Kraammand
+8
piertje
Michje1985
Filoria
Susan
sheila123
chipa
yes1984
TukTuk
12 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Kraammand
De moeder van mijn oppaskindjes is in september uitgerekend, en wil graag een kraammand maken..
Heeft er iemand nog leuke ideeën? Het geslacht is nog niet bekend, plus dat ze al 2 kinderen hebben, dus wil ook geen dingen kopen die ze waarschijnlijk al zullen hebben!
Het mag niet al te duur worden, want ik wil ook nog wat kopen voor mijn 2 oppaskindjes (maar wat?! ) (Zit op dit moment nogal krap, daarom wil ik graag het een beetje betaalbaar houden)
Dus de vraag voor de moeders, die 2 of meer kindjes hebben : wat vonden jullie leuk om te krijgen als kraam kadootje bij de 2de (of 3de?)
Ik wil er sowieso een tegoedbon in doen voor een avondje oppassen
Heeft er iemand nog leuke ideeën? Het geslacht is nog niet bekend, plus dat ze al 2 kinderen hebben, dus wil ook geen dingen kopen die ze waarschijnlijk al zullen hebben!
Het mag niet al te duur worden, want ik wil ook nog wat kopen voor mijn 2 oppaskindjes (maar wat?! ) (Zit op dit moment nogal krap, daarom wil ik graag het een beetje betaalbaar houden)
Dus de vraag voor de moeders, die 2 of meer kindjes hebben : wat vonden jullie leuk om te krijgen als kraam kadootje bij de 2de (of 3de?)
Ik wil er sowieso een tegoedbon in doen voor een avondje oppassen
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Kraammand
Misschien even naar de Action, Zeeman en Wibra.
Ze hebben daar soms hele leuke spulletjes voor kleine prijsjes!
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
yes1984 schreef:Misschien even naar de Action, Zeeman en Wibra.
Ja dat was ik sowieso wel van plan, maar ik vraag me juist af wat leuk is om te krijgen als je al een kindje of 2 kindjes hebt.. Veel spullen zullen ze dus wel al hebben zeg maar:)
TukTuk- Ratel
Wij kregen een luiertaart/kraammand. Soort combi zeg maar. Luiers zijn altijd welkom en verder rompertjes en shirtjes kun je niet genoeg hebben ook al heb je al een kindje (s)
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Een nieuw setje kleertjes is altijd leuk.
Verder een boekje
Wat luiers
Een potje voor de eerste haarlok/tandjes
Verder een boekje
Wat luiers
Een potje voor de eerste haarlok/tandjes
Gast- Gast
Ik vond kleertjes krijgen erg leuk ook al was het weer een meisje mss is het toch ook een ideetje om er wat leuks voor de mama bij te doen. Een lekkere douchegel of bodylotion. Of een leuk tijdschrift en dan een gewone en niet over zwanger/baby's. Oh ja en bij de action hebben ze wel van die kleine canvasjes en verf om dan een hand en voetafdrukje te maken. Werkt beter als dat harde klei. Ik heb dat tot 2x toe gehad. Eerste keer mislukt en het setje dat ik nu heb gehad ga ik niet eens proberen. Maar goed. Inspiratie genoeg toch? En anders is een Sophietje erbij erg leuk
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Hebben ze nu twee kinderen van hetzelfde geslacht? In dat geval zou ik wachten tot de baby er is en als het dan een kindje van het andere geslacht is zou ik me lekker uitleven op een kraammand speciaal voor een jongetje of juist een meisje. Toen Yrsa kwam vond ik het geweldig om jurkjes en roze dingetjes te krijgen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Bedankt voor jullie reacties Ik dacht eerder zelf dat kleertjes misschien niet leuk zouden zijn, maar merk nu dat jullie het toch leuk vinden! Wacht dan nog even af tot na de geboorte daarmee, ze hebben nu 2 meiden, en vind het wel leuk om kleertjes te kopen die of echt heel meisjes achtig zijn of heel stoer jongens achtig
TukTuk- Ratel
Ja hoor, kleertjes zijn sowieso leuk om te krijgen. Verder... boxspeeltjes, badspeeltjes, kartonnen boekjes, sokjes, et cetera.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Hebben ze nu twee kinderen van hetzelfde geslacht? In dat geval zou ik wachten tot de baby er is en als het dan een kindje van het andere geslacht is zou ik me lekker uitleven op een kraammand speciaal voor een jongetje of juist een meisje. Toen Yrsa kwam vond ik het geweldig om jurkjes en roze dingetjes te krijgen.
Ja precies, daar zat ik nu ook aan te denken idd! Ze hebben nu 2 meiden, dus mocht het een jongen worden vindt ik het ook wel wat makkelijker denk ik, omdat je dan idd echt jongens spulletjes kan kopen en dus niet zo het risico loopt dat ze het al hebben (tenzij ze het van iemand anders krijgen)
Tnx voor de tip!
TukTuk- Ratel
Ja, ik dacht toen zelf dat ik het niet nodig vond voor een pasgeboren baby, dat ik de (overwegend unisex) kleertjes die ik nog had liggen ook prima vond, maar ze had één roze pakje en dat vond ik toen zo leuk dat mijn moeder in mijn kraamweek nog speciaal de stad in is gegaan om meer roze kleertjes te halen.
Susan- Lady Post-a-lot
Een potje voor de eerste tandjes vind ik helemaal niet leuk. Kinderen wisselen pas op basisschoolleeftijd, en tegen die tijd ben ik zo'n klein potje allang kwijtgeraakt :sSnoepy87 schreef:Een potje voor de eerste haarlok/tandjes
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Mijn schoonzusje heeft een memorybox gemaakt. Ze had er op internet gezien, maar was 7 weken levertijd, ze heeft een houten doosje gekocht, en daar met blauwe en zilvere verf opgeverfd, zijn naam en geboortedatum staat erop, heel leuk! Daar kunnen we alle dingetjes in doen die we van hem willen bewaren... ik heb uit het ziekenhuis allemaal draadjes en plakkers en navelklemmetje en zo meegekregen. Dat kan er allemaal in.
Verder vind ik het leuk om kleine kleertjes te krijgen... iedereen geeft grotere maten en ons mannetje is juist heel klein. Ik had zelf enkele pakjes in 50, maar bijna niks. Ik vond het leuk toen ik (na de geboorte) twee pakjes in 44 kreeg. Had hij ook iets wat hem goed past.
Verder vind ik het leuk om kleine kleertjes te krijgen... iedereen geeft grotere maten en ons mannetje is juist heel klein. Ik had zelf enkele pakjes in 50, maar bijna niks. Ik vond het leuk toen ik (na de geboorte) twee pakjes in 44 kreeg. Had hij ook iets wat hem goed past.
Gast- Gast
Bij action voor 1,79 een boek over het 1e levensjaar, om alle herinneringen in op te schrijven.
0,98 lotiondoekjes Huggies
voor 2,79 leuke broekjes bij Action voor het begin om in bedje aan te hebben
0,99 leuke kleine kartonnen boekjes van Tip de Muis
2,49 Vanish Hygiëne met een knipoog natuurlijk maar dat kom je altijd te kort.
En dan wat leuke mini's erin voor de mama en eventueel heb je nu bij Trekpleister een boek van Daphne Deckers over zwanger zijn en mama worden de eerste jaren voor 3,98
0,98 lotiondoekjes Huggies
voor 2,79 leuke broekjes bij Action voor het begin om in bedje aan te hebben
0,99 leuke kleine kartonnen boekjes van Tip de Muis
2,49 Vanish Hygiëne met een knipoog natuurlijk maar dat kom je altijd te kort.
En dan wat leuke mini's erin voor de mama en eventueel heb je nu bij Trekpleister een boek van Daphne Deckers over zwanger zijn en mama worden de eerste jaren voor 3,98
Michje1985- Fluisteraar
- Aantal berichten : 71
Punten : 84
Registratiedatum : 04-07-11
Ik heb een lijstje van de ikea gekregen met daarin ons geboortekaartje (kun je pas na de geboorte erin doen natuurlijk).
Het is een fotolijstje waar ruimte zit tussen het kaartje en het glas. Hierin zaten roze muisjes.
Ik kreeg dit van m'n schoonzusje, erg leuk!
Het is een fotolijstje waar ruimte zit tussen het kaartje en het glas. Hierin zaten roze muisjes.
Ik kreeg dit van m'n schoonzusje, erg leuk!
piertje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10
Even een up, het is weer een meisje geworden, dus ik kan eindelijk echt opzoek naar leuke kadootjes !
Iemand nog tips wat leuk is voor een meisje?
Iemand nog tips wat leuk is voor een meisje?
TukTuk- Ratel
in welke prijscategorie zit je te denken? Misschien leren babyslofjes in een wat groter maatje (m). In het kleinste maatje droeg onze dochter nog geen slofjes, maar voor de winter zijn leren slofjes misschien wel fijn. Gepersonaliseerde dingen zoals een slabber met naam, een bedrukt rompertje of shirtje (zelf doen met flockfolie? zie het knutseltopic)
Gast- Gast
Rond de 30 euro totaal Leren slofjes zijn wel een leuk idee! Maar weet niet of ze daar op zo'n jonge leeftijd al iets aan hebben? Denk ik meer zodra ze gaan kruipen/lopen..
Iets zelf maken is idd wel leuk! Zal eens in dat andere topic kijken voor dat folie:) Tnx voor de tips!
Iets zelf maken is idd wel leuk! Zal eens in dat andere topic kijken voor dat folie:) Tnx voor de tips!
TukTuk- Ratel
Leren slofjes zijn wel heel lekker warm aan de voetjes. Onze dochter had al heel snel buiten (leren) slofjes aan. Maargoed, als je leren slofjes wilt halen, dan hou je niet zoveel budget meer voor de rest over, die zijn best wel prijzig, aan 20 euro zit je zo. Misschien kun je wel stoffen slofjes vinden. Wij hebben bruine gehaakte slofjes gehad, die stonden ook super leuk en meisjesachtig.
Gast- Gast
Leren slofjes zijn vandaag nog bij prenatal in de aanbieding voor 10 euro (roze, zwart, bruin)
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
En bij de Action liggen nu baby uggs in het roze. Geen leer natuurlijk, maar als slofjes zijn ze best cute en volgens mij zo'n €2.80..
Gast- Gast
nu ik zelf een kleine heb, vind ik het lastiger om voor een ander te kopen.
Boekjes worden hier opgegeten, dus die gaan straks huppa weg. Dus die hebben we wel weer nodig bij een tweede.
Iets leuks met de naam erop. Nav knutseltopic, misschien wat flockfolie bestellen en een romper/truitje/mutsje en dan de naam erop strijken?
Misschien juist iets voor de mama en papa...een verwenpakket?
Boekjes worden hier opgegeten, dus die gaan straks huppa weg. Dus die hebben we wel weer nodig bij een tweede.
Iets leuks met de naam erop. Nav knutseltopic, misschien wat flockfolie bestellen en een romper/truitje/mutsje en dan de naam erop strijken?
Misschien juist iets voor de mama en papa...een verwenpakket?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Floor schreef:Leren slofjes zijn vandaag nog bij prenatal in de aanbieding voor 10 euro (roze, zwart, bruin)
Ik heb ze ook inderdaad, en ze bevallen goed. Ik vind het ook een goede tip.
Ik vermoed dat deze niet langer dan 1 kind meegaan, dus zijn altijd welkom.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Nicci schreef:En bij de Action liggen nu baby uggs in het roze. Geen leer natuurlijk, maar als slofjes zijn ze best cute en volgens mij zo'n €2.80..
Ik heb ze ook gekocht, ze waren er ook in lichtblauw, lichtbruin (beetje camel) en donkerbruin. Ik heb de donkerbruine!
Misschien is een ikke-boek ook leuk, of een persoonlijk schilderijtje, een geborduurd lakentje (met naam bijvoorbeeld), een leuk voorleesboek...
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Floor schreef:Leren slofjes zijn vandaag nog bij prenatal in de aanbieding voor 10 euro (roze, zwart, bruin)
Dat zijn heel fijne slofjes, echt een aanrader.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: