Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Beetje hulp gevraagd....

4 plaatsers

Ga naar beneden

Beetje hulp gevraagd.... Empty Beetje hulp gevraagd....

Bericht  Annie24 ma 7 feb 2011 - 21:23

Ons zoontje is vandaag 1,5 week oud. Het is maar een klein ventje van 2800 gram. Op dit moment krijgt hij 90cc+3 schepjes voeding, maar hiervan drinkt hij er maar tussen de 70 en 80cc op. Volgens de kraamhulp die hier was geen probleem omdat het zo'n ukkie is.

Nu is het zo dat hij meestal in de avond erg overstuur is en tussen zijn voedingen niet wil slapen. Zodra er een vinger of speen zijn mondje ingaat begint hij als een gek te zuigen en zouden wij denken dat hij honger heeft Maar zodra het dan tijd is voor z'n flesje drinkt hij dus niet meer dan tussen de 70 en 80cc en valt vervolgens in slaap. We kunnen de fles in zijn mondje houden, maar hij slikt het niet meer door en spuugt dan dus datgene wat nog in zijn mondje zit uit.

Wie kan ons een beetje op weg helpen of we op de goede weg zitten of een andere soort voeding misschien beter is of in andere verhoudingen? Hij krijgt nu Kruidvat standaard voeding in een Dr. Brown's fles om de 3 uur, al kwam hij gister telkens om de 2,5 uur.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beetje hulp gevraagd.... Empty Re: Beetje hulp gevraagd....

Bericht  ekjir@M ma 7 feb 2011 - 21:44

Ik heb het even nagezocht hoe dat toen bij ons was. Erg he, het is 4 maanden terug en ik weet het gewoon niet meer... J. kreeg hier toen ook om de 3 uur een voeding van 90cc afgekolfde borstvoeding. Er stond bij dat als hij eerder kwam wij hem gewoon konden geven. Als hij te veel overstuur raakt van het huilen om eten, wordt hij te moe om te eten. Die kleintjes hebben geen ritme, ze kunnen immers geen klok kijken en hebben geen wekker, maar de indeling van de dag wordt aangegeven door het eten.

Maar ik vind hem wel erg klein voor de hoeveelheid voeding die hij krijgt... Misschien is hij wel meer tevreden als hij een extra voeding per dag krijgt van 80 cc per keer ipv 90cc. Dan heeft hij over de dag eigenlijk dezelfde hoeveelheid maar in kleinere beetjes.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beetje hulp gevraagd.... Empty Re: Beetje hulp gevraagd....

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 22:00

Misschien heeft hij gewoon zuigbehoefte? Heb je hem wel eens een fiepje gegeven?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beetje hulp gevraagd.... Empty Re: Beetje hulp gevraagd....

Bericht  Thunder ma 7 feb 2011 - 22:08

Minder voeding per fles en hem wat vaker wat aanbieden. Of idd een speentje/pink als het alleen zuigbehoefte is.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beetje hulp gevraagd.... Empty Re: Beetje hulp gevraagd....

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 22:09

Als ik je verhaal zo lees denk ik eerder dat hij zuigbehoefte heeft, dat is namelijk heel wat anders dan honger, maar de signalen lijken er wel op.
Als hij tevreden is met een pink of een speentje is het waarschijnlijk geen honger, maar zuigbehoefte. Als hij dan alsnog gaat huilen is er waarschijnlijk wat anders aan de hand (krampjes, honger o.i.d).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beetje hulp gevraagd.... Empty Re: Beetje hulp gevraagd....

Bericht  Annie24 ma 7 feb 2011 - 22:14

Lieskuh; Als we hem een speentje geven ligt die na 10 seconden alweer naast 'm angel Het speentje blijft natuurlijk wel zitten als hij bij ons op schoot ligt en het speentje vasthouden, maar dat wordt je na drie kwartier ook wel zat Wink \

ekjir@m; we bieden hem 90cc aan, maar hiervan drinkt hij er zowiezo maar tussen de 70 en 80cc op. De 90cc heeft hij nog nooit gehaald.

Het valt ook allemaal niet mee Wink Alles is natuurlijk nieuw en als kersverse papa en mama willen we alles natuurlijk zo goed mogelijk doen Neutral
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beetje hulp gevraagd.... Empty Re: Beetje hulp gevraagd....

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 22:31

Annie: mijn dochter wilde geen speentje, maar had wel flink zuigbehoefte. Zij zoog altijd op mijn pink, die van mijn man wilde ze ook niet hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beetje hulp gevraagd.... Empty Re: Beetje hulp gevraagd....

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 23:54

Heb je al eens een ander soort speentje gebruikt?
Ik heb hiet Bibi en Difrax geprobeerd maar alleen de Avent wilde ze hebben.

Overigens, als het alleen in de avond is kan het ook een combinatie zijn van huiluurtje/zuigbehoefte of huiluurtje/honger.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beetje hulp gevraagd.... Empty Re: Beetje hulp gevraagd....

Bericht  Annie24 ma 7 feb 2011 - 23:57

Meiden, bedankt voor jullie reacties!

Af en toe zou ik willen dattie al kon praten.... angel
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beetje hulp gevraagd.... Empty Re: Beetje hulp gevraagd....

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 0:24

Bij een eerste kindje is het vaak lastig om signalen te herkennen.

Het lijkt erop dat hij zuigbehoefte heeft omdat hij met een speen wel tevreden is. Helaas kunnen die kleintjes de speen zelf nog niet goed inhouden :-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beetje hulp gevraagd.... Empty Re: Beetje hulp gevraagd....

Bericht  Mamsie di 8 feb 2011 - 0:34

Idd ik denk ook zuigbehoefte. Ik heb hier ook heel lang met mijn pink gezeten. Nuby, avent en difrax geprobeerd en hij wou ze niet. Toen een bibi en die pakt hij nu wel zo nu en dan.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beetje hulp gevraagd.... Empty Re: Beetje hulp gevraagd....

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 1:27

Het klinkt inderdaad als zuigbehoefte. Als het echt honger zou zijn, dan zou hij waarschijnlijk geen genoegen nemen met je vinger of fiebje. Maar als je twijfeld of het echt geen honger is... kan je hem natuurlijk altijd een beetje aanbieden. Als hij daarna tevreden is was het waarschijnlijk toch honger.

Wij hebben in het begin ook erg moeten zoeken naar hoe en wat. Wanneer is het zuigbehoefte en wanneer honger. Je komt er alleen maar achter door het uit te proberen. Uiteindelijk ga je de verschillen herkennen en gaat het een stuk makkelijker. Wat betreft voeding (dat hij de 90cc = trouwens met 3 schepjes 100cc), niet haal zou ik me geen zorgen om maken. Als hij voldoende plas en poepluiers heeft en goed aan blijft komen dan is het goed. Met BV weet je immers ook niet wat ze drinken. T. dronk in het begin ook niet altijd zijn fles leeg. Daarna heeft hij een tijdje reuze honger gehad en had hij aan 200cc nog niet genoeg. En momenteel drink hij niet meer als 100 tot 135 cc per voeding. Momenteel is hij 10 weken oud.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beetje hulp gevraagd.... Empty Re: Beetje hulp gevraagd....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum