Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe oud en hoeveel woorden?

+13
Darius
Printje
Tania
sheila123
pindaatje
Rouge
Thunder
Filoria
Susan
mauwmauw
PapillonRose
Annemie
loesje
17 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 2 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 6:54

Ze zeggen toch ook als je heel snel loopt dat je last van o-benen hebt. Ook een fabeltje volgens mij

Of niet Susan? Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 2 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Susan zo 21 aug 2011 - 6:57

Volgens mij heb ik geen O-benen. Mijn oma scheen echt heel erg extreem vroeg te lopen, maar die heeft ook geen O-benen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 2 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 7:14

Susan schreef:Yrsa verdeelt haar energie wel redelijk gelijk over alle ontwikkelingsgebieden, ik denk wel dat ze op dit moment motorisch iets sterker is, ze kan heel goed klimmen, goed bouwen met blokken en Duplo en ook heel goed dansen, ze is heel ritmisch.

Ik vraag me alleen altijd af of waar je als dreumes sterk in bent ook per se iets zegt over waar je later sterk in bent. Ik liep met 10 maanden, maar om nou te zeggen dat ik nu als volwassene motorisch zo geweldig ben, nee.

Ik heb het idee dat dit bij D. wel zo is. Goede taalvaardigheden en slechte motoriek komt bij mij in de hele familie voor. Ik heb zelf als kind therapie gehad omdat ik op heel late leeftijd nog geeneens een bal kon overgooien (dat was echt op de lagere school al Rolling Eyes ). Nu ben ik nog steeds onhandig, ik fiets 's winters bijvoorbeeld bijna nooit, want als er ergens ook maar 1 cm2 ijs ligt, lig ik al naast mijn fiets.

Dus ik heb wel zo'n idee dat het bij mijn dochter ook een voorbode is van bovenstaande smile. Maar dat geldt natuurlijk niet voor elk kind in elk geval. Ik heb een vriendin die pas met praten begon toen ze drie was of zo en uiteindelijk met heel mooie cijfers voor Engels en Nederlands van het VWO is gekomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 2 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  sheila123 zo 21 aug 2011 - 7:17

Mijn dochter is 2 en zegt echt een heleboel. Kan heel goed met haar praten. Ze was er vroeg bij met de taal. Met 7 maanden kwamen haar eerste woordjes al. Grove moteriek was ze wel wat later mee.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 2 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Susan zo 21 aug 2011 - 7:21

Ik had een 9 voor Nederlands en een 8 voor Engels op mijn eindexamen VWO, maar ik weet eigenlijk niet hoe vlot ik was met praten. Ik liep zeker niet achter, maar ik geloof ook niet dat ik extreem snel was. Wel met lezen en schrijven trouwens.

Bij Yrsa heb ik wel het idee dat ik er weinig over kan zeggen, door de taalproblemen van Ezra ligt er bij ons best een druk op leren praten en ik denk dat zij dat ook wel voelt, dat ik soms heel benauwd ben daarin en er veel te veel over nadenk en me onzeker voel over mijn eigen kwaliteiten als het gaat om het stimuleren van taal (terwijl ik intussen wel weet dat het niet mijn schuld is dat Ezra een taalachterstand heeft, maar toch is het moeilijk om die zelfverzekerdheid terug te vinden). Nu ze opeens vrij snel vooruit gaat, wordt het voor mij ook makkelijker, maar ik denk wel dat het in haar geval echt heel goed zal zijn als ze straks naar de peuterspeelzaal gaat.

Het zou wel leuk voor haar zijn als ze later nog steeds goed kan dansen. Dat zal ze dan niet van mij hebben, daarin ben ik zelf een lompe hark.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 2 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 7:23

Indy was met praten onwijs snel met 1,5 maakte ze zinnetjes van 3-4 woorden. Merle daar en tegen zegt;
mama, papa, koe, boe, inken (drinken), laar (klaar), inny (indy) paad (paard) dies (diesel = hond van mijn ouders) en DIEEEEEEEE alles is DIEEEEEEEE

verder kan ze opa en oma zeggen maar dat heeft ze een keer of 3 gedaan en nu zegt ze dat al maanden niet meer... :-)

Ik moet van mezelf ook erg goed opletten dat ik merle niet met indy vergelijk qua praten want dat is niet bij te benen... soms voelt het alsof ze traag is, maar indy was gewoon snel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 2 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Tania zo 21 aug 2011 - 7:24

Mijn zoontje is 15 maanden en zegt:
papa, mama, bumba, nijntje, kindje, eendje, hai/hoi, ja, nee, drie, bah, die, bal, en als ik wat zeg probeert hij het altijd na te zeggen maar die woorden gebruikt hij nog niet zelf.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 2 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Susan zo 21 aug 2011 - 7:27

BeeGee schreef:Indy was met praten onwijs snel met 1,5 maakte ze zinnetjes van 3-4 woorden. Merle daar en tegen zegt;
mama, papa, koe, boe, inken (drinken), laar (klaar), inny (indy) paad (paard) dies (diesel = hond van mijn ouders) en DIEEEEEEEE alles is DIEEEEEEEE

Merle is toch nog geen jaar, of ben ik nou in de war?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 2 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Printje zo 21 aug 2011 - 7:34

Ons mannetje is 1,5 jaar en ik kan niet meer bijhouden wat hij allemaal kan zeggen. Hij maakt sinds een week of 2-3 ook soms zinnetjes van 2 woordjes zoals mama titten (mama zitten)?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 2 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 7:38

Susan schreef:
BeeGee schreef:Indy was met praten onwijs snel met 1,5 maakte ze zinnetjes van 3-4 woorden. Merle daar en tegen zegt;
mama, papa, koe, boe, inken (drinken), laar (klaar), inny (indy) paad (paard) dies (diesel = hond van mijn ouders) en DIEEEEEEEE alles is DIEEEEEEEE

Merle is toch nog geen jaar, of ben ik nou in de war?

jawel hoor :-) ruim 20 maanden..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 2 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Susan zo 21 aug 2011 - 7:47

BeeGee schreef:
Susan schreef:
BeeGee schreef:Indy was met praten onwijs snel met 1,5 maakte ze zinnetjes van 3-4 woorden. Merle daar en tegen zegt;
mama, papa, koe, boe, inken (drinken), laar (klaar), inny (indy) paad (paard) dies (diesel = hond van mijn ouders) en DIEEEEEEEE alles is DIEEEEEEEE

Merle is toch nog geen jaar, of ben ik nou in de war?

jawel hoor :-) ruim 20 maanden..

Oh, ik dacht altijd dat Indy een jaar jonger was dan Yrsa, maar dan schelen ze maar twee maanden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 2 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Darius zo 21 aug 2011 - 7:58

Susan schreef:
BeeGee schreef:
Susan schreef:
BeeGee schreef:Indy was met praten onwijs snel met 1,5 maakte ze zinnetjes van 3-4 woorden. Merle daar en tegen zegt;
mama, papa, koe, boe, inken (drinken), laar (klaar), inny (indy) paad (paard) dies (diesel = hond van mijn ouders) en DIEEEEEEEE alles is DIEEEEEEEE

Merle is toch nog geen jaar, of ben ik nou in de war?

jawel hoor :-) ruim 20 maanden..

Oh, ik dacht altijd dat Indy een jaar jonger was dan Yrsa, maar dan schelen ze maar twee maanden.

Volgens mij bedoel je nu dat Merle twee maanden scheelt met Yrsa?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 2 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Darius zo 21 aug 2011 - 8:00

Toen Laurens 1 jaar was en 8 maanden ben ik elke maand een lijst gaan bijhouden met de woordjes die hij kent. Drie maanden later zat hij boven de 50 woorden en ging hij ook nog eens naar de 2-4 groep van de creche en toen is het echt heel hard gegaan. Hij maakt nu twee-drie-vier woordzinnen.

Wel grappig dat veel jonge kindjes al vrij snel 'bumba' kunnen zeggen!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 2 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Thunder zo 21 aug 2011 - 8:00

De mijne loopt zowel met taal als motorisch achter. Hij is 23 maanden, maar loopt ook nog niet.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 2 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 8:02

Rataplan schreef:De mijne loopt zowel met taal als motorisch achter. Hij is 23 maanden, maar loopt ook nog niet.

Wanneer krijgen jullie de uitslagen ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 2 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Tania zo 21 aug 2011 - 8:04

Mamavan2; Hoe is het nu met M.ara? Ze had laatst weer een insult gehad toch, is het daarbij gebeleven of heeft ze het nu weer vaker gehad?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 2 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 8:06

Ik heb Senna haar ikke boek er eens bijgepakt. Met haar eerste verjaardag zei ze 33 woorden, bewust. Na haar eerste verjaardag ging ze zinnen maken van 2 a 3 woordjes. S.enna was ook ontzettend snel met praten, mensen waren altijd verbaasd over haar woordenschat. Ze heeft ook nooit 'verkeerd' gesproken, zoals paard, was meteen paard, doei, was meteen doei etc. ze maakte nooit andere woordenspelingen. M.ara daarin tegen loopt ontzettend 'achter', al valt dat natuurlijk niet met elkaar te vergelijken. Ze heeft echt goed en bewust geproken, maar sinds een paar maanden praat ze niet meer, alleen nog papa. Daar maak ik mezelf weleens zorgen over, ze lijkt het wel vergeten te zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 2 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 8:08

Tania schreef:Mamavan2; Hoe is het nu met M.ara? Ze had laatst weer een insult gehad toch, is het daarbij gebeleven of heeft ze het nu weer vaker gehad?

Toevallig hebben we net het weekend en vrijdag in het ziekenhuis doorgebracht. Ze heeft sinds vrijdag weer heftige aanvallen. Vrijdag 8 keer, gisteren 12 aanvallen en vandaag 13 grotere aanvallen. Ze heeft een hersenfilmpje gehad en daarop in de epilepsie weer volop aanwezig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 2 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Thunder zo 21 aug 2011 - 8:09

Mama_van2 schreef:
Rataplan schreef:De mijne loopt zowel met taal als motorisch achter. Hij is 23 maanden, maar loopt ook nog niet.

Wanneer krijgen jullie de uitslagen ?

Hopelijk in september. Duurt lang voordat het binnen is, deze keer hebben we o.a. DNA, chromosomen en stofwisselingsziekten onderzoek.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 2 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 8:11

Susan schreef:
Oh, ik dacht altijd dat Indy een jaar jonger was dan Yrsa, maar dan schelen ze maar twee maanden.

Denk dat je idd de namen door elkaar haalt :-) Indy is net 4 geworden en Merle is van 12 dec 2009

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 2 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 8:12

Spannend zeg ! Wachten duurt zeker lang, te lang soms. Wij hebben vorig jaar ook 2 keer 6 weken moeten wachten op de uitslag van het stofwisselings onderzoek. Welke uitslagen hebben jullie al wel binnen gekregen ? Zenuwslopend hoor, het in bijna September, kan me indenken dat jullie heel zenuwachtig moeten zijn. Heb je zelf enig idee ?

Tania, dank je ! Het is inderdaad vreselijk om te zien, helemaal nu ze 1,5 is. Ze begrijpt min of meer wat er gebeurd, en ze wordt dan heel angstig net voordat ze weg valt.


Laatst aangepast door Mama_van2 op zo 21 aug 2011 - 8:15; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 2 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Tania zo 21 aug 2011 - 8:12

Mama_van2 schreef:
Tania schreef:Mamavan2; Hoe is het nu met M.ara? Ze had laatst weer een insult gehad toch, is het daarbij gebeleven of heeft ze het nu weer vaker gehad?

Toevallig hebben we net het weekend en vrijdag in het ziekenhuis doorgebracht. Ze heeft sinds vrijdag weer heftige aanvallen. Vrijdag 8 keer, gisteren 12 aanvallen en vandaag 13 grotere aanvallen. Ze heeft een hersenfilmpje gehad en daarop in de epilepsie weer volop aanwezig.

Oh wat vervelend, het ging net zo goed. Dat zijn er ook wel meteen weer heel veel. Echt, het lijk me zo verschrikkelijk om je kindje zo te moeten zien. Sterkte! hug

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 2 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Susan zo 21 aug 2011 - 8:15

Oh ja, ik bedoel inderdaad Merle.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 2 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Susan zo 21 aug 2011 - 8:16

Yrsa zegt trouwens geen Bumba, want daar kijken ze momenteel niet veel naar, ze zegt wel Mee Mimmy (Mega Mindy) want daar is Ezra gek op.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 2 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  juffie001 zo 21 aug 2011 - 8:17

mijn zoontje is bijna 2 en zegt zo'n 8 a 10 woorden. Niet erg veel dus, maar begrijpt heel veel van wat ik zeg en vraag.
vanmiddag zaten we buiten en zijn fiets was nat, ik vroeg hem even een handdoek van binnen te pakken en dan doet hij dat ook netjes. Ik blijf er altijd een beetje verbaasd van kijken dat hij me zo goed begrijpt (ik denk juist omdat hij zo weinig verstaanbaars zegt, je er ook sneller vanuit gaat dat hij dingen niet goed begrijpt)
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe oud en hoeveel woorden? - Pagina 2 Empty Re: Hoe oud en hoeveel woorden?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum