groei, trage ontwikkeling en motorisch achter, het zouden veel achterstanden zijn voor een gezond kind. Maar goed, laten we niet op de zaken vooruit lopen.


Laatst aangepast door Rataplan op zo 21 aug 2011 - 8:26; in totaal 1 keer bewerkt

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 3 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 8:25

Sterkte Rataplan, ik hoop dat 8 september alle uitslagen binnen zullen zijn, ik zal aan jullie denken hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 3 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 8:26

Rataplan schreef:
Mama_van2 schreef:
Rataplan schreef:De mijne loopt zowel met taal als motorisch achter. Hij is 23 maanden, maar loopt ook nog niet.

Wanneer krijgen jullie de uitslagen ?

Hopelijk in september. Duurt lang voordat het binnen is, deze keer hebben we o.a. DNA, chromosomen en stofwisselingsziekten onderzoek.
hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 3 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Printje zo 21 aug 2011 - 8:26

Rataplan schreef:Alles bij elkaar heeft dit zo'n 3 maanden in beslag genomen. Ik hoop echt dat 8 september alles binnen is, maar dat zal wel niet, want we moesten later bleodprikken ivm verkoudheid. Ik heb geen idee wat we kunnen verwachten, het kan van alles zijn, maar er kan ook net zo goed niks mis zijn. Toch heb ik wel zo'n gevoel dat er wat mis is. Ik bedoel: een trage groei, trage ontwikkeling en motorisch achter, het zouden veel achterstanden zijn voor een gezond kind. Maar goed, laten we niet op de zaken vooruit lopen.

Pff wat een spanning ook voor jullie zeg! Maar die onderzoeken zijn afgenomen op basis dat hij achterloopt begrijp ik? Ben benieuwd of er idd iets uitkomt maar echt, ik wil je geen valse hoop geven, maar sommige kinderen hebben gewoon meer tijd nodig.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 3 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 8:27

Ik vind ook dat mijn zoontje weinig praat voor zijn leeftijd. Hij maakt zich nu nog grotendeels duidelijk door te wijzen en ' ush' te roepen.
Hij slist ook. Maar ik maak me vooralsnog niet echt zorgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 3 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Thunder zo 21 aug 2011 - 8:28

Mv2, jij ook een dikke hug

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 3 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Printje zo 21 aug 2011 - 8:29

Jongetjes zijn over het algemeen sowieso wat langzamer in ontwikkeling als meisjes. Dus Storm dat kan het natuurlijk ook gewoon zijn, ik zou me idd geen zorgen maken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 3 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 8:30

Printje schreef:Jongetjes zijn over het algemeen sowieso wat langzamer in ontwikkeling als meisjes. Dus Storm dat kan het natuurlijk ook gewoon zijn, ik zou me idd geen zorgen maken.
Ik denk idd dat hij gewoon vrij laat is met praten, want hij is motorisch wel heel sterk (rennen,springen,overal op klimmen, liedjes nadoen etc etc)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 3 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Printje zo 21 aug 2011 - 8:31

Storm schreef:
Printje schreef:Jongetjes zijn over het algemeen sowieso wat langzamer in ontwikkeling als meisjes. Dus Storm dat kan het natuurlijk ook gewoon zijn, ik zou me idd geen zorgen maken.
Ik denk idd dat hij gewoon vrij laat is met praten, want hij is motorisch wel heel sterk (rennen,springen,overal op klimmen, liedjes nadoen etc etc)

Ik vind mijn zoontje motorisch dan weer juist wat langzamer... hij kan alles wel 'netjes' op tijd maar ik merk gewoon dat hij zichzelf meer ontwikkeld op taalgebied dan op motorisch gebied. Ik denk dat het ene kind zich op het ene gebied eerder ontwikkelen en het andere kind weer op een ander gebied.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 3 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Thunder zo 21 aug 2011 - 8:32

Printje: Nee, niet alleen op basis van het achter lopen. Hij heeft veel meer klachten. We kwamen in het ziekenhuis toen hij 14 maanden was, nu we bijna een jaar verder zijn komen deze achterstanden aan het licht.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 3 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Printje zo 21 aug 2011 - 8:33

Aha heel erg veel sterkte dan met het afwachten vd uitslag en hopelijk valt het allemaal mee!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 3 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 8:34

Ik vraag me eigenlijk af wanneer ik weer naar het consultatiebureau moet, dat is alweer een hele poos geleden. Dan kaart ik het meteen even aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 3 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Printje zo 21 aug 2011 - 8:35

Is dat niet met 2 jaar ongeveer? Wij hoefden de 18 maanden afspraak niet maar moesten terugkomen met ik dacht 2 jaar?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 3 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 8:36

Rataplan en Mamavan2, dikke knuffel voor jullie allebei hug


Mijn dochter (wordt volgende maand 2) heeft een hele grote woordenschat, ik heb het nooit bijgehouden maar ze praat gewoon vloeiend dus het zouden teveel woorden zijn om te tellen. Wel articuleert ze niet alles even goed. Maar zij maakt echt praatjes met mensen en die mensen kunnen haar dan ook verstaan, heel grappig. Ze zegt ook "ik" als ze zichzelf bedoelt (soms wel jij) en "jij" als ze iemand anders bedoelt, dat deed onze zoon sowieso veel later. Motorisch is zij niet meer achter maar ze liep wel vrij laat en kruipen, zitten e.d. ook.

Mijn zoon had ook een flinke woordenschat maar die praatte nog niet in zulke lange zinnen als mijn dochter doet op deze leeftijd.

Storm CB is met ong 2 jaar. Krijg je een brief van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 3 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 8:41

Rataplan en mama_van_2 hug

Storm: idd met 2 jaar krijg je weer een oproep !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 3 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  juffie001 zo 21 aug 2011 - 8:44

hug Mama_van_2 en Rataplan!
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 3 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  maiadebij zo 21 aug 2011 - 8:56

N zei rond zijn 2e jaar misschien 10 woordjes, pas nu (2 jr 8 mnd) komt er echt schot in en zitten we denk ik tussen de 70 en 90 woordjes. Hij zei z'n eerste woordjes rond 20 maanden.

J is 11 maanden en zegt mama, die, ja, tietie, (de koe zegt) boe, boemboem (ik zei tegen N 'pas op hoor op de trap, anders val je naar beneden boemerdeboem') dat laatste zei ze dus na Very Happy

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 3 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 9:01

Mijn zoon is 2 jaar en 5 maanden. Hij kan hele gesprekken hebben over van alles en nog wat en dan vooral over dino's of treinen. Mensen verstaan hem ook heel goed. Sinds een paar weken zegt hij de R heel duidelijk. Dat klinkt wel een beetje maf. Trrrrrrrrrrrrrrrein,trrrrrrrrrrrrrouwens. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 3 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 9:10

Och jeetje mama van 2, wat naar om te lezen van Mara.Sad Kunnen ze nu iets voor haar doen (meer medicatie o.i.d.)? Heel veel sterkte in ieder geval!hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 3 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  pantuf zo 21 aug 2011 - 9:23

1.5 en zegt ongeveer 45 woorden (uit mijn hoofd even geteld). Ook begint ze nu met 2 woordjes achter elkaar.
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 3 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 9:30

Mijn dochter is bijna 2 en ik heb geen idee hoeveel woorden zij weet. Dat zijn er echt teveel om te tellen. Ze maakt hele zinnen, soms wel van 5 of 6 woorden. Er komen ook woorden als eigenlijk en trapleuning voorbij, en eergisteren vroeg ze: Dat is een dennenboom, toch? Daar stond ik ook wel even van te kijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 3 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 9:36

freakielief schreef:Och jeetje mama van 2, wat naar om te lezen van Mara.Sad Kunnen ze nu iets voor haar doen (meer medicatie o.i.d.)? Heel veel sterkte in ieder geval!hug

Bedankt voor alle hug Very Happy jullie zijn lief !

Freakylief, m.ara is sinds vrijdag opgehoogd met 1 medicijn, haar andere medicijnen blijven zo staan, ze bleek vrijdag al een tijdje overgedoseerd te zitten voor haar leeftijd. Ze zit op de dosering van een kind van 8. Met dat ene medicijn kunnen ze nog een beetje omhoog. Het is nu afwachten of het aan gaat slaan. Morgen moeten we bellen hoe het weekend thuis is gegaan. Ze hebben op de EEG nu gelukkig weer alleen rechts gezien, de neuroloog ging deze week, als het niet aan zal slaan, weer overleggen met hun professor met de oog op een mogelijke hersenoperatie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 3 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum