Is dit nou gek?
+10
Michje1985
LMCurious
vlinder19
SarahKey
Susan
Minniemeisje
Liadan
Famke
Inge
Paper Crown
14 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Is dit nou gek?
Gisteren had ik een discussies met mijn man over de start van IVF. 20 september hebben wij een afspraak staan, dan staan de artsen klaar met een plan. Mijn man zegt, gelijk beginnen in de eerst volgende cycli. Ik zeg, nee.. ik wacht op november/december. Mijn reden hiervoor is, is ons nieuwe huis. Ik zie het gewoon niet zitten zwanger te zijn tijdens de oplevering of net te bevallen.
Dat is gewoon teveel stress in 1x. Mijn man vindt het een kul argument,want hij zegt dat we bijna alles laten doen en een muurtje hier behangen en schilderen kunnen ze ook wel zonder mij.. dus hij snapt niet waarom ik hier nou een punt van maak. Maar toch, dit lijkt me gewoon gek. Wil gewoon een lief kamertje voor de baby.. maar mijn man heeft zelf op sites gelezen dat de baby in een wiegje sowieso de eerste paar maandjes vaak bij de ouders op de kamer slaapt en dat de kamer niet of nauwelijks gebruikt wordt. Ok. Daar heeft hij een punt.. maar is het niet ontzettend zwaar voor mij?
Zijn hier meiden die zwanger waren tijdens een verhuizing of net bevallen?
*ps. positief als ik ben ga ik ervanuit dat het in 1x lukt..zo niet, wie dan leeft wie dan zorgt..voor nu even poging 1 = succes*
Dat is gewoon teveel stress in 1x. Mijn man vindt het een kul argument,want hij zegt dat we bijna alles laten doen en een muurtje hier behangen en schilderen kunnen ze ook wel zonder mij.. dus hij snapt niet waarom ik hier nou een punt van maak. Maar toch, dit lijkt me gewoon gek. Wil gewoon een lief kamertje voor de baby.. maar mijn man heeft zelf op sites gelezen dat de baby in een wiegje sowieso de eerste paar maandjes vaak bij de ouders op de kamer slaapt en dat de kamer niet of nauwelijks gebruikt wordt. Ok. Daar heeft hij een punt.. maar is het niet ontzettend zwaar voor mij?
Zijn hier meiden die zwanger waren tijdens een verhuizing of net bevallen?
*ps. positief als ik ben ga ik ervanuit dat het in 1x lukt..zo niet, wie dan leeft wie dan zorgt..voor nu even poging 1 = succes*
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Re: Is dit nou gek?
Geen ervaring mee, maar het lijkt mij heel zwaar om te verhuizen als je hoogzwanger bent / net bevallen bent.
Zou zelf ook het kamertje op orde willen hebben denk ik zo
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind het niet gek, wij wachten ook met te koop zetten van dit huis voordat ik bevallen ben. Ik verwacht niet dat het snel verkocht wordt, en dat we snel iets anders hebben, maar gewoon voor het geval dat. Het zwanger zijn is niet niks, als je veel klachten heb kan je de stress van een verhuizing ook niet goed hebben. Aan de andere kant snap ik je man ook wel, jullie wachten al zolang, en je bent niet verplicht om mee te helpen natuurlijk. Ligt aan jezelf of je snel loopt te stressen ja of nee, daar zou ik het vanaf laten hangen.
Succes meis! Hoop ook dat de eerste poging slaagt.
Succes meis! Hoop ook dat de eerste poging slaagt.
Gast- Gast
Inge schreef:Geen ervaring mee, maar het lijkt mij heel zwaar om te verhuizen als je hoogzwanger bent / net bevallen bent.
Mijn man zegt daarop dat je het kamertje toch al van te voren besteld en dat we het dan gewoon laten afleveren bij het nieuwe huis en dat we gelijk de babykamer mooi maken.. maar poeh..
Ik wil niet teveel in "ik" vorm denken. Hij voelt zich al enorm bezwaard dat ik al die dingen moet ondergaan..dus ik praat graag met hem over zijn ideeeen..
Ik zou voor de zekerheid ook even wachten. Ik heb twee vrij makkelijke zwangerschappen gehad, waarschijnlijk had ik een verhuizing wel aan gekund. Maar het lijkt me fijner als je gewoon lekker de tijd kunt nemen voor alles. En ik ken mezelf, ik wil toch het meeste zelf doen (dus de dozen uitpakken, soppen, alles stylen) dus dan is het denk ik prettiger en wat rustiger om te wachten.
Maar jullie hebben 20 september een afspraak, maar is er geen wachtlijst? En als jullie 20 september daar zijn, waarschijnlijk kun je dan op z'n vroegst beginnen in oktober. Dus 1-2 maanden wachten is inprincipe niet heel lang uitstellen toch?
Maar jullie hebben 20 september een afspraak, maar is er geen wachtlijst? En als jullie 20 september daar zijn, waarschijnlijk kun je dan op z'n vroegst beginnen in oktober. Dus 1-2 maanden wachten is inprincipe niet heel lang uitstellen toch?
Famke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 255
Punten : 268
Famke schreef:Ik zou voor de zekerheid ook even wachten. Ik heb twee vrij makkelijke zwangerschappen gehad, waarschijnlijk had ik een verhuizing wel aan gekund. Maar het lijkt me fijner als je gewoon lekker de tijd kunt nemen voor alles. En ik ken mezelf, ik wil toch het meeste zelf doen (dus de dozen uitpakken, soppen, alles stylen) dus dan is het denk ik prettiger en wat rustiger om te wachten.
Nee, er is geen wachtlijst. Dus kan in principe gelijk beginnen. In het AMC is er wel een wachtlijst trouwens.. in het VU niet. Bizar he?
Nou opzich is het alleen maar lekker dat er geen wachtlijst is. Maar dat had ik niet verwacht, want ik hoor altijd verhalen over lange wachtlijsten. Maar ja, als er nu een wachtlijst was van 2 maanden, dan was jullie dillema opgelost !
Famke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 255
Punten : 268
Toen ik 35 weken zwanger was moest ik opeens verhuizen. Ik zou dat dus geen reden vinden om langer te wachten.
Laatst aangepast door yvonne op di 9 aug 2011 - 0:37; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik vind het wel verstandig van je dat je dan nog even wil wachten. Ikzelf kon toen ik hoogzwanger was niet veel meer doen (wel nog wat kleine dingen, maar een wasmand naar boven sjouwen ging bijv. al niet meer). Na de bevalling zou ik het wel gekund hebben, maar dan zou ik de tijd liever bij mijn kindje zijn dan druk bezig zijn met een verhuizing.
Je weet gewoon niet van tevoren hoe je zwangerschap verloopt, misschien voel je je van begin tot eind super en misschien wel niet.
En ook al slaapt jullie kindje in het begin bij jullie op de slaapkamer, het is toch leuk als je helemaal zelf bezig kan zijn met de babykamer en veel zelf kan doen.
Je weet gewoon niet van tevoren hoe je zwangerschap verloopt, misschien voel je je van begin tot eind super en misschien wel niet.
En ook al slaapt jullie kindje in het begin bij jullie op de slaapkamer, het is toch leuk als je helemaal zelf bezig kan zijn met de babykamer en veel zelf kan doen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Toen ik zwanger was van Merle zijn wij ons huis gaan verbouwen. (lees er een half huis aangezet :-) )
toen merle geboren werd was haar kamer niet eens klaar... om 5.00 was ik bevallen en om 7.00 stond de stukadoor op de stoep om de 2 nieuwe slaapkamers te stuken..
Tsja ik ben blij dat we het gedaan hebben hoor, al zal ik niemand aanraden om zwanger te zijn en te verbouwen.
(wij kregen toen ook pas 6 weken nadat merle geboren was weer een echte verwarming, daarvoor hadden we electrische kacheltjes etc midden in December bevallen met -7 ofzo) Ik heb wel geleerd om te waarderen wat een compleet huis doet
liefs
toen merle geboren werd was haar kamer niet eens klaar... om 5.00 was ik bevallen en om 7.00 stond de stukadoor op de stoep om de 2 nieuwe slaapkamers te stuken..
Tsja ik ben blij dat we het gedaan hebben hoor, al zal ik niemand aanraden om zwanger te zijn en te verbouwen.
(wij kregen toen ook pas 6 weken nadat merle geboren was weer een echte verwarming, daarvoor hadden we electrische kacheltjes etc midden in December bevallen met -7 ofzo) Ik heb wel geleerd om te waarderen wat een compleet huis doet
liefs
Gast- Gast
Bedankt meiden!
@Beegee: ja weet ik nog! Ik had toen al bewondering voor je en je had al een kindje rondlopen..
Ik heb geen haast.. de arts stond er van te kijken hoe vrolijk wij zijn en hoe geduldig. Ze vindt onze instelling en hoe we tegenover de behandeling staan echt de beste manier. Ik werd ook blij dat ik waarschijnlijk of IVF in eigen cycli krijg of een met de minste hormonen. Ik maak per cyclus zelf al 14 eitjes aan per kant.. dus hele actieve eierstokken!
Oh meiden hoop zo dat het lukt!
Ik krijg nog wel een mini operatie om mijn eileiders te klippen!
@Beegee: ja weet ik nog! Ik had toen al bewondering voor je en je had al een kindje rondlopen..
Ik heb geen haast.. de arts stond er van te kijken hoe vrolijk wij zijn en hoe geduldig. Ze vindt onze instelling en hoe we tegenover de behandeling staan echt de beste manier. Ik werd ook blij dat ik waarschijnlijk of IVF in eigen cycli krijg of een met de minste hormonen. Ik maak per cyclus zelf al 14 eitjes aan per kant.. dus hele actieve eierstokken!
Oh meiden hoop zo dat het lukt!
Ik krijg nog wel een mini operatie om mijn eileiders te klippen!
Ik zou er zelf nog even mee wachten ook dan inderdaad. 9 van de 10 keer heb je ook al last van nesteldrang en daar werkt zo'n verhuizing/verbouwing niet echt aan mee.
Maar 14 eitjes per cyclus, dat betekent dus ook dat als je normaal zwanger zou worden je heel erg veel kans hebt op een meerling.
Maar 14 eitjes per cyclus, dat betekent dus ook dat als je normaal zwanger zou worden je heel erg veel kans hebt op een meerling.
Gast- Gast
Weetjewel schreef:Ik zou er zelf nog even mee wachten ook dan inderdaad. 9 van de 10 keer heb je ook al last van nesteldrang en daar werkt zo'n verhuizing/verbouwing niet echt aan mee.
Ja, klopt! Mijn moeder is een tweeling (mijn oma heeft 4x een tweeling gekregen) en de oma van mijn man is een tweeling.. Ik was voor een follikelmeting voor een echo en ze zag dat ik aan beide kanten een cyste had die je krijgt na je eisprong.. ik had er twee.. er zijn dus twee eitjes gesprongen dit keer! Maar de vorige keer alleen 1 aan de rechterkant.. dus ja het wisselt blijkbaar! Toen ik een abortus had met 14 weken was mijn buik best groot.. misschien was dat wel een tweeling...
Ik zou liever ook nog even wachten dan. Het lijkt mij fijner en rustiger om te bevallen als het huis af is. Ik heb sowieso al een hekel aan verhuizen, laat staan als je bijna moet bevallen of net bevallen bent. Dan staat je hoofd wel naar andere dingen lijkt mij.
Minniemeisje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 100
Punten : 124
Registratiedatum : 03-08-11
2CKC2 schreef:Weetjewel schreef:Ik zou er zelf nog even mee wachten ook dan inderdaad. 9 van de 10 keer heb je ook al last van nesteldrang en daar werkt zo'n verhuizing/verbouwing niet echt aan mee.
Ja, klopt! Mijn moeder is een tweeling (mijn oma heeft 4x een tweeling gekregen) en de oma van mijn man is een tweeling.. Ik was voor een follikelmeting voor een echo en ze zag dat ik aan beide kanten een cyste had die je krijgt na je eisprong.. ik had er twee.. er zijn dus twee eitjes gesprongen dit keer! Maar de vorige keer alleen 1 aan de rechterkant.. dus ja het wisselt blijkbaar! Toen ik een abortus had met 14 weken was mijn buik best groot.. misschien was dat wel een tweeling...
Het kan inderdaad alleen erfelijk zijn als het bij de moederskant vandaan komt bij vrouwen, mannen kunnen de tweelingen niet doorgeven.
Mijn vriend heeft een oom en tante die zijn tweeling en zijn nicht (dochter van tante) heeft nu ook een tweeling.
Maar over het algemeen zullen ze het wel melden bij een abortus als het er 2 waren. Ik ken iemand die dat ook had, die zagen het daar ook op de echo.
Gast- Gast
Weetjewel schreef:2CKC2 schreef:Weetjewel schreef:Ik zou er zelf nog even mee wachten ook dan inderdaad. 9 van de 10 keer heb je ook al last van nesteldrang en daar werkt zo'n verhuizing/verbouwing niet echt aan mee.
Het kan inderdaad alleen erfelijk zijn als het bij de moederskant vandaan komt bij vrouwen, mannen kunnen de tweelingen niet doorgeven.
Mijn vriend heeft een oom en tante die zijn tweeling en zijn nicht (dochter van tante) heeft nu ook een tweeling.
Maar over het algemeen zullen ze het wel melden bij een abortus als het er 2 waren. Ik ken iemand die dat ook had, die zagen het daar ook op de echo.
Ik kreeg ook een echo en die man was heel star. Die zei alleen maar je bent 13 wkn nu, dus als je over 5 dagen terugkomt ben je 14wkn dus je moet opschieten. That's it. Stom he? Had het wel willen weten misschien..
Maar ach, ik krijg er nu 1 omdat ze maar 1 embryo terug zullen plaatsen. Ik zou al heeeeeeeeeeeeeeeeeel blij zijn als er 1 babietje in de wieg ligt.
Ik vind het best bijzonder trouwens.. dat ik een IVF mama word.. hoop ik. Denk ik. Wil ik.
Sowieso gaaf dat je daarmee gewoon kans hebt om (waarschijnlijk) moeder te gaan worden!!
Gast- Gast
Pippa schreef:Sowieso gaaf dat je daarmee gewoon kans hebt om (waarschijnlijk) moeder te gaan worden!!
Inderdaad, stel ik had 40 jaar geleden geleefd. Dan was ik kinderloos gebleven.
Wanneer is precies die verhuizing, want dat kan ik niet helemaal plaatsen op basis van je verhaal.
Dat je niet wil verhuizen als je bijna gaat bevallen of net bevallen bent snap ik, maar helemaal niet zwanger verhuizen, dan zou je toch echt heel erg lang moeten wachten?
Dat je niet wil verhuizen als je bijna gaat bevallen of net bevallen bent snap ik, maar helemaal niet zwanger verhuizen, dan zou je toch echt heel erg lang moeten wachten?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Wanneer is precies die verhuizing, want dat kan ik niet helemaal plaatsen op basis van je verhaal.
Oh sorry vergeten te vermelden.. Q2 of Q3 van 2012. als ik dan zeg in september begin en het is gelijk prijs dan beval ik in juni of mei ivm vroeggeboorte die komt kijken bij IVF kids. Als ons huis dan in juni is opgeleverd dan zitten we dus mooi in de troep en opruim modus + baby. En geen kraamtijd misschien.. ik wil dat niet missen..
Bovendien wil ik een af en warm huisje voordat de baby er is.
2CKC2 schreef:Pippa schreef:Sowieso gaaf dat je daarmee gewoon kans hebt om (waarschijnlijk) moeder te gaan worden!!
Inderdaad, stel ik had 40 jaar geleden geleefd. Dan was ik kinderloos gebleven.
Dat hebben wij ook wel eens gedacht. Clomid had je vroeger ook niet.
Maar ontopic: die 1-2 maandjes scheelt niet zoveel. Je begint eerst met een maand de pil en dan pas de rest van ivf. Dus voordat je echt de punctie heb ben je ook alweer een tijdje verder.
maar ik zou ook niet hoogzwanger of net bevallen willen verhuizen. Na de geboorte gewoon lekekr van het kindje genieten en niet zorgen maken over een verhuizing.
Bij de miskraam waren wij de badkamer aan het verbouwen, toen bleek ik zwanger te zijn. Nu heb ik twee linkerhanden maar ik help wel altijd bij het opruimen en spullen halen, eten maken etc etc.
Heb het toen best zwaar gehad want vroeg naar bed zat er niet in. (En als ik vroeg op bed lag hoorde ik wel verbouwingsgeluiden) Dus dit keer gezegd: als we nu aan de hormonen gaan wil ik niet dat we in een verbouwing zitten. En dat komt nu mooi uit.
Het tweede of het derde kwartaal, dus dat is ergens tussen begin april en eind september? Dus als het dan in december raak is dan zou het theoretisch ook nog kunnen dat je bevalt terwijl je niet op orde bent?
Ik denk dat ik er toch gewoon voor zou gaan. Eerlijk gezegd denk ik dat die verhuisstress in het gehele traject nergens echt goed uitkomt, niet als je nog bezig bent met IVF-pogingen, niet als je pril zwanger bent en misschien wel doodmoe en misselijk, niet als je hoogzwanger bent en niet als de baby er eenmaal is. In het tweede trimester zou het misschien net gaan, dan voelen de meeste vrouwen zich het fitste, maar de pest is dat je het niet zo kunt plannen dat je daar exact op kan mikken.
Ik zou gewoon zoveel mogelijk uitbesteden, zorgen dat altijd een van de twee huizen leefbaar is en desnoods in een kraamhotel gaan zitten. Ideaal is anders, maar eer dat het wel weer ideaal is ben je zo een jaar verder.
Ik denk dat ik er toch gewoon voor zou gaan. Eerlijk gezegd denk ik dat die verhuisstress in het gehele traject nergens echt goed uitkomt, niet als je nog bezig bent met IVF-pogingen, niet als je pril zwanger bent en misschien wel doodmoe en misselijk, niet als je hoogzwanger bent en niet als de baby er eenmaal is. In het tweede trimester zou het misschien net gaan, dan voelen de meeste vrouwen zich het fitste, maar de pest is dat je het niet zo kunt plannen dat je daar exact op kan mikken.
Ik zou gewoon zoveel mogelijk uitbesteden, zorgen dat altijd een van de twee huizen leefbaar is en desnoods in een kraamhotel gaan zitten. Ideaal is anders, maar eer dat het wel weer ideaal is ben je zo een jaar verder.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Is er geen wachtlijst voor de operatie voor je eileiders? Dan moet je sowieso nog een tijdje wachten en kun je niet in september starten...
vlinder19- Fluisteraar
- Aantal berichten : 180
Punten : 331
vlinder19 schreef:Is er geen wachtlijst voor de operatie voor je eileiders? Dan moet je sowieso nog een tijdje wachten en kun je niet in september starten...
Nee, ik krijg clipjes (zoals ze ook mensen steriliseren.. (raar idee wel..) dat is gewoon dag opname en dan weer naar huis. Ik krijg nog bericht wanneer dit is, voor 20september in ieder geval.
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: