Chocolade melk maken......
+2
Susan
Carra
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Chocolade melk maken......
Ik had toch zo'n in om chocolademelk te maken met cacao en melk. En ik wilde er tenslotte nog marshmellows in doen. Dus met een volle mok halfvolle melk en drie eetlepels cacao wilde ik het toch gaan proberen. Maar... jullie raden het al. Het smaakte niet.
Maar goed, toch wil ik met deze ingrediënten een goede warme kop chocolade melk maken!
Wie o wie kan me vertellen hoe ik met halfvolle melk, cacao, marshmellows/suiker warme chocolade melk maken?
Gast- Gast
Re: Chocolade melk maken......
Bitterkoek_ schreef:
Ik had toch zo'n in om chocolademelk te maken met cacao en melk. En ik wilde er tenslotte nog marshmellows in doen. Dus met een volle mok halfvolle melk en drie eetlepels cacao wilde ik het toch gaan proberen. Maar... jullie raden het al. Het smaakte niet.
Maar goed, toch wil ik met deze ingrediënten een goede warme kop chocolade melk maken!
Wie o wie kan me vertellen hoe ik met halfvolle melk, cacao, marshmellows/suiker warme chocolade melk maken?
2 schepjes cacao met schepje suiker, heel klein beetje koude melk erbij. Roeren tot je een drapje hebt. Ondertussen de melk warm maken, inschenken door een zeefje (tegen de velletjes) en KLAAR!
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Cacao is suuuperbitter! Dus je 'moet' er beetje suiker aan toevoegen, wil 't lekker zijn.... Men gebruikt tegenwoordig vaker de zakjes met cacaopoeder of Nesquik, maar daar zit al een zoetstof door heen
Gast- Gast
Op de verpakking van de cacao die ik gebruik staat: 1 theelepel cacao met 2 theelepels suiker, roeren en dan hete melk bij gieten.
Op deze manier is die erg lekker!
Op deze manier is die erg lekker!
Gast- Gast
Smikkell schreef:Nu heb ik ook zin in chocolademelk.
Hahahha! Ikke ook!
Zei toen ik t las tegen mn vriend: Wil je voor mij chocomel maken?
Gast- Gast
Ik mieter altijd gewoon een beker met Nutricia Chocomel in de magnetron! (en dan kan 't ook mis gaan hoor; als je de magnetron te hoog zet en je vergeet je chocomel, schuimt-ie waaay omhoog en dan houd je een laagje van 2 cm chocomel over in je beker en dan mag je de magnetron poetsen... Of je moeder 't laten doen zodra zij er achter komt...)
Gast- Gast
Mn moeder kan dat niet meer voor me doen.
Maar ik had van de week ook al een poging gedaan om chocolade melk te maken, toen liet ik het 2,5 minuut in de magnetron opwarmen. Toen zat er bovenop harde chocolade stukjes...
Maar ik had van de week ook al een poging gedaan om chocolade melk te maken, toen liet ik het 2,5 minuut in de magnetron opwarmen. Toen zat er bovenop harde chocolade stukjes...
Gast- Gast
Kun je weer een beetje grapjes maken, Bitterkoek?
Ik heb even in de kastjes gekeken en niets in huis om chocomel mee te maken. Gaat eens een rondje vrienden bellen om te kijken wie er chocomel in huis heeft en gaat dan maar op visite ofzo. Zien ze me ook nog eens.
Ik heb even in de kastjes gekeken en niets in huis om chocomel mee te maken. Gaat eens een rondje vrienden bellen om te kijken wie er chocomel in huis heeft en gaat dan maar op visite ofzo. Zien ze me ook nog eens.
Gast- Gast
Ja smikkel, inderdaad. Het gaat alweer een beetje met me. Lief dat je het vraagt.
Gast- Gast
Je moet met water een papje maken van de cacao voor je de melk erbij doet, anders lost het niet goed op.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Chocomel zat er niet in. Maar een fles prosecco opengetrokken.
Gast- Gast
Ik heb vanmiddag een vriendin voor het eerst warme choco met marshmallows laten drinken. En lekker dat ze het vond! Ik vind het ook altijd superlekker, maar ik gebruik gewoon van die Nestle cacao. Die is inderdaad al gezoet.
Gast- Gast
Gelijk heeft ze, je vriendin. Ik maak het liever zelf met cacao.
Gast- Gast
oke misscchien een stomme vraag... ...maar chocomel met marsmellows.....hoe stel ik me dat voor? gewoon warme chocolademelk maken van en papje van cacao en suiker, warme melk eroverheen en er dan een paar marshmellows los op gooien ofzo?....smaakt dat lekkerder? echt nog nooooit van gehoord....
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Als ik chocolade melk maak dan gooi ik de melk ouderwets in een pannetje, er bij blijven tot het bijna aan de kook is, dan de cacao en de suiker erbij gooien en met de garde roeren, doordat de melk goed warm is lost de cacao dan wel goed op. Zo lekker!
Nog lekkerder is gewoon echt een stuk chocolade laten smelten in de warme melk!
Met marshmallows vind ik persoonlijk te zwaar, maar dat vind ik ook van chocomelk met slagroom, maar bij mijn schoonfamilie gooien ze dan gewoon van de hele kleine marshmallows in de chocomelk als deze al klaar is om te drinken.
Met marshmallows vind ik persoonlijk te zwaar, maar dat vind ik ook van chocomelk met slagroom, maar bij mijn schoonfamilie gooien ze dan gewoon van de hele kleine marshmallows in de chocomelk als deze al klaar is om te drinken.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
minoessepoes schreef:Als ik chocolade melk maak dan gooi ik de melk ouderwets in een pannetje, er bij blijven tot het bijna aan de kook is, dan de cacao en de suiker erbij gooien en met de garde roeren, doordat de melk goed warm is lost de cacao dan wel goed op. Zo lekker!
Dat is echt de lekkerste chocolademelk die je kunt maken (vind ik dan ). En ik warm de melk ook altijd op in een pannetje, op een of andere manier vind ik dat lekkerder.
Niet voor altijd maar wel erg lekker: in plaats van suiker er een flinke scheut Baileys bij doen. Dat is het enige dat ik gemist heb aan alcohol tijdens mijn zwangerschap
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Ik gebruik Cadbury's drinking chocolate, die is echt superlekker!
Gast- Gast
Minoessepoes, wij laten ook altijd pure chocola smelten in melk. Vind hem dan echt lekker! Heb het ook vaak met cacao enzo geprobeerd maar dat viel toch tegen.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Soortgelijke onderwerpen
» Spoed!! Pastasaus maken zonder room of melk (allergie)
» van Friso melk naar gewone melk
» Favoriete chocolade?
» Chocolade taart
» Chocolade cake
» van Friso melk naar gewone melk
» Favoriete chocolade?
» Chocolade taart
» Chocolade cake
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: