Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwarte Piet spelen..

+10
SarahKey
studiebol
Pussycat
Chelle
blondje1313
Angela_1986
Rouge
Rumble
TukTuk
Lejow
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zwarte Piet spelen.. Empty Zwarte Piet spelen..

Bericht  Lejow ma 8 aug 2011 - 5:15

Ieder jaar speel ik Zwarte Piet in het zwembad waar mijn oom en tante werken als badmeester en badjuf. Dit jaar zou mijn tiende keer zijn, dus zowaar een soort jubileum smile
Zo rond begin augustus begint mijn tante met de voorbereidingen, van o.a. het zoeken naar pieten.
Ook nu heeft ze me weer benaderd.

Maar nu zit ik dus in twijfel. Ik ben dan 21 weken zwanger. En het is in een zwembad, dus altijd zeer vermoeiend en bloedje bloedje heet... (vooraf denk ik altijd, oh god, waar ben ik aan begonnen haha en als het dan eenmaal gaande is, is het zo voorbij en het is altijd super leuk. Na afloop eten we altijd soep en kroketten bij mijn tante, heerlijk).
En misschien heb ik wel overal en nergens last van, maar misschien ook niet.
Ik kan natuurlijk gewoon zwangerpiet zijn, die een beetje rustig aan doet en bij de sint blijft. Zo kan ik het toch afsluiten, omdat dit jaar dan denk ik wel het laatste jaar is dat ik het doe. Volgens jaar wil ik met ons kleintje Sinterklaas vieren bij de familie.

Maar als ik nu ja zeg, en ik voel me echt beroerd of wat dan ook, zitten zij straks zonder Piet..
Pffff Lastig! Ook omdat ik nu nog niet tegen de familie wil zeggen dat ik zwanger ben...
Weet niet wat ik moet kiezen nu haha
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwarte Piet spelen.. Empty Re: Zwarte Piet spelen..

Bericht  Gast ma 8 aug 2011 - 5:22

Gewoon ja zeggen. Dan kun je tegen die tijd altijd nog afzeggen. Wel vervelend dan, maar je had ook ziek kunnen zijn net op dat moment, als je niet zwanger zou zijn.

plus daarbij denk ik dat het allemaal wel mee valt als je 21 weken zwanger bent. Je kan wat minder actief doen.. maar dat maakt toch niets uit. Dan vertel je de kindjes inderdaad gewoon dat je zwangere piet bent, en wat rustig aan moet doen voor de baby.


Laatst aangepast door Razz88 op ma 8 aug 2011 - 5:24; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwarte Piet spelen.. Empty Re: Zwarte Piet spelen..

Bericht  TukTuk ma 8 aug 2011 - 5:23

Heb je niet een vriend of vriendin in die eventueel samen met jou zwarte piet zou willen spelen, mocht het jou toch niet lukken, dat hij of zij er in ieder geval is?

Het zou zonde zijn om bij voorbaat al nee te moeten zeggen, straks gaat het gewoon prima en baal je achteraf!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwarte Piet spelen.. Empty Re: Zwarte Piet spelen..

Bericht  Gast ma 8 aug 2011 - 5:24

Je bent zwanger en niet zielig...nu gedraag je je echt een beetje alsof je al op voorhand ziek, zwak en misselijk bent Lejow!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwarte Piet spelen.. Empty Re: Zwarte Piet spelen..

Bericht  Rumble ma 8 aug 2011 - 5:26

Oh, dat probleem had ik vorig jaar. Ik ben altijd zwarte piet bij mijn moeder op school (die is juf) maar ik ben altijd drukke / gekke piet en ik zag dat niet echt zitten toen ik zwanger was. Ik was toen 5 maanden zwanger ongeveer en achteraf is het maar goed dat ik het niet gedaan had, had er toen echt de energie niet voor gehad.
Wel leuk als je een babypietje in je buik hebt haha!
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwarte Piet spelen.. Empty Re: Zwarte Piet spelen..

Bericht  Gast ma 8 aug 2011 - 5:28

mozzarella schreef:Je bent zwanger en niet zielig...nu gedraag je je echt een beetje alsof je al op voorhand ziek, zwak en misselijk bent Lejow!

Nja zwarte piet zijn is anders wel gigantisch vermoeiend (ik spreek uit ervaring) zelfs niet zwanger hou ik dat geen dag meer vol Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwarte Piet spelen.. Empty Re: Zwarte Piet spelen..

Bericht  Lejow ma 8 aug 2011 - 5:31

Nou, ik vind het nogal lullig als ik nu ja zeg, en het niet blijkt te kunnen..

En het is wel in een zwembad, en normaal ben ik na zo'n ochtend echt al helemaal afgepeigerd, ook omdat het zo enorm warm is!!
Zelf neig ik naar ja zeggen, ook omdat ik het gewoon onwijs leuk vind..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwarte Piet spelen.. Empty Re: Zwarte Piet spelen..

Bericht  Lejow ma 8 aug 2011 - 5:32

Nucia schreef:Oh, dat probleem had ik vorig jaar. Ik ben altijd zwarte piet bij mijn moeder op school (die is juf) maar ik ben altijd drukke / gekke piet en ik zag dat niet echt zitten toen ik zwanger was. Ik was toen 5 maanden zwanger ongeveer en achteraf is het maar goed dat ik het niet gedaan had, had er toen echt de energie niet voor gehad.
Wel leuk als je een babypietje in je buik hebt haha!

Dat probleem heb ik dus ook, het zijn mijn oom en tante, dus ik ben degene die de boel kent en het dus meestal opzwiept.. Ik de glijbaan klimmen, zittend op een mat het water in, badmeesters het water in gooien Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwarte Piet spelen.. Empty Re: Zwarte Piet spelen..

Bericht  Gast ma 8 aug 2011 - 5:33

Ik zou trouwens wel gewoon ja zeggen als je het zo leuk vindt! Daar moet vast wel een mouw aan te passen zijn, en anders stuur je gewoon je vriend laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwarte Piet spelen.. Empty Re: Zwarte Piet spelen..

Bericht  Rouge ma 8 aug 2011 - 5:35

ik zou het echt niet doen hoor, desnoods zeggen dat je dit jaar andere plannen hebt met sinterklaas (das geen smoes, want het is echt zo).
Als ik naar mezelf kijk, toen ik 20 weken zwanger was, had ik dat niet getrokken. Ik had bv heel snel last van warmte, dan werd ik duizelig en moest ik zitten. Ookal ben je nog super fit, je gaat echt niet als een dolle lopen rennen, zwemmen enz, weet ik veel wat. En dan nog met kids die allemaal overenthousiast zijn...ze kunnen heus wel iemand anders vinden.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwarte Piet spelen.. Empty Re: Zwarte Piet spelen..

Bericht  Rumble ma 8 aug 2011 - 5:35

mozzarella schreef:Je bent zwanger en niet zielig...nu gedraag je je echt een beetje alsof je al op voorhand ziek, zwak en misselijk bent Lejow!

Ik vind helemaal niet dat zielig doet, ze denkt er alleen goed overna en dat is eigenlijk alleen maar realistisch. Daarbij wil ze gewoon niet dat haar oom en tante straks een piet tekort komen doordat zij ja heeft gezegd maar het misschien helemaal niet aankan.

Lejow, is het ook niet een optie om het alleen met je oom en tante te bespreken dat je zwanger bent en dat dat je dilemma is? Maar dat je bijv. wel met hun afspreekt dat je het nog niet aan de rest vd familie wil vertellen.
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwarte Piet spelen.. Empty Re: Zwarte Piet spelen..

Bericht  Lejow ma 8 aug 2011 - 5:35

Die past niet int pak whahahahaha Very Happy
Dan is hij naveltruitje Piet Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwarte Piet spelen.. Empty Re: Zwarte Piet spelen..

Bericht  Rouge ma 8 aug 2011 - 5:36

Lejow schreef:
Nucia schreef:Oh, dat probleem had ik vorig jaar. Ik ben altijd zwarte piet bij mijn moeder op school (die is juf) maar ik ben altijd drukke / gekke piet en ik zag dat niet echt zitten toen ik zwanger was. Ik was toen 5 maanden zwanger ongeveer en achteraf is het maar goed dat ik het niet gedaan had, had er toen echt de energie niet voor gehad.
Wel leuk als je een babypietje in je buik hebt haha!

Dat probleem heb ik dus ook, het zijn mijn oom en tante, dus ik ben degene die de boel kent en het dus meestal opzwiept.. Ik de glijbaan klimmen, zittend op een mat het water in, badmeesters het water in gooien Very Happy

dat ga je dus echt niet (willen) doen als je 20 weken zwanger bent...serieus..geloof me..
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwarte Piet spelen.. Empty Re: Zwarte Piet spelen..

Bericht  Lejow ma 8 aug 2011 - 5:37

Nucia schreef:
mozzarella schreef:Je bent zwanger en niet zielig...nu gedraag je je echt een beetje alsof je al op voorhand ziek, zwak en misselijk bent Lejow!

Ik vind helemaal niet dat zielig doet, ze denkt er alleen goed overna en dat is eigenlijk alleen maar realistisch. Daarbij wil ze gewoon niet dat haar oom en tante straks een piet tekort komen doordat zij ja heeft gezegd maar het misschien helemaal niet aankan.

Lejow, is het ook niet een optie om het alleen met je oom en tante te bespreken dat je zwanger bent en dat dat je dilemma is? Maar dat je bijv. wel met hun afspreekt dat je het nog niet aan de rest vd familie wil vertellen.

Ja, heb ik ook al aan zitten denken haha
Want als ik nee zeg, komen mijn vriendinnen ook niet en moeten ze op zoek naar 4 andere pieten, en dat is niet zo heel makkelijk hehehe, dus kunnen ze beter vroeg mee beginnen.

Heb wel besloten dat als ik niet als piet ga, ik sowieso wel mee ga, gewoon voor de gezelligheid en als ondersteuning van mijn oom en tante
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwarte Piet spelen.. Empty Re: Zwarte Piet spelen..

Bericht  Gast ma 8 aug 2011 - 5:41

Rouge schreef:
Lejow schreef:
Nucia schreef:Oh, dat probleem had ik vorig jaar. Ik ben altijd zwarte piet bij mijn moeder op school (die is juf) maar ik ben altijd drukke / gekke piet en ik zag dat niet echt zitten toen ik zwanger was. Ik was toen 5 maanden zwanger ongeveer en achteraf is het maar goed dat ik het niet gedaan had, had er toen echt de energie niet voor gehad.
Wel leuk als je een babypietje in je buik hebt haha!

Dat probleem heb ik dus ook, het zijn mijn oom en tante, dus ik ben degene die de boel kent en het dus meestal opzwiept.. Ik de glijbaan klimmen, zittend op een mat het water in, badmeesters het water in gooien Very Happy

dat ga je dus echt niet (willen) doen als je 20 weken zwanger bent...serieus..geloof me..
Dat kun je vantevoren nog echt niet zeggen. Met 20 weken zwangerschap kon ik nog best veel. Dat is voor een ieder verschillend.
Ik zou gewoon ja zeggen. En als je het niet trekt tegen die tijd dan kun je altijd nog afzeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwarte Piet spelen.. Empty Re: Zwarte Piet spelen..

Bericht  Rouge ma 8 aug 2011 - 5:44

ik zou gewoon het risico niet willen nemen, ookal kan je alles nog, als je gaat springen en klimmen en mensen in het water gaat gooien ofzo, weet je nooit hoe een ander jouw gaat beetpakken. Misschien overdreven maargoed..dat is mijn mening. Niet dat je niks kan, maar die situatie lijkt me nogal onvoorspelbaar.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwarte Piet spelen.. Empty Re: Zwarte Piet spelen..

Bericht  Angela_1986 ma 8 aug 2011 - 5:45

Als je nu nog niet wilt zeggen dat je zwanger bent dan zeg je nu toch gewoon 'Ja' want je wilt tenslotte als het enigszins lukt ook gewoon gaan. Zodra je je familie gaat vertellen dat je zwanger bent kun je dan alsnog aangeven dat je onder voorbehoud mee wilt doen maar dit eerder nog niet kon/wilde vertellen. Dat zullen ze heus wel begrijpen!

Ik zie 't probleem daarvan eigenlijk niet zo... Ik neem aan dat je niet wilt wachten met vertellen tot je 20 weken bent? Ze hebben dan toch nog tijd genoeg om iemand te regelen lijkt me.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwarte Piet spelen.. Empty Re: Zwarte Piet spelen..

Bericht  Gast ma 8 aug 2011 - 5:49

Ik zou het gewoon doen.
Of in elk geval ja zeggen.
Mocht je tegen die tijd bijvoorbeeld nauwelijks meer kunnen lopen of zitten van de bekkenpijn is er vast wel ergens een back up te vinden.

En dan ben je nu deze ronde maar gewoon zwangerpiet.
Lekker rustig op een stoel zitten en lat dan iemand anders maar die gekke trucken uithalen Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwarte Piet spelen.. Empty Re: Zwarte Piet spelen..

Bericht  blondje1313 ma 8 aug 2011 - 5:55

Toen ik 26 weken zwanger was ben ik het hele weekend naar Rock Werchter geweest, inclusief luchtbedje op de camping en dat is erg goed gegaan. Ik had ook energie genoeg.
Nu is Zwarte Piet zijn natuurlijk iets heel anders en zal het vast heel vermoeiend zijn, maar het is op dit moment van je zwangerschap heel moeilijk in te schatten hoe je je bij 21 weken voelt, maar volgens mij is dat 'normaal' gesproken de fitste tijd van je zwangerschap

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwarte Piet spelen.. Empty Re: Zwarte Piet spelen..

Bericht  Chelle ma 8 aug 2011 - 5:56

ik zou het niet doen. Wat als je daar in het zwembad onderuit glijd? Ik zou er niet aan moeten denken!
Verder is het niet te zeggen hoe je je met 21 weken voelt. Ik voelde me prima maar was wel snel moe.
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwarte Piet spelen.. Empty Re: Zwarte Piet spelen..

Bericht  Pussycat ma 8 aug 2011 - 5:59

Met 20 weken heb je over het algemeen (vooral bij een 1e kindje) nog geen dikke buik.
En kan je dus nog alle kanten op zonder dat je gelijk buiten adem bent of weinig meer kan. Je zal wel kapot zijn na zo'n dag, maar dan hou je er gewoon rekening mee met voor en na die tijd.
Met 20 weken zwangerschap ben ik meegeweest met mijn werk ( werk in de zorg op een psychosomatische afdeling ) en alle bewoners naar een dierentuin en heb ik ook gewoon rolstoelen geduwd etc...
Toen moest ik ook al vroeg beslissen i.v.m reserveren en betalen, maar dat was ook te doen hoor. Wat ik zeg je bent wel kapot daarna, maar dat is voor een keer niet erg.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwarte Piet spelen.. Empty Re: Zwarte Piet spelen..

Bericht  Lejow ma 8 aug 2011 - 6:06

Chelle schreef:ik zou het niet doen. Wat als je daar in het zwembad onderuit glijd? Ik zou er niet aan moeten denken!
Verder is het niet te zeggen hoe je je met 21 weken voelt. Ik voelde me prima maar was wel snel moe.

Ja, dat vind ik ook het lastige. Was het buiten geweest was de situatie heel anders.
Maar door de warmte is het sowieso altijd zooooooooo dood vermoeiend!

Maar ik zeg wel gewoon ja, en als ik dan verteld heb dat ik zwanger ben, overleg ik wel even hoe of wat!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwarte Piet spelen.. Empty Re: Zwarte Piet spelen..

Bericht  studiebol ma 8 aug 2011 - 7:07

Rouge schreef:
Lejow schreef:
Nucia schreef:Oh, dat probleem had ik vorig jaar. Ik ben altijd zwarte piet bij mijn moeder op school (die is juf) maar ik ben altijd drukke / gekke piet en ik zag dat niet echt zitten toen ik zwanger was. Ik was toen 5 maanden zwanger ongeveer en achteraf is het maar goed dat ik het niet gedaan had, had er toen echt de energie niet voor gehad.
Wel leuk als je een babypietje in je buik hebt haha!

Dat probleem heb ik dus ook, het zijn mijn oom en tante, dus ik ben degene die de boel kent en het dus meestal opzwiept.. Ik de glijbaan klimmen, zittend op een mat het water in, badmeesters het water in gooien Very Happy

dat ga je dus echt niet (willen) doen als je 20 weken zwanger bent...serieus..geloof me..

Ik ben nu 22 weken zwanger(van een tweeling) en ik zie het mezelf nog wel doen! Daar kan je nu toch nog niks over zeggen, misschien voelt ze zich wel harstikke goed. Tja moe zul je echt wel zijn aan het einde van dag, maar als dat het enige is?? Tuurlijk doe je iets rustiger dan andere jaren maar daar is toch juist een leuk verhaal van te maken? Dus ik denk dat het geen probleem zou moeten zijn. Tenzij je natuurlijk klachten hebt of iets dergelijks dan is het een ander verhaal maar dan kan je ook tegen die tijd nog zeggen dat je niet ziet zitten, dat snapt ze heus wel hoor!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwarte Piet spelen.. Empty Re: Zwarte Piet spelen..

Bericht  SarahKey ma 8 aug 2011 - 7:13

Ik zou het ook doen. Het is maar een ochtendje (meestal een uurtje toch?)
En als je je rustig houd en gewoon wat bij de kinderen blijft oid zal het vast te doen zijn.
Je bent dan op de helft, dus nog niet hoogzwanger.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwarte Piet spelen.. Empty Re: Zwarte Piet spelen..

Bericht  Lejow ma 8 aug 2011 - 7:14

Ja, maar dan kunnen ze niet op zulke korte termijn ergens anders een piet vandaan halen (is ons al eerder overkomen dat er eentje ziek was), en zitten ze met 3 pieten en is de club dus niet compleet.. Dat wil ik niet op mijn geweten hebben angel
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwarte Piet spelen.. Empty Re: Zwarte Piet spelen..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum