Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat doe jij ...? (huisafval)

+9
Zeester
Jerry
Kamperseboekenwurm
rapa nui
Lynn_
Highway
TukTuk
sanne-84
blondje1313
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat doe jij ...? (huisafval) Empty Wat doe jij ...? (huisafval)

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 2:59

Stel: Het is 's ochtends vroeg en het huisafval wordt vandaag opgehaald en er staan dus grijze bakken aan de weg. Nu ben je toevallig buiten (in je eigen directe buurt overigens) en je ziet iemand aankomen met vuilniszakken. Diegene gaat alle afvalbakken langs om te kijken of er ergens nog ruimte over is, om vervolgens het afval te dumpen in een bak van iemand anders.

Wat doe jij? Stap je op diegene af en spreek je de persoon daarop aan of heb je meer zoiets van pff no big deal, laat maar zitten of...?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe jij ...? (huisafval) Empty Re: Wat doe jij ...? (huisafval)

Bericht  blondje1313 do 18 aug 2011 - 3:04

Ik zou die persoon er denk ik niet op aanspreken, alleen als hij wat in mijn eigen kliko zou doen en ik hem niet zou kennen.
Maar ik vind het wel raar, vraag het dan even als je wat extra afval kwijt wil. Wel lullig in elk geval als iemand anders dan straks een boete zou hebben omdat het deksel niet goed sluit ofzo.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  sanne-84 do 18 aug 2011 - 3:08

ik vind het niet normaal, maar zou hem niet durven aanspreken. zou het wel willen, maar ben bang voor een grote bek terug (want dat verwacht je bij mensen die zoiets flikken)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 3:11

ow dat doe ik hier ook wel eens hoor. Ik bedoel die bakken staan toch bij de weg en als ik dan een zak over heb die er niet meer bij past doe ik er die wel bij de buurvrouw bij. Die bakken worden ff later toch geleegd ...

Gast
Gast

Bericht  blondje1313 do 18 aug 2011 - 3:16

Ik vind het wel wat anders om dat bij de buren te doen (in overleg), dan zomaar een straat af te lopen.
En één zak is wat logischer dan meerdere zakken.
Het ligt er ook aan hoe het werkt met betalen, wij moeten voor elke keer aan straat betalen, dan is het asocialer dan bij mensen met een vast tarief voor mijn gevoel.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 3:19

ja klopt dat scheelt, wij betalen gewoon jaarlijks of maandelijk (ik weet het niet precies) een bepaald bedrag en daarvoor kunnen we gewoon als we willen wekelijks de kliko buiten zetten. In de vorige plaats waar we woonden moesten we per kliko betalen dus daar waren we ook zeer zorgvuldig met sorteren haha. Want daar werd het plastic afval ook maandelijks opgehaald en dat scheelt veel afval.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 3:21

De bakken hier zijn persoonlijk en dus geadresseerd met 'een code.' Het gewicht van de bakken wordt gewogen door de vuilniswagen voordat het geleegd wordt.

Gast
Gast

Bericht  blondje1313 do 18 aug 2011 - 3:23

Tja, ik zou het lef denk ik niet hebben om die persoon er op aan te spreken, maar dan is het wel erg asociaal.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 3:28

Ik zelf vind het best wel asociaal dus om zomaar afval bij iemand anders in de bak te dumpen.

Gisteren zat ik dus in zo'n soort situatie, maar op dat moment kwam mijn bus eraan en kon ik diegene er niet op aan spreken. Ik was wel boos toen ik het zag gebeuren, het zag er gewoon asociaal uit. Toen ik in de bus zat had ik er een rotgevoel over, omdat ik vond dat ik er wel wat van had moeten zeggen, maar aan de andere kant had ik toch ook wel een soort van twijfel of het niet overdreven zou zijn als ik diegene zou aanspreken en me er druk om zou maken.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk do 18 aug 2011 - 5:17

Ik zou er denk ik wel wat van zeggen, en al helemaal als het mijn eigen bak betreft.
Wij betalen hier per gewicht van de bak, dus zou lekker zijn als er iemand anders afval dumpt bij jou!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  sanne-84 do 18 aug 2011 - 6:11

scheelt denk ik idd wel of je maandelijks een vast bedrag hebt, per kliko of per kilo betaald.
maar dan nog.. degene die dat doet hoort zn eigen pommel gewoon te betalen!
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 6:15

Mijn moeder doet dat ook wel eens, als ze geen ruimte meer heeft in haar eigen bak, en de buren houden de ruime toch over, dus als er dan een vuilniszak van ons in zit of niet, is niet echt een probleem, lijkt me.

En ik bedenk me nu dat vanmorgen het vuilnis buiten had gemoeten... oeps laughcry

Gast
Gast

Bericht  sanne-84 do 18 aug 2011 - 6:18

Pippa schreef:
En ik bedenk me nu dat vanmorgen het vuilnis buiten had gemoeten... oeps laughcry

haha waar dit topic toch al nie goed voor is;) hoewel, je bent nu wel te laat.. volgende week de kliko van de buren vullen?!Wink
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 6:19

sanne-84 schreef:
Pippa schreef:

haha waar dit topic toch al nie goed voor is;) hoewel, je bent nu wel te laat.. volgende week de kliko van de buren vullen?!Wink

Haha, wij mogen gewoon vuilniszakken aan de straat zetten, ideaal! Alleen die zeemeeuwen zitten in alle zakken te prikken en daarom zetten we het pas de ochtend buiten, alleen dan vergeten we het dus laughcry

Gast
Gast

Bericht  Highway do 18 aug 2011 - 6:28

Niks; ik doe dat zelf ook weleens. Als mijn bak vol zit en ik heb nog 2 zakken over; dan kijk ik even in de andere kliko's en doe ik ze daarin. Daar schaadt je toch niemand mee?

We betalen hier overigens een vast bedrag; het gaat niet per gewicht.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Lynn_ do 18 aug 2011 - 6:36

Ik zou daar niks van zeggen. Ik heb ook wel eens een zak over en ik vind het geen slecht idee om te kijken of het in een andere bak nog wel past. Ik vind wel dat je er dan rekening mee moet houden dat de bak netjes gesloten is en dat je het afval niet te hard aandrukt (met als gevolg dat de bak maar half leeg is).

Uitzonderingen daargelaten natuurlijk; als er per gewicht betaald moet worden.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 7:01

Highway schreef:Niks; ik doe dat zelf ook weleens. Als mijn bak vol zit en ik heb nog 2 zakken over; dan kijk ik even in de andere kliko's en doe ik ze daarin. Daar schaadt je toch niemand mee?

We betalen hier overigens een vast bedrag; het gaat niet per gewicht.

+1

Gast
Gast

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 7:03

Pippa schreef:
sanne-84 schreef:
Pippa schreef:

Haha, wij mogen gewoon vuilniszakken aan de straat zetten, ideaal! Alleen die zeemeeuwen zitten in alle zakken te prikken en daarom zetten we het pas de ochtend buiten, alleen dan vergeten we het dus laughcry

Dat is veel handiger gewoon vuilniszakken aan de straat zetten, hier elke twee weken weer geklooi om er alles erin te krijgen en soms past niet alles, waardoor er weer een vuilniszak twee weken in de schuur staat te meuren haha..

Gast
Gast

Bericht  rapa nui do 18 aug 2011 - 7:11

Ik zou er niets mee doen / niets van zeggen mits hij de zakken er op een nette manier in deponeert zodat deksel nog wel kan sluiten. Bij ons betaal je per keer lediging en niet per gewicht aan afval dus op zich heeft het geen echte consequenties voor de eigenaar van de kliko.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 7:18

Bij ons wordt het huisafval niet opgehaald en zijn er ook geen "eigen" bakken.

Maar stel dat: is dat een probleem? Die persoon moet blijkbaar vuilnis kwijt. Je doet er toch niemand kwaad mee als ze de bak al aan de straat hebben staan en er past nog een zak in?

Gast
Gast

Bericht  TukTuk do 18 aug 2011 - 7:19

Odilia schreef:Bij ons wordt het huisafval niet opgehaald en zijn er ook geen "eigen" bakken.

Maar stel dat: is dat een probleem? Die persoon moet blijkbaar vuilnis kwijt. Je doet er toch niemand kwaad mee als ze de bak al aan de straat hebben staan en er past nog een zak in?

Jawel, in veel gemeentes betaal je namelijk, naast per leging, ook per kilo..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 7:22

Pff ben blij dat ik in een stad woon waar je gewoon je vuilnis in een container kan gooien waar iedereen gebruik van mag maken. Vind dit echt zo'n gemiep. Die paar centen.

Gast
Gast

Bericht  Kamperseboekenwurm do 18 aug 2011 - 7:38

Gefelicitass schreef:
Wat doe jij? Stap je op diegene af en spreek je de persoon daarop aan of heb je meer zoiets van pff no big deal, laat maar zitten of...?

Ik zou die persoon er niet op aanspreken, ik maak er eigenlijk niet zo big deal van.
Wij moeten bijvoorbeeld betalen per aanbieding van het afval, 1 buurman heeft bijna altijd zijn vuilnisbak buiten staan, daar wordt ook regelmatig wat ingemikt. Dan denk ik, dat is de verantwoordelijkheid van de buurman dat hij zo vaak moet betalen, want als er wat in zit wordt de vuilnisbak geleegd.

Kamperseboekenwurm
Prater
Prater

Aantal berichten : 533
Punten : 779

Bericht  Jerry do 18 aug 2011 - 8:00

ik zou er niks van zeggen, want de kans dat ie 'm er bij mij inmikt is heul klein. De onze staat namelijk niet iedere 2 weken aan de weg, omdat ie dan nog niet vol zit, maar als we 'm er neerzetten, zit ie stampensvol :P

Als 't in mijn wijk per gewicht zou gaan, zou ik er wat van zeggen

(m'n moeder heeft 't een buurvrouw eens zien doen, niet zo'n leuke vrouw... Nadat de buuf wegliep, is m'n moeder er linea recta achteraan gelopen en heeft die vuilniszakken uit de container gehaald en bij de buur voor de schutting gezet Embarassed Laughing )
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Zeester vr 19 aug 2011 - 0:19

Het hangt er inderdaad wel een beetje van af of je per leging betaald/kilo of gewoon een vast bedrag per maand/jaar.
Ik woon in een flat en bij ons staat er een grote container. Deze is altijd propvol. Wat ik wel een beetje asociaal vind ik dat er soms mensen langskomen met een auto vol afval en dat bij ons in de bak gooien. Wij kunnen ons afval niet meer kwijt. Bij ons in de flat heeft iemand eens een boete gekregen omdat hij afval naast de container had staan. Dit moest hij ernaast zetten omdat andere mensen (die niet bij ons wonen) hun afval hadden gedumpt.
Bij ons betaal je niet per leging of kilo, dus dit zou geen reden moeten zijn om je afval bij ons in je container te gooien. Het zijn steeds dezelfde mensen, maar ik heb ze er nog niet op aan durven spreken. Ik irriteer me er wel steeds meer aan.
Zeester
Zeester
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 105
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: