Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help... wachtwoord!

+4
Dennenappel
Susan
Silver
xxDila
8 plaatsers

Ga naar beneden

Help... wachtwoord! Empty Help... wachtwoord!

Bericht  xxDila ma 15 aug 2011 - 0:43

Hallooo! Very Happy

Ik heb één van mijn laptops 3 maanden uitgeleend & die kreeg ik vandaag terug. Alleen ik weet mijn wachtwoord, waarmee ik op mn bureaublad kom, nu niet meer. Ik heb echt alles al geprobeerd! Kan je dit er ook op de één of andere manier van afkrijgen? :shock:

Alvast bedanktt!

xxDila
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help... wachtwoord! Empty Re: Help... wachtwoord!

Bericht  Gast ma 15 aug 2011 - 0:45

Als je geen andere beheerdersaccount (aanmeldnaam) hebt voor windows, en geen wachtwoordhersteldiskette, zal je helaas je computer volledig opnieuw moeten installeren. Daarbij raak je alles kwijt wat er op je computer staat.

(aldus de site van microsoft)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help... wachtwoord! Empty Re: Help... wachtwoord!

Bericht  xxDila ma 15 aug 2011 - 0:46

Zo dat is... kut Mad
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help... wachtwoord! Empty Re: Help... wachtwoord!

Bericht  Silver ma 15 aug 2011 - 0:53

Geen hint erbij vermeld? Als je op ? klikt...
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help... wachtwoord! Empty Re: Help... wachtwoord!

Bericht  Gast ma 15 aug 2011 - 0:55

Heb je alle wachtwoorden geprobeerd die je op andere plekken ook gebruikt? (Gebruik zelf nog wel eens één wachtwoord op meerdere plekken).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help... wachtwoord! Empty Re: Help... wachtwoord!

Bericht  xxDila ma 15 aug 2011 - 0:57

Jaaa, maar ik ben altijd zo "slim" dat ik daar iets neer zet als ; jsaflwslfje laughcry
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help... wachtwoord! Empty Re: Help... wachtwoord!

Bericht  xxDila ma 15 aug 2011 - 0:57

Twellie schreef:Heb je alle wachtwoorden geprobeerd die je op andere plekken ook gebruikt? (Gebruik zelf nog wel eens één wachtwoord op meerdere plekken).

Volgens mij wel, die van Hyves, Msn, Facebook, Yes, Maybe etc etc. Ik zou niet weten welk wachtwoord ik nog kan proberen.. Sad
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help... wachtwoord! Empty Re: Help... wachtwoord!

Bericht  Susan ma 15 aug 2011 - 0:58

Ik heb net mijn man gebeld op zijn werk en volgens hem is er wel een manier, ik kon alleen niet uitgebreid met hem bellen, maar ik kan wel vragen of hij je vanavond even een PM stuurt?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help... wachtwoord! Empty Re: Help... wachtwoord!

Bericht  xxDila ma 15 aug 2011 - 1:01

Susan schreef:Ik heb net mijn man gebeld op zijn werk en volgens hem is er wel een manier, ik kon alleen niet uitgebreid met hem bellen, maar ik kan wel vragen of hij je vanavond even een PM stuurt?

Heeel graag!! Very Happy
Ik heb namelijk allemaal foto's op de bureaublad zijn.. Dusja alles opnieuw installeren is eigenlijk geen oplossing!
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help... wachtwoord! Empty Re: Help... wachtwoord!

Bericht  Susan ma 15 aug 2011 - 1:05

Oké, ik vraag het als hij thuiskomt meteen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help... wachtwoord! Empty Re: Help... wachtwoord!

Bericht  Dennenappel ma 15 aug 2011 - 2:18

Wat lief van je Susan!
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help... wachtwoord! Empty Re: Help... wachtwoord!

Bericht  TukTuk ma 15 aug 2011 - 2:36

Probeer eens Admin in te vullen bij gebruikersnaam en dan het wachtwoord leeg laten. Vaak werkt dat, en dan kan je het wachtwoord van je eigen account wijzigen of er af halen op het admin account.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help... wachtwoord! Empty Re: Help... wachtwoord!

Bericht  Pien ma 15 aug 2011 - 2:47

Dennenappel schreef:Wat lief van je Susan!
plus 1!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help... wachtwoord! Empty Re: Help... wachtwoord!

Bericht  girli ma 15 aug 2011 - 3:10

Als je je laptop 3 maanden hebt uitgeleend, weet diegene dan het wachtwoord niet? Anders kan hij/zij toch geen gebruikmaken van de laptop?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help... wachtwoord! Empty Re: Help... wachtwoord!

Bericht  Gast ma 15 aug 2011 - 3:46

girli schreef:Als je je laptop 3 maanden hebt uitgeleend, weet diegene dan het wachtwoord niet? Anders kan hij/zij toch geen gebruikmaken van de laptop?
Misschien heeft diegene het wachtwoord wel veranderd?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help... wachtwoord! Empty Re: Help... wachtwoord!

Bericht  xxDila ma 15 aug 2011 - 4:18

Yasmin schreef:
girli schreef:Als je je laptop 3 maanden hebt uitgeleend, weet diegene dan het wachtwoord niet? Anders kan hij/zij toch geen gebruikmaken van de laptop?
Misschien heeft diegene het wachtwoord wel veranderd?

Ik had een apart bureaublad aangemaakt voor diegene & mijn eigen afgeschermd met een wachtwoord...
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help... wachtwoord! Empty Re: Help... wachtwoord!

Bericht  Susan ma 15 aug 2011 - 5:09

xxDila schreef:
Yasmin schreef:
girli schreef:Als je je laptop 3 maanden hebt uitgeleend, weet diegene dan het wachtwoord niet? Anders kan hij/zij toch geen gebruikmaken van de laptop?
Misschien heeft diegene het wachtwoord wel veranderd?

Ik had een apart bureaublad aangemaakt voor diegene & mijn eigen afgeschermd met een wachtwoord...

Hier de man van...

Eerst even een tegenvraag, waar gaat het je voornamelijk om?
Hiermee bedoel ik wil je alleen de foto's van je buroblad of is er meer wat je terug zou willen hebben.
De reden van mijn vraag is, omdat ik persoonlijk de laptop zou herinstalleren alleen al vanwege het gegeven dat ik niet weet wat de ander ermee gedaan heeft. Misschien is er onbedoelt iets meegekomen waar jij niet op zit te wachten.


Goed terug naar je wachtwoord.
Dat aparte bureaublad heet een (gebruikers)account.

Ik zie aantal mogelijkheden:

1> Wat je nog wat voor een type account, je kan kiezen tussen "standaard gebruiker" en "administrator", je voor die ander hebt aangemaakt?
Als je dat (gebruikers)account van het type "administrator" hebt aangemaakt dan zou je onder dat account kunnen aanmelden (wachtwoord is vast nog wel bekend bij diegene aan wie je hem uitgeleend had) en zodoende jouw wachtwoord wijzigigen.

2> aanmelden als DE administrator van het systeem, indien dat is ingezteld. De gebruikers naam is ook "administrator" zonder de "". Als het account een wachtwoord heeft, is dat ingesteld tijdens de installatie van Windows op de laptop of nadat de laptop voor het eerst opstart na de installatie. Dit is afhankelijk van de versie van Windows.
Je kan als volgt aanloggen als administrator:
>start de laptop
> wacht todat je het aanmeldscherm ziet (hoogst waarschijnlijk getoont als een icoon met je naam en een wachtwoordveld)
> Klik het icoon van de administrator aan en vul het wachtwoord in, indien geen wachtwoord was ingestelt kan je het veld leeglaten.

Eenmaal aangelogt als administrator kan je je wachtwoord wijzigen.

3> Wachtwoord kraken middels een tool, ophcrack bevoorbeeld, zie hiervoor http://ophcrack.sourceforge.net/ . De tool is gratis en zolang je het voor je eigen systeem gebruikt gewoon legaal.

4> de andere 3 optie lukken je niet of je durft het niet aan. Haal de harde schijf uit de laptop en sluit hem aan op een andere computer waar je wel het wachtwoord van weet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help... wachtwoord! Empty Re: Help... wachtwoord!

Bericht  Supertalentje ma 15 aug 2011 - 5:12

-


Laatst aangepast door Supertalentje op za 3 dec 2011 - 12:14; in totaal 1 keer bewerkt

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help... wachtwoord! Empty Re: Help... wachtwoord!

Bericht  TukTuk ma 15 aug 2011 - 5:27

Mocht het met 1 van die 4 manieren niet lukken, kan je het ook nog proberen met een windows CD, op internet staat wel uitgelegd hoe dat werkt, hoef je niet de hele laptop opnieuw te installeren..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help... wachtwoord! Empty Re: Help... wachtwoord!

Bericht  Gast ma 15 aug 2011 - 5:29

Supertalentje schreef:Ik vind "de man van" lief! Embarassed

Ik ook! Echt lief dat hij dit zomaar doet zeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help... wachtwoord! Empty Re: Help... wachtwoord!

Bericht  Susan ma 15 aug 2011 - 7:01

AngelNyn schreef:Mocht het met 1 van die 4 manieren niet lukken, kan je het ook nog proberen met een windows CD, op internet staat wel uitgelegd hoe dat werkt, hoef je niet de hele laptop opnieuw te installeren..
Misschien heb ik het mis, maar doel jij op de rescue diskettes, want die moet je wel op voorhand gemaakt hebben.

Even wel een alternatief voor ophcrack gevonden op http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help... wachtwoord! Empty Re: Help... wachtwoord!

Bericht  xxDila ma 15 aug 2011 - 8:55

Susan schreef:
xxDila schreef:
Yasmin schreef:
girli schreef:Als je je laptop 3 maanden hebt uitgeleend, weet diegene dan het wachtwoord niet? Anders kan hij/zij toch geen gebruikmaken van de laptop?
Misschien heeft diegene het wachtwoord wel veranderd?

Ik had een apart bureaublad aangemaakt voor diegene & mijn eigen afgeschermd met een wachtwoord...

Hier de man van...

Eerst even een tegenvraag, waar gaat het je voornamelijk om?
Hiermee bedoel ik wil je alleen de foto's van je buroblad of is er meer wat je terug zou willen hebben.
De reden van mijn vraag is, omdat ik persoonlijk de laptop zou herinstalleren alleen al vanwege het gegeven dat ik niet weet wat de ander ermee gedaan heeft. Misschien is er onbedoelt iets meegekomen waar jij niet op zit te wachten.


Goed terug naar je wachtwoord.
Dat aparte bureaublad heet een (gebruikers)account.

Ik zie aantal mogelijkheden:

1> Wat je nog wat voor een type account, je kan kiezen tussen "standaard gebruiker" en "administrator", je voor die ander hebt aangemaakt?
Als je dat (gebruikers)account van het type "administrator" hebt aangemaakt dan zou je onder dat account kunnen aanmelden (wachtwoord is vast nog wel bekend bij diegene aan wie je hem uitgeleend had) en zodoende jouw wachtwoord wijzigigen.

2> aanmelden als DE administrator van het systeem, indien dat is ingezteld. De gebruikers naam is ook "administrator" zonder de "". Als het account een wachtwoord heeft, is dat ingesteld tijdens de installatie van Windows op de laptop of nadat de laptop voor het eerst opstart na de installatie. Dit is afhankelijk van de versie van Windows.
Je kan als volgt aanloggen als administrator:
>start de laptop
> wacht todat je het aanmeldscherm ziet (hoogst waarschijnlijk getoont als een icoon met je naam en een wachtwoordveld)
> Klik het icoon van de administrator aan en vul het wachtwoord in, indien geen wachtwoord was ingestelt kan je het veld leeglaten.

Eenmaal aangelogt als administrator kan je je wachtwoord wijzigen.

3> Wachtwoord kraken middels een tool, ophcrack bevoorbeeld, zie hiervoor http://ophcrack.sourceforge.net/ . De tool is gratis en zolang je het voor je eigen systeem gebruikt gewoon legaal.

4> de andere 3 optie lukken je niet of je durft het niet aan. Haal de harde schijf uit de laptop en sluit hem aan op een andere computer waar je wel het wachtwoord van weet.

Dankjee, echt super dat je man dit zomaar wilde doen!!! cheers
Ik durf het zelf niet zo goed & tel daarbij op dat ik echt de ballen verstand heb van computers... Maar ik las dit op aan een vriend & die zei meteen : "Ohh maar dat lukt me wel, bewaar de uitleg en dan probeer ik het wel" Very Happy
Dus morgen gaat hij er even naar kijken, ik hoop dat het lukt!
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help... wachtwoord! Empty Re: Help... wachtwoord!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum