Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

NAV: wat voor kolf hebben jullie?

+13
kletskousje
Flip Fluitketel
Linda
ekjir@M
Happydobby
Teddyaapje
teletascha
kwak
-Ieniemienie-
Liadan
Floor
Limburg85
pindaatje
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

NAV: wat voor kolf hebben jullie? Empty NAV: wat voor kolf hebben jullie?

Bericht  pindaatje za 6 aug 2011 - 0:15

Nav het topic over kolfvraagjes, heb ik nu ook een vraagje:

Ik wil straks als ons 2e kindje er is, ook weer gebruik gaan maken van een kolf.
Maar wat voor kolf hebben jullie??
En hoe bevalt deze?

Ik heb vorige keer 1 gehuurd, maar dat kon max 14 dagen, en omdat de bv toen nog niet goed op gang was,
ben ik toen met bv gestopt. Dit wil ik de 2e keer niet meer, dus wil er zelf 1 aanschaffen.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: wat voor kolf hebben jullie? Empty Re: NAV: wat voor kolf hebben jullie?

Bericht  Limburg85 za 6 aug 2011 - 0:18

Een Mendela hand kolf nadat ik in het ziekenhuis de elektrische kolf van Mendela te leen en tijdens de kraamperiode had ik de handkolf van Mendela te leen en uiteindelijk deze ook zelf gekocht.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 0:19

Ik had een electrische kolf van Philips Avent (enkel). De eerste paar keer moest je het handmatig doen en daarna nam de kolf de bewegingen over. Ik vond het een goed kolf.

NAV: wat voor kolf hebben jullie? 799254_1_Avent_Borstkolf_Isis_Iq_Uno

Gast
Gast

Bericht  Floor za 6 aug 2011 - 0:32

Nog tips waar op te letten bij de aanschaf van een kolf?
Ik heb namelijk nu kortingstickers van prenatal dus wil misschien alvast een kolf aanschaffen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Liadan za 6 aug 2011 - 0:47

Ik had bij mijn dochter een medela swing, daar was ik heel tevreden over. Nadeel vond ik dat het een enkele kolf is. Ik heb er drie dagen in de week op mijn werk mee gekolfd tot mijn dochter bijna 1,5 jaar was.

Nu heb ik een medela Pump in Style Advanced. Dat is een dubbele electrische kolf en ik ben er nu al erg blij mee. Ik doe nu nog maar een kwartier over het kolven terwijl ik met de swing bijna 40 minuten bezig was.

Floor, ik zou nu als ik jou was nog geen kolf aanschaffen. Als je straks bevallen bent kan je beter inschatten of je een handkolf wil, een enkele electrische of een dubbele. En meestal zijn er in het najaar weer mama mazzeldagen bij prenatal en dan kan je ook met 20% korting een kolf aanschaffen.
(ik moet zeggen dat ik dit keer wel al tijdens mijn zwangerschap mijn kolf heb gekocht, maar ik wist al 100% zeker dat ik 'm zou gebruiken en dat ik zeker een dubbele electrische zou willen, scheelde me toen 70 euro omdat er ook 20% korting was).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  -Ieniemienie- za 6 aug 2011 - 0:50

Ik heb een avent handkolf:
NAV: wat voor kolf hebben jullie? Avent-handkolf-tp_6301614584537794430b

En een Dubbele electrische kolf van Ameda Lactaline:
NAV: wat voor kolf hebben jullie? Thumb3_4Ameda-lactaline

Ik zelf heb voornamelijk die van AMeda gebruikt, zeker thuis.
De Avent was alleen voor onderweg, maar het ging veel langzamer, en natuurlijk maar 1 per keer.
De Electrische kolf deed het prima, je kon de snelheid, en kracht zelf instellen en dat vond ik erg fijn!
Hij maakte alleen wel redelijk wat geluid. Maar dat heb ik (omdat ik het alleen thuis daarmee deed) niet als vervelend ervaren.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  Limburg85 za 6 aug 2011 - 0:50

Floor, ik zou idd ook wachten, ik heb uiteindelijk eerst geleend en toen dezelfde gekocht omdat deze beviel maar uiteindelijk heb ik het maar 3 weken volgehouden en weet nu al dat ik bij de volgende geen bv gaat geven, eigenlijk zonde van de kolf maar ja op dat moment wou ik het graag proberen (en zonder kolf lukte het helemaal niet).
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Floor za 6 aug 2011 - 1:03

wat is dan het grote verschil tussen een handkolf of elektrisch en enkel of dubbel? (ik snap de verschillen wel hoor, maar waar baseer je op wat je dan wilt?)
Voor de duidelijkheid, ik ben de hele dag bij ons kindje/kindje is de hele dag bij mij, gaat niet naar opvang oid.
Maar ik zal wachten met de aanschaf op jullie advies, ik dacht dat het misschien handig was om nu al te kopen zodat ik al een kolf heb zodra de baby geboren is.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 1:42

Floor: Ik zou eerst voor huur kiezen, misschien heb je gewoon een professionele kolf nodig om het op gang te brengen.
Je kan even nagaan of je verzekering een bedrag aan huurkosten vergoed (ik mag 110,00 declareren, dus die maak ik eerst op voor ik ga kijken naar kopen).

Dubbel kolf je beide borsten, dus gaat 2x sneller.
Handkolf is leuk als je het af en toe nodig hebt, als je meerdere keren per dag moet kolven zou ik hoe dan ook voor electrisch gaan, anders krijg je echt een lamme hand Wink

Gast
Gast

Bericht  kwak za 6 aug 2011 - 3:15

ik heb de Ameda Lactaline gebruikt.
ik vond hem wel fijn, helemaal omdat je 2 kanten tegelijk kon doen.
1 nadeel wat ook al werd gezegd is dat hij redelijk wat geluid maakte waardoor ik me net een melkkoe voelde.
als ik ooit weer ga kolven wil ik weer deze gebruiken
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  teletascha za 6 aug 2011 - 3:22

Ik heb de medela pump in style advanced, een dubbele electrische kolf. Ik heb hem eerst geleend van een nichtje, en toen hij goed beviel er zelf een gekocht. Echt een superkolf! maar wel prijzig helaas.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 3:26

teletascha schreef:Ik heb de medela pump in style advanced, een dubbele electrische kolf. Ik heb hem eerst geleend van een nichtje, en toen hij goed beviel er zelf een gekocht. Echt een superkolf! maar wel prijzig helaas.
Heb zitten kijken, die zal ik waarschijnlijk ook nodig gaan hebben met 2 kids. Maar hij is het geld wel waard vind jij?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 3:32

Dubbele electrische kolf van Ameda Lactaline:
NAV: wat voor kolf hebben jullie? Thumb3_4Ameda-lactaline

ik had deze, was ik er tevreden over.

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje za 6 aug 2011 - 3:33

Ik heb de eerste weken een huurkolf gehad van het groene kruis, daarna de medela swing gekocht omdat ik in het ziekenhuis ook had gekolfd met een medela kolf (wel dubbel en professioneler als de swing). Opzich was ik er wel tevreden over maar omdat ik alle voedingen ben gaan kolven vond ik het wel erg veel tijd kosten omdat het een enkele kolf is. Ik heb deze wel nog als reserve in huis.

Ik heb de ameda lactaline van een medeforumster hier overgenomen omdat hij dubbel is en hij bevalt heel goed (let bij tweedehands kolven wel altijd op dat het er een is met een dichte motor!). Ik vind hem qua geluid wel meevallen, de medela swing maakt veel meer herrie. Het fijne aan deze kolf vind ik ook dat je weer terug kunt schakelen naar de stand om het toeschietreflex op te wekken, dat kan met de medela swing niet, die moet je eerst uitzetten. De ameda lactaline kan trouwens ook op batterijen worden gebruikt, dat vond ik ook een groot pluspunt.

@ Floor: Ik zou idd ook wachten met het aanschaffen van een kolf. Misschien drinkt je kindje wel gewoon goed bij jou en heb je niet eens een kolf nodig. Als je er een wil om de voeding op gang te brengen zou ik er eerst eentje huren, misschien kun je wel alvast informeren waar dat kan bij jou in de buurt.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Happydobby za 6 aug 2011 - 3:34

Ik heb een medela huurkolf, maar inmiddels drinkt M. aan de borst met tepelhoedje Very Happy
Zonder wil hij echt niet. Ik breng maandag de huurkolf terug en had al een medela mini electric liggen.

Denk niet dat ik die vaak ga gebruiken als M. aan de borst blijft, als hij dat niet doet stap ik over op kunstvoeding.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  teletascha za 6 aug 2011 - 3:38

ProudMama schreef:
teletascha schreef:Ik heb de medela pump in style advanced, een dubbele electrische kolf. Ik heb hem eerst geleend van een nichtje, en toen hij goed beviel er zelf een gekocht. Echt een superkolf! maar wel prijzig helaas.
Heb zitten kijken, die zal ik waarschijnlijk ook nodig gaan hebben met 2 kids. Maar hij is het geld wel waard vind jij?

Tja, ik moet volgende week weer beginnen met werken dus het lijkt me erg praktisch om een dubbel electrische kolf te hebben. Ik kolf nu maar 1 keer per dag. Hij bevalt mij en mijn nichtje erg goed. Hij maakt niet heel veel herrie, en is makkelijk schoon te maken, en is 'ziekenhuiskwaliteit' dus kan gebruikt worden voor veelvuldig kolven. Ik vond het zelf wel de investering waard en ik zag dat ie op marktplaats ook nog wel geld opbracht 2e hands, tegen de tijd dat ik hem niet meer nodig ga hebben.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 4:32

Ja, met 2 kinderen moet ik ook wel professionele kwaliteit hebben, de meeste goedkopere kolven zijn geschikt voor af en toe kolven en niet 6 of 7 keer per dag is mijn verteld.

@HD: Wat goed!! En drinkt hij voldoende of geef je nog een fles na?

Gast
Gast

Bericht  ekjir@M za 6 aug 2011 - 5:24

Van een vriendin heb ik een handkolf van Avent gekregen en heb daar 4 maanden alle voedingen mee afgekolfd. Ik had zoveel voeding dat als ik de kolf alleen al zag ik de fles al bijna vol had Embarassed J. kon niet aanhappen en heeft dus alle voeding afgekolfd uit de fles gehad en heb het eigenlijk nooit als vervelend ervaren dat de kolf niet electrisch was. Maar bij een volgend kindje wil ik wel proberen of hij/zij wel zelf aanhapt en anders haal ik een electrische kolf.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Linda za 6 aug 2011 - 6:31

Ik heb een Medela Freestyle en ben er super tevreden over. Volgens mij hebben ze hem flink in prijs verlaagd, dacht ik laatst gelezen te hebben.
Kolven zal nooit een hobby van me worden, dus ben blij dat deze makkelijk en snel is.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 6:46

ProudMama schreef:

Ik heb hem ook, gebruik hem nu 16 maanden, zeker het geld waard.

Gast
Gast

Bericht  Liadan za 6 aug 2011 - 6:58

Mama_van2 schreef:
ProudMama schreef:

Ik vind 'm nu ook al het geld meer dan waard en ik heb 'm nog niet eens gebruikt op mijn werk. Het kolven gaat veel sneller dan met mijn medela swing. Ik kolfde bij mijn dochter niet snel, maar hiermee doe ik er meestal maar een kwartier over.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  pindaatje za 6 aug 2011 - 6:59

Bedankt voor jullie antwoorden, zie dat de meesten een dubbele kolf handiger vinden.
Lijkt mij ook handig!
Ik wil wel al tijdens deze zwangerschap een kolf kopen, omdat ik net als Liadan, al weet
dat ik hem wel ga gebruiken!
Ga van de week even bij de Prenatal kijken, heb ook die kortingsstickers.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  teletascha za 6 aug 2011 - 7:02

Ik heb trouwens nog stickers liggen voor 20% korting op kolven bij prenatal. Als iemand deze wil hebben, laar het maar even weten!
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 7:04

Liadan schreef:
Mama_van2 schreef:
ProudMama schreef:

Ik vind 'm nu ook al het geld meer dan waard en ik heb 'm nog niet eens gebruikt op mijn werk. Het kolven gaat veel sneller dan met mijn medela swing. Ik kolfde bij mijn dochter niet snel, maar hiermee doe ik er meestal maar een kwartier over.

Deze kolf gaat inderdaad snel, in het begin moest ik eerlijk gezegd best wennen aan de 'zuigkracht' van deze pomp, mijn halve borst werd voor mijn gevoel naar binnen gezogen :P

Gast
Gast

Bericht  Flip Fluitketel za 6 aug 2011 - 8:04

Ik kolfde fulltime tot 7,5 maand. Heb de 1e maand na de bevalling een huurkolf van Medela gehad. Na deze maand ben ik de Ameda Lactaline gaan aanschaffen een dubbele elektrische kolf. De Ameda is een stuk goedkoper dan de Medela kolven en ik vind dat je geen verschil merkt. En ik vond hem juist niet veel geluid maken, je hoort hem wel natuurlijk maar is denk ik met alle kolven dat je ze wel hoort. Op den duur wen je er ook aan. Ik was in ieder geval erg tevreden met de Ameda.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: