nu moet ik er ook echt aan gaan geloven
+2
ShallY
mauwmauw
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
nu moet ik er ook echt aan gaan geloven
Ik heb een nieuwe baan,ik kan volgende week vrijdag beginnen wat natuurlijk onwijs fijn is,want door deze nieuwe baan kunnen wij (als de bank akkoord is)aan onze droom beginnen en heeft V eindelijk een eigen kamertje.
Maar ik heb nu al een knoop in mijn maag als ik bedenk dat ik hem de aankomende tijd niet veel meer zie.ik heb een flex contract wat inhoud bij mij is dat ze me tussen de 12 en 32 uur in kunnen gaan zetten,en de eerste weken zullen dit veel weken zijn van 32 uur.ik moet dan om 9 uur beginnen en ben 18uur klaar met reis tijd en al,zal ik V in de ochtend weg brengen en zal hij s'avonds al in bed liggen als ik thuis kom.Dat vind ik echt moeilijk.Heb ruim 10maanden praktisch alleen voor me zoontje gezorgd en nu moet ik het uit handen geven.
Door omstandigheden ben ik na mijn zwangerschap ziek geworden,ik ben half april weer begonnen met halve dagen werken,eind mei werd het bedrijf failliet verklaard.Ondanks dat de omstandigheden niet leuk waren,ben ik ontzettend blij dat ik zolang bij me zoon thuis heb kunnen zijn,en hem heb zien opgroeien van een klein hulpeloos babytje tot een kleine dondersteen die mama goed aan het uittesten is.
Maar ik heb nu al een knoop in mijn maag als ik bedenk dat ik hem de aankomende tijd niet veel meer zie.ik heb een flex contract wat inhoud bij mij is dat ze me tussen de 12 en 32 uur in kunnen gaan zetten,en de eerste weken zullen dit veel weken zijn van 32 uur.ik moet dan om 9 uur beginnen en ben 18uur klaar met reis tijd en al,zal ik V in de ochtend weg brengen en zal hij s'avonds al in bed liggen als ik thuis kom.Dat vind ik echt moeilijk.Heb ruim 10maanden praktisch alleen voor me zoontje gezorgd en nu moet ik het uit handen geven.
Door omstandigheden ben ik na mijn zwangerschap ziek geworden,ik ben half april weer begonnen met halve dagen werken,eind mei werd het bedrijf failliet verklaard.Ondanks dat de omstandigheden niet leuk waren,ben ik ontzettend blij dat ik zolang bij me zoon thuis heb kunnen zijn,en hem heb zien opgroeien van een klein hulpeloos babytje tot een kleine dondersteen die mama goed aan het uittesten is.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Re: nu moet ik er ook echt aan gaan geloven
Het lijkt me inderdaad wel moeilijk, om na 10 maanden fulltime mama te zijn geweest weer te moeten gaan werken en je zoontje te moeten missen. Het zal ongetwijfeld moeilijk en wennen zijn maar misschien is het ook wel weer fijn om iets anders om handen te hebben.
In ieder geval heel veel succes!!!!!
In ieder geval heel veel succes!!!!!
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10
Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Ik snap dat je het moeilijk vindt, maar bekijk het positief: je hebt nu meer geld en ook wat anders om handen.
Heb je alles goed geregeld met de oppas van je zoontje?
Ik snap dat je het moeilijk vindt, maar bekijk het positief: je hebt nu meer geld en ook wat anders om handen.
Heb je alles goed geregeld met de oppas van je zoontje?
Gast- Gast
Fijn dat je zolang thuis hebt kunnen zijn bij je zoontje.
Ik moet over 2 weken weer beginnen met werken en zie er ook vreselijk tegenop om Kian 2 dagen te missen. Ik ben erg blij dat ik ouderschapsverlof op kan nemen en daardoor maar 2 dagen in de week werk.
Afgelopen week heeft Kian voor het eerst een dag bij mijn moeder 'geoefend' en hij moest erg wennen, daardoor vind ik het nog moeilijker om straks aan het werk te gaan (ook al weet ik dat hij bij oma in de beste handen is).
Gaat jouw zoontje naar een kdv?
Ik moet over 2 weken weer beginnen met werken en zie er ook vreselijk tegenop om Kian 2 dagen te missen. Ik ben erg blij dat ik ouderschapsverlof op kan nemen en daardoor maar 2 dagen in de week werk.
Afgelopen week heeft Kian voor het eerst een dag bij mijn moeder 'geoefend' en hij moest erg wennen, daardoor vind ik het nog moeilijker om straks aan het werk te gaan (ook al weet ik dat hij bij oma in de beste handen is).
Gaat jouw zoontje naar een kdv?
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind eigenlijk echt dat de zwangerschapsverlof veel te kort is in Nederland, als je kind 3 maanden is weer aan het werk...
Ik pleit voor pas weer werken als het kindje 6 maanden oud is.
Gast- Gast
mijn zoontje gaat 2-3 dagen naar mijn moeder en me vriend is 2 dagen thuis(vrijdag en zaterdag)ik zal verschillende dagen werken,ligt eraan hoeveel uur ik werk.ik weet dat de eerste paar weken,32 uur zal zijn en dat vind ik heel moeilijk.Maar vind het opzich ook wel lekker dat ik weer even wat anders heb om druk mee te zijn,Ik weet dat hij het goed heeft bij mijn moeder,maar het slapen is een probleem daar.hij doet het wel maar met moeite dat vind ik dan ook wel moeilijk.
Maar goed ik moet me bevoorrecht voelen dat ik ruim 10 maanden bij hem heb mogen zijn,al waren de omstandigheden niet de beste.
Maar goed ik moet me bevoorrecht voelen dat ik ruim 10 maanden bij hem heb mogen zijn,al waren de omstandigheden niet de beste.
mauwmauw- Kletskop
+1Storm schreef:Ik vind eigenlijk echt dat de zwangerschapsverlof veel te kort is in Nederland, als je kind 3 maanden is weer aan het werk...
mauwmauw- Kletskop
gefeliciteeerd met je nieuwe baan..... wat ga je doen voor werk, als je dat wilt zeggen?
ik herken het wel een beetje... doordat mn contract niet verlengd werd zat ik na mn zwangerschapsverlof in de WW, en heb ik tot dat mn dochtertje 5,5 maand was ook lekker de hele dag voor haar kunnen zorgen en was het ook weer wennen om weer te gaan werken. uiteindelijk is het wel goed gekomen omdat ik wist dat ze goed opgevangen werd (kdv, schoonouders en ouders of zusje) en dat ze het daar prima naar haar zin heeft. het is toch ook wel even lekker om weer even je eigen ding te hebben en het leuke is om dan aan het eind van de dag er weer naar uit te kijken om mn dochtertje weer te zien... ik weet wel dat dit nu makkelijk praten is omdat ik er al weer even aan gewend ben (in het begin moest ik er ook aan wennen hoor)
succes ermee...
ik herken het wel een beetje... doordat mn contract niet verlengd werd zat ik na mn zwangerschapsverlof in de WW, en heb ik tot dat mn dochtertje 5,5 maand was ook lekker de hele dag voor haar kunnen zorgen en was het ook weer wennen om weer te gaan werken. uiteindelijk is het wel goed gekomen omdat ik wist dat ze goed opgevangen werd (kdv, schoonouders en ouders of zusje) en dat ze het daar prima naar haar zin heeft. het is toch ook wel even lekker om weer even je eigen ding te hebben en het leuke is om dan aan het eind van de dag er weer naar uit te kijken om mn dochtertje weer te zien... ik weet wel dat dit nu makkelijk praten is omdat ik er al weer even aan gewend ben (in het begin moest ik er ook aan wennen hoor)
succes ermee...
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
+ nog 1!!!mauwmauw schreef:+1Storm schreef:Ik vind eigenlijk echt dat de zwangerschapsverlof veel te kort is in Nederland, als je kind 3 maanden is weer aan het werk...
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Heel herkenbaar, jij ook succes! Ik moet vanaf volgende week sinds lange tijd in een keer weer 4 dagen per week aan de slag. Zie er als een berg tegenop. En dat terwijl ik het hardstikke naar me zin heb op mijn opleiding en mijn stage waarschijnlijk ook leuk gaat worden.. Maar toch, thuis zijn bij je kleintje wint het meestal toch! En ik heb dus ook erg weinig zin om te beginnen en zal me zeker in het begin voortdurend afvragen of het wel goed met haar gaat, of ze me niet mist (haar ga ik zeker missen iig). Gelukkig is ze 3 dagen bij mijn moeder, en wel spannend is dat ze 1 dag naar het KDV gaat. Hopelijk slaan we ons er wel doorheen, het is wat af en toe hè
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Succes meid! en gefeliciteerd uiteraard! Zal wel weer even wennen worden he!
Ik ga na iets langer dan een jaar thuis te hebben gezeten over anderhalve week ook weer aan de slag, vind het reuze spannend en eng maar ik weet zeker dat hij zich goed zal vermaken op het kdv (hij gaat 3 dagen per week). De 4e dag komt oma oppassen en zelf ben ik dan 3 dagen in de week thuis.
Ik ga na iets langer dan een jaar thuis te hebben gezeten over anderhalve week ook weer aan de slag, vind het reuze spannend en eng maar ik weet zeker dat hij zich goed zal vermaken op het kdv (hij gaat 3 dagen per week). De 4e dag komt oma oppassen en zelf ben ik dan 3 dagen in de week thuis.
Gast- Gast
@duckie,ik ga in een winkel werken,ik deed dit al maar het bedrijf ging toen failliet,nu dus in een andere.opzich wel goed tijden van werk enzo,maar baal ervan dat het in een andere plaats is,en gelijk al 4 tot 4.5 dag zal zijn.maar goed alles voor de hypotheek,en ondertussen de ogen ophouden.
@pr ja vreselijk vind ik het.Terwijl V toch al redelijk vaak bij mijn moeder is blijven slapen.Nu zei me schoonmoeder net van als zij vrij is dan wilt ze ook wel oppassen,heel aardig natuurlijk en makkelijk voor ons(ze woont pak weg 20 meter verderop)maar ik heb het liever niet.Ik vind haar redelijk onzeker,zij zelf is wel rustig met hem,maar als me schoonvader thuis komt...berg je dan maar,dat is serieus een wervelwind.maar goed ik zal hem toch ook daar heen moeten laten gaan,het blijven zijn opa(enige opa die hij heeft)en oma.
@herartbeat,met verlof ect erbij zit ik nu ook bijna een jaar thuis,10 maanden met V.arian.ik vind het echt heel moeilijk maar goed alles voor de kleine man zijn kamertje.
het komt ook allemaal wel goed,maar ik denk dat ik aardig tegen vrijdag aan ga hikken.
@pr ja vreselijk vind ik het.Terwijl V toch al redelijk vaak bij mijn moeder is blijven slapen.Nu zei me schoonmoeder net van als zij vrij is dan wilt ze ook wel oppassen,heel aardig natuurlijk en makkelijk voor ons(ze woont pak weg 20 meter verderop)maar ik heb het liever niet.Ik vind haar redelijk onzeker,zij zelf is wel rustig met hem,maar als me schoonvader thuis komt...berg je dan maar,dat is serieus een wervelwind.maar goed ik zal hem toch ook daar heen moeten laten gaan,het blijven zijn opa(enige opa die hij heeft)en oma.
@herartbeat,met verlof ect erbij zit ik nu ook bijna een jaar thuis,10 maanden met V.arian.ik vind het echt heel moeilijk maar goed alles voor de kleine man zijn kamertje.
het komt ook allemaal wel goed,maar ik denk dat ik aardig tegen vrijdag aan ga hikken.
mauwmauw- Kletskop
Het is even spannend inderdaad! Maar het is voor jezelf ook fijner joh, weer lekker een andere omgeving, onder de mensen enz.
En je weet dat er goed voor je mannetje gezorgd word, dus dat moet ook helemaal goed komen.
En je weet dat er goed voor je mannetje gezorgd word, dus dat moet ook helemaal goed komen.
Gast- Gast
Hier is het ook heel bekend. Mijn contract werd niet verlengd en heb 7 maanden in de ww gezeten. Ik werk nu sinds 2,5 maanden. Ik heb er super veel van genoten om elke dag bij mijn dochtertje te zijn, maar ook had ik vreselijk veel zin om weer te werken. Ik moet eerlijk zeggen dat het me best wel zwaar viel de eerste weken en ik wou niets liever dan thuis zijn bij mijn dochtertje. Nu ben ik er aan gewend en vindt het heerlijk om weer aan het werk te zijn ( 3 dagen ) deze dagen gaat ze naar de kinderopvang. Alles is super geregeld en dat stelt mij ook erg gerust.
Ik wens je veel plezier met je nieuwe baan!
Ik wens je veel plezier met je nieuwe baan!
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Ik moet echt even biechten.
» Wat moet jij echt nog doen vandaag?
» Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.
» NL-liedjes: welke moet een migrant echt mee!
» Wat moet je écht gegeten hebben met de kerst?..
» Wat moet jij echt nog doen vandaag?
» Ik moet echt even iets kwijt over dit forum.
» NL-liedjes: welke moet een migrant echt mee!
» Wat moet je écht gegeten hebben met de kerst?..
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: