Het Hyves lespakket
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Het Hyves lespakket
Sinds mei dit jaar is er op Hyves een lespakket te downloaden dat in het teken staat van veilig leren hyven.
Leerpunten die er o.a. in staan:
- Welke functies Hyves vervult met betrekking tot vriendschap en relaties.
- Hoe je betrouwbare informatie kunt vinden en kunt omgaan met ongewenste situaties op Hyves.
- Bewust leren omgaan met het vrijgeven van informatie (van zichzelf en anderen) op Hyves.
- Jezelf presenteren op een acceptabele manier (voor jezelf en de omgeving) op Hyves.
- Cyberpesten en grensoverschrijdend gedrag via Hyves voorkomen.
Wat vinden jullie? Goede zaak? Of is het niet nodig om kinderen een voorlichting te geven over het gebruik van social media, internet in het algemeen? En zouden de basisschooljuffen van hier er iets in zien om dit te behandelen in de klas?
Voor de geïnteresseerden: http://download.hyves.org/Hyves_lespakket_versie1.0.pdf?pageid=5A6IDFATVTWK4O4O0
Leerpunten die er o.a. in staan:
- Welke functies Hyves vervult met betrekking tot vriendschap en relaties.
- Hoe je betrouwbare informatie kunt vinden en kunt omgaan met ongewenste situaties op Hyves.
- Bewust leren omgaan met het vrijgeven van informatie (van zichzelf en anderen) op Hyves.
- Jezelf presenteren op een acceptabele manier (voor jezelf en de omgeving) op Hyves.
- Cyberpesten en grensoverschrijdend gedrag via Hyves voorkomen.
Wat vinden jullie? Goede zaak? Of is het niet nodig om kinderen een voorlichting te geven over het gebruik van social media, internet in het algemeen? En zouden de basisschooljuffen van hier er iets in zien om dit te behandelen in de klas?
Voor de geïnteresseerden: http://download.hyves.org/Hyves_lespakket_versie1.0.pdf?pageid=5A6IDFATVTWK4O4O0
Gast- Gast
Re: Het Hyves lespakket
Ik vind het een hele goede zaak.
Met de komst van msn en hyves etc zitten kinderen heel veel op de computer, cyberpesten komt heel veel voor en ook zitten kinderen zo makkelijker met vreemden te chatten.
Er is bijna niet op te controleren of dat amerikaanse meisje van 14 geen oude vent van 42 is.
Als ik een bovenbouwgroep zou hebben zou ik dit zeker interessant vinden!
Met de komst van msn en hyves etc zitten kinderen heel veel op de computer, cyberpesten komt heel veel voor en ook zitten kinderen zo makkelijker met vreemden te chatten.
Er is bijna niet op te controleren of dat amerikaanse meisje van 14 geen oude vent van 42 is.
Als ik een bovenbouwgroep zou hebben zou ik dit zeker interessant vinden!
Gast- Gast
Ik ben het helemaal eens met Princess.
Mijn moeder heeft jaren groep 8 gehad en maakte vaak een weblog met de kinderen. Aan de hand daarvan besprak ze ook de voordelen en gevaren van internet.
Mijn moeder heeft jaren groep 8 gehad en maakte vaak een weblog met de kinderen. Aan de hand daarvan besprak ze ook de voordelen en gevaren van internet.
Gast- Gast
Ik heb zelf kleuters, dus het heeft voor mij niet veel zin om het te behandelen in de klas, maar als ik een hogere groep had zou ik me er zeker in verdiepen.
Ik vind het een goede zaak!
Ik vind het een goede zaak!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind het ook zeker een erg goede zaak! Jongeren bekend maken met de gevaren van internet/social media moet echt beter vind ik. Zo'n lespakket kan daarbij helpen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: