Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hebben jullie wel eens met een caravan gereden?

+6
Suus
RioolSpook
Catwoman79
VeryCherry
Rush
SleepingBeauty
10 plaatsers

Ga naar beneden

Hebben jullie wel eens met een caravan gereden? Empty Hebben jullie wel eens met een caravan gereden?

Bericht  SleepingBeauty wo 10 aug 2011 - 0:53

Omdat wij graag gaan kamperen en dit jaar ook met de caravan weg gaan.
Waar ik toch best een beetje tegen op zie. Vooral tegen de reis....

Ik wil wel proberen om ook een stuk te rijden, omdat mijn man en ik dit jaar met z'n tweeën gaan.
Anders zou hij alles alleen moeten rijden.
Ik heb al geoefend en dat ging opzich best goed.

Ik ben benieuwd of er meer meiden zijn die er wel mee rijden?
Ik hoor in mijn omgeving altijd dat de man alles rijdt, maar dat vindt ik toch ook geen fijn idee.
Vooral omdat we 1400 km voor de boeg hebben.

Ik heb in ieder geval een keer geoefend thuis, omdat ik wel wil kunnen rijden mocht er wat met hem aan de hand zijn anders ben je ook zo afhankelijk.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie wel eens met een caravan gereden? Empty Re: Hebben jullie wel eens met een caravan gereden?

Bericht  Rush wo 10 aug 2011 - 0:54

Ja, ik rij wel met caravan als dat moet. Ik heb ook een E rijbewijs.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Hebben jullie wel eens met een caravan gereden? Empty Re: Hebben jullie wel eens met een caravan gereden?

Bericht  VeryCherry wo 10 aug 2011 - 0:55

Ik weet niet wanneer jullie op vakantie gaan, maar er zijn speciale caravancursussen en daar leer je dus goed rijden met een caravan.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SleepingBeauty wo 10 aug 2011 - 0:56

Wij gaan maandag al, dus dat wordt kortdag..
Maar is wel een goed idee, ga er eens na kijken voor een andere keer!
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Bericht  VeryCherry wo 10 aug 2011 - 0:58

Ai! Das inderdaad kort dag. Maar je kan het altijd nog een keer doen, leer je de kneepjes van het vak Very Happy
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush wo 10 aug 2011 - 0:58

Niet te hard rijden als je dat niet durft, je komt er vanzelf.

En parkeren kan je wel aan je vriend overlaten als dat niet lukt :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SleepingBeauty wo 10 aug 2011 - 1:03

haha dat parkeren is echt een ramp jah! Pfff...ik snapte er niks van...
Maar goed dat laat ik idd aan hem over Wink

We doen het ook rustig aan! Maar soms hoor je van die verhalen van auto en caravan in de slip en over de kop..b.rrr
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Bericht  SleepingBeauty wo 10 aug 2011 - 1:03

DAar ben ik dus het meest bang voor!
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Bericht  Rush wo 10 aug 2011 - 1:04

Ja, je vangt nou eenmaal meer wind, maar als je normaal rijdt kan je er vrijwel niets gebeuren hoor. Alles goed aansluiten, controleren en lekker rustig rijden smile
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Catwoman79 wo 10 aug 2011 - 1:10

Het scheelt ook al een hele hoop als je je caravan en auto goed hebt beladen.
Je ziet ook heel vaak auto's met caravans rijden dat alle druk en gewicht op de dissel zit.
Dat rijdt sowieso al niet lekker.

En gewoon gaan rijden, zolang je rechtuit rijdt en je geen parkeer manoeuvres hoeft te doen kan er weinig mis gaan.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 1:12

Rush schreef:Ja, ik rij wel met caravan als dat moet. Ik heb ook een E rijbewijs.

Eigenlijk vind ik jou maar een rare vrouw Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 10 aug 2011 - 1:19

Bazinga schreef:
Rush schreef:Ja, ik rij wel met caravan als dat moet. Ik heb ook een E rijbewijs.

Eigenlijk vind ik jou maar een rare vrouw Very Happy
Hahaha nerd
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  RioolSpook wo 10 aug 2011 - 1:38

Ja, alleen voor het parkeren rijdt mijn vriend. Gewoon een keertje een aanhangwagentje (zo'n dichte) huren en daarmee oefenen! Heb je het zo onder de knie.

RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905

Bericht  Suus wo 10 aug 2011 - 1:39

Heb je je E-rijbewijs ook nodig voor een caravan eigenlijk?
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  Rush wo 10 aug 2011 - 1:51

Suus schreef:Heb je je E-rijbewijs ook nodig voor een caravan eigenlijk?

De regels

Een rijbewijs B volstaat zolang de caravan inclusief laadvermogen niet meer weegt dan 750 kg. Daarnaast is het toegestaan een caravan te trekken van meer dan 750 kg met alleen rijbewijs B als aan twee voorwaarden wordt voldaan:

1. de caravan mag inclusief laadvermogen niet meer zijn de leeggewicht van de auto;
2. én de toegestane maximum massa van de totale combinatie mag niet meer dan 3500 kg zijn.

In alle andere gevallen is een BE-rijbewijs verplicht.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Suus wo 10 aug 2011 - 2:11

Dank je!
Niet dat ik plannen heb om met een caravan te gaan rijden, maar vroeg het me gewoon af smile
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  SleepingBeauty do 11 aug 2011 - 3:33

Bedankt voor de reacties! Ik ga het maar gewoon doen!!
Er kan natuurlijk altijd wat gebeuren, heb pas een ongeluk gehad met de gewone auto...dus tja..

En op de snelweg is het alleen rechtuit gelukkig Very Happy
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Bericht  xxjojootjexx do 11 aug 2011 - 3:52

Gewoon doen.. Wanneer je wel merkt dat de caravan gaat slingeren, NIET REMMEN!!!
Het beste is gas los, een versnelling (of 2, afhankelijk van je toeren) terugschakelen en dan heel veel gas geven. Zo trek je de caravan weer recht.

Ik heb ook E achter B, rijd regelmatig met een aanhanger en vind het helemaal niet eng oid. En ik kan ook inparkeren etc Embarassed Maar ik heb natuurlijk wel les gehad, en dat geeft ook zelfvertrouwen.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  marjoleinnn do 11 aug 2011 - 6:09

Vaak zie je ook dat degene die over de kop vliegen met de auto en caravan, of die kantelen degene zijn die of de caravan niet goed geladen hebben, of gewoon veel te hard rijden. Dus ik zou me niet druk maken als ik jou was! Je hebt al geoefend, dat ging goed, dus het rijden gaat vast ook goed!
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523

Bericht  SleepingBeauty do 11 aug 2011 - 20:50

Dank voor jullie reacties!!! Geeft me weer vertrouwen!!
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Bericht  VeryCherry do 11 aug 2011 - 21:18

Waar ga je eigenlijk heen op vakantie?
In Frankrijk mag je met een caravan gewoon 130 op de péage, maar dat raad ik je niet aan.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Parisienne vr 12 aug 2011 - 22:00

Ik hoop mijn vriend ook binnenkort zover te krijgen om overgaan tot aanschaf van een caravan. Heb even wat rekensommetjes gemaakt en wij zouden aan ons B rijbewijs voldoende hebben wat betreft gewicht e.d. Dit dan als je kijkt naar een 'normale' caravan van zo'n 4 meter lang. Vind het vrij prijzig om hiervoor nog een BE rijbewijs te halen, zeker als vriend en ik dat allebei moeten. Maargoed.. hopelijk binnen nu en een paar jaar gaan we met de caravan op vakantie!

Als je thuis gewoon wat geoefend heb zou ik het gewoon gaan proberen! Ben erg benieuwd hoe het is gegaan!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  SleepingBeauty vr 12 aug 2011 - 23:27

Ja klopt wij gaan naar Frankrijk! Ik ga ook echt geen 130 rijden, dat zie ik al helemaal niet zitten....

@ parissiene, is wel lekker hoor kamperen...alleen is altijd zo'n gesleep met de caravan. Wij hebben hem van mijn schoonouders en gaan dit jaar eens kijken of het ons met z'n tweeen bevalt of dat we toch volgend jaar een andere vakantie doen..Maar kamperen vond ik altijd zo gezellig vroeger ook met mijn ouders..
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Bericht  Jeanette di 16 aug 2011 - 21:15

Nee, met zo'n ding durf ik niet te rijden.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: