Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hulp gevraagd...Wie weet een leuk en handig oppasboek ?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Hulp gevraagd...Wie weet een leuk en handig oppasboek ? Empty Hulp gevraagd...Wie weet een leuk en handig oppasboek ?

Bericht  Cupcake wo 17 aug 2011 - 22:24

Omdat mijn kleintje wegens achterstand ed 2 ochtenden naar een speciale opvang voor gehandicapten gaat en de middag naar zijn gewone dagverblijf en daarna pas thuis komt hebben we eens schriftje nodig om onderling te communiceren. (helaas).

Aangezien in gewone schriftjes veel geknuddelt wordt, dingen vergeten worden en het snel stuk gaat ben ik opzoek naar een leuk en handig oppasboek waar genoeg ruimte
is om opmerkingen ed te kunnen opschrijven.

Hij heeft een speciaal dieet en wij hebben geen dagelijks persoonlijk contact met de speciale opvang, maar ik wil wel gewoon weten hoe hij het heeft gehad en of hij goed gegeten en gedronken heeft.

Ik ben eens op internet gaan kijken en zie veel aanbod, van elke populaire tv serie is er wel een maar ik kan op enkele na bij bol.com niet de binnenkant bekijken.

Wie maakt er gebruik van een oppasboek?
Welke, en heeft het boek genoeg schrijfruimte?

Mijn evt voorkeur gaat uit naar deze:

Hulp gevraagd...Wie weet een leuk en handig oppasboek ? Mijn_oppasboek_harms_babette_b__1741010

Hulp gevraagd...Wie weet een leuk en handig oppasboek ? Mijn_creche_en_oppasboek_naalden_esther_e__1461696

Hulp gevraagd...Wie weet een leuk en handig oppasboek ? Max_velthuys_kikker_creche_oppasboek__1940850

Hulp gevraagd...Wie weet een leuk en handig oppasboek ? Article16538985

Andere goede oppasboeken en tips zijn uiteraard welkom!
Cupcake
Cupcake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 382
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp gevraagd...Wie weet een leuk en handig oppasboek ? Empty Re: Hulp gevraagd...Wie weet een leuk en handig oppasboek ?

Bericht  Parisienne wo 17 aug 2011 - 23:34

Ik heb geen ervaring met de oppasboeken die je hebt afgebeeld, daar kan ik je niet bij helpen helaas. Heb wel eventueel een ander idee. Als je een beetje creatief bent kan je een leuke map kopen (A4 of eventueel wat kleiner), gewoon in de Word zelf een pagina met vragen maken (net als in een oppasboekje, even afkijken dus) en het een beetje versieren met leuke plaatjes. Onder elke vraag kan je zelf voldoende ruimte open laten zodat de leidsters ruimte hebben om te schrijven. Deze pagina een x aantal keer uitprinten voor de komende aantal maanden en in de map doen. Het voordeel daarvan is dat je zelf kan bepalen wat voor vragen je op zo'n bladzijde zet. Wat je graag zou willen weten kan je daar dus op in vraag-vorm zetten zodat ze daar makkelijk antwoord op kunnen geven d.m.v. een verhaaltje. Onderaan kan je ruimte overlaten voor eventuele opmerkingen of overige verhaaltjes.

Ik zou in jouw situatie ook meer willen weten dan een 'standaard verhaaltje', dus wellicht is dit een leuk alternatief voor het gewone oppasboekje.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Hulp gevraagd...Wie weet een leuk en handig oppasboek ? Empty Re: Hulp gevraagd...Wie weet een leuk en handig oppasboek ?

Bericht  bolus26 do 18 aug 2011 - 0:04

mijn moeder deed dit vroeger ook voor mijn broer ( hij kan niet praten is nu 23)

gewoon een eigen mapje maken met specifiecke vragen en voorin een lijstje met dieet n evt bijzonderheden (dit had hij niet maar vind ik op mijn werk ook erg fijn)
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Darius do 18 aug 2011 - 0:07

Ik zou het ook zelf maken. Die oppasboeken die je hier noemt heb ik weleens in de boekhandel gezien, maar naar mijn mening voegt het niets toe. Er staat een kopje met eten, een kopje met slapen en de blz daarna is voor het kopje algemeen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Cupcake do 18 aug 2011 - 0:30

INDERDAAD! Dat ik daar niet aan gedacht hebt!

Bedankt voor de goeie tips!
Cupcake
Cupcake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 382
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Parisienne do 18 aug 2011 - 2:55

Je kan er zo zelf best iets leuks van maken! Very Happy Een leuke map kopen en de blz. die je op de computer maakt opvrolijken met wat plaatjes o.i.d.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: