Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat eet jij zoal op een dag?

+16
Queen
SoGood
Lady4
Julia
TNMN
Sterre
Dolphinne
Suus
Zonnetje
Highway
Tiana
Error
SarahKey
Supertalentje
Susan
Rush
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat eet jij zoal op een dag? Empty Wat eet jij zoal op een dag?

Bericht  Gast zo 14 aug 2011 - 5:45

Ik zie best vaak mensen praten over lekkere dingen qua eten, of dat ze patat etc. eten.
Heerlijk allemaal, maar nu ben ik benieuwd, wat eet jij zoal op een dag? Eet jij vaak zoetigheid, of 'slechte' dingen of ben je eerder van de gezonde tussendoortjes? Vertel!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij zoal op een dag? Empty Re: Wat eet jij zoal op een dag?

Bericht  Gast zo 14 aug 2011 - 5:53

Ik eet de laatste tijd erg veel vis. Vind het lekkerder smaken als vlees. Verder ben ik erg van het brood. Ik eet in de ochtend 2 bruine boterhammen en in de middag nog eens 4 met een cup a soep of een stuk fruit. In de avond vaak aardappels vlees/vis en groenten. Verder neem ik weinig tot niet een tussendoortje. Snoepen doe ik met mate. Kan me vaak inhouden en pak dan kleine beetjes, natuurlijk heb ik ook snaai en vreetdagen, maar die komen weinig voor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij zoal op een dag? Empty Re: Wat eet jij zoal op een dag?

Bericht  Gast zo 14 aug 2011 - 6:02

Ik voel me aangesproken lol!



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij zoal op een dag? Empty Re: Wat eet jij zoal op een dag?

Bericht  Rush zo 14 aug 2011 - 6:05

Overdag te weinig en avondeten als een volwassen vent.

Verder zeer weinig tussendoortjes ofzo. Soms wat ijs of een koekje.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij zoal op een dag? Empty Re: Wat eet jij zoal op een dag?

Bericht  Susan zo 14 aug 2011 - 6:05

Overdag gewoon brood, 's avonds gewoon avondeten en een bakje vla, voor de rest wat koppen thee en melk en af en toe iets lekkers bij de thee. In het weekend of in de vakantie wel eens iets extra's zoals chocola of chips, dat soort dingen haal ik zelf niet vaak in huis. Ik zou wel meer fruit moeten eten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij zoal op een dag? Empty Re: Wat eet jij zoal op een dag?

Bericht  Gast zo 14 aug 2011 - 6:07

Mijn ontbijt is meestal rond 12:00 uur. Dan is het een broodje. En dan mijn avond eten. Mijn porties nu zijn vaak minder dan dat mijn zoon naar binnen werkt. Dus OF hij eet gewoon te veel OF dat van mij is te weinig het is maar hoe je het bekijkt.

En het ligt eraan of ik het in huis heb, dan in de avond soms wat chips ect.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij zoal op een dag? Empty Re: Wat eet jij zoal op een dag?

Bericht  Gast zo 14 aug 2011 - 6:12

Ik ontbijt met cornflakes of cruesli in melk. Dan eet ik over de hele dag verspreid zo'n acht tot tien bruine boterhammen of zuurdesem met nootjes of zaden. Ik eet twee stuks fruit of ik drink een Fruit2day (staat ook voor twee stuks fruit), omdat ik fruit niet lekker vind. 's Avonds eet ik een normale warme maaltijd met genoeg groente. Ik eet altijd nog wel wat na het avondeten: brood, soep, stuk kaas, toastje etcetera. Nu ik zwanger ben, eet ik er ook veel zoetigheid bij (hiervoor at ik koolhydraatarm), zoals chocolade, gevulde koeken en andere koekjes.

Ik drink groene thee, rooibosthee, melk of vruchtensap. Ik drink denk ik zo'n drie liter per dag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij zoal op een dag? Empty Re: Wat eet jij zoal op een dag?

Bericht  Gast zo 14 aug 2011 - 6:12

Eigenlijk eet ik gewoon mijn twee boterhammen en avondeten. Tussendoortjes doe ik alleen aan in de avond; Een sesamcracker met kipkerriesalade.

Vroeger was (niet of veel) eten mijn leven. Maar alles waar ik vroeger veel van heb gehad, chocolade, koekjes, chips, moet ik nu vrij weinig van hebben. Gisteren een zak bugles meegenomen met Danish Chef, en ondanks dat de tube al een keer leeg is gegaan, heb ik nog steeds een halve zak chips over. Ik heb ook alle smaken Napoleonbollen, maar niets. Kom er niet aan. Vind er niets aan. Reep chocolade gekocht, na drie stukjes ben ik misselijk. Maar goed, mijn gewicht is ergens vandaag gekomen. Ik ben namelijk wel erg gek op hartig. nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij zoal op een dag? Empty Re: Wat eet jij zoal op een dag?

Bericht  Supertalentje zo 14 aug 2011 - 6:14

-


Laatst aangepast door Supertalentje op za 3 dec 2011 - 12:22; in totaal 1 keer bewerkt

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij zoal op een dag? Empty Re: Wat eet jij zoal op een dag?

Bericht  SarahKey zo 14 aug 2011 - 7:16

Ik ontbijt met broodjes pindakaas, heerlijk!
En een activia toetje en een glas zuiveldrink

Tussendoor fruit of een biscuitje/ontbijtkoek

Daarna weer brood en in het weekend wat lekkers erbij. Vaak soep.

Tussendoortje weer gezond

Avondeten

's avonds weer fruit.

In het weekend mag ik wat zoetigheid. Al heb ik twee weken vakantie gehad en nu ook wel door de weeks wat ongezonds gegeten. ach moet kunnen angel
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij zoal op een dag? Empty Re: Wat eet jij zoal op een dag?

Bericht  Error zo 14 aug 2011 - 7:24

Oh in de zomer eet ik altijd heel slecht/onregelmatig. Brr, vanaf september maar weer even wat gezondheid en regelmaat invoegen laughcry
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij zoal op een dag? Empty Re: Wat eet jij zoal op een dag?

Bericht  Tiana zo 14 aug 2011 - 7:25

Paraplu schreef:Oh in de zomer eet ik altijd heel slecht/onregelmatig. Brr, vanaf september maar weer even wat gezondheid en regelmaat invoegen laughcry

+1

Nu eet ik vaak 's ochtends 2 sneetjes brood, 's middag yoghurt/fruit en dan avondeten.
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij zoal op een dag? Empty Re: Wat eet jij zoal op een dag?

Bericht  Highway zo 14 aug 2011 - 7:26

Ik eet vrijwel nooit zoetigheid/snacks maar dat komt omdat ik moet afvallen; loop sinds april bij een dietist en hou me ook aan die voorschriften

Dagelijks komt het neer op:
ontbijt: yoghurt en een stuk fruit
tussendoor: yoghurt of een boterham
lunch: soep en 2 boterhammen, regelmatig met een eitje
tussendoor: fruit
avondeten: aardappels/rijst, groente en vlees.

Ik eet vaker wat minder dan op dit lijstje; vooral op dagen dat ik niet werk. Als ik wel werk en sport eet ik het wel zoals voorgeschreven.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij zoal op een dag? Empty Re: Wat eet jij zoal op een dag?

Bericht  Zonnetje zo 14 aug 2011 - 10:10

Ik eet meestal gezond, want ik vind dat heel belangrijk, maar de ongezonde dingen vind ik ook wel erg lekker, dus eet ik ook regelmatig. Over het algemeen eet en drink ik het volgende op een dag:

Ontbijt: 1 boterham met hagelslag/jam en een kopje thee

Tussendoor: 1 boterham met vlees/kaas en 2 koppen thee

Lunch: 3 boterhammen met vlees/kaas en een glas appelsap/sinaasappelsap/thee

Tussendoor: 1 stuk fruit en iets van groente, zoals komkommer, cherrytomaatjes, worteltjes, thee en water, soms een koekje of stukje gebak als er een collega trakteert op het werk

Avondeten: pasta/rijst/aardappels, 200 gram groenten, 100-130 gram vlees of vis/ei/noten en water

Tussendoor: thee, aanmaaklimonade, soms een sapje, een koekje en/of chocolaatje, later op de avond een handje noten, na het sporten nog wel eens wat toastjes met kaas/kruidenboter of droge toastjes

Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij zoal op een dag? Empty Re: Wat eet jij zoal op een dag?

Bericht  Gast zo 14 aug 2011 - 10:15

Ik eet erg slecht.

Overdag eet ik haast niks. Ik denk 1 boterham en 2 koekjes ofzo. Met het avondeten eten we normaal (wel veel groenten altijd) en s'avonds nog wat koekjes/chips/nootjes of soms helemaal niks. Ik kom niet aan maar ik val ook niet af op het moment. Ik eet te weinig maar als ik eet is het niet veel goeds (uitzondering avondeten)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij zoal op een dag? Empty Re: Wat eet jij zoal op een dag?

Bericht  Suus zo 14 aug 2011 - 21:31

zonnetje schreef:Ik eet meestal gezond, want ik vind dat heel belangrijk, maar de ongezonde dingen vind ik ook wel erg lekker, dus eet ik ook regelmatig. Over het algemeen eet en drink ik het volgende op een dag:

Ontbijt: 1 boterham met hagelslag/jam en een kopje thee

Tussendoor: 1 boterham met vlees/kaas en 2 koppen thee

Lunch: 3 boterhammen met vlees/kaas en een glas appelsap/sinaasappelsap/thee

Tussendoor: 1 stuk fruit en iets van groente, zoals komkommer, cherrytomaatjes, worteltjes, thee en water, soms een koekje of stukje gebak als er een collega trakteert op het werk

Avondeten: pasta/rijst/aardappels, 200 gram groenten, 100-130 gram vlees of vis/ei/noten en water

Tussendoor: thee, aanmaaklimonade, soms een sapje, een koekje en/of chocolaatje, later op de avond een handje noten, na het sporten nog wel eens wat toastjes met kaas/kruidenboter of droge toastjes


Ik heb een vergelijkbaar eetritme smile Alleen schuif ik meestal een boterham van de lunch door naar half 4 ofzo.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij zoal op een dag? Empty Re: Wat eet jij zoal op een dag?

Bericht  Dolphinne zo 14 aug 2011 - 21:36

Het ligt er een beetje aan of ik alleen thuis ben of dat mijn zoontje er ook is.
Met mijn zoontje erbij heb ik een goed ritme.
Rond 8 uur ontbijt (boterham en cracker)
Rond 10 uur bakje fruit
Rond 12 uur boterham en cracker
Daarna als hij slaapt vaak een kopje koffie met koekje (of als ik zelf ook nog moe ben dan dut ik even lekker op de bank)
Rond 3 uur kopje thee met koekje/muslireep etc.
Rond 6 uur avondeten
Als hij in bed ligt kopje thee met een koekje
In het weekend nog iets lekkers als chips/nootjes

Als hij er niet is ontbijt en lunch ik meestal later en vergeet ik ook altijd fruit te eten. Avondeten is dan meestal iets makkelijks en snels en als ik de hele dag achter de pc zit om te studeren pak ik ook sneller iets tussendoor om te snoepen (al heb ik nu gelukkig niet veel in huis omdat ik wil afvallen).
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij zoal op een dag? Empty Re: Wat eet jij zoal op een dag?

Bericht  Sterre zo 14 aug 2011 - 21:37

De laatste twee weken vrij ongezond, omdat we aan het klussen/verhuizen waren en pas vanaf vanavond weer beschikking hebben over een keuken ;-). Ik merkte ook dat ik door de fysieke arbeid opeens meer behoefte kreeg aan eieren, vlees, yoghurt... echt bizar!

Normaal ziet mijn eetritme op werkdagen er zo uit:

O: bakje magere yoghurt met muesli
T: een boterham
L: 2 boterhammen, stuk fruit en/of een soepje
T: een boterham, een liga (jaaa, ik weet dat dat niet mega gezond is ;-) ) en of een stuk fruit
A: heel gevarieerd en over het algemeen gezond. Elke dag wel groente, alleen niet de 200 gram vrees ik. En niet elke dag vlees, ook vaak vis of vegetarisch.

's avonds eet ik nog wel vaak een koekje of wat chocola, soms een drankje en een snack. Maar eigenlijk altijd met mate (behalve de laatste 2 weken dus!)

Ik drink meestal 2 a 3 koppen koffie per dag, wat thee, veel water, en soms een glas fris of alcohol.



Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij zoal op een dag? Empty Re: Wat eet jij zoal op een dag?

Bericht  TNMN zo 14 aug 2011 - 23:47

Eigenlijk eet ik te weinig, maar ik heb gewoon geen trek (en als ik dit wel heb is het in slechte dingen, dus liever niet).
O: havermout pap of een cracker met jam
L: een wrap met kip en salade, 2 boterhammen met smeerkaas, crackers of een pitta met kaas en tomaat. Daarbij vaak nog fruit of een yogurt
D: van alles

Vaak krijg ik 's avonds nog trek en neem ik toast, fruit, soms chocolade/chips of een cracker. Daarnaast drink ik sloten water.

Ik werk 3x per week onregelmatig, dus soms heb ik pas lunch om 3/4uur of avond eten om 8uur. Dan neem ik vaak tussendoor wel iets zoets, anders hou ik het niet vol.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij zoal op een dag? Empty Re: Wat eet jij zoal op een dag?

Bericht  Julia ma 15 aug 2011 - 0:14

Ik wou dat ik zoveel brood kon eten als jullie, ik lust het namelijk niet echt. En daardoor vind ik het al lastiger om overdag te eten. Ik vind yoghurt namelijk ook niet echt lekker. Van de rest lust ik bijna alles wel laughcry
Maar ik heb dus niet echt een eetritme, het kan zoiets zijn:

O= Bord brinta/2 rijstwafels met appelstroop
T= Fruit/niets/ iets lekker als stukje hardeworst of een plakje kaas
L= Noedels of crackers
T= Rijstwafels/niets.
D= Gewoon gezond.
's Avonds wil ik nog wel eens wat nootjes ofzo snacken.

Vandaag eet ik tot nu toe ook raar. Ontbeten met 2 rijstwafels, maar omdat dat niet genoeg vult heb ik na 2 uur een chocolade snack gehad. Nu net noedels gehad en ik heb nog wat sushi liggen Laughing
Vanavond kip cordon bleu, aardappels en doperwtjes met worteltjes.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij zoal op een dag? Empty Re: Wat eet jij zoal op een dag?

Bericht  Gast ma 15 aug 2011 - 0:37

Ik eet gedurende de dag zo'n 5 boterhammen. Als ik tussendoor iets wil eten is het meestal fruit (appel, banaan, mandarijn of kiwi), sultana naturel of timeout koekjes. 's Avonds eet ik een normaal bord avondeten, ik probeer zo gevarieerd mogelijk te koken en zo min mogelijk uit pakjes.

Chips of snoep heb ik eigenlijk nooit in huis, uit zelfbescherming want als het er ligt eet ik een zak in 1x op, terwijl ik er totaal geen behoefte aan heb als ik het niet koop.

In het weekend haal ik meestal voor 1 avond toastjes en een kaasje en één of twee flessen wijn voor met m'n vriend samen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij zoal op een dag? Empty Re: Wat eet jij zoal op een dag?

Bericht  Lady4 ma 15 aug 2011 - 0:42

Rush schreef:Overdag te weinig en avondeten als een volwassen vent.


+1. Overdag heb ik weinig eetlust. Ik kan op een vrije dag rustig op twee boterhammen en een koekje leven, tot aan mijn avondeten. Daarvan eet ik dus vaak te veel en daardoor heb ik 's avonds vaak snaaitrek. Kortom: verkeerd eetpatroon.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij zoal op een dag? Empty Re: Wat eet jij zoal op een dag?

Bericht  SoGood ma 15 aug 2011 - 1:57

Door de week:

's Morgens een eierkoek of een boterham
's Middags 2 boterhammen
's Avonds gezond, veel groenten, niet veel vlees. Tussendoor yoghurt en veel fruit en groene thee. Soms een chocolaatje of een cracker erbij.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij zoal op een dag? Empty Re: Wat eet jij zoal op een dag?

Bericht  Gast ma 15 aug 2011 - 2:05

Geef mij dat eetritme, Sogood! Ik eet echt te ongezond maar ik weet niet hoe ik het moet stoppen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij zoal op een dag? Empty Re: Wat eet jij zoal op een dag?

Bericht  SoGood ma 15 aug 2011 - 2:12

Storm schreef:Geef mij dat eetritme, Sogood! Ik eet echt te ongezond maar ik weet niet hoe ik het moet stoppen.

Wat en hoe vaak eet jij dan? Weet zeker dat jij het ook kan! Ik eet trouwens te weinig, mijn eetritme is dus niet zo heel gezond.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij zoal op een dag? Empty Re: Wat eet jij zoal op een dag?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum