Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Op zoek naar een spiegelreflexcamera

+2
Monte
Lejow
6 plaatsers

Ga naar beneden

Op zoek naar een spiegelreflexcamera Empty Op zoek naar een spiegelreflexcamera

Bericht  Lejow za 20 nov 2010 - 9:10

Ik zou er ook zo graag een willen... ik zou het zo graag willen leren!!

Dus ik ben aan het zoeken gegaan. Nu ben ik de Canon EOS 1000D 18-55 mm tegen gekomen. Lijkt me een mooi ding! Ik kreeg alleen als antwoord van vriend: Hij kost maar 355 euro, dat kan nooit een goed ding zijn, spiegelreflex camera's zijn veel duurder!

Dus.. alle verstand hebbende van spiegelreflexcamera's.. Is dit wat, of heeft mijn vriend gelijk?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een spiegelreflexcamera Empty Re: Op zoek naar een spiegelreflexcamera

Bericht  Monte za 20 nov 2010 - 9:15

Lejow schreef:Ik zou er ook zo graag een willen... ik zou het zo graag willen leren!!

Dus ik ben aan het zoeken gegaan. Nu ben ik de Canon EOS 1000D 18-55 mm tegen gekomen. Lijkt me een mooi ding! Ik kreeg alleen als antwoord van vriend: Hij kost maar 355 euro, dat kan nooit een goed ding zijn, spiegelreflex camera's zijn veel duurder!

Dus.. alle verstand hebbende van spiegelreflexcamera's.. Is dit wat, of heeft mijn vriend gelijk?

haha jij dacht ik post heb nog een keer hier. Groot gelijk hoor. Ik weet soms ook niet meer waar ik nou moet posten, sommige zijn al over naar hier en andere zitten nog daar
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een spiegelreflexcamera Empty Re: Op zoek naar een spiegelreflexcamera

Bericht  Lejow za 20 nov 2010 - 9:23

Ja, post gewoon op allebei :P
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een spiegelreflexcamera Empty Re: Op zoek naar een spiegelreflexcamera

Bericht  Snoes zo 21 nov 2010 - 5:42

Om te beginnen lijkt mij die prima hoor Lejow!
Ik heb een Canon Eos 500D, was iets duurder maar is echt een heerlijk ding! Ik zoek er nu stilaan wat accessoires bij te gaan kopen (extra flits, extra lens etc) en zo kom je ook een heel eind.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een spiegelreflexcamera Empty Re: Op zoek naar een spiegelreflexcamera

Bericht  Gast zo 21 nov 2010 - 9:04

Zie voor mijn reactie t andere forum Wink
Maar het is echt een super leuke hobby!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een spiegelreflexcamera Empty Re: Op zoek naar een spiegelreflexcamera

Bericht  Lejow zo 21 nov 2010 - 9:05

Ja ik vind het wel lastig hehe, want ik wil al zoveel en ik doe al zoveel...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een spiegelreflexcamera Empty Re: Op zoek naar een spiegelreflexcamera

Bericht  Gast zo 21 nov 2010 - 9:08

Ik niet Wink
Maar wellicht is t een idee om tot het voorjaar te wachten dan?
Merk nu dat ik toch meer fotografeer op een mooie dag.
En dan ben je ook veel meer buiten *ik tenminste*.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een spiegelreflexcamera Empty Re: Op zoek naar een spiegelreflexcamera

Bericht  Lejow zo 21 nov 2010 - 9:12

Ja, al heeft de winter ook wel mooie dingen. Het lijkt me ook gewoon gaaf om mooie foto's van mijn katten te kunnen maken (en ik weet dat dat niet alleen aan de cam ligt, ik moet zelf natuurlijk ook oefenen), en straks als we kindjes hebben om die gaaf op de foto te kunnen zetten...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een spiegelreflexcamera Empty Re: Op zoek naar een spiegelreflexcamera

Bericht  Gast zo 21 nov 2010 - 9:25

Ik heb m ook gekocht voor de hond Wink
En voor eventuele kinderen, ooooit!

Moet zeggen dat ik hem nu wel overal mee naartoe neem.
Feestjes ed. Erg leuk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een spiegelreflexcamera Empty Re: Op zoek naar een spiegelreflexcamera

Bericht  Lejow zo 21 nov 2010 - 9:29

Op t andere forum hebben ze het nu over een Canon Powershot sx20, als zijnde een Bridge camera. Alleen deze heeft dezelfde prijs als die Canon uit mijn eerste post, dus ik vraag me af wat het voordeel dan is..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een spiegelreflexcamera Empty Re: Op zoek naar een spiegelreflexcamera

Bericht  Sterre zo 21 nov 2010 - 9:41

Ik heb de 1000D, en het is echt een prima ding! Je merkt dat ze hebben bespaard op de behuizing die iets meer plastic aanvoelt dan bij duurdere Canons, en Wolletjes voert altijd aan dat de deze 'maar' op 7 punten scherp stelt en de duurdere varianten op 9 smile. Maar ook dat mis ik niet echt, ik kan er alles mee wat ik wil en nog heel veel meer dan dat.

Maar hier dus een hele tevreden 1000D gebruiker! Het voordeel van het iets meer plastic is dat 'ie ook wat lichter is.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een spiegelreflexcamera Empty Re: Op zoek naar een spiegelreflexcamera

Bericht  Lejow zo 21 nov 2010 - 9:54

Ok, want ik heb niet veel kracht in mijn polsen, dus moet niet een te zware camera hebben!

We hebben een bon van 120 euro gekregen van bol.com, omdat we een internet abbo bij online hebben afgesloten. Nu is Robbins oog op een TomTom XL gevallen, en ik ga voor de spiegelreflexcamera.. Ik moet het dus nog wel zien te winnen haha
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een spiegelreflexcamera Empty Re: Op zoek naar een spiegelreflexcamera

Bericht  Happinaz zo 21 nov 2010 - 21:37

Ik heb ook een 1000D, nu al 2 jaar en hij bevalt me heel erg goed. Wat hiervoor gezegd wordt, er is bespaard op de behuizing. Mijn vriendin heeft een 450D en ik vind die van mezelf mooier als ik eerlijk ben. Hij ligt ook wat lekkerder in mijn hand.
Die focus van 7 puntjes, dat merk je denk ik pas echt als je een prof fotograaf bent, maar ik heb ook al heel wat cursussen en workshops bij fotografen gevolgd en zij gaven allemaal aan dat het een prima camera is. Zelfs al wat fotowedstrijden gewonnen, en dat zegt ook wel wat denk ik!

Waar je wellicht wel eventjes op moet letten is dat je lens die erbij zit, stabilisator heeft. Dat is wel echt nodig.....:-)
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een spiegelreflexcamera Empty Re: Op zoek naar een spiegelreflexcamera

Bericht  Huppekee zo 21 nov 2010 - 22:24

Wat ik gehoord heb van een kennis is dat de Cannon 1000D de makkelijkste spiegelreflex is en heel goed om mee te leren. Mijn schoonmoeder heeft 'm nu en het is echt een hele makkelijke camera smile
Huppekee
Huppekee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een spiegelreflexcamera Empty Re: Op zoek naar een spiegelreflexcamera

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum