Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat doe jij ...? (huisafval)

+9
Zeester
Jerry
Kamperseboekenwurm
rapa nui
Lynn_
Highway
TukTuk
sanne-84
blondje1313
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wat doe jij ...? (huisafval) - Pagina 2 Empty Re: Wat doe jij ...? (huisafval)

Bericht  Melis_je vr 19 aug 2011 - 0:40

Als je per leging of een vast tarief betaalt, zou ik er niet moeilijk over doen. Het is slechter voor het milieu om die zakken dan per auto naar de vuilstort te brengen. Als je per kilo betaalt of de deksel niet meer dicht kan (boete) vind ik het niet netjes, maar ik zou me storten op de grotere wereldproblematiek. Tenzij je dus een boete krijgt.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast vr 19 aug 2011 - 22:13

Hier in de buurt wordt dat altijd gedaan, over en weer. Geen probleem toch? Wij betalen hier een vast bedrag per jaar, ongeacht het aantal kilo's of het aantal ledigingen. De buren stoppen wel eens wat bij ons in (maar meestal zit hij toch wel vol) en wij stoppen ook wel eens wat bij de buren in als het bij ons niet meer past. We letten er wel altijd op dat de deksel wel netjes sluit.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 19 aug 2011 - 22:16

Ik zou er niet zo'n punt van maken. Wij betalen gewoon een vast bedrag per jaar. En als je nu iedere week je container laat legen, of maar 4 x per jaar, dat maakt niks uit. En ik moet bekennen dat als ik een vuilniszak over heb, kijk ik ook wel eens bij de buren of daar nog plaats is Embarassed
Als we per gewicht moesten betalen, dan zou ik er niet zo van gediend zijn en dan zou ik ook pas op het laatste moment mijn container aan de weg zetten. Nu zet ik 'm meestal de avond ervoor al aan de weg.

Laatst aangepast door Break Of Day op vr 19 aug 2011 - 22:17; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 19 aug 2011 - 22:17

Ik vind het volkomen normaal om te doen. Het is maar afval en de container wordt toch die dag geleegd. De eigenaar heeft hem al langs de straatkant gezet en is dus blijkbaar niet van plan om er nog meer afval in te gooien voordat hij geleegd wordt. Langs de deuren gaan om toestemming te vragen vind ik veel te veel gedoe voor zoiets onbenulligs.

Ik heb er overigens nog nooit van gehoord dat je per kilo moet betalen. Als dat wel zo is vind ik het niet al te netjes.

Gast
Gast

Bericht  Emma_ vr 19 aug 2011 - 22:26

Melis_je schreef:Als je per leging of een vast tarief betaalt, zou ik er niet moeilijk over doen. Het is slechter voor het milieu om die zakken dan per auto naar de vuilstort te brengen. Als je per kilo betaalt of de deksel niet meer dicht kan (boete) vind ik het niet netjes, maar ik zou me storten op de grotere wereldproblematiek. Tenzij je dus een boete krijgt.

+ 1

Emma_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 412
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Gast vr 19 aug 2011 - 23:24

Nu werk ik zelf niet met groene/grijze containers, want ik mag heel netjes mijn zak deponeren in zo'n ondergronds geval, maar ik weet dat ze hier per KG betalen. Dus ik zou er zeer zeker iets van zeggen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 19 aug 2011 - 23:32

Ik zou mijn mond houden. Als mijn vuil niet in de kliko zou passen, zou ik vragen over de buren nog een plekje hebben.

Gast
Gast

Bericht  Dolphinne ma 22 aug 2011 - 23:09

Ik zou er niks van durven te zeggen (woon in niet echt een leuke wijk).

Ben wel bang dat het vanaf januari hier ook gaat gebeuren. Nu betalen we nog een vast jaarbedrag, maar vanaf 1 januari een lager jaarbedrag en dan een bedrag per leging (5 euro voor de grote grijze bak en 1,85 voor de kleine groene).
Ik heb de bak altijd naast mijn voordeur staan, maar zie al gebeuren dat anderen uit de straat hun zakken bij mij erin gaan gooien. (ook al staat hij dan dus niet eens aan straat)
De bak moet dan dus maar weer naar achteren achter de poort (die op slot kan) en zo snel mogelijk na een leging weer binnen gehaald worden.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 5:36

Zolang ik zie dat het hij NIKS in mijn kliko gooit vind ik het prima. Als hij het bij de buren in gooit zal het mij een rot zorg zijn haha

Gast
Gast

Bericht  Caresses di 23 aug 2011 - 5:43

Ligt eraan. Ik dacht dat iedereen gewoon een vast bedrag per jaar betaalde, dan zou ik het ook geen probleem vinden, maar als je kliko elke keer wordt gewogen zou ik het niet oke vinden en die persoon alleen aanspreken als het in mijn eigen kliko zou zijn.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

Permissies van dit forum: